Skocz do zawartości
Zygo89

BioShock 2

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
bioshock_2_oxcgn_35_3.jpg
 
Informacje ogólne:
Stopień trudności platyny: 5/10*
Ilość trofeów: x1 :platyna: / x2 :zloto: / x8 :srebro: / x40 :braz:
Ilość trofeów offline: 39
Ilość trofeów online: 12 
Najtrudniejsze trofea: Against All Odds, Choose the Impossible
Trofea możliwe do pominięcia: All Weapon Upgrades,  Research Master,  All Plasmids,  Unbreakable,  Master Gatherer,  Dealt With Every Little Sister, Savior,  Rapture Historian,  9-Irony**
Online Pass: Nie
Ilość podejść: 1/2 (minimalnie 1)
Czas do zdobycia platyny: 30-50h (zależy od umiejętności w multi)***
 
*Jest to średnia z serwisów zagranicznych. Osobiście nie przepadam za ocenianiem trudności platyny, bo to kwestia indywidualna. 
**Brak możliwości wyboru poziomu, oraz backtrackingu powoduje, że prawie wszystkie trofea, poza tymi związanymi z fabułą są możliwe to pominięcia. Wyżej podałem część opierającą się na znajdźkach, natomiast żadnego związanego z zabiciami. 
***Dużo zależy czy będziemy wbijali level sami, czy na jakiejś ustawce. 
 
 
Wstęp:
Bioshock 2 jest oczywistą kontynuacją genialnej pierwszej części, która enigmatycznym zakończeniem nie pozostawiała cienia wątpliwości na temat sequela. Godny następca jedynki, nazwanej mianem GOTY przez wiele serwisów na całym świecie pokazał, że nie spocznie na laurach i pomimo zachowania niemal identycznej mechaniki gry, można sobie pozwolić na powiew świeżości i utrzymanie wysokiego poziomu. Wszystkiego jest więcej i wszystko jest zaserwowane lepiej, chociażby wyeliminowanie archaicznego sposobu żonglowania Plasmidami i bronią w jednej ręce, co zastąpiono świetnie spisującym się dual wieldingiem. Dosyć prosty cel, który pcha fabułę do przodu jest uzupełniony bardzo ciekawymi zwrotami akcji, które nie pozwalają się nudzić, a rozsiane po całym mieście dzienniki powodują, że ma się coraz większą ochotę chłonąć historię Bioshocka. 
Dodany według mnie trochę na siłę tryb multiplayer, pomimo bardzo sceptycznego podejścia, zagwarantował mi kilkadziesiąt godzin świetnej zabawy. 
Zapraszam po raz drugi do podwodnego miasta Rapture. 
Poradnik jest efektem rozmowy na jego temat z nowym fanem (fanką) serii, w przeciwnym razie pewnie nigdy by nie powstał. Dziękuję. 
 
 
Droga do platyny:
Możliwe jest wbicie wszystkich trofeów z singla w jednej kampanii, jednak ja polecam dwa przejścia:
1)Kampania na Normalu (albo Easy) tylko pod fabułę i nie użycie Vita-Chamberów. Cieszymy się fabułą i jedyne o czym musimy pamiętać, to to, żeby nie paść, zatem dosyć często zapisujemy grę.
2)Kampania na Hardzie + pozostałe trofea. Wbijanie maksymalnego poziomu filmów bardzo ułatwi Nam harda, a szukanie dzienników jakoś zmusi do zaglądania w każdy kąt, co też ułatwi grę. Oczywiście można normala zostawić tylko pod fabułę, a Vita-Chambery wyłączyć na hardzie. Jestem żywym przykładem, że da się tak zrobić i wcale nie jest to jakoś specjalnie trudne. Częste zapisywanie tylko pomaga. Jeżeli nie straszne Nam spoilery, to wszystkie trofea można przenieść do pierwszego przejścia i to na Easy, a za drugim razem skupić się tylko na hardzie.
3)Trofea online. 
 
 
Wskazówki:
-zaglądaj w każdy kąt. Jeżeli jesteście prawdziwymi zbieraczami, to żaden poziom trudności nie będzie Wam straszny w Bioshocku. Amunicja, apteczki czy pieniądze są dosłownie wszędzie, a masa otaczających Nas elementów jest interaktywna. Jeżeli dojdzie do sytuacji, że macie pełne magazynki, a do tego apteczki, EVE i kasę, to znaczy, że Hard będzie czystą formalnością, o ile będziecie praktykować takie podejście do niemal końca gry. Jeżeli macie pełny portfel, a brakuje kilka naboi - kupujcie naboje, żeby non stop podnosić kasę. 
-rób dużo filmów. Zwiększenie obrażeń względem przeciwników i unikalne Toniki za 4 poziom to spore ułatwienie na hardzie. Robienie filmów nieco różni się od tego z pierwszej części. Tutaj jest coś takiego jak ranga filmu otrzymywana za jakość potyczki w jakiej zginie przeciwnik. Jak ją zwiększyć? Czyniąc walkę jak najbardziej efektowną. Odpalamy kamerę i rzucamy wszystkie możliwe Plasmidy, po czym strzelamy po jednym pocisku każdej z broni. Użycie jak największej ilości opcji owocuje coraz to wyższą oceną (najwyższa to A+). Oczywiście na pierwszych przeciwników nie ma co tracić całego paska EVE. Dwa Plasmidy + bronie palne spokojnie załatwią sprawę. Co istotne - podczas kręcenia filmu ogranicza Nas czas, zatem w przypadku przeciwników z większą ilością HP - Big Daddy, Big Sister czy Brute Splicer, kręcenie najlepiej odpalić jakoś pod koniec walki. O ile w przypadku Brute Splicera połowa HP spokojnie starczy, tak jeśli chodzi o Siostry, to proponuję ostatni cm paska życia. 
-hakuj wszystko co się da, najlepiej z niebieskim wskaźnikiem. Kamery i działka czasami odwalą za Ciebie całą robotę, a gdy do tego dojdzie Plasmid pozwalający je naprawiać, to gra w ogóle przestanie być wyzwaniem. To samo tyczy się stacji leczących - nawet jeśli masz ich full, to zhakuj taką stację i zapamiętaj gdzie jak coś leży apteczka (o ile udało się perfekcyjne hakowanie)
Samo hakowanie wygląda zupełnie inaczej niż w jedynce. Po pierwsze stało się bardziej zręcznościowe, a co ważniejsze nie "zatrzymuje czasu". Używaj Hack Toola na kamerach albo działkach i staraj się celować w niebieskie pola, które zawsze dają jakiś bonus. Naprawiają uszkodzone działka, dają prezent w postaci apteczki jeśli chodzi o stacje leczące, czy bonusowy przedmiot w przypadku pozostałych stacji. Z czasem wejdziesz też w posiadanie Toników, które będą ułatwiały hakowanie - zwolnienie prędkości wskazówki, poszerzenie obszarów pozwalających na hakowanie, czy natychmiastowy sukces po natrafieniu na niebieskie pole.
-korzystaj z latających botów. Jeżeli znajdziesz jakiś wyłącznik alarmu i całkiem niedaleko będzie jakieś hakowanie, czy kamera - pozwól na alarm i szybko ucieknij do wyłącznika. Kiedy zobaczysz latające boty dezaktywuj je i już masz 2 kompanów, którzy jak nie pomogą w walce, to wezmą na siebie obrażenia czy ostrzegą o przeciwniku. 
-zawsze ratuj Siostrzyczki. "Wyplewienie" ich da Ci z początku większą ilość ADAMa, ale uratowanie zaowocuje prezentem w postaci pieniędzy, ADAMa i innych bonusów. Do tego przy każdej korzystaj z obu zwłok gdzie możesz pozyskać go w jeszcze większej ilości. 
-Big Sister i Big Daddy - zmora Bioshocka. Zawsze do walki podchodź z jakimś planem, albo rozlana kałuża oleju czy wody, kamera, działko, inny Big Daddy w pobliżu. Strategii naprawdę jest sporo. Nie zapomnij o obowiązkowym zapisie tuż przed walką i kolejnych, jeżeli uda Ci się zbić sporą ilość HP bez utraty własnego życia. Warto dodać, że tutaj w przeciwieństwie do jedynki nie ma opcji backtrackingu, zatem przed opuszczeniem każdego poziomu trzeba rozprawić się z każdym Tatuśkiem, który pilnuje Siostrzyczkę, co zaowocuje pojawieniem się Big Sister. Ta z kolei jest jeszcze potężniejsza niż Big Daddy. Wskazane jest mieć przed nią maksymalną ilość apteczek i EVE, spory zapas amunicji i chociaż jedno urządzenie pomocnicze (kamerę, działko). Nie ma jedynego, najlepszego sposobu na te wariatki, ale o dziwo nieźle spisuje się bardzo prosta metoda: Winter Blast + Drill. Im wyższy poziom zamrażania tym lepiej. Zwiększenie obrażeń Drill'a, czy zmniejszenie poboru paliwa wskazane. Oczywiście każdą kręcimy tuż przed zgonem, żeby ułatwić kolejne potyczki, używając całego arsenału. Z racji prędkości jaką posiada, warto kontrolować walkę w.w. Winter Blastem. Jeżeli mamy czas i posiadamy już Plasmid Hipnozy, to możemy też poczekać spokojnie obok jakiegoś szybu aż pojawi się Big Daddy, wtedy szybko uratować Siostrzyczkę i pozwolić mu walczyć z Siostrą. Walka wygląda niesamowicie. 
 
 
1_Sc6a65c.pngPlatinum Trophy  :platyna:  
Unlocked all trophies
Zdobądź wszystkie pozostałe trofea.
 

Trofea Offline:
 
14_S42d942.pngDaddy's Home  :braz: 
Found your way back into the ruins of Rapture.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. 
Pierwsze trofeum jakie powinno Nam wpaść w grze po ukończeniu pierwszego poziomu. 
 
 
15_S480f83.pngProtector   :braz: 
Defended yourself against Lamb's assault in the train station.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. 
Otrzymamy je po Atlantic Express.
 
 
16_Sf6f58d.pngSinclair's Solution  :braz: 
Joined forces with Sinclair in Ryan Amusements.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. 
Kolejny puchar fabularny, tym razem po Ryan Amusements. 
 
 
17_Sd71f39.pngConfronted Grace  :braz: 
Confronted Lamb's lieutenant in Pauper's Drop.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. 
W Pauper's Drop spotykamy Grace Holloway, gdzie dokonujemy pewnego wyboru, niezależnie od tego co wybierzemy trofeum jest Nasze, ale jedna z opcji może zaowocować profitami w dalszej części gry.
 
 
18_S0fc93e.pngDefeated the Preacher  :braz: 
Defeated the Preacher.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Puchar dostajemy pod koniec poziomu Siren Alley, po pokonaniu Father Wales'a.  
 
 
19_S1bd42c.pngNose for News  :braz: 
Uncovered the secret of Dionysus Park.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. 
Otrzymujemy je pod koniec poziomu Dionysus Park, kiedy to uratujemy wszystkie 3 siostrzyczki. Tutaj stajemy przed podobnym dylematem jak w przypadku "Confronted Grace". 
 
 
20_Sc73dc1.pngFound Lamb's Hideout  :braz: 
Gained access to Lamb's stronghold.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. 
Do zdobycia po ukończeniu Fontaine Futuristics. 
 
 
21_Sae3692.pngReunion  :srebro: 
Reunited with your original Little Sister.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. 
Wpada po przebudzeniu się w Inner Persephone. 
 
 
22_Sf5246f.pngHeading to the Surface  :braz: 
Headed to the surface on the side of Sinclair's escape pod.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. 
Wpada niemal pod sam koniec gry. 
 
 
23_Sc0c35e.pngEscape  :zloto: 
Escaped Rapture.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. 
Jak sama nazwa wskazuje - otrzymamy je po ucieknięciu z Rapture, podczas cut-scenki.
 
 
24_S4cd371.pngBought a Slot  :braz: 
Bought one Plasmid or Tonic Slot at a Gatherer's Garden.
W grze występują swojego rodzaju sloty, do których wkładamy Plasmidy albo Toniki. Ilość slotów jest oczywiście ograniczona, ale istnieje możliwość dokupowania kolejnych w Gatherer's Garden. Po zakupie jednego z nich (obojętne czy będzie to slot pod Plasmida czy Tonik) trofeum stanie się Nasze. 
 
 
25_Sb9bd4b.pngMax Plasmid Slots  :braz: 
Fully upgraded to the maximum number of Plasmid Slots.
Należy wykupić wszystkie sloty pod Plasmidy. Jest ich 8 i im dalej, tym będą coraz droższe. W Gatherer's Garden możemy ich kupić 7, ponieważ ostatni ósmy dostajemy wraz z postępem fabularnym i to wtedy wpada trofeum. 
 
 
26_S6211d4.pngUpgraded a Weapon  :braz: 
Upgraded a weapon at a Power to the People Station.
Poza modyfikacjami slotów pod super moce, możemy też ulepszać swoją broń w specjalnych stacjach. W całej grze jest ich dosyć sporo, a po wykorzystaniu jednej ze stacji wpadnie puchar. 
 
 
27_Sd6fddc.pngFully Upgraded a Weapon  :braz: 
Installed the third upgrade to a weapon.
Każda z broni posiada 3 stopnie ulepszeń. Dwa dostępne od samego początku, kiedy tylko wejdziemy w posiadanie broni i trzeci, który można kupić dopiero po założeniu dwóch wcześniejszych. Modyfikujemy jedną z broni na trzeci poziom i trofeum jest Nasze. 
 
 
28_Seab646.pngAll Weapon Upgrades  :braz: 
Found every Power to the People weapon upgrade in the game.
Należy odnaleźć wszystkie stacje Power to the People. Co ciekawe, w grze jest ich 14, a wymaganych do wbicia w każdej broni trzeciego poziomu 18. Jak sami widzicie nie będzie zatem możliwości zrobienia 100% upgradeu wszystkiego. Polecam oczywiście nie modyfikować broni, z której najmniej korzystamy. Poniżej filmik pokazujący lokacje wszystkich stacji:
https://www.youtube.com/watch?v=NqreKtq0O90
 
 
 
29_Sb0aa26.pngDistance Hacker  :braz: 
Used the Hack Tool to hack an object at a distance.
Wraz z postępem fabularnym otrzymujemy swojego rodzaju nowość w serii - możliwość hakowania na odległość. Jest to coś na wzór pistoletu, który po celnym trafieniu w obiekt możliwy do zhakowania, pozwala rozpocząć proces łamania zabezpieczenia. Pierwsze hakowanie na odległość otworzy Nam drzwi, które poprowadzą dalej fabułę, zatem jest to trofeum niemożliwe do pominięcia. 
 
 
30_Sf8feeb.pngProlific Hacker  :braz: 
Hacked one of each kind of machine.
Należy zhakować każdy typ urządzenia w grze. Oczywiście hakowanie można zacząć klasycznie poprzez podejście blisko do urządzenia, albo użyć Hack Toola. Urządzenia możliwe do zhakowania to: zablokowane drzwi, stacje z apteczkami, stacja z przedmiotami do kupienia, stacja z amunicją, kamery, działka, latające boty i sejfy. Podczas przechodzenia gry na hardzie jest to niemal konieczne, zatem można się nie martwić tym trofeum. 
 
 
31_S1c8202.pngMaster Hacker  :braz: 
Hacked 30 machines at a distance with the Hack Tool.
Mamy za zadanie zhakować 30 obiektów, ale tylko za pomocą Hack Toola. Czasami jest to niemal nieodłączny element gry, kiedy np. przychodzi rozprawić się z kamerą, która nie za bardzo pozwala na podejście blisko niej, czy znajdujące się na końcu korytarza działko. 
Naboje do Hack Toola znajdujemy rozsiane po grze albo kupujemy jednorazowo w stacjach, zatem 30 maszyn nie powinno sprawić problemu. 
 
 
32_Sce1352.pngFirst Research  :braz: 
Researched a Splicer with the Research Camera.
Kamera znana z Bioshocka jedynki wraca, jednak lekko zmodyfikowana. Dokładną zasadę jej działania podałem we wskazówkach na samym początku. 
 
 
33_S08e21b.pngOne Research Track  :braz: 
Maxed out one Research Track.
Każdy rodzaj przeciwnika w grze ma 4 poziomy zeskanowania go kamerą. Z każdym kolejnym zwiększamy obrażenia jakie mu zadajemy czy otrzymujemy Toniki, które możemy zdobyć tylko za sprawą osiągnięcia najwyższego poziomu. Tutaj za zadanie mamy właśnie osiągnięcie tego poziomu na jednym z przeciwników. 
 
 
34_S01448b.pngResearch Master  :braz: 
Completed all research on every subject in Rapture.
To samo co wyżej, tylko na każdym z typów oponentów, z jakimi przyjdzie Nam walczyć. Jest ich 8, a skanowanie to nieodłączny element gry, który bardzo ułatwia ją na wyższych poziomach. O ile w przypadku walk, gdzie potyczka kończy się po kilku strzałach z karabinu, a co za tym idzie słabą notą, filmowanie nie ma sensu, gdyż tylko możemy stracić życie niepotrzebnie zmieniając uzbrojenie, tak w pojedynkach gdzie używamy kilku rodzajów Plasmidów i broni palnej to już ma sens. W grze możemy też śledzić postęp każdego skanu z osobna, co znacznie ułatwia sprawę (znajduje się pod Selectem).
Poniżej któtka charakterystyka występujących w grze przeciwników:
Thuggish Splicer - pierwsze Splicery jakie zaczną Nam przeszkadzać w grze. Używają broni białej i warto nimi mocno zainteresować się już na początku gry, gdyż w późniejszych etapach przestają występować i uniemożliwiają wbicie najwyższego poziomu.
Leadhead Splicer - Splicery, które posiadają już broń palną i od czasu do czasu rzucają bombami. Występują przez całą grę.
Houdini Splicer - ten rodzaj przeciwnika posiada specyficzną umiejętność teleportacji. Po raz pierwszy przyjdzie Nam z nim walczyć w Dionysis Park, a następnie będzie Nas dręczył do końca gry.
Spider Splicers - Splicery, które rzucają do Nas hakami i posiadają zdolność chodzenia po suficie. Po raz pierwszy w Dionysus Park. 
Brute Splicer - ogromne Splicery. Pojawią się tuż po otrzymaniu kamery. Nie należą do łatwych przeciwników, zatem proponuję używanie szerokiego wachlarza asortymentu w celu uzyskania jak najwyższych not i ułatwienia sobie walk z kolejnymi przeciwnikami. 
Alpha Series - odchudzona wersja Tatuśka, która i tak dalej budzi respekt. Po raz pierwszy przyjdzie Nam z nim walczyć w Fontaine Futuristics. Podobnie jak Brute Splicer, nie jest to żaden boss, no ale przeciwnik znacznie przewyższający siłą standardowego mooba. 
Big Daddy - Tatuśkowie, którzy zajmują się ochroną Siostrzyczek. Kogo jak kogo, ale ich nie trzeba opisywać. Spokojnie mogą śnić się po nocach w koszmarach, ponieważ zarówno w pierwszej części jak i drugiej potyczki z nimi to naprawdę spore wyzwanie. Jeżeli nie podejdziemy do walki z odpowiednim planem, tylko spontanicznie zaczepimy Tatuśka, to marny Nasz los. Niewyobrażalna moc i agresja połączona ze ślepą ochroną Siostrzyczki sprawia, że to naprawdę potężny przeciwnik. W przeciwieństwie do jedynki, tutaj każdy rodzaj Big Daddy zlicza się razem. Z racji, iż walki są zazwyczaj długie polecam użycie wszystkich Plasmidów i broni jakie mamy, chociaż raz, w celu uzyskania jak największej punktacji. Po pierwsze szybciej wbijemy 4 poziom, a po drugie z każdym bonusem będzie zawsze ciut łatwiej.
Big Sister - po jedynce ciężko sobie było wyobrazić, że może być bardziej zawzięty i trudniejszy przeciwnik w serii niż Tatusiek. Oto i jest - Duża Siostra. Każdym atrybutem przewyższa znanego Nam Big Daddy, szczególnie pod względem prędkości. Walki są niesamowicie trudne i widowiskowe, o ile nie zamienią się w totalny chaos, który może doprowadzić tylko do Naszej porażki. Za każdym razem kiedy "uratujemy" ostatnią Siostrzyczkę pojawia się właśnie ona, co oznacza, że sami wybieramy pole walki i jej warunki. Dokładną strategię opisałem we wskazówkach. Warto wspomnieć stricte pod trofeum, że to najrzadziej występujący przeciwnik, zatem mamy mocno ograniczoną ilość możliwości kiedy dochodzi do starć z Siostrą. W każdej z takich walk używamy wszystkich Plasmidów chociaż raz, to samo broń palna. Z racji, że walki są długie i jest ich tak mało, jeżeli wszystko dobrze rozegramy możemy już po 4 Siostrach mieć 4 poziom. 
Security - czyli kamery, działka i latające boty. Nie wiadomo czemu, ale jakoś kompletnie nie patrzyłem na tych "przeciwników" pod kątem walk, przez co bardzo często hakowałem je bez wcześniejszego odpalenia kamery. Na szczęście okazji w grze jest naprawdę sporo i łatwo idzie to nadrobić. Najbardziej polecam sposób: elektryczność -> strzał Hack Toolem -> zhakowanie. Oczywiście każda maszynka zlicza się do ogólnej kategorii Security. 
 
 
35_S6c62af.pngGrand Daddy  :srebro: 
Defeated 3 Big Daddies without dying during the fight.
Należy zabić 3 Tatuśków, nie ginąc ani razu. Oczywiście nie trzeba tego zrobić pod rząd, nie zabijając pomiędzy nimi żadnego innego przeciwnika. Trofeum nie powinno sprawić żadnego problemu na Normalu, o Easy już nie wspominając. Wykonalne jest nawet na Hardzie, jeżeli np. celujemy też w przejście gry bez użycia Vita-Chamberu i zwyczajnie po porażce zrobimy load. 
 
 
36_Sdeaae1.pngAdopted a Little Sister  :braz: 
Adopted a new Little Sister for the first time.
Trofeum niemożliwe do pominięcia. W jednym z etapów misja będzie polegała właśnie na zaadoptowaniu Siostrzyczki. 
 
 
37_See83a6.pngMaster Gatherer  :srebro: 
Gathered 600 ADAM with Little Sisters.
Mała nowość w serii. Pomimo ADAMa, który dostajemy za to co zrobimy z Siostrzyczkami, możemy też go pozyskiwać z ciał Splicerów. Po tym, jak odbijemy Little Sister, będziemy mogli od razu ją uratować albo pozwolić jej na pozyskanie pewnej ilości ADAMa i dopiero uratować dziewczynkę. Trofeum wymaga pozyskanie 600 ADAMa. Jeżeli będziemy wykorzystywać każdą możliwą okazję (2 ciała na jedną siostrzyczkę) to trofeum bez problemu stanie się Nasze. W późniejszych etapach gry możemy też wejść w posiadanie Toników, które zwiększają lekko ilość pozyskiwanego ADAMa i przyspieszają całą operację wydobywania go. 
 
 
38_S52325b.pngFully Upgraded a Plasmid  :braz: 
Fully upgraded one Plasmid to the Level 3 version.
Każdy Plasmid w grze ma 3 poziomy. Z każdym następnym rośnie jego siła, czy rozbudowuje się on o kolejne możliwości. Mamy za zadanie chociaż jeden wymaksować na 3 poziom. 
 
 
39_S758df7.pngAll Plasmids  :braz: 
Found or purchased all 11 basic Plasmid types.
W grze występuje 11 rodzajów Plasmidów. Aby zdobyć trofeum musimy wejść w posiadanie każdego z nich. Warto wspomnieć, że zdobyć/znaleźć/kupić możemy 10, a ostatni jest związany z linią fabularną i dopiero pod koniec gry będzie możliwość wejścia w jego posiadanie. To właśnie wtedy trofeum zostanie zaliczone. Nazwy 10 Plasmidów: Electro Bolt, Incinerate!, Winter Blast, Insect Swarm, Telekinesis, Decoy, Security Command, Hypnotize, Hypnotize, Cyclone Trap i Scout.
Warto dodać, że każdy Plasmid jest do otrzymania albo wraz z fabułą, albo w sklepie Gatherer's Garden. Jedynie Hypnotize jest do pominięcia i zdobywamy go jako prezent, za uratowanie 3 Siostrzyczek. 
 
 
40_Scbcfb2.pngUnbreakable  :braz: 
Defended yourself against the Big Sister without dying.
Należy pokonać Big Sister bez umierania. Sporo ponarzekałem na wysoki poziom walk z Siostrami, ale trofeum jest jak najbardziej wykonalne. Pomijając poziom Easy, jeżeli np. gramy pod trofeum za nieużywanie Vita-Chamberów prędzej czy później będziemy musieli pokonać Siostrę bez zgonu. Odpowiednio zaplanowana akcja, sporo EVE, apteczek, amunicji i trofeum jest Nasze. 
 
 
41_S0f03e0.pngLook at You, Hacker  :braz: 
Killed 50 enemies using only hacked Security.
Za zadanie mamy zabić 50 przeciwników używając zhakowanych urządzeń. Hakowanie to nieodłączny element Bioshocka, a pomoc jaką niosą Nasi przeciwnicy, którzy zaczynają walczyć po Naszej stronie po zhakowaniu, czasami jest wyznacznikiem sukcesu. Polecam wykorzystywać każdą taką okazję, w przypadku kamer nawet lurować Splicerów w celu przywołania latających botów. Ucieczka w stronę działka, które jest po Naszej stronie też wskazana. 
 
 
42_S999332.pngTrap Master  :braz: 
Killed 30 enemies using only Traps.
Tutaj trofeum otrzymamy za zabicie 30 przeciwników za pomocą pułapki. Pułapka to dosyć szeroko pojęte określenie w Bioshock 2. Chodzi o specjalną amunicję Trap do Broni Rivet, amunicję Proximity Bombs do wyrzutni rakiet, Trap Spear w przypadku Spear Gun'a czy nawet Plasmid Cyclone Trap. Warto dodać, że wcale nie musimy np. wykorzystywać kilku Trap Rivetów w celu zaliczenia jednego przeciwnika. Możemy spokojnie zbić mu jakieś 90% życia i dobić jakąś "pułapką", która wcale nie musi być podłożona na ziemi (czy tam ścianie, suficie), możemy zwyczajnie do niego strzelić. To samo tyczy się pozostałych broni. Było to jedyne trofeum jakie farmiłem. Pod koniec gry, kiedy miałem wymaksowanego Spear Gun'a ładowałem ze specjalnej amunicji headshot'y przeciwnikom, którzy jak pewnie zauważyliście od jedynki mają nieskończony respawn, wystarczy pobiegać po całej mapie. Taki headshot to 1 hit K.O., 30 zabić to wcale nie tak dużo, a jak coś to można ammo dokupić w stacji. Dodatkowo zabicia oczywiście się kumulują i na pewno uzbieramy coś spontanicznie przez całą grę. 
 
 
43_S44b65a.pngCounterattack  :braz: 
Killed an enemy with its own projectile.
Mamy za zadanie zabić przeciwnika przedmiotem, którym do Nas rzucił. Są to np. bomby rzucane przez Leadhead Splicerów, czy jakieś większe przedmioty, którymi cisną w Nas Brute Splicery. Oczywiście zbijamy sobie prawie cały pasek HP przeciwnika, ustawiamy Telekinezę i w odpowiednim momencie łapiemy taki przedmiot, po czym odrzucamy. Niezła okazja we wcześniejszym etapie gry:
 
 
44_S933ad7.pngMaster Protector  :braz: 
Got through a Gather with no damage and no one getting to the Little Sister.
Należy podczas pozyskiwania przez Siostrzyczkę ADAMa nie zostać ani razu trafionym, ani nie dopuścić też żeby ktoś przeszkodził Little Sister. Nie takie trudne trofeum, które na Easy wpadnie bez żadnego farmienia, a jest jak najbardziej do wykonania na Hardzie. Najłatwiejsze przejęcia ADAMa są w miejscach, gdzie tuż obok zwłok jest jakaś kamera, czy działko. Jeżeli dodamy do tego pomocne latające boty, posiadanie przez Nas Mini Działka, pełny magazynek amunicji Trap do Rivet'a i Spear Gun'a czy Toniki przyspieszające wydobywania ADAMA, trofeum stanie się banalne. Oczywiście nie zapominamy o zapisie tuż przed całą operacją w przypadku gdyby wystąpiły jakieś problemy.
Bardzo dobrą okazją jest np. pierwsze przejęcie, tutaj filmik pomocniczy:
 
 
 
45_S344cd2.pngBig Spender  :braz: 
Spent 2000 dollars at Vending Machines.
Kupowanie jest nieodłącznym elementem rozgrywki w Bioshock. Apteczki, EVE czy amunicja jest po prostu niezbędna. Wydanie 2000$ to coś ciężkiego do niewykonania podczas przejścia gry, a jeżeli jeszcze uwielbiacie zaglądać w każdy kąt jak ja, to często będziecie spotykać się z sytuacją, kiedy portfel będzie pełny i będzie się dokupować magazynki z amunicją, nawet jeśli do fulla będzie brakować kilku pocisków. 
 
 
46_S6de0d3.pngDealt with Every Little Sister  :srebro: 
Dealt with every Little Sister.
Należy wejść w interakcję z każdą z 14 Siostrzyczek. Jak wiadomo, są one jedyną możliwością na pozyskiwanie ADAMa, a ten z kolei mocno wpływa na Naszą siłę. Można oczywiście je zlekceważyć, nie są wymagane do pchania fabuły do przodu (poza jednym etapem), ale Bioshock bez walk o Little Sisters to prawie jak nie Bioshock. W każdym z etapów jest od jednej do trzech Siostrzyczek do uratowania, a ich stan możemy kontrolować w Menu Pauzy, gdzie wyświetlane jest ile Little Sister chodzi sobie "bezbronnie" po planszy.
 
 
 
47_S667e08.pngAgainst All Odds  :braz: 
Finished the game on the hardest difficulty level.
Ukończ grę na poziomie Hard. W teorii powinno być to najtrudniejsze trofeum z singla, w praktyce niekoniecznie tak jest. Poniżej kilka wskazówek dotyczących przejścia gry na najwyższym poziomie:
-bardzo często zapisuj grę. Podobnie jak w pierwszej części, Bioshock pozwala na zapis w każdej sekundzie gry i wczytanie takiego zapisu bez konieczności zaczynania całej rozgrywki od jakiegoś check-pointa. Po każdym "czystym" przejściu jakiegoś fragmentu, albo np. zbiciu sporej ilości HP Tatuśka albo Siostry zrób zapis, a tych najlepiej mieć kilka, a nie nadpisywać na jednym slocie.
-zaglądaj w każdy kąt. Jeżeli jesteście prawdziwymi zbieraczami, to żaden poziom trudności nie będzie Wam straszny w Bioshocku. Amunicja, apteczki czy pieniądze są dosłownie wszędzie, a masa otaczających Nas elementów jest interaktywna. Jeżeli dojdzie do sytuacji, że macie pełne magazynki, a do tego apteczki, EVE i kasę, to znaczy, że Hard będzie czystą formalnością, o ile będziecie praktykować takie podejście niemal do końca gry. Czemu niemal? Ponieważ ja na Hardzie ostatni poziom dosłownie przeleciałem, nie zabijając prawie nikogo. Tylko używałem specjalnego Plasmidu (który dostajemy pod koniec gry) i raz na jakiś czas przeszukiwałem zwłoki w celu podniesienia albo EVE, albo kasy, za którą uzupełniałem EVE i znowu używałem Plasmidu.
-rób dużo filmów przeciwnikom. Zwiększenie obrażeń względem przeciwników i unikalne Toniki za 4 poziom to spore ułatwienie na hardzie. 
-hakuj wszystko co się da, najlepiej z niebieskim wskaźnikiem. Kamery i działka czasami odwalą za Ciebie całą robotę, a gdy do tego dojdzie Plasmid pozwalający je naprawiać, to gra w ogóle przestanie być wyzwaniem. To samo tyczy się stacji leczących - nawet jeśli masz full apteczek, to zhakuj taką stację i zapamiętaj gdzie jak coś leży medykament (o ile udało się perfekcyjne hakowanie)
-korzystaj z latających botów. Jeżeli znajdziesz jakiś wyłącznik alarmu i całkiem niedaleko będzie jakieś hakowanie, czy kamera - pozwól na alarm i szybko ucieknij do wyłącznika. Kiedy zobaczysz latające boty dezaktywuj je i już masz 2 kompanów, którzy jak nie pomogą w walce, to wezmą na siebie obrażenia czy ostrzegą o przeciwniku. 
-Vita-Chambers. Jeżeli tak jak ja, nie zaliczyłeś gry bez używania ich na normalu czy easy, to na hardzie możesz sobie na nie pozwolić, co jest sporym ułatwieniem jeśli chodzi o apteczki. Po prostu w ogóle z nich nie korzystaj, bo po śmierci elegancko odrodzisz się całkiem niedaleko miejsca walki. 
Koniec końców, uważam, że najwyższy tryb w Bioshocku 2 jest dużo łatwiejszy, niż w jedynce. Zbieractwo i hakowanie to klucz do sukcesu. W jedynce trzeba było jeszcze pamiętać o bardzo częstym zapisie, co według mnie tutaj też ułatwia sprawę. 
 
 
48_Sbeb003.pngSavior  :srebro: 
Saved every Little Sister and spared Grace, Stanley and Gil.
Podobnie jak z pierwszej części Siostrzyczki możemy albo uratować, albo "wyplewić". Trofeum polega na uratowaniu każdej Little Sister (w sumie 14), oraz uratowaniu 3 postaci z wątku fabularnego, kiedy możemy dokonać wyboru. Chodzi o Grace Holloway z Pauper's Drop, Stanley Poole z Dionysus Park level i Gilbert Alexander z Fontaine Futuristics.
 
 
49_S17a11f.pngBig Brass Balls  :srebro: 
Finished the game without using Vita-Chambers.
Za zadanie mamy ukończyć całą grę bez używania Vita-Chambrów. To swojego rodzaju check-pointy, w których odradzamy się po śmierci. Aby zminimalizować ryzyko, w opcjach gry wyłączamy opcję Vita-Chamberu i robimy w miarę często zapis gry, który stanie się Naszym "check pointem" jeszcze bardziej pomocnym niż ta szklana tuba. Jedynym minusem jest kilkusekundowy loading podczas wczytywania zapisu, a nie resp po kilku sekundach. 
 
 
50_S392627.pngRapture Historian   :srebro: 
Found 100 audio diaries.
W grze występuje 128 dzienników z różnymi nagraniami. My mamy za zadanie odnaleźć 100 z nich. Czasami leżą w bardzo widocznych miejscach, albo są elementem fabuły, częściej jednak trzeba sporo porozglądać się za nimi i pozaglądać w każdy kąt. W przypadku grania na poziomie Hard, gdzie zalecane jest przeglądanie każdej szafki w celu szukania pieniędzy albo amunicji, znajdowanie dzienników będzie niemal produktem ubocznym i z racji, że możemy pominąć aż 28, trofeum można zaliczyć bez żadnych opisów. Nie mniej jednak podaję linki z filmikami do każdego poziomu:
-Adonis Luxury Resort: 7 dzienników
http://goo.gl/6YFiQm
-The Atlantic Express: 8 dzienników
http://goo.gl/mtJLn3
-Ryan Amusements: 19 dzienników
http://goo.gl/25QTgr
-Pauper's Drop: 21 dzienników
http://goo.gl/roI193
-Siren Alley: 20 dzienników
http://goo.gl/UJG3ea
-Dionysis Park: 15 dzienników
http://goo.gl/mSnTkz
-Fontaine Futuristics: 17 dzienników
http://goo.gl/fiIjsa
-Persephone Outer: 5 dzienników
http://goo.gl/jxPi5k
-Inner Persephone: 17 dzienników
http://goo.gl/0v4slZ
 
 
 
51_S15885e.png9-Irony  :braz: 
Paid your respects to the founder of Rapture.
Ukryte trofeum możliwe do pominięcia. W Ryan Amusements znajduje się jedno pomieszczenie, w którym to znajdziemy Andrew Ryan'a. Stojąc na wprost niego, przed biurkiem, po jego lewej stronie znajduje się kij golfowy. Podnosimy go za pomocą Telekinezy i rzucamy w głowę Ryan'a. Filmik rozwiewający wszelkie wątpliwości:
 
 
 
Trofea Online:
Wszystkie trofea muszą być wykonane w meczach non-private. 
 
 
2_S39333e.pngWelcome to Rapture  :braz: 
Completed your first non-private match.
Należy ukończyć pierwszy mecz. Oczywista oczywistość jeżeli celujemy w platynę. 
 
 
3_S2b898b.pngUnnatural Selection  :braz: 
Scored your first kill in a non-private match.
Kolejne trofeum, którego nie trzeba zbytnio tłumaczyć - zabij po raz pierwszy kogoś w trybie online. 
 
 
4_S821e3c.pngDisgusting Frankenstein  :braz: 
Became a Big Daddy for the first time in a non-private match.
Podczas meczów co jakiś czas na mapie pojawi się kostium Tatuśka. Na ekranie wyświetli się stosowny komunikat na ten temat. Jego respawn jest randomowy i o ile jest kilka lokacji, w których ma zwyczaj się pojawiać, tak nie ma żadnego systemu pod względem kolejności. Jest dosyć dobrze widoczny - spory, świecący się na złoto strój Big Daddy. Ubieramy go za pomocą :x: , po czym zamieniamy się w Tatuśka. Wchodzimy w posiadanie bardzo mocnego pancerza, śmiercionośnej broni palnej, która nie wymaga przeładowania (ale się przegrzewa), 6 Proximity Bombs czy 1 hit. K.O. jeśli chodzi o atak malee. Dodatkowo zyskujemy 50 ADAMa. Zdobycie go może sprawiać na początku trudność, ale jeżeli będziemy już w miarę płynnie przemieszczać się po mapie, to w drodze do 40 poziomu na bank trafimy na jakiś. Z racji, że resp jest totalnie randomowy, czasami może się pojawić tuż przed Naszymi oczami. 
 
 
5_S896a66.png"Mr. Bubbles-- No!"  :braz: 
Took down your first Big Daddy in a non-private match.
Należy pokonać kogoś, komu udało się zdobyć strój Tatuśka. Jedno z dwóch trofeów online, które będzie wymagało trochę skilla i szczęścia (nie mylić z czasem pod grind). Co istotne - nie musimy zbić 100% życia gracza, który właśnie jest Big Daddym, tylko oddać ostatni strzał, który go wykończy. Fart opiera się na tym, że jacyś pro gracze mogą zbić prawie całe HP Tatuśka, a My całkowicie przypadkowo możemy nawet na pierwszym levelu oddać jakiś strzał na oślep i zabić takiego gracza. Można zatem strategią nazwać małe campienie się i obserwowanie ile życia zostało przeciwnikowi, po czym wkroczenie do akcji w odpowiednim momencie. 
 
 
6_Sd656a1.pngTwo-Bit Heroics  :braz: 
Completed your first trial in a non-private match.
Mamy za zadanie ukończyć Nasz pierwszy trial. Triale to nic innego jak wyzwania w trybie online. Są przeróżne i jest ich cała masa. Od headshotów, przez zabicia konkretną bronią, po pewnej ilości kill streaków kończąc. Jeżeli mocno przywiążemy się do konkretnej broni czy Plasmidu, trofeum wpadnie bardzo szybko.
 
 
7_Sa69ecc.pngMother Goose  :braz: 
Saved your first Little Sister in a non-private match.
Należy uratować Siostrzyczkę w trybie Capture the Little Sister. Nie ukrywam, że jak dla mnie najtrudniejsze trofeum z multiplayera. Argument, że w grze zostali w większości nieźli wyjadacze z maksymalnymi poziomami powinien wystarczyć, no ale do rzeczy. W trybie Capture the Little Sister, mamy za zadanie na przemian albo bronić Siostrzyczkę, albo wykradać ją z drużyny przeciwnej. Cały mecz jest podzielony na 4 rundy (2 razy bronimy, 2 razy kradniemy). Zadanie jest okrutnie trudne, z racji, że nie ma co ukrywać, ale multiplayer w Bioshock 2 jest strasznie chaotyczny. Kiedy już przychodzi runda atakowania, podstawą jest zabić Tatuśka, którym to staje się losowo jeden gracz na samym początku rundy. Bieg na spontana po nią, czy mało tego - z nią, może się skończyć tylko w jeden sposób. Kiedy Big Daddy już nie żyje, możemy podjąć jakieś próby kradzieży. Warto dodać, że w momencie kiedy podniesiemy Siostrzyczkę (przycisk :x: ), tracimy możliwość strzelania z broni palnej, pozostają Nam tylko (albo aż) Plasmidy. Wystrzał z broni powoduje upuszczenie Little Sister. Kiedy uda się Nam albo komuś już podnieść dziewczynę i zostaniemy zabici, albo ją upuścimy, to zostaje ona dokładnie w tym samym miejscu, co oznacza, że nie trzeba rozpoczynać kradzieży od miejsca startowego. Znajomość mapy może pomóc - jakieś skróty, kanały, obejście mapy całym dolnym piętrem, jeżeli szyb, do którego mamy zanieść Siostrzyczkę jest piętro wyżej. Kiedy już będziemy na miejscu w celu uratowania Little Sister przytrzymujemy :x:  (na początku o tym nie wiedziałem i straciłem świetną szansę na zaliczenie trofeum. Siostrzyczka leżała tuż pod szybem, ktoś po prostu już ją tam wkładał i padł. W pomieszczeniu pustki, podnoszę ją i napis "Hold" jakoś mi się zlał z tłem, przez co chyba 5 razy zaczynałem całą operację, no ale puszczałem :x: ). 
Gdyby były jakieś większe problemy, oczywiście można pokusić się o ustawkę. Albo z wszystkimi graczami, albo jakimś pro znajomym, który wyrzuci Siostrę tuż pod szybem i będzie Nas krył. 
 
 
 
8_S7367c4.pngParasite  :braz: 
Achieved Rank 10.
Zdobądź 10 poziom online. Nieodłączny element trofeum, gdzie należy wbić 40 poziom. To tam opisałem wskazówki dotyczące wbijania poziomów. 
 
 
9_S7f9306.pngLittle Moth  :braz: 
Achieved Rank 20.
Zdobądź 20 poziom online. Nieodłączny element trofeum, gdzie należy wbić 40 poziom. To tam opisałem wskazówki dotyczące wbijania poziomów. 
 
 
10_S29ea7e.pngSkin Job  :braz: 
Achieved Rank 30.
Zdobądź 30 poziom online. Nieodłączny element trofeum, gdzie należy wbić 40 poziom. To tam opisałem wskazówki dotyczące wbijania poziomów. 
 
 
11_S755aac.pngChoose the Impossible  :zloto: 
Achieved Rank 40.
Należy wbić 40 poziom online. Jest to dosyć czasochłonne trofeum i jeżeli odrobiliśmy się z singlem, to prawdopodobnie ono będzie trzymało Nas przed uzyskaniem Platyny. 
Jednym ze sporych minusów (chyba w każdej grze, która ma już swoje lata i posiada trofea online), jest fakt, że w Bioshock 2 zostało większość graczy, którzy mają 40 albo 50 level i poza tym bardzo wysokie umiejętności czy znajomość map. Gwarantuję Wam, że spotkacie się ze sporą frustracją, kiedy to ze swoim pierwszym poziomem traficie na mecz z drużyną, gdzie będzie pięciu graczy z maks poziomem. Wszystko oczywiście jest i tak wykonalne przy odrobinie samozaparcia i sporej ilości czasu. Kilka wskazówek:
-bardzo dużo hakuj. Za zhakowanie jakiegokolwiek urządzenia - stacji z amunicją i EVE czy działka otrzymujemy 10 ADAMa. Neutralne stacje i działka mają żółtą lampkę, te w Naszym posiadaniu niebieską, a zdobyte przez przeciwnika czerwoną. O ile jak można się domyślić czerwone działka będą Nas atakować, tak stacje też nie pozostaną obojętne. Kiedy do takiej się zbliżymy nastąpi wybuch, My padniemy, a osoba, która dokonała zhakowania zaliczy fraga (po takiej sytuacji stacja staje się neutralna). Są dwa sposoby na przejęcie stacji przeciwnika: podejście blisko, ale nie pod samą stację, co uruchomi mechanizm odpowiedzialny za bombę i szybka ucieczka, albo użycie Plasmidu Winter Blast (dostępny od początku), zamraża on stację i daje szansę na zhakowanie. W przypadku działek sprawa wygląda podobnie jak w singlu. Kiedy działko jest w rękach przeciwnika albo zachodzimy je od tyłu, jeżeli mamy taką możliwość, albo stosujemy jakieś Plasmidy w celu obezwładnienia, np. elektryczność, albo zamrażanie. Warto się nimi zainteresować, ponieważ mogą w całości zabić jakiegoś gracza albo dobić mocno zranionego, który np. będzie uciekał - 10 punktów do kieszeni, albo 5 za asystę. Dodatkowo, na 24 poziomie otrzymujemy Tonik Speedy Hacker, który pozwala na szybsze hakowanie. Polecam go używać do 40 poziomu. 
-cykaj zdjęcia zabitym przeciwnikom. Kiedy zwłoki przeciwnika świecą, oznacza to, że możemy mu cyknąć fotkę, to zaowocuje 10 punktami ADAMa, oraz zwiększeniem obrażeń jakie zadamy temu graczowi kiedy się odrodzi. Zdjęcia możemy robić graczom, których nie zabiliśmy, a zrobił to ktoś inny. Można wykonać taką fotkę jednorazowo w przypadku jednego zawodnika i taki bonus działa przez cały mecz (informuje Nas o tym ikona aparatu obok nicka), nie mniej jednak jeżeli gracz, któremu zrobiliśmy zdjęcie zabije Nas, tracimy bonus (ale oczywiście punktów nie) i otrzymujemy kolejną szansę na zdjęcie i kolejne punkty. Na 3 poziomie otrzymujemy Tonik Expert Researcher, który przyspiesza proces robienia zdjęcia, w którym polecam biegać do 40 poziomu. 
-Big Daddy: za zdobycie stroju otrzymujemy 50 punktów, za zabicie gracza aż 100, ale tutaj nie jest tak kolorowo jak w przypadku trofeum za takie zabójstwo. Kiedy pojawia się strój, na ekranie wyskakuje komunikat informujący Nas o tym. Może to być sygnał to zaprzestania hakowania stacji czy działek i szybki rekonesans. Jak już wcześniej wspomniałem - pro playerzy znają na pamięć miejscówki i czasami kilka sekund po informacji o kombinezonie już jest kolejna o graczu, który go odnalazł. Nie mniej jednak znalezienie go przez Nas to 50 punktów i otwarcie sobie drogi w celu zdobycia kolejnych. Tatusiek naprawdę sieje postrach i o ile strzelanie na początku może sprawiać trudność, tak 6 zabić za pomocą 6 bomb to całkiem łatwa sprawa, a co za tym idzie - 60 punktów za kille, 2x50 za killstreak.
Gorzej wygląda sprawa z zabiciem Tatuśka. Tutaj już nie jest tak łatwo, ponieważ żeby zarobić 100 punktów nie mamy dobić takiego gracza, tylko zbić mu większość HP. Czajenie się na koniec zaowocuje tylko asystą za 5 punktów. Nastawiamy się zatem na kilka śmierci i ogień. Zauważyłem, że nawet na naprawdę dobrych graczy (robiąc 40 poziom często natrafiałem na te same nicki, 20+ zabić na mecz), świetnie działa Insect Swarm. Są po prostu bezbronni i ratuje ich tylko malee. Celność się robi zerowa, bomby też niezbyt skuteczne. Świetny Plasmid zarówno do ataku, jak i ucieczki, kiedy goni Nas taki gracz.
-killstreak. Z racji, że punktów co mecz nie ma zbyt dużo, warto podnosić ich ilość na każdy możliwy sposób. Jeżeli już zabijemy dwójkę graczy np. na niezłym farcie, to warto pograć trochę ostrożniej, czy nawet pocampić w celu zabicia 3 pod rząd, co owocuje killstreakiem w wysokości 50 punktów.
-triale. Warto wypróbować każdą broń i Plasmid, żeby znaleźć coś dla siebie, co przy okazji zaowocuje punktami za wykonany trial, a te nie należą do małych. Nie polecam przyzwyczajać się na początku do jednego Plasmidu czy broni palnej, tylko spróbować wszystkiego. Na bank znajdziemy w końcu coś dla siebie, a i punkty wpadną za pokończone triale. 
-ADAM Vials. Czerwone fiolki z ADAMem rozsiane po całej mapie dające 10 punktów. Respią się co mecz i zawsze są w tym samym miejscu. Jest ich naprawdę sporo, więc jeśli jeszcze inni gracze się nimi nie interesują, pozwala to na zebranie kilkudziesięciu punktów samym podnoszeniem fiolek. 
-kończ każdy mecz, nawet jeśli na niefarcie trafią Ci się gracze z podobnym poziomem co Ty, kontra 5x50. Po pierwsze zawsze zarobisz punkty za cały mecz, pozbierasz kilka fiolek, zawsze się coś zhakuje, a po drugie - to dosyć kuriozalny plus, ale takie prosy rozniosą takich "noobków" naprawdę szybko ; ) 
-Civil War. Z wszystkich trybów do wbijania poziomu polecam właśnie ten. Mecze są szybkie i dynamiczne, można bardzo przypadkowo wbić zabicie (przypadkowy strzał z wyrzutni rakiet zabija gracza, który wcześniej odbył wygraną walkę z Naszym kolegą z drużyny, no ale zostało mu minimalnie HP), a w starciach 5 na 5, jest kilka map, gdzie spora liczba graczy od razu leci na jakiś specyficzny korytarz, żeby nawalać do siebie czym się tylko da.
-biegaj tam gdzie widzisz swoich. Pojedynki jeden na jeden z jakąś 50 to niemal w 99% Twoja przegrana. W innych przypadkach możesz liczyć na dobicie, albo brak zainteresowania ze strony przeciwnika, który będzie atakował kolegę z drużyny. To samo tyczy się Tatuśków. Warto ich asekurować, kiedy np. otoczy ich kilku przeciwników. Wtedy pomimo swojego pancerza stają się bezbronni, a kombinezon który wpadł w ręce drużyny, często decyduje o wygranej. Taki przeciwnik zazwyczaj na ślepo atakuje Tatuśka, więc Ty możesz się zająć takim delikwentem. 
Na koniec moje Toniki, Plasmidy i bronie, używane przez większość gry, ale oczywiście tak jak wcześniej wspomniałem - polecam wypróbować wszystko, chociażby dla punktów za Triale.
Plasmidy:
Insect Swarm (20 level): niezawodna broń na każdego przeciwnika, niezależnie czy to 50 poziom, czy Big Daddy. Przeciwnik staje się niemal ślepy, a dodatkowo jakieś obrażenia też zadaje. Każdy pojedynek 1 na 1 zaczynałem od puszczenia tego Plasmidu w kierunku przeciwnika. 
Winter Blast (od początku): korzystałem z niego głównie do zamrażania przejętych przez wroga maszyn, chociaż na początku używałem go też zawsze do walki. 
Toniki:
Expert Researcher (3 level): wiedziałem, że punkty ze zdjęć i hakowań będą w moim przypadku bardzo istotne, więc wybór tego Tonika był oczywisty.
Speedy Hacker (24 level): na początku chodziło tylko o punkty za hakowanie stacji, ale później doszły też działka, które umiejętnie wykorzystane mogą same na Nas zarabiać. 
Speedy Recovery (7 level): kiedy już wyrobiłem sobie trochę skilla i zaczynałem mieć więcej zabić niż padnięć zainteresowałem się tym Tonikiem. Szybsza regeneracja zdrowia może zaważyć o wygranej w pojedynku, kiedy np. musimy się ewakuować i wrócić jak najszybciej z odnowionym HP. 
Bronie:
Tommy Gun (2 level, Tommy Gun Recoil - 31 level): karabin ze zmniejszonym odrzutem to jak dla mnie świetna broń w momencie zarzucenia na przeciwnika Insect Swarm. Nie korzystałem wtedy z Shotguna, ponieważ taki przeciwnik z racji, że nic nie widzi biega i skacze jak szalony i trudno go trafić strzelbą. Seria z karabinu z zapewnioną stabilizacją szybko pomaga w unieruchomieniu go. 
Grenade Launcher (6 level, Homing Grenades - level 17): niezawodna na dalekie dystanse. Kiedy dochodzi do pojedynków na długich korytarzach - niezastąpiona broń. Nawet nietrafiony centralnie przeciwnik może paść kiedy ma nadgryzione życie za sprawą wybuchu spowodowanego eksplozją. Jeśli do tego w pobliżu jest rozlany olej - frag murowany. Świetnie nadaje się też na walki z Tatuśkami, nienaganne obrażenia i możliwość walki na naprawdę spory dystans. 
 
 
12_Scf3aff.pngProving Grounds  :srebro: 
Won your first non-private match.
Należy wygrać swój pierwszy mecz. Ciężko będzie wbić platynę bez tego trofeum. Oczywiście można nabijać sporo ADAMa, a cały mecz przegrać za sprawą pozostałych graczy, ale jest to mało realne w każdym meczu jaki rozegramy przez całą karierę online. 
 
 
13_S6f2323.pngMan About Town  :braz: 
Played at least one non-private match on each multiplayer map.
Trzeba rozegrać mecz na każdej z map. Ważne jest, że mecz musi być rozegrany w całości, czyli nie możemy dołączyć w połowie, albo wyjść przed końcem czasu. Kolejny nieodłączny element 40 poziomu. Wbijając level, prędzej czy później zagramy na każdej mapie i jak sami zauważymy, są one dosyć regularnie wybierane po każdym ukończonym meczu, nie faworyzując żadnej z nich. Mapy w kolejności alfabetycznej: 
-Arcadia
-Farmer's Market
-Fort Frolic
-Hephaestus
-Home for the Poor
-Kashmir Restaurant
-Medical Pavilion
-Mercury Suites
-Neptune's Bounty
-Point Prometheus
 
 
Poradnik w całości wykonany przez Zygo89.
Wszystko opisane na bazie własnych doświadczeń z gry przy wykorzystaniu serwisów zagranicznych.
Wszelkie pytania, zastrzeżenia, uwagi proszę kierować w temacie, na PW, czy GG.
Mile widziane jakieś poprawki, bo na pewno wdarła się jakaś literówka.
Kopiowanie bez mojej zgody zabronione. 
Edytowane przez Patricko
  • Like 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×