TPS 3 Napisano 5 Kwiecień 2012 (edytowane) Ja się kiedyś w to bawiłem i gościu zrobił przejściówkę za parę groszy(schemat na necie),jeśli grasz tylko na ps3 to sprzęgło nie zadziała,po drugie tanio pedałów od g25/27 nie kupisz więc moim zdaniem nie warto,kompromisem jest tutaj zakup Thrustmastera F430 bo ma naprawdę dobre pedały a kosztuje mniej niż DFGT,ogólnie patrząc na całokształt jest zdecydowanie lepszą kierownicą a już teraz po wszystkich updatach działa idealnie z GT5.Proszę pamiętać że to moje zdanie,każdy lubuje się w czym innym Temat przemyślałem i robię upgrade do g27. Thrustmastera porzuciłem. Tak na marginesie - czy ktoś z Was dorabiał hamulec ręczny z jakiejś części motoryzacyjnej i może polecić konkretny model samochodu, z którego warto wziąć ten kawałek żelastwa w plastiku? Tom Edytowane 5 Kwiecień 2012 przez TPS Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
energy910 14 Napisano 5 Kwiecień 2012 Śmigam jakiś czas na DFGT i jest nieźle. Wypadam jeszcze na niektórych zakrętach ale jakoś ujdzie. Nie każde autko daje rade skutecznie poprawić ale jakoś idzie. Jakieś porady aby szybko sie przystosować ? z serii wyścigów zostało mi zakończenie ekstremalnej i cała endurance. Licencje chyba niezbyt wpływają na skilla gdyż wychodzą mi dużo łatwiej na padzie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sikor88 0 Napisano 5 Kwiecień 2012 Kupilem wczoraj kierownice i mam prosbe czy moze mi ktos jakies konkretne ustawienia napiac. Najbardziej mnie denerwuje to ze caly czas przy wpadaniu w poslizg kierwonica zaczyna kiecherowac sama idzie to jakos wylaczyc. Moja kierwonica to Logitecha Driving Force GT. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mataman 680 Napisano 6 Kwiecień 2012 (edytowane) Na tym polega Force Feedback jak go wyłączysz to efekt zniknie. Tylko wtedy nie ma to sensu. @energy, rada jest jedna. Jeździć, jeździć i jeździć :) Edytowane 6 Kwiecień 2012 przez mataman Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hakuna 47 Napisano 6 Kwiecień 2012 Albo ustawić siłę na 3 i włączyć wspomaganie, potestuj zobaczy czy będzie Ci się przyjemniej jeździło. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sikor88 0 Napisano 6 Kwiecień 2012 ok dziekowa :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziemniak82 10 Napisano 6 Kwiecień 2012 Czytam różne opinie na temat DF GT i dowiedziałem się że często jest problem z hamulcem. Czy gwarancja obejmuje taką usterkę? Ktoś miał taki problem reklamował? Bo zastanawiam się nad zakupem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TPS 3 Napisano 7 Kwiecień 2012 (edytowane) Przesiadłem się z DFGT na G27. I uczę się jazdy od nowa. DFGT poprzez brak sprzęgła i paddleshiftery jest idealna do zabawy, o ile wybaczamy sobie fakt, że np w takim aucie jak Mazda MX5 czy Mini Cooper jest manualna skrzynia biegów ;-). Wczoraj dość długo uczyłem się jeździć z manualem, sprzęgłem, a do tego tak aby wygrać wyścig. GT5 nie wybacza braku precyzji w pracy sprzęgła i manuala, stąd dość często zdarza się, że nie wrzucam biegu i tracę cenne ułamki. Jeden pedał więcej i już inaczej pracują nogi. Subiektywnie odczuwam, że w takim Shifcie na manualnej skrzynce G27, w aucie które ma manualną skrzynkę, biegi zmieniam szybciej niż na paddleshifterach w DFGT. Zawsze odnosiłem wrażenie, że pomimo szybkiej redukcji, sam program nie pozwalał na szybsze przełączenie biegów. Dla tych co się wahają pomiędzy DFGT a serią G moja podpowiedź ja jest taka. Jeżeli chcesz jeździć na paddleshifterach lub sekwencji autami, które fabrycznie są wyposażone tylko w manualną skrzynkę, i nie przeszkadza Ci to, że z realizmem ma to mało wspólnego, to przesiadka na serię G moim zdaniem nie ma sensu. DFGT to doskonała kierownica, z pełnym D-padem i kiepskimi pedałami, które w łatwy sposób można utwardzić. Jeżeli jednak podchodzisz do sprawy ZAWODOWO ;-) i chcesz jeździć MX5 tak jak jeździ się samochodem z manualem i sprzęgłem to wybór jest oczywisty - Seria G. Nie przesiadałbym się na serię G, gdyby nie zależało mi na ściganiu się klasykami, które nie są wyposażone w paddleshiftery. Z drugiej strony, jazda potworami, które wymagają sekwencji, na DFGT jest w zupełności wystarczająca. Podsumowując - ja z przesiadki jestem zadowolony, ale przymykam oko na dwukrotne obciążenie finansowe. Wiem do czego dążę i muszę jeszcze zbudować pionowy hamulec ręczny i podłączyć go do G27. W DFGT nie miałoby to sensu. Tom PS To co w G27 jest gorsze względem DFGT to brak D-pada w kierownicy, brak oznaczeń przycisków, gdzie jest SELECT a gdzie START. Tego można się nauczyć. Zdecydowanie brakuje przycisku PS i dość dziwna wada pedałów - otóż jeśli jeździsz tylko w skarpetkach, po to aby lepiej czuć pedały, to niestety od metalu ciągnie zimno. Ja kupiłem specjalne skarpety z całkowicie gumową podeszwą ;-) Edytowane 7 Kwiecień 2012 przez TPS 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
INO1 101 Napisano 7 Kwiecień 2012 No i to się nazywa konkretna odpowiedź na odwieczne pytanie... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bohuslav 0 Napisano 11 Kwiecień 2012 (edytowane) Panowie prośba o pomoc. Posiadam kierownice thrustmaster ferrari f430 force feedback Pewnego pięknego dnia przeciąłem kabel łączący pedały z kierownicą. Oddałem kierownice do jakiegoś serwisu RTV w Olsztynie, wymienili mi kabel i skasowali 50 PLN. Jedak pedały nie działają (jak dziwnie by to nie brzmiało). Poszukuje człowieka, który jest wstanie to naprawić, ewentualnie chętnie zakupie same pedały. Edytowane 11 Kwiecień 2012 przez bohuslav Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beny 2 Napisano 12 Kwiecień 2012 (edytowane) Koledzy ktora kierownica lepsza? Uzywanana G25 czy nowa Fanatec Porsche 911 Carrera. Obie sa w podobnej cenie, za G25 przemawia lepszy wyglad, no i ze jest bardziej znana u nas - mozna ja latwiej potem sprzedac. Slyszalem ze ta od Fanateca czesto sie psuje i trzeba odsylac ja do Niemiec. Poradziecie cos? A wogole jest sens kupowania kiery ze sprzeglem. To moja pierwsza kierownica, nie mam prawka wiec moze do zabawy wystarczy uywana Logitech Force PRo za 200 zl? Edytowane 12 Kwiecień 2012 przez beny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mataman 680 Napisano 12 Kwiecień 2012 Spokojnie wystarczy ci DF Pro, rewelacyjne kółko. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwodzik 0 Napisano 13 Kwiecień 2012 Witam wszystkich na forum, mam nadzieje ze moje pytanie pasuje do działu. mianowicie pozyczylem od kolegi kierownice TRACER GTR Street Racing i mam pytanie jak ją skonfigurowac w GT5? bo gaz i hamulec zamiast w pedalach to są w skrzyni biegów a w ustawieniach nie ma kierownicy mojego typu zeby ja skonfigurowac, jest jakis "myk" zeby ta kiera działała poprawnie? bo jest ona kompatybilna z ps3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad330 0 Napisano 14 Kwiecień 2012 witam mam probelm: mianowicie zamierzam kupić kierownice ale nieiwme jaką cena do 500 zł w oko wpadly mi 2 modele: -thrustmaster rgt clutch -fanatec 911 carrera wheel plus tych obydwóch to że mają sprzęło plus carrery to ze ma h shifter a rgt nie ma ale ma łopatki ktorych fanatec nie ma i jeszcze jedno ma ktoś z tych kierownic i patrzał czy działa z gt5 i nfs shift Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 14 Kwiecień 2012 Osobiście wziąłbym Fanateca, jednak firma specjalizująca się tylko i wyłącznie w kierownicach mówi samo o sobie. Co do działania to Fanatec wiem, że działa bez problemu, ale z Thrusmasterem nie wiem jak sprawa wygląda. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mataman 680 Napisano 14 Kwiecień 2012 Tylko ze Fanatec lubi sie zepsuć. Trwałości i użyte materiały nie są na najwyższym poziomie w tych kierownicach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
medmaxx 70 Napisano 14 Kwiecień 2012 Tylko ze Fanatec lubi sie zepsuć. Trwałości i użyte materiały nie są na najwyższym poziomie w tych kierownicach. taaa ? a o którym fanatecu mówisz ? przypominam, że teraz sprzedawana carrera to wersja v2, czyli poprawiona użyte materiały wcale nie są jakąś lipą, jak na gumę + plastik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MR ART PL 19 Napisano 15 Kwiecień 2012 witam mam probelm: mianowicie zamierzam kupić kierownice ale nieiwme jaką cena do 500 zł w oko wpadly mi 2 modele: -thrustmaster rgt clutch -fanatec 911 carrera wheel plus tych obydwóch to że mają sprzęło plus carrery to ze ma h shifter a rgt nie ma ale ma łopatki ktorych fanatec nie ma i jeszcze jedno ma ktoś z tych kierownic i patrzał czy działa z gt5 i nfs shift Jak już chcesz Thrustmastera to zastanów się nad F430 a nie tym nic nie wartym RGT,co do Fanateca to bardzo dobra kierownica jak za te pieniążki i w swojej klasie bezkonkurencyjna,przerobiłem kilka Fanateców i nigdy problemu z nimi nie miałem wiec o awaryjności się nie wypowiadam.Wszystkie kierownice o których tutaj mowa będą działać z GT5 i Shiftem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shemaforash 881 Napisano 16 Kwiecień 2012 Mam kierownicę DFGT. Gdy rozpoczynam wyścig po włączeniu GT5 po naciśnięciu pedału hamulca samochód zaczyna hamować dopiero po około 1-2 sekundach. Później nie ma już problemu i w każdym następnym hamowaniu/wyścigu hamuje od razu. Efekt jest tylko w pierwszym wyścigu i przy pierwszy hamowaniu. Ktoś ma ten sam efekt? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bagilks 20 Napisano 16 Kwiecień 2012 Ja mam i kolega też ma więc sam nie jesteś ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 16 Kwiecień 2012 Mam kierownicę DFGT. Gdy rozpoczynam wyścig po włączeniu GT5 po naciśnięciu pedału hamulca samochód zaczyna hamować dopiero po około 1-2 sekundach. Później nie ma już problemu i w każdym następnym hamowaniu/wyścigu hamuje od razu. Efekt jest tylko w pierwszym wyścigu i przy pierwszy hamowaniu. Ktoś ma ten sam efekt? Ja mam coś podobnego w SHIFT2, z tym że z gazem (pewnie hamulec też to tam). Jak zaczyna się wyścig to gaz jest cholernie czuły, minimalne wciśnięcie powoduje, że gaz idzie do maksa. Ale po sekundzie jest już spoko. Albo coś namieszali w FW konsoli, albo nie wiem :P Wcześniej w każdym razie tego nie miałem, a FW w sumie ten sam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KOWI 165 Napisano 18 Kwiecień 2012 U mnie tak od samego początku jest, że przed wyścigiem pierwszym po włączeniu gry muszę wcisnąć hamulec i gaz żeby był pełen zakres ruchu. Zamiast FW to raczej stawiałbym na sprawę kalibracji pedałów, kierownica się kręci przy włączaniu każdej gry to i pedały może trzeba skalibrować z kierownicą :P Wciśnij gaz i hamulec po podłączeniu kierownicy do konsoli i powinno pomóc :P 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Khazar 21 Napisano 18 Kwiecień 2012 DFGT tak ma i tyle. Po podłączeniu czy to do PC czy do PS3 trzeba "obudzić" pedały do życia, naciskając je. Kierę zawsze podłączam po włączeniu GT i po menu naciskam do oporu gaz a potem hamulec (kolejność to rybka, nie ważne) i jak odpalę wyścig to już mi wszystko śmiga elegancko. Na PC jest to samo. Oszczędzając baterię w padzie używam DFGT do poruszania się po grze, wyjątkiem jest moment gdy rozwalam się na fotelu oglądając powtórki, konfiguruję furę itp... 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MR ART PL 19 Napisano 1 Maj 2012 Witam, przedstawiam nowy nabytek Logitech Momo Force,kiera debiut miała w 2004r i była top modelem Logitecha.Kierownica aluminiowa obszyta czarną skórą,fajnie wyprofilowana i bardzo wygodnie leży w dłoniach,za kółkiem metalowe manetki do zmiany biegów,kąt obrotu 270 stopnia.Oś kółka na metalowych łożyskach,zero luzu i brak efektu ruchu ruchów kierownicy lewo/prawo przy dużych prędkościach.Pedały mają metalowe nakładki momo z regulowanym kątem pochylenia,pokryte ryflowaną blachą aluminiową,bardzo ciężkie i stabilne-ja wymieniłem sprężyny na grubsze i teraz pedały działają o niebo lepiej-hamulec twardy jak mój kutas hehehehehe.Minusem może być kąt obrotu ale pozwala za to na bardzo szybkie kontry i działają tylko 3 przyciski na kole kierownicy ale naszczeście jest to ręczny,wsteczny i pausa.Mój model musiał być bardzo mało używany bo jest w idealnym stanie,koszty jakie poniosłem to 162 zł za kierownice z przesyłką więc jestem mega zadowolony(aukcja na Alleg...).Moim zdaniem kiera która ma 8 lat miażdzy wykonaniem nowsze produkty Logitecha i zajmuje miejsce tuż przed G25/27.Polecam to kółko tylko sam wiem że bardzo ciężko kupić zadbany model za niską cenę ale kto szuka ten ma hehehehhe. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 1 Maj 2012 Czerwona MOMO to najlepsza kierownica jaką miałem. Masa wspomnień i wspaniałych doznań. Każdy doświadczony gracz w samochodówkach powie, że to jedna z najlepszych kierownic w historii. Sprzedałem ją jakiś czas temu, więc może kto wie, masz może moją :P hehe Takich dzisiaj już nie robią...a jak robią to za chore pieniądze, a za tą MOMO w dniu premiery chyba dałem około 700zł. Jakość wykonania po prostu kosmos. Niestety musiałem sprzedać bo jej wsparcie w grach było wręcz znikome :( Minusem kąt skrętu? Właśnie ogromny plus. Te 900 stopniowe bez możliwości zmiany to jest tragedia. Jedyny minus właśnie w DFGT to to, że nie można zmienić sobie tego kąta. Jedynie liczyć na to, że gra sama ustawi mniejszy, albo będzie miała możliwosć zmiany. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach