Zygo89 136 Napisano 13 Kwiecień 2013 (edytowane) Informacje ogólne: Stopień trudności platyny: 9 / 10* Ilość trofeów: x1 :platyna: / x3 :zloto: / x5 :srebro: / x42 :braz: Ilość trofeów offline: 51 Ilość trofeów online: 0 Najtrudniejsze trofea: Becoming a Lightning God, Virtually A God Trofea możliwe do pominięcia: jest Chapter Select Online Pass: Nie Ilość podejść: 2/3 Czas do zdobycia platyny: 30-35 godzin* *Jest to średnia z serwisów zagranicznych. Osobiście nie przepadam za ocenianiem trudności platyny, bo to kwestia indywidualna. Ktoś nie wbije nigdy platyny w MGR, ktoś po kilku dniach i oceni ją na 5/10. Patrząc na moją skromną kolekcję porównałbym calaka w Rising'u do tego z Vanquish'a, przy czym ten drugi był dla mnie ciut trudniejszy. Mój czas na zapisie był równy 32 godzinom. Wstęp: Metal Gear Rising: Revengeance to spin-off ogromnego uniwersum Metal Gear. Na starcie był kontrowersyjnym projektem, ponieważ odchodził od tematyki "stealth" i kładł niemal cały nacisk na typowego slasher'a. Do tego doszedł protagonista, który już od drugiej części MGS'a podzielił mocno fanów na hejterów i tych, którzy zobaczyli "to coś" w Raidenie. Gra miała pod górkę od samego początku, problemy deweloperskie łącznie z porzuceniem całego projektu. Wtedy to pracę nad Rising'iem przejęło Platinum Games (odpowiadające za genialnego, chociaż bardzo niedocenionego Vanquish'a, czy Bayonettę). Grze wyszło to jak najbardziej na rękę, ponieważ panowie z tego studia naprawdę mają rozmach jeśli chodzi o efektowne akcje i ogólny chaos, który dzieje się na ekranie. Ważne wskazówki: -W grze jest kilka trofeów za "zbierajki". Bez sensu podchodzić do każdego z osobna, jak można zbierać wszystkie naraz. W tym celu zamieszczę na samym dole poradnika bardzo fajne filmiki, w których są pokazane wszystkie znajdźki w danym rozdziale. -Wszystkie trofea za pokonanie boss'ów bez obrażeń róbcie pod puchar Becoming a Lightning God. Do niego potrzeba wszędzie ocen S, a bonus No Damage jest nieodłącznym elementem tej oceny. -Jeżeli preferujemy pierwsze przejście gry pod wątek fabularny, to spokojnie możemy go połączyć z trofeum Amateur Radio Operator. Dowiemy się przy okazji dużo ciekawych informacji na temat całej gry. -Od samego początku praktykujemy i później masterujemy Parry System. Jest to niemal trzon trybu Revengeance, a już na pewno niektórych misji VR. Wywołał on sporo kontrowersji swoją konstrukcją. W momencie, kiedy zobaczymy na przeciwniku czerwony błysk - oznacza to, że ten przygotowuje się do ataku. Żeby zablokować (albo wyprowadzić kontrę) poruszamy w kierunku przeciwnika lewą gałką analogową i naciskamy :square:. W przypadku kilku ciosów, każdy indywidualnie musimy blokować naciskając w.w. kombinację. Jeżeli chcemy wykonać kontrę (Perfect Parry) należy wykonać ową kombinację TUŻ przed zakończeniem ataku przeciwnika. Trzeba to po prostu wyczuć i obserwować każdy ruch. Czasami po zapaleniu się czerwonego światła atak następuje niemal natychmiast, czasami po 2/3 sekundach. -Robimy co jakiś czas kopie zapasowe save'ów. Opisałem to dokładniej przy trofeum Becoming a Lightning God. Szczególnie ważne są na początku walk z boss'ami. Poradnik: Revengeance :platyna: Obtain all Trophies. Zdobądź wszystkie pozostałe trofea. File R-00: Status - Closed :braz: Complete File R-00: Guard Duty. Ukończ poziom 00. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. File R-01: Status - Closed :braz: Complete File R-01: Coup d'État. Ukończ poziom 01. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. File R-02: Status - Closed :braz: Complete File R-02: Research Facility. Ukończ poziom 02. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. File R-03: Status - Closed :braz: Complete File R-03: Mile High. Ukończ poziom 03. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. File R-04: Status - Closed :braz: Complete File R-04: Hostile Takeover. Ukończ poziom 04. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. File R-05: Status - Closed :braz: Complete File R-05: Escape From Denver. Ukończ poziom 05. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. File R-06: Status - Closed :braz: Complete File R-06: Badlands Showdown. Ukończ poziom 06. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. File R-07: Status - Closed :braz: Complete File R-07: Assassination Attempt. Ukończ poziom 07. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. Becoming a Lightning God :zloto: Complete story mode on Revengeance difficulty with all S rankings. Ukończ całą grę na najwyższym poziomie trudności - Revengeance, zdobywając wszędzie rangę S. To tutaj zaczynają się schody, jedno z 3 trofeów, które będzie Nam blokować dostęp do platyny. Nie będę się rozpisywać na temat strategii każdej walki w poszczególnym poziomie (pomocne linki podam niżej), ale napiszę kilka wskazówek odnośnie całego pucharu. -Aby odblokować w ogóle tryb Revengeance należy ukończyć tryb Very Hard. Ten z kolei uzyskujemy po przejściu całej gry na Hardzie. Można pójść na łatwiznę i od razu uzyskać dostęp do Revengeance. Należy wklepać kod kiedy wyświetli się ekran startowy: :dpgora:, :dpgora:, :dpdol:, :dpdol:, :dplewo:, :dpprawo:, :dplewo:, :dpprawo:, KÓŁKO, :x: (czy tylko ja nie widzę "kółka" w emotikonach?) Kod ten nie blokuje Nam trofeów, ale osobiście nie polecam tej metody. Dlaczego? Otóż zakładając, że za pierwszym razem graliśmy na Normal'u, dobrze sobie przejść grę jeszcze 2 razy od deski do deski, traktując to po prostu jako przygotowanie do Revengeance. Poznamy lepiej mapy i wrogów, wyrobimy skill'a. -Warto dodać, że gry nie trzeba przejść od poziomu 00 do 07. Rozdziały można wybierać, ale ważne jest, żeby to 7 poziom był tym ostatnim. Spotkałem się z wypowiedziami, gdzie graczom po przejściu innego poziomu jako ostatniego na Revengeance trofeum nie wpadało. Zatem jeśli do 6 chapter'a wpadnie Wam inna ranga niż S, zanim udacie się do ostatniego rozdziału poprawcie wcześniejsze oceny. -Ocena za cały poziom składa się z ocen, które dostajemy za walki. Niestety, żeby mieć pod koniec S, KAŻDA ocena cząstkowa musi być S'ką. Nie przejdzie motyw, że np. na 14 ocen, będzie 13 S i jedno A. Wtedy ocena za rozdział będzie wynosić A. Nie przyjdzie też taka opcja, kiedy to jedno A, które Nam wpadło, poprawimy za drugim razem, olewając wcześniejsze 13 S. W takim przypadku pozostaje przechodzenie całego poziomu od początku do końca. Wspomnę tutaj też o ukrytych misjach. Jeżeli przelecimy poziom nie wracając się nigdzie, to uświadczymy piękny widok samych S ocen + kilka niezaliczonych. W kilku przypadkach Borys zadzwoni do Nas przez Codec informując o dodatkowej misji, ale niestety robi to rzadko. Spis wszystkich rankingowych walk zamieszczę na samym dole. -Bierzcie się za ten poziom trudności gdy macie już wykupiony niezły sprzęt. Chodzi mi o Custom Red Armor (zmniejsza defensywę, ale zwiększa siłę ataku. Jeżeli celujemy w S Rank, często związane jest to z bonusem No Damage, po co Nam wtedy niższa obrona?) czy wymaksowana High Frequency Murasama Blade, wszystkie 3 bronie dodatkowe oraz obowiązkowo Infinite Wig B - nieskończona ilość energii, co za tym idzie - możemy biegać non stop z włączonym Ripper Mode. -Patrząc na zagraniczne strony, pokazują one, że mniejsza ilość graczy zdobyła ten puchar, w porównaniu do złota we wszystkich misjach VR, zatem moja propozycja jest taka, żeby najpierw się wziąć za trofeum Virtually a God. Dzięki niemu nabierzemy niezbędnego skill'a, chociaż działa to też w drugą stronę. (najpierw S Rank, później misje VR) -Celujcie zawsze w No Damage bonus. To on jest zazwyczaj wyznacznikiem rangi S. Można oczywiście zdobyć najwyższą notę bez tego, ale po co kręcić jakieś niewyobrażalne czasy, combo czy ilość Zandatsu, jak można się tylko skupić na braku jakichkolwiek obrażeń. -Kiedy po danej walce zobaczycie ocenę niższą niż S - od razu naciskajcie "START" i restartujcie checkpoint. Autozapis jest chwilę po tym. -Róbcie kopie zapasowe save'ów. Nie często, ale co jakiś czas dla pewności. Jest kilka miejsc, gdzie ocena danego fragmentu składa się z kilku punktów kontrolnych. Po pierwszym z nich nie wiemy czy grze czasami coś się nie spodobało, gramy do końca i widzimy piękną ocenę A. Restart? No niestety nie pomoże. Moja propozycja to obowiązkowo każda walka z boss'em, oraz co 3/4 oceny. Mnie osobiście to raz pomogło i nie musiałem przechodzić całego poziomu od nowa. Linki do niezłych filmików pokazujących kilka strategii, a co ważniejsze - miejsca wszystkich rankingowych walk: R-00 - http://goo.gl/em3Gy R-01 - http://goo.gl/QJI6V R-02 - http://goo.gl/OBZzR R-03 - http://goo.gl/kM8Da R-04 - http://goo.gl/fy8w6 R-05 - http://goo.gl/EewLx R-06 - http://goo.gl/PEMZu R-07 - http://goo.gl/RGLnJ Steel Tail :braz: Cut off Metal Gear RAY's metal tail during File R-00. Mamy za zadanie odciąć ogon Metal Gear RAY'a w prologu. Oczywiście odpalamy ten rozdział na Easy i podchodzimy do Metal'a na dosyć bliską odległość. Ten po jakimś czasie obróci się i będzie chciał Nas uderzyć ogonem. Wtedy robimy blok w danym kierunku. Mamy dwie próby, ponieważ zazwyczaj uderza dwa razy. Gdyby coś nie siadło restart, albo biegamy za nim i prowokujemy do ataku. Wszystko pokazuje filmik: http://goo.gl/NwjVx No Flash Photography! :braz: Destroy all the Gun Cameras in File R-01. Pod koniec pierwszego rozdziału trafimy do fabryki z kamerami do których przymocowane są działka. Jest ich kilka, a charakteryzują się czerwonym laserem, którego wiązka pada na ziemię. Bardzo dobrze widoczne, kiedy włączymy AR Mode ( :dpgora: ). Wszystkich jest 9, a ich lokacje znajdziecie tutaj: http://goo.gl/nAryP Dwarf Raiden :braz: Incapacitate all the soldiers in File R-02 using a Dwarf Gekko. W drugim rozdziale przejmujemy na moment sympatyczne urządzenie o nazwie Dwarf Gekko. (sympatyczne jako sojusznik. Jako wróg nie raz spowoduje, że będziecie powtarzać jakąś walkę czy misję VR). Naszym zadaniem jest unieruchomienie 5 strażników, którzy patrolują lokację w której będzie Nam dane pobiegać sobie jako Gekko. Oto ich lokacje: http://goo.gl/PuxD3 A Walk in the Dark :braz: Complete the abandoned railroad sequence in File R-03 without using AR Mode. W trzecim rozdziale dostaniemy się do podziemnego tunelu, który niestety będzie pozbawiony zasilania. Żeby zdobyć trofeum należy przejść całą tą sekwencję bez włączania AR Mode. Najłatwiejszy sposób to odpalanie tego miejsca na Easy i czysty Speed Run przed siebie. Gdy dodamy do tego granie z wymaksowaną postacią puchar robi się jeszcze prostszy (Ripper Mode + Fox Blade). Jest jeszcze jedna ciekawostka i mały "cheat" - możemy pobawić się jasnością Naszego telewizora i tak ją wyregulować, że wszystko będzie widoczne jak na dłoni. Menace to Society :braz: Cut off the finial at the top of the pagoda in File R-04. W rozdziale numer 4 dochodzimy w pewnym momencie do miejsca przypominającego japońskie ogrody. Zaraz po pierwszym starciu rozpoczynamy wycieczkę na dach jednego z budynków, bo to na jego szczycie jest swojego rodzaju wieżyczka, którą mamy ściąć. Uważamy tylko kiedy skaczemy po lampionach, ponieważ chwila nieuwagi i można spać na sam dół (należy się ustawić obok linek, które je utrzymują w powietrzu, albo tuż przed tymi linkami). Filmik, który rozwieje wszelkie wątpliwości: http://goo.gl/9MUWd Great Escape :braz: Complete File R-05 in less than 7 minutes. Oby zdobyć to trofeum należy kończyć 5 rozdział w mniej niż 7 minut. Nic prostszego, szczególnie kiedy weźmiemy się za to mając już nieźle dopakowaną postać. Ripper Mode + Fox Blade i biegniemy przed siebie jak szaleni. Poziom jest naprawdę krótki. Surprise Attack! :braz: Arrive at the objective in File R-07 without being spotted. W ostatnim rozdziale mamy za zadanie dotrzeć do walki finałowej bez wywoływania alarmu. Trofeum nie jest trudne, ale warto wspomnieć o tym, żeby grać cały poziom do końca! (do samego końca, do pokonania Senatora Armstronga w jego trzeciej formie). Z tego co widziałem jest kilka strategii odnośnie tego pucharu, ja polecam tą, z małą modyfikacją. Początek jest jak najbardziej ok, natomiast gdy docieramy do ostatnich 3 strażników - nie rzucamy granatów dymnych, tylko lurujemy jednego gościa, chowamy się za beczką albo z pudle, odwraca się - Ninja Kill, a następnie przed pojazd rzucamy fotkę 3D, którą zainteresuje się Heavily Armed Cyborg. Wtedy w pudle powoli przechodzimy trzymając się prawej strony, żeby nie zostać zauważonym przez gościa na balkonie i koniecznie przechodzimy do końca cały rozdział. Tak jak napisałem, strategii jest sporo (jak to bywa w misjach gdzie trzeba się skradać), ale ta wygląda na najszybszą: http://goo.gl/8To8T Prodigal Murderer :srebro: Defeat Mistral without taking any damage on Hard difficulty or above. Należy pokonać pierwszego boss'a - Mistral, nie odnosząc żadnych obrażeń na poziomie Hard albo wyższym. Zdecydowanie najłatwiejszy boss. Niezbyt duży wachlarz ciosów, aż 3 checkpoint'y w walce, przeszkadzać mogą tylko małe Gekko. Oczywiście robimy back up zapisu przed walką, gdyby okazało się, że po którymś punkcie kontrolnym coś nie wyszło. Generalnie walka polega na tym, żeby atakować Mistral kiedy posiada swoją broń dopóki nie będzie okazji na Blade Mode. Wtedy przecinamy jej "laskę" w wyznaczonym punkcie i skupiamy się na atakowaniu małych Gekko. Kiedy je posprzątamy wracamy do Mistral. Oczywiście można atakować wszystko naraz za pomocą laski. Po chwili walka przeniesie się na swojego rodzaju rurę. Tam jak najszybciej podjeżdżamy pod Mistral wślizgiem i znowu seria. Co jakiś czas wyskoczy ona piętro wyżej i będzie prowadzić atak z wysoka, wtedy po prostu chowamy się tuż pod nią i prowadzimy atak na oślep zabijając małe Gekko. Kilka serii i przechodzimy do trzeciej fazy walki, która nie różni się zbytnio od pierwszej. Kilka ciosów, kilka parry i pierwszy boss gryzie glebę. Genius Destroyer :srebro: Defeat Monsoon without taking any damage on Hard difficulty or above. Należy pokonać drugiego boss'a - Monsoon'a, nie odnosząc żadnych obrażeń na poziomie Hard albo wyższym. Jak dla mnie najtrudniejszy moment w grze. Oczywiście mówimy o Monsoon'ie na Revengeance i pojedynku kiedy przyjdzie Nam walczyć z jego SI wraz z Mistral. Warto również dodać, że jeśli już go pokonamy = rozkminimy każdy ruch, bo tutaj raczej nie ma co liczyć na szczęście, spokojnie byśmy to powtórzyli kolejny raz. To właśnie te niezliczone ilości restartów i "nauka" jego ruchów powodują, że jest on trudnym przeciwnikiem. Strategii jest sporo, tyle samo broni jakiej ludzie używają na YT. Ja opiszę swoją własną metodę. Custom Red Armor, wymaksowany Fox Blade albo High Frequency Murasama Blade oraz Pincer Blades. (To tutaj są podzielone zdania. Niektórzy uważają, że Pincery do głupota w przypadku Monsoon'a. One są super wolne, on z kolei bardzo szybki.) Początek walki - dwie opcje. 1)Skok w górę i naładowany atak z :triangle:, który zje niewyobrażalną ilość HP. Problem w tym, że nie zawsze siada. 2)Toczymy normalną walkę z Monsoon'em, a kiedy widzimy, że na chwilę się zawiesi (to po prostu trzeba wyczuć, restartując kilkadziesiąt, albo kilkaset razy) atakujemy Pincerami. Szybkie anulowanie zbędnej animacji, kiedy Raiden ledwo podnosi broń można wyeliminować skacząc. Zbijamy przeciwnikowi 70% życia i następuje kolejny etap, ale zanim się to stanie, można jeszcze katować go Pincerami (życie wtedy powoli spada, ale zawsze to kilka procent). Teraz Monsoon będzie rzucał do Nas różnymi obiektami, z każdym rzutem zwiększając liczbę o jeden. Naszym zadaniem jest przeciąć co najmniej raz dany obiekt podczas Blade Mode. Nie jest to trudne jeżeli zmieścimy się w docelowej liczbie rzutów - 4. W przypadku 5/6 pojawiają się małe problemy. Po udanym cięciu wylatują różne przedmioty, od punktów do granatów EMP - to ich będziemy potrzebowali. Zatem jeśli walkę zaczynamy z ilością równą 0, to i tak idzie to nadrobić. Po ostatnim rzucie Monsoon zeskakuje na dół z lekkim power boost'em - nie działają na niego ataki, po prostu robi uniki. Teraz wykorzystujemy granat EMP, lekko go to przymroczy i Nam da okazję (nawet 3) do uderzenia go. Oczywiście robimy to w Blade Mode. Czasami Monsoon się lekko kiwa na boki, co sprawia, że możemy chybić, czasami stoi stabilnie. Jeżeli spudłujemy 3 razy szybko rzucamy drugi granat. Po udanym ciosie głowa przeciwnika odleci zawsze na wprost od cięcia. (Gdybyśmy nie mogli jej zlokalizować włączamy AR Mode, albo wcześniej używamy Lock Target'a za pomocą :r2: ) Teraz stajemy przed głową w dosyć sporej odległości i ładujemy Pincery. Puszczamy atak w momencie kiedy w.w. głowa połączy się z ciałem. Tutaj liczy się timing. Jeżeli wszystko idealnie zgramy, to nie siądzie jeden hit, tylko Monsoon biegnąc na Nas będzie otrzymywał kolejne ciosy, jakby nadziewając się na Naszą broń, co spowoduje zejście jego HP w okolice 50% i kolejne rzuty obiektami. Gdy nie trafimy, albo nie zbijemy 50% walczymy normalnie kataną. (Po 50% boss znowu się lekko chwieje i daje okazję do kilku uderzeń). Następują rzuty, teraz 3 i 4 po czym znowu skok na dół i czas na granat EMP. Znowu powtarzamy ładowanie Pincerów i zbijamy HP do 40% - następuje kolejny etap walki. Monsoon "ulepi" sobie nową zabawkę do rzucania, która pomimo swoich rozmiarów wcale nie jest taka groźna. Sposobem jest Parry i to wcale nie Perfcet. 2x blok, Blade Mode i następuje najtrudniejsza część. Monsoon pojawi się na samym końcu placu, My natomiast na samym początku. Podbiegamy ile się da (a nie da się za dużo) i blokujemy pierwszy atak Sai'em. Po nim nastąpią 2 albo 3 kolejne, ale dopiero po dłuższym odstępie po pierwszym. Z kolei te 2 albo 3 będą wykonane przez przeciwnika z dosyć dużą prędkością. (Zdarzy się też tak, że na Sai'u wykonamy Perfect Parry i upadnie on na ziemię, wtedy podbiegamy bliżej Monsoon'a) Gdy będziemy mniej więcej w połowie drogi nastąpi druga seria ataków Sai'em, identyczna jak pierwsza. Po ostatnim bloku nogi Monsoon'a odłączą się od reszty ciała i zaczną biec w Naszym kierunku, to jeden w tych groźniejszych momentów. Wymijamy je lewą stroną, można dodać jakiś skok w ramach uniku. Kiedy widzimy, że atak się skończył, nogi pobiegną aby dołączyć się do reszty ciała boss'a. Nie rzucamy od razu granatu EMP, tylko czekamy aż ten lekko się przesunie, albo rzucamy EMP z lekkim wyprzedzeniem, antycypując w którą stronę się ruszy. W przypadku nie trafienia szybko ponawiamy rzut. Blade Mode, ładowanie Pincerów i być może stoimy przed ostatnim hitem w całej walce. Jak Monsoon biegnąc w Naszym kierunku będzie się po prostu nabijał na Pincery to jesteśmy w domu. Jak zadamy jeden cios, albo co gorsze - nie trafimy, próbujemy jakoś dobijać. Zbijamy do 10% i następuje teoretycznie koniec walki. Monsoon jeszcze raz bęzie uderzał tym "kołowrotkiem", po czym następuje Checkpoint i kilka QTE. Gratulacje. Filmik, który dosyć mocno pokazuje to co opisałem słowami: (walka oczywiście pod koniec rozdzialu) http://goo.gl/5n3As Truly Human :srebro: Defeat Sundowner without taking any damage on Hard difficulty or above. Należy pokonać trzeciego boss'a - Sundowner'a, nie odnosząc żadnych obrażeń na poziomie Hard albo wyższym. Na początku Sundowner zazwyczaj atakuje dosyć potężnym ciosem, który można tylko zablokować (ucieczka, czy odskok nie pomagają). Nie wymagane jest Perfect Parry, więc nie powinno być problemów, następuje mash'owanie jednego przycisku, po czym stajemy przed szansą odcięcia dwóch z sześciu jego płyt, tworzących swojego rodzaju barierę. Odpalamy Blade Mode bardzo szybko, żeby pozbyć się obu jednym, poziomym cięciem. Następnie trzeba się zająć helikopterem, który to będzie Nam nieco przeszkadzał w bonusie No Damage, a co za tym idzie - oceną S. Podbiegamy do krawędzi planszy i próbujemy go ściągnąć normalnym ciosem. Jeżeli będzie za daleko trzeba użyć jakiejś wyrzutni rakiet. Spokojnie można operować bronią, ponieważ Sundowner nie powinien się wtedy mieszać, bardziej skupiamy się na atakach helikoptera wyczekując dobrego momentu. Bieganie jak najdalej od boss'a i tak jest najlepszą strategią na osiągnięcie kolejnego punktu - checpoint'a, a ten z kolei odblokuje się po rozbiciu bariery Sundowner'a. Kiedy helikopter mamy z głowy prowokujemy przeciwnika do ataku biegając dookoła w dosyć sporej odległości. Jeżeli ten będzie tylko spokojnie chodził, trzeba podejść bliżej, lekko się cofnąć, po prostu doprowadzić do powtórki ataku z samego początku walki. Wtedy blok, Blade Mode i ucinamy kolejne "płyty". Jeżeli uda Nam się je ucinać zawsze po dwie, to wystarczą tylko trzy takie kontry. Warto wspomnieć, że jeżeli będziemy zwlekać z atakiem - pojawi się kolejny helikopter. Kiedy bariera zostanie zniszczona, nastąpi checkpoint i czysta formalność. (Przezorny zawsze ubezpieczony, tutaj też proponuję zrobić kopię zapasową zapisu) Sundowner'a można wtedy pokonać kilkoma ciosami zadanymi jego własną bronią, ale niestety nie może być tak łatwo. Do oceny S zabranie trochę punktów, w tym celu należy wykonać Zandatsu. Na kim? Otóż zbijamy HP przeciwnika do jakiejś bezpiecznej liczby, tak, żeby go nie zabić i lurujemy na jedną ze stron, gdzie znajdują się swojego rodzaju pale. Po jakimś czasie Sundowner tam wskoczy i przywoła 2 cyborgów. To na nich szybko wykonujemy Zandatsu i po powrocie boss'a szybko go dobijamy, żeby nie dostać jego nową bronią z którą wróci. Następnie kolejny checkpoint i moja rada na temat kopi zapasowej save'u. Kolejny etap walki to przelot przez walący się tunel. Tutaj najlepiej trzymać się lewego, górnego rogu i co chwilę strzelać. Jedno cięcie, egzekucja i Sundwodner jest Nasz. Zobrazowany schemat walki na końcu filmika: http://goo.gl/fy8w6 Chosen by History :srebro: Defeat Samuel without taking any damage on Hard difficulty or above. Należy pokonać czwartego boss'a - Sam'a, nie odnosząc żadnych obrażeń na poziomie Hard albo wyższym. Walka z Sam'em może należeć do jednej z najprostszych i najszybszych. Sekretem jest Perfect Parry, które na poziomie Revengeance zadaje kolosalne obrażenia. Niestety tutaj znowu trzeba lekko pokombinować, aby osiągnąć ocenę S. Na samym początku walki musimy pobiegać trochę po mapie i nazbierać punktów, ponieważ bez nich nie dostaniemy najwyższej noty. Dopiero gdy to zrobimy można przystąpić do właściwej walki. (Lokacje punktów są pokazane z filmiku na końcu opisu) Najlepiej biegać za nimi z włączonym Auto-Lock'iem, ponieważ Sam szybko się irytuje tym, że nie chcemy z Nim walczyć. Kiedy już zbierzemy fanty zaczynamy okładać przeciwnika ciosami czekając tylko na jego serię. Nie ma co skupiać się na Perfect Parry, ponieważ Sam wykonuje dosyć szybkie kombinacje ciosów - trzeba zatem liczyć tylko na fart i jak najszybciej mash'ować analog z :square:. Na dobrą sprawę im później Nam siądzie Perfect Parry, tym lepiej. Zjada ono zazwyczaj 50% życia, i jeżeli zrobimy je po zbiciu jakiejś ilości HP Sam'a, tym mniej będziemy mieli do ubicia później, kiedy ten zaczyna w irytujący sposób odskakiwać na sporą odległość i przeprowadzać ataku z dystansu. Po udanym Perfect Parry osobiście proponuję dobitkę Pincerami. Sam wtedy jest lekko "ospały", wystarczy wyczuć moment, np. po jego serii i oddać kilka strzałów. Filmik przedstawiający walkę: http://goo.gl/PEMZu The Politics of Silencing Foes :srebro: Defeat Sen. Armstrong without taking any damage on Hard difficulty or above. Należy pokonać ostatniego boss'a - Senatora Armstrong nie odnosząc żadnych obrażeń na poziomie Hard albo wyższym. Aby osiągnąć ocenę S w walce finałowej, trzeba osiągnąć bonus No Damage we wszystkich 3 fazach tej potyczki. Oczywiście nie będę wspominał za każdym razem, że na początku danego checkpoint'a najlepiej zrobić kopię zapasową zapisu. 1 faza - należy zjeść trochę HP Senatora. Wachlarz jego ciosów nie robi specjalnego wrażenia. Uważamy tylko na ciosy, które występują kilka sekund po czerwonym błysku i na żółte światło, które oznacza albo wybuch, albo bieg w Naszym kierunku bez możliwości blokowania. Kilka ciosów w Ripper Mode i Senator pada. 2 faza - tutaj wystarczy po prostu uciekać. Niby proste, ale tak nie jest. Unikać ciosów trzeba przez jakieś 3 minuty, a Senator czasami potrafi Nas zaskoczyć. Technik jest wiele. Albo odskok wykupioną umiejętnością - :square: + :x:, albo po prostu skok w górę. W przypadku czerwonego błysku odskakujemy na bok, jeżeli widzimy żółty, to nie spuszczamy Senatora z pola widzenia i dokonujemy uniku w odpowiednim momencie. Pomaga Auto-Lock. 3 faza - właściwa walka. Senator nabywa kilka mocniejszych ataków. Uderzenie pięścią w ziemię, co powoduje ognistą falę (jedną, albo dwie) - po prostu biegamy na około, odskakujemy. To samo uderzenie, które powoduje wybuch z ziemi w postaci ściany ognia, która dzieli planszę - tutaj najlepiej szybko biec, żeby nie zostać zamkniętym w mniejszej części planszy. Dwa wybuchy Senatora, jeden uprzedzony żółtym błyskiem, dosyć szybki - odskok, albo :square: + :x:. Drugi wybuch, dłużej ładowany, powoduje powstanie na ziemi czerwonych pęknięć, z których wydobędą się ściany ognia - stajemy po prostu nie na pęknięciu i czekamy. Warto dodać, że tuż po wybuchu często Senator przystąpi do ataku, a czerwony błysk będzie słabo widoczny. Albo czekamy spokojnie na atak, albo próbujemy go uniknąć, stając jak najbliżej przeciwnika kiedy ten powoduje wybuch. Normalne ataki poprzedzone czerwonym błyskiem - standardowy blok czy odskok. Ciężko tutaj opisać dokładnie walkę, ponieważ to jakich ciosów użyje Senator jest dosyć przypadkowe. Najlepiej non stop atakować, a kiedy widzimy żółty błysk robić unik. Czasami zdarzy się tak, że boss zacznie biec w Naszą stronę (poprzedzone to będzie żółtym błyskiem i zazwyczaj następuje po tym kiedy plansza zostanie podzielona ścianą ognia), warto wtedy wykonać kontrę, ponieważ podczas następnej sekwencji QTE można zjeść sporą ilość HP. Po pewnym momencie Senator odskoczy w górę i wykona swój kolejny atak - rzucanie przedmiotami w Naszym kierunku. Są na to dwa sposoby: 1)Normalne Blade Mode. Rzutów mamy 4 albo 5, więc warto być czujnym do samego końca. Czasu na ustawienie odpowiednio ostrza jest sporo, więc spokojnie można pozaznaczać wszystkie cztery punkty. Po udanych cięciach Senator otrzyma dosyć potężny cios. 2)Swojego rodzaju ucieczka przed siebie. Problem w tym, że nie zawsze działa i nie mamy możliwości wykonać wykonać tego mocniejszego ciosu. Kiedy zbijemy odpowiednią ilość HP boss zacznie się regenerować, pojawi się zielona aura, a jedynym sposobem, żeby przerwać regenerację jest użycie Blade Mode, ale tylko kiedy stoimy za Senatorem. Oczywiście nie ma też mowy o jakiejś pomyłce. Nie trzeba chyba wspominać o graniu tej walki jak i całego trybu Revengeance z peruką zapewniającą niekończącą się energię, zatem po udanym cięciu wykonujemy następne, dopóki gra nie przerwie Nam Blade Mode, zawsze to kilka % mniej HP. Wtedy też warto wyprowadzić niezłe combo aż Senator się potknie. Znając wszystkie ciosy walka stanie się schematyczna. Kiedy HP spadnie do 0.1% nic nie robimy i czekamy na atak przeciwnika, nastąpi kilka QTE i trofeum Nasze. Wszystko pod koniec filmiku: http://goo.gl/RGLnJ Anti-Cyborg Sentiment :braz: Destroy a total of 100 Cyborgs during story mode. Należy pokonać 100 Cyborgów. Przeciwnicy zliczają się w kolejnych New Game+ i podczas wybierania rozdziału. Ważne, żeby wszystko odbywało się na jednym zapisie. Cyborgi to pierwsi przeciwnicy z jakimi przyjdzie się Nam zmierzyć. Z wyglądu przypominają normalnych żołnierzy. Nie ubicie 100 podczas pierwszego przejścia gry graniczy z cudem. The Bigger They Are... :braz: Destroy a total of 100 Custom Cyborgs during story mode. Należy pokonać 100 Custom Cyborgów. Przeciwnicy zliczają się w kolejnych New Game+ i podczas wybierania rozdziału. Ważne, żeby wszystko odbywało się na jednym zapisie. Custom Cyborgi to rozszerzone wersje Cyborgów. Mają lepszy pancerz oraz posiadają sporych rozmiarów miecz. Rozprawienie się z setką też nie będzie problemem. Oto jak dokładnie wyglądają: Demilitarized Zone :braz: Destroy a total of 100 Heavily Armed Cyborgs during story mode. Należy pokonać 100 Heavily Armed Cyborgów. Przeciwnicy zliczają się w kolejnych New Game+ i podczas wybierania rozdziału. Ważne, żeby wszystko odbywało się na jednym zapisie. Ten rodzaj przeciwnika charakteryzuje jego broń - sporych rozmiarów młot. Warto dodać, że to jedyne trofeum z serii "Zabij tylu i tylu", które po skończeniu misji Revengeance na S i misji VR mi nie wpadło. Na szczęście dofarmić musiałem 10-20, a jest na to całkiem niezły sposób. W 7 rozdziale, na samym początku, po pierwszej walce przed bramą dalej znajdują się hangary. Patrolują je właśnie Heavily Armed Cyborgi. Na wyższych poziomach trudności jest ich trochę więcej. Dla pewności zdjęcie pomocnicze: Herpetophobia :braz: Destroy a total of 10 Gekkos during story mode. Należy pokonać 10 Gekko. Przeciwnicy zliczają się w kolejnych New Game+ i podczas wybierania rozdziału. Ważne, żeby wszystko odbywało się na jednym zapisie. Z tym przeciwnikiem nie będzie problemu. Występuje dosyć często, w razie czego pomocna fotka: Silverback :braz: Destroy a total of 10 Mastiffs during story mode. Należy pokonać 10 Mastiffów. Przeciwnicy zliczają się w kolejnych New Game+ i podczas wybierania rozdziału. Ważne, żeby wszystko odbywało się na jednym zapisie. Po raz kolejny dosyć często występujący przeciwnik: Extinction Level Event :braz: Destroy a total of 10 Raptors during story mode. Należy pokonać 10 Raptorów. Przeciwnicy zliczają się w kolejnych New Game+ i podczas wybierania rozdziału. Ważne, żeby wszystko odbywało się na jednym zapisie. 10 Raptorów i trofeum Nasze. Pond Scum :braz: Destroy a total of 5 Vodomjerka during story mode. Należy pokonać 5 mechów Vodomjerka. Przeciwnicy zliczają się w kolejnych New Game+ i podczas wybierania rozdziału. Ważne, żeby wszystko odbywało się na jednym zapisie. Występują dosyć rzadko. W 2 rozdziale podczas przeczesywania kanałów. Wolf Hunter :braz: Destroy a total of 10 Fenrirs during story mode. Należy pokonać 10 Fenrirów. Przeciwnicy zliczają się w kolejnych New Game+ i podczas wybierania rozdziału. Ważne, żeby wszystko odbywało się na jednym zapisie. Fenriry znajdują się na początku 3 rozdziału albo jeden jako mini boss w rozdziale numer jeden. Slider Strike :braz: Destroy a total of 10 Sliders during story mode. Należy pokonać 10 Sliders'ów. Przeciwnicy zliczają się w kolejnych New Game+ i podczas wybierania rozdziału. Ważne, żeby wszystko odbywało się na jednym zapisie. Kolejny dosyć często występujący (i irytujący) przeciwnik. Slidery to normalni żołnierze, którzy mają przyczepione skrzydła. Jumping the Shark :braz: Destroy a total of 10 Hammerheads during story mode. Należy pokonać 10 Hammerhead'ów. Przeciwnicy zliczają się w kolejnych New Game+ i podczas wybierania rozdziału. Ważne, żeby wszystko odbywało się na jednym zapisie. Hammerhead to po prostu helikopter. Występują dosyć rzadko, ale 10 sztuk i tak nie będzie problemem. W 1 rozdziale znajduje się w jednej walce pojedynczy, oraz jak diabelski młyn misja dodatkowa z dwoma kolejnymi. Dosyć sprytnym sposobem też jest farmienie ich podczas walki z Sundowner'em. Tam zawsze towarzyszy Nam jakiś helikopter. W momencie zniszczenia jednego, kolejny pojawia się po jakimś czasie. Looking Out for the Little Guys :braz: Destroy a total of 30 Dwarf Gekkos during story mode. Należy pokonać 30 Dwarf Gekko. Przeciwnicy zliczają się w kolejnych New Game+ i podczas wybierania rozdziału. Ważne, żeby wszystko odbywało się na jednym zapisie. Wbijając platynę ubijemy setki, jeśli nie tysiące tych małych, czarnych maszynek. Tearing Away the Disguise :braz: Destroy all of the humanoid Dwarf Gekkos during story mode. Tutaj pojawiają się małe schody. Otóż Naszym zadaniem jest pokonanie 5 humanoid Dwarf Gekko - czyli połączonych ze sobą dwóch Dwarf Gekko. Haczyk polega na tym, że w celu zaliczenia danego przeciwnika musimy ukończyć cały rozdział. Warto dodać, że to całkiem cwane bestie i nieraz się zdarzy, że uciekną zanim zdążymy je ubić. Wtedy po prostu robimy restart i szybciej wpadamy z jakimś ciosem. Trofeum wpada po zabiciu ostatniego w 7 rozdziale, albo pod koniec całego rozdziału. (Podzielność opinii w internecie, mnie puchar wpadł tuż po zniszczeniu ostatniego.) Pomocny filmik z lokacjami: http://goo.gl/qi2It Datsu Right :braz: Successfully complete 50 Zandatsus during story mode. Zandatsu to nieodłączny element gry. Polega po prostu na wykończeniu przeciwnika, kiedy ten jest już wystarczająco obity. Świeci się wtedy w lekkim niebieskim kolorze, My odpalamy Blade Mode i robimy idealne cięcie, kończąc właśnie wszystko Zandatsu. Powtórzyć 50 razy i trofeum Nasze. What Doesn't Kill You... :braz: In story mode, successfully parry 10 attacks in a row in one minute or less. System Parry to po prostu główny element platyny w Metal Gear Rising. Tylko dzięki opanowaniu tego systemu możemy myśleć o przejściu gry na Revengeance i zaliczeniu wszystkich misji VR na złoto. Polega po prostu na wychyleniu lewej gałki analogowej i naciśnięciu :square: (mowa o domyślnych ustawieniach po pierwszym włączeniu gry). Warto wspomnieć, że w przypadku jakiejś serii ciosów należy po prostu machać gałką i mashować :square:. Nie działa przytrzymywanie tej kombinacji, czy trzymanie gałki i tylko naciskanie :square:. Każdy cios wymaga osobnego Parry. Wykonanie 10 w ciągu minuty nie jest żadnym wyzwaniem i jest do osiągnięcia niemal od samego początku gry. Oczywiście im wyższy poziom trudności i większa ilość przeciwników, tym więcej napływających na Nas ciosów. Trofeum też powinno automatycznie wpaść podczas walki z Monsoon'em. Ma on w zanadrzu kilka całkiem niezłych serii ciosów, a jeżeli marzy się Nam jakieś No Damage, to przydałoby się wszystkie zblokować. Assassin Behind Closed Doors :braz: Successfully complete 30 Ninja Kills during story mode. Ninja Kill to swojego rodzaju ciche zabójstwo. W tym celu musimy zajść przeciwnika od tyłu i nacisnąć KÓŁKO. Powtarzamy 30 razy i trofeum należy do Nas. You Don't Run from Chance :braz: Successfully complete 50 Executions during story mode. Pod terminem Egzekucja twórcy ukryli zakończenie walki w sposób, kiedy ogłuszymy przeciwnika i na ekranie pojawi się informacja o naciśnięcie kombinacji :triangle: + KÓŁKO. Aby ogłuszyć kogoś musimy po prostu nacierać na niego z serią ciosów, nie pozwalając na jakąkolwiek przerwę. (Identycznie dzieje się też z Nami kiedy dostajemy kilka strzałów pod rząd nie broniąc się.) Wtedy przeciwnik zazwyczaj sobie "przycupnie" i pojawi się kombinacja do naciśnięcia. 50 powtórzeń to oczywista oczywistość. A Lover, Not a Fighter :braz: Successfully complete 10 No Kill battles during story mode. Należy zaliczyć 10 walk z bonusem No Kill. Mowa o całej, kompletnej walce, za którą dostajemy ocenę i w.w. bonus, a nie o pojedyncze zabicie przeciwnika. Jak pokonać kogoś i go nie zabić? Będziemy potrzebowali jedną z dwóch broń: -Stun Sword - do kupienia za 20.000BP po odnalezieniu 20 Data Storage. -Wooden Sword - do kupienia za 5000BP po tym jak zabijemy wszystkich przeciwników ukrywających się w pudłach. Z jednym z takich mieczy rozpoczynamy jakąś walkę i atakujemy przeciwnika, dopóki tego nie pokryje srebrna aura. Wtedy po prostu go już nie ruszamy. Podczas oceniania walki o Naszym powodzeniu zadecyduje pojawienie się bonusa No Kill. Jest jeszcze inna alternatywna, chociaż wydaje mi się na pewno nie tak samo łatwa metoda. Po prostu byle jakim mieczem odcinamy przeciwnikom kończyny, a Ci po jakimś czasie znikają. Warto zwrócić uwagę, że na Easy coś może pójść nie tak, odetniemy głowę, uderzymy o kilka razy za dużo i przypadkiem zabijemy kogoś. Assault with a Deadly Weapon :braz: Dismember three enemies during Blade Mode with a single attack. Naszym zadaniem jest pocięcie 3 przeciwników, podczas jednej sekcji Blade Mode. Trofeum wpadnie pewnie samo od siebie, a gdyby były jakieś problemy to dobrym miejsce na wykonanie tego pucharu są jakiekolwiek walki z Dwarf Gekko, te po prostu zazwyczaj atakują w grupach. Rip 'Em Apart! :braz: In story mode, kill 100 enemies by cutting them. Kolejne trofeum, które wpadnie bez zbędnego skupiania się nad nim. Należy pokonać 100 przeciwników poprzez pocięcie ich. Warto dodać, że zabić nie trzeba kończyć Zandatsu. Love at First Sight :braz: While remotely operating a Dwarf Gekko in story mode, find and communicate with all Dwarf Gekkos. Podczas 2 rozdziału przyjdzie Nam przejąć kontrolę nad jednym z Dwarf Gekko. Wtedy będziemy musieli się porozumieć z każdym innym z tego pomieszczenia. Jest ich w sumie 5, a komunikacja następuje poprzez naciśnięcie :triangle:. Filmik pokazujący ich lokacje: http://goo.gl/gyoAL Ich Liebe Kapitalismus! :braz: Acquire all customization items. Za ten puchar lepiej się wziąć pod koniec drogi do platyny, kiedy to będziemy mieli dosyć sporo gotówki. Nazbieramy jej sporo poprzez kilka przejść Story Mode oraz robiąc misje VR. Oto lista przedmiotów, które trzeba kupić, oraz warunków jakie trzeba spełnić, aby otrzymać możliwość kupienia. Warto dodać, że dany przedmiot jeszcze trzeba rozbudować na maksa. O tym czy wszystko ma najwyższe ulepszenia pokaże komunikat "Completed" obok danej kategorii w dziale Customize. -Armor Breaker - należy zdobyć wszystkie ID Chips z "lewych rąk". -Blade Mode Wig - ukończyć grę na poziomie Hard albo wyższym i zdobyć 10 ID Chips. -Custom Body (Blue) - ukończyć 50% misji VR. -Custom Body (Red) - ukończyć 30% misji VR. -Custom Body (Yellow) - ukończyć wszystkie misje VR. -High-Frequency Long Sword - ukończyć wszystkie misje VR na złoto. -High-Frequency Machete - zebrać 10 Data Storage. -High-Frequency Murasama Blade - po prostu skończyć grę. -High-Frequency Wooden Sword - odnaleźć wszystkich przeciwników, którzy chowają się w pudłach. -Infinite Wig A - ukończyć grę na poziomie Normal albo wyższym i zdobyć 10 ID Chips. -Infinite Wig B - ukończyć grę na poziomie Normal albo wyższym i zdobyć 20 ID Chips. -Standard Body - ukończyć grę na poziomie Hard albo wyższym. -Stun Blade - zdobyć wszystkie Data Storage. -Suit Complete - ukończyć prolog na poziomie Very Hard. A Big Fan of Lefties :braz: Acquire all enemy officers' left arms. Naszym zadaniem jest zdobycie 30 chip'ów, które to znajdują się w lewych rękach cyborgów. Taki cyborg wyróżnia się na tle innych dopiero kiedy odpalimy tryb AR. Z całości zostaniemy nieźle przeszkoleni ponieważ pierwszy oficer i jego ręka będą lekko związane z wątkiem fabularnym. Niestety kolejnych trzeba będzie szukać samemu. Gdy już zlokalizujemy delikwenta - odpalamy Blade Mode i precyzyjnie robimy cięcie ręki. Ważne, żeby wcześniej przeciwnika nie zabić, chociaż i w takiej sytuacji pozostaje kilka cięć i sekund, dzięki którym odetniemy rękę. W przypadku niepowodzenia restart i próbujemy od nowa. Lokacje wszystkich 30 oficerów w filmiku niżej: http://goo.gl/BMnqd Amateur Radio Operator :zloto: Listen to most of the codec conversations. Niezbyt przyjemne trofeum za sprawą sprzecznych opinii w internecie na temat jak je zdobyć. O co chodzi? Mamy przesłuchać WIĘKSZOŚĆ rozmów przez Codec. Jak widać opis nie jest zbyt dokładny, żeby lekko rozjaśnić podam liczbę zaczerpnięta z internetu - chodzi o 400 rozmów na wszystkich 540. Jeżeli wierzyć tym liczbom, to nie jest tak źle, warto dodać też, że wszystkie rozmowy przechodzą na kolejne New Game+. Sporna kwestia pojawia się już w temacie skipowania rozmów i cut-scenek. Postaram się opisać sposób w jaki ja wbiłem ten puchar bez większych problemów. Pierwsze przejście gry na Normal'u, oglądanie każdej cut-scenki bez wyłączania, słuchanie każdej obowiązkowej rozmowy przez Codec. Ani razu nie dzwoniłem sam do nikogo. Drugie podejście na Easy w celu zaliczenia zbierajer + właśnie rozmów. Do 2 rozdziału dzwoniłem niemal co minutę do każdej osoby, później lekko znudzony ograniczyłem to do telefonów tylko po cut-scenkach i podczas walki z boss'ami. Efekt - brak trofeum pod koniec gry. Trzecie podejście na poważnie - dzwonienie do każdej osoby z listy dopóki ta nie przestanie się powtarzać niemal co chwilę. Co checkpoint, co rozmowę obowiązkową, co cut-scenkę, przy napotkaniu każdego nowego przeciwnika, przy misjach z ratowaniem cywili, przy walkach z boss'ami po kilka razy co checkpoint. Jaki efekt? Dokładnie w 4 rozdziale wpadło mi trofeum. Odnośnie przewijania - każdą rozmowę przewijałem :triangle:. Każdą pojedynczą. Mowa oczywiście o tym trzecim podejściu, gdzie również wyłączałem cut-scenki. Peekaboo :braz: Discover all of the soldiers hidden in cardboard boxes. Należy odnaleźć wszystkich żołnierzy, którzy chowają się w kartonowych pudłach. Motyw słynnego pudła z serii Metal Gear powraca, tym razem z lekką zmianą - to przeciwnicy chowają się przed Nami. W całej grze jest ich pięciu. W celu zaliczenia jakiegokolwiek wystarczy po prostu pomachać trochę mieczem, a po chwili wyskoczy z niego przerażony żołnierz. Ich lokacje w pomocnym filmiku: http://goo.gl/4QOwa Data Mining :braz: Acquire all data storage devices. Kolejna znajdźka - tym razem do odnalezienia jest 20 dysków. Ich położenie w wideo poniżej: http://goo.gl/meEeZ Humanitarian Assistance :braz: Rescue all the civilians. Za zadanie mamy uratować 4 cywili. Nie są Oni jakoś specjalnie poukrywani w przeciwieństwie do innych "znajdziek", ale czasami próba odbicia zakładnika może sprawić małe problemy. Ważne jest, żeby jak najszybciej biec z pomocą, ponieważ jeżeli będziemy zwlekać to ciwil niestety zostanie odpalony przez Cyborgi. Dzieje się tak samo z przypadku podniesienia alarmu. Należy jak najszybciej pozabijać strażników znajdujących się blisko cywila i odejście na jakąś bezpieczną odległość w celu odciągnięcia uwagi reszty przeciwników. Po wyeliminowaniu wszystkich podchodzimy do obronionego przez Nas człowieka i zagadujemy KÓŁKIEM. Oczywiście istnieją czasami alternatywne wyjścia z postaci zabicia wszystkich za pomocą Ninja Kill. Wybór należy do Was. W przypadku niepowodzenia - łatwo jest to zauważyć, cywil zacznie padać na ulicę - robimy szybki restart i próbujemy jeszcze raz. Warto dodać, że czasami nieźle spisują się granaty EMP. Lokacje cywili z przykładowymi strategiami na ich ratowanie: http://goo.gl/DwlSt Analysis Complete :braz: Unlock every VR Mission. Odblokuj wszystkie misje VR. Wszystkich jest 20 i są one przedstawione w grze jako walizki z laptopami. Ich położenie: http://goo.gl/CaHMD VR Master :braz: Complete every VR Mission. Przejdź wszystkie misje VR. Czyli po prostu ukończ je z byle jakim wynikiem. Jeżeli celujemy w platynę, to nie ma co zawracać sobie głowy tym trofeum, ponieważ wpadnie razem z tym poniżej. Virtually a God :zloto: Set the highest score on every VR Mission. Zdobądź w każdej misji VR złoto. Co tu dużo pisać - drugie pod względem trudności trofeum w grze. Misji jest 20, ale około 15 z Nich to będzie dla Nas maksymalnie 5-10 restartów, chociaż zdarzą się i misje wykonane za pierwszym razem. Dokładnie to dwie misje mocno zapiszą się Nam w pamięci i to je postaram się dokładniej opisać, ponieważ nie ma co ukrywać, przy 100 restarcie po prostu widać schemat. Link do wszystkich 20 misji na samym dole. Mała legenda: Egzekucja - cios kończący, kiedy pojawia się do naciśnięcia KÓŁKO + :triangle:. PP - Perfect Parry. BM - Blade Mode. HAC - Heavily Armed Cyborg. CC - Custom Cyborgs 18 misja - charakteryzuje się tym, że niemal wszyscy przeciwnicy mają Nas na strzała, albo dwa. W grę zatem wchodzi małe No Damage, ale oczywiście jest kilka ciosów, które idzie przeżyć. 1 fala - na początku biegniemy za siebie, aby zmusić Gekko do ciosu w postaci biegu na Nas (ładując cios odpycha się nogą jak byk), wtedy byle jakie Parry, mashowanie :triangle:, egzekucja i zostają małe Gekko. Je oczywiście rozwalamy laską od Mistral. Jeżeli Gekko nie będzie chciał na Nas biec to ubijamy Dwarf Gekko, ale z dala od niego. Tylko będąc w jakiejś odległości sprowokujemy go do biegu, a ten atak gwarantuje Nam ubicie go na strzała. 2 fala - następnie są dwa Mastiffy i kolejne małe Gekko. Ludzie, którzy zjedli zęby na tej grze już wymyślili kosmiczny sposób na ubicie dwóch Mastiffów jednym strzałem. Mnie niestety udało się to może 2 albo 3 razy. Generalnie jeżeli ogarniemy mapę (patrząc na podłogę i ściany wiemy gdzie jest ten kąt z filmika) to możemy próbować drugą falę właśnie w ten sposób. PP podczas ich wspólnego skoku i będąc w BM pocięcie obu przeciwników. Jeżeli nie - stajemy po prostu byle gdzie, tylko nie obok resp'a Mastiffów, co gwarantuje Nam i tak skok jednego. To właśnie ten skok jest najlepszym sposobem na PP, a co za tym idzie egzekucję. Proces kiedy Mastiff przeskakuje nad podłogą, skacze na ścianę i dopiero na Nas pozwala nieźle się przygotować do kontry. Niezależnie czy uda Nam się rozwalić jednego na samym początku czy też nie, dalsza walka wygląda tak samo (oczywiście z dwoma Mastiffami jest dużo trudniej, ale załóżmy, że walczymy z jednym). Biegamy po mapie w bezpiecznej odległości od Mastiffa uważając oczywiście też na małe Gekko. Prowokujemy go do skoku i liczymy na Perfect Parry. Czasami Mastiff zacznie Nas gonić i nie będzie chciał odpuścić - to znak, że zaraz przystąpi do ataku a'la skok z wrestlingu. Warto dodać, że to też całkiem niezły sposób na PP, niestety zakładając, że uciekamy przed przeciwnikiem patrząc się za siebie, blok nie zawsze siada, a to kończy się Naszą śmiercią. Po ubiciu drugiego zajmujemy się małymi Gekko. 3 fala - zdecydowanie najtrudniejsza. Pojawia się Fenrir i dwa HAC, oraz kilka małych Gekko. Jaki jest cel - najszybsze zrobienie PP na Fenrirze. Cały czas obserwujemy przeciwnika i tylko czekamy na jego czerwone światło. Ciekawa rzecz, którą udało mi się zauważyć - oczywiście musimy być cały czas w biegu, HAC pomimo iż są wolni non stop będą za Nami biegać, to samo tyczy się Gekko, ale jeżeli już to robimy, ustawiajmy się tak, aby Fenrir był za HAC. Nie raz zdarzyło mi się tak, że swoim ciosem zabił on jednego z HAC. To spore ułatwienie. Warto nie oddalać się zbytnio od Fenrira, ponieważ wtedy ten będzie atakował Nas ciosami na dystans. Albo pojedynczy strzał laserem (po którym pada na chwilę i niby daje okazję do ataku, ale My i tak liczmy na PP, które lepiej wykonać podczas ataku z bliższej odległości) albo strzela serią pocisków. Na szczęście zjadają one po 20-30%, ale jeżeli już wpadniemy pod ogień, to często nie ma drogi ucieczki. Wtedy też dobrą opcją jest zasłanianie się HAC. Po którymś razie zauważycie, że patrząc na całą mapę, lepiej być w odległości 1/2, ponieważ przy jakiś 3/4 Fenrir zaczyna strzelać. Trzeba to wyczuć, ponieważ będąc też za blisko, ten nie wykona żadnego ciosu tylko będzie skakał jak głupek. Gdy już uda Nam się wykonać PP, zostają dwa HAC (albo jeden) i małe Gekko. Od razu zabieramy się za te małe potwory, ponieważ chwila nieuwagi i potrafią Nas złapać, a HAC nie będzie długo czekał. Kiedy uprzątniemy Gekko zajmujemy się HAC. Niezależnie od ich liczby montujemy ich z laską od Mistral. W tej misji nauczycie się właśnie skutecznie z nimi walczyć tym sposobem, co przyda się w misji numer 19. Kilka ciosów i odskakujemy i tak w kółko. Nie trzeba się napalać na czas, ponieważ limit w postaci 10 minut daje Nam naprawdę sporo zapasu. W tej misji nie potrzebujemy żadnych Zandatsu, więc jeżeli po kilku strzałach ręce HAC zapalą się na niebiesko, można je poodcinać, przeciwnik od razu stanie się nieco mniej groźniejszy. Po nich następują 3 kolejne małe Gekko i to idealny moment, aby zmienić broń. Laskę od Mistral zamieniamy na Sai'a w momencie, kiedy zostanie Nam do ubicia ostatni Gekko. Za ten czas Sai powinien się naładować, co będzie niezbędnym elementem ostatniej fali. 4 fala - GRAD. Od razu po jego pojawieniu się atakujemy go Sai'em co powoduje 100% paraliż. Wtedy używamy katany, żeby wykonać jakieś combo, mniej więcej pod sam koniec paraliżu, Nasz Sai zapali się na nowo, a my jak najszybciej znowu atakujemy :triangle:. Po kilku takich seriach wyczujecie schemat. Ważne, żeby nie napalać się z combosami, ponieważ chwila nieuwagi i GRAD pozbawiony paraliżu sprzątnie Nas na strzała. Gratulacje. 19 misja, wszystkich trzeba zabić za pomocą Zandatsu. 1 fala - jeden Fenrir. Nic łatwiejszego, tę falę można przejść w 20 sekund. Na początku Sai dla paraliżu i combo, po naładowani Sai'a znowu i po 17/18 hitach Fenrir zostaje ogłuszony, a My wykonujemy egzekucję. Gdy coś pójdzie nie tak, trzeba go tłuc, aż cały zrobi się niebieski po czym BM i Zandatsu. 2 fala - na samym początku biegniemy w lewo i używamy Sai'a na stojącym na górze CC. Wskakujemy tam i czekamy na jego cios, aby wyprowadzić PP. To tak w skrócie cała strategia i chyba najtrudniejszy moment w tej misji. Jeżeli wszystko pójdzie pięknie, to jeden CC powinien być z głowy. Warto dodać, że tutaj potrzeba wykonać 4 albo czasami 5 PP, aby ogłuszyć przeciwnika (trzeba to mieć na uwadze i nie rozluźniać się po 4 ataku z przyzwyczajenia). Po kilkudziesięciu restartach idealnie nauczycie się ciosów CC. Dwa pierwsze różnią się od 3 i 4. Te pierwsze trzeba szybciej parować, 3 i 4 zdecydowanie pół sekundy później. Oczywiście nie sugerujemy się czerwoną lampką, tylko pozycją miecza CC. Z czasem to wyczujecie. Jeżeli na samym początku nie udało Nam się zabić CC to zaczyna się mały młyn. Niezależnie czy do pokonania jest jeden CC czy dwóch, strategia wygląda tak samo. Zeskakujemy na dół i lurujemy wszystkich przeciwników, po czym wskakujemy na platformy i ustawiamy się tak, aby walczyć tylko z CC. Na dole by to nie przeszło, ponieważ rzuciłaby się na Nas cała 4. Tutaj wspomnę, że to też jakaś strategia. W jednej z misji mamy do zabicia trzech CC i to właśnie pierwszego z nich najlepiej załatwia się poprzez PP kiedy to wszyscy atakują. Jeżeli idą na Nas po 3 hity naraz, to mashując gałkę i :square: w końcu siądzie PP. W misji 19 to o tyle problem, że są tam też HAC z "żółtymi" atakami, których nie da się parować. Kiedy na platformach jest zbyt duże towarzystwo - zeskakujemy na dół, czekamy aż oni też zeskoczą i znowu góra. W stosunku do CC też ustawiamy się z głową, czyt. nie stoimy na krawędzi. Czasami PP nie siądzie Nam jako pierwsza kontra, wcześniejsze ciosy po prostu zablokujemy, a takie coś wiąże się z przesuwaniem do tyłu i po prostu upadkiem. Gdy oba CC padną zostają 2xHAC i Fenrir. Ten z kolei jest bardzo wyrozumiały i czeka na swoją kolej w drugiej fali - po prostu słabo się wtrąca do walki. Zazwyczaj jest gdzieś lekko zblokowany obok platformy, wtedy lurujemy HAC na drugą stronę po czym wracamy do Fenrira i przestępujemy do ataku. Można zastosować strategię z pierwszej fali. W tej misji czas też nie jest Naszym wrogiem, ale nie można też się zbytnio rozluźnić. Dwóch HAC montujemy tak samo jak tych z misji numer 18. Jeżeli czujemy się na siłach, to możemy włączyć Pincery, uciekać na dosyć sporą odległość i ładować najmocniejszy cios, tyle, że jest to dosyć ryzykowne. Można spróbować kilka razy, dopóki nie zostanie Nam połowa życia. Resztę dobijamy laską Mistral wykonując kilka ciosów i odskok. Kiedy zaczną się zapalać na niebiesko pierwsze części ciała HAC - Ci staną się mniej agresywni, przez co My będziemy mogli zwiększyć ilość ciosów. Warto dodać, że pod koniec włączy się im też PP, po którym szybko odskakujemy. Czekamy uważnie aż całe ciało zapali się na niebiesko i odpalamy BM, ale trzeba to zrobić w odpowiednim momencie, np. tuż po serii ciosów, kiedy przeciwnik się lekko zachwieje. Jeżeli będziemy zwlekać z BM, to HAC albo odskoczy na bok, albo po prostu drugi Nam przywali z młotka. Oboje powinni zginąć mniej więcej w tym samym momencie, ponieważ laska Mistral ma dosyć spory zasięg i będziemy atakować ich niemal równocześnie. Po wyeliminowaniu drugiego przełączamy na Sai'a i pędzimy do ostatniej fali. 3 fala - od razu upatrujemy sobie jednego Fenrira i to na nim skupiamy ataki. Oczywiście zaczynamy od paraliżu. Co miłe - reszta będzie sobie chodzić obok Nas i nie przeszkadzać zbytnio w walce. Czasami ktoś się ruszy, ale na pewno nie będzie to walka z czterema naraz. Atakując tego jednego oczywiście oczy dookoła głowy i czekamy na być może jakieś PP ze strony innego przeciwnika. Z każdym wyeliminowanym Fenrirem będzie dużo łatwiej, warto po prostu używać paraliżu i skupiać się (szczególnie kiedy są wszystkie 4) na jednym celu. Link do jednego filmiku, pokazującego wszystkie 20 misji. Dosyć przydatna sprawa, w przypadku misji gdzie np. trzeba dostać się do celu niezauważonym. A nuż do innych misji też podrzuci jakąś strategię: http://goo.gl/GcqwN Link do misji numer 18, pokazujący ten niesamowity moment zabicia dwóch Mastiffów jednym ciosem: http://goo.gl/LgKld Linki do wszystkich "znajdziek" w poszczególnych rozdziałach: R-00 - http://goo.gl/yPyKF R-01 - http://goo.gl/Fo9BU R-02 - http://goo.gl/F9kVt R-03 - http://goo.gl/B3eqh R-04 - http://goo.gl/LDTKd R-05 - http://goo.gl/WFKZK R-06 - tylko walka z Sam'em R-07 - http://goo.gl/rOcP9 Poradnik w całości wykonany przez Zygo89. Wszystko opisane na bazie własnych doświadczeń z gry przy wykorzystaniu serwisów zagranicznych. Wszelkie pytania, zastrzeżenia, uwagi proszę kierować w temacie, na PW, czy GG. Mile widziane jakieś poprawki, bo na pewno zdarzyła się jakaś literówka. Kopiowanie bez mojej zgody zabronione. Edytowane 18 Czerwiec 2013 przez Zygo89 5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 13 Kwiecień 2013 Grafiki od pucharów nie fafają :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zygo89 136 Napisano 13 Kwiecień 2013 Grafiki od pucharów nie fafają :) Wiem, wiem. Właśnie z nimi walczę. Nie wiem co poszło tym razem nie tak, ale to już chyba standard, heh. Jak się kliknie na ten niedziałający obrazek to i tak przenosi na stronę imageshack gdzie już wszystko działa. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że poprawiam to w tym podstawowym edytorze z wszystkimi kodami, etc., bo jeśli włączę pełną edycję stracę wszystkie akapity. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 13 Kwiecień 2013 Hmm...na Firefoxie nic nie stracisz. Jak robisz na Chrome to tak, bo to dupiata przeglądarka :) Szybka, ale dupiata :) No i rób sobie w kodzie w notatniku, a obrazki wrzucaj np. na Photobucketa, albo dawaj bezpośrednie odnośniki z PSNProfiles.com. Wtedy będzie Ci znacznie łatwiej wszystko edytować w razie problemów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juza_88 136 Napisano 21 Grudzień 2013 Po pierwsze to wyśmienity poradnik :) Chciałem napisać że mogę się dopisać do tych kilku osób z naszego forum które mają platynke z MGR Revengeance :) W grze mam spędzone niecałe 50 h i muszę napisać że ciągle się chce grać :) wartka akcja, liczne kombosy i jak się włączy "nerwica " naszego Raidena to aż uciecha ciachac wszystkich dookoła :) Gorąco polecam :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach