Perez 30 Napisano 24 Kwiecień 2015 PSX Extreme #213 Majowy numer dostępny od 29.04 (środa) Prenumerata - wysyłka 26.04 (niedziela) Temat nie jest nowy, ale wart nagłośnienia. Wiecie, dlaczego opisy niektórych gier w naszym PS Store brzmią jak z Tłumacza Google? Albo dlaczego niektórych produkcji w ogóle nie znajdziecie w polskim sklepie cyfrowym PlayStation? Bo w stosunku do producentów gier (także indie) SCEE stosuje przepis mówiący o tym, że jeśli istnieje zlokalizowany sklep dla danego terenu Europy (np. polski PS Store dla Polski), to musi zawierać wyłącznie zlokalizowane materiały – w tym przetłumaczone opisy gier. Jeżeli producent gry nie dopilnuje tego po swojej stronie, dany sklep nie wprowadzi danego tytułu na swe wirtualne półki. Stąd czasami opisy typu „polska jezyk trudna jezyk”, a czasami próżne poszukiwania tytułów, jak Disgaea i Hyperdimension Neptunia mk2. Niszowe tytuły? To powodzenia w znalezieniu Counter-Strike: GO. Dotyczy to nie tylko nas, ale też wielu cywilizowanych krajów Europy i Azji, jak Austria, Belgia, Norwegia, Finlandia, Szwecja, Katar, Oman czy Turcja. Są deweloperzy, którzy robią, co trzeba – profesjonalnie albo przy pomocy Google. Ale ci mniejsi mają to w nosie. Nie mnie oceniać, czy taki przepis SCEE ma sens, czy nie. Ja wiem, że nigdy nie kupiłem gry wyłącznie na podstawie opisu. A nacisk na tłumaczenia opisów jest dla mnie tym bardziej śmieszny, że dotyczy gier po angielsku i bez szans na lokalizację. Wolę mieć pełny wybór w sklepie niż sztucznie ograniczany. Kwiecień definitywnie upłynął pod znakiem Star Wars. Wychowałem się na Lucasie i Spielbergu w latach 80., więc świętowałem z milionami fanów. Najpierw nowy trailer Epizodu VII, potem pokaz Star Wars: Battlefront od DICE, a finalnie pierwsze detale i trailer spin-offu „Star Wars: Rogue One”. Mimo lat na karku, niektóre rzeczy wciąż potrafią mnie podjarać jak dzieciaka. Ba, czasami sam padam ofiarą hype’u, który od lat piętnujemy na łamach PE. Ale jak tu się nie podniecać, gdy po latach ciszy „poważne” Star Wars (bo LEGO nie liczę) w końcu wraca na konsole? I to od speców w temacie multiplayera, których produktom oddałem setki godzin swego życia? Nie mogę sie doczekać grywalnego dema na E3, a tym bardziej listopadowej premiery. Ale to przyszłość. A teraźniejszość? Wiedźmin 3: Dziki Gon tuż za rogiem – na niego też czekaliśmy bardzo długo. Z Geraltem spędziliśmy na PS4 cały dzień i dzielimy się wrażeniami. Tyle zdradziła Wam już okładka – a to zaledwie przedsmak czekających w numerze atrakcji. Zapraszam do lektury. [Grzegorz 'Butcher' Drabik] PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE! TEMAT NUMERUWiedźmin 3: Dziki Gon – playtestGame designer – projektant świata CO NOWEGODeus Ex: Mankind Divided Elite: DangerousGiganticGod of War III RemasteredRainbow Six SiegeSplatoonStar Wars: BattlefrontStrike Vector EXWasteland 2 Wolfenstein: The Old BloodPSN Digital Gaming Showcase PLAYTESTFinal Fantasy XV RECENZJEBorderlands: The Handsome CollectionDark Souls II: Scholar of the First SinKirby and the Rainbow PaintbrushMario vs. Donkey Kong: Tipping Stars MLB 15: The ShowMortal Kombat XRideState of Decay: Year-One Survival Edition NETWORKAssassin’s Creed Chronicles: ChinaCall of Duty: Advanced Warfare – AscendanceEvolve DLCForza Horizon 2 Presents Fast and FuriousGame of Thrones – Ep. 3Life is Strange – Ep. 2RoundaboutSunset Overdrive i „Nadejście świtu czasu upadłych maszyn”Super Mega BaseballTales From The Borderlands – Ep. 2 Titan Souls Tower of GunsZiggurat POCKETCode Name: S.T.E.A.M. Inazuma Eleven GO Chrono Stone: Wildfire MonsterBagSöldner-X 2: Final Prototype Xenoblade Chronicles 3D HARDKORGry i marketingGrający i rapującyEscape the Room!Styliści branży – Media MoleculeGry na ratunek życiuPoza ekranem – Nano-inwazjaNo place for HideoKartoteka – Cliff BleszinskiUnplugged – Od planszy do ekranu i z powrotem RETROTrzeba znaćCzytelnia – „Game Over”Pegasus zone – IslanderKult plastiku – The Atari MindlinkExtremalne historieKącik kulturalny – „Drużyna A”Moje retro – Tomek „quaz” DrabikMade in Poland – A.D. 2044Historia gier wideo w Polsce (cz. V)To było grane – TekkenMartwa strefa – MicroProse Software Inc. FELIETONYZ dziennika gracza [Dżujo]Fabularna tawerna [Zax]Od gracza dla graczy [Mazzi]New Game Plus [Mielu]Z uKosa [Koso]Savepoint [Michał Walkiewicz]Okiem maniaka [butcher] STAŁE RUBRYKICo nowego Ohayo NipponHyde ParkCo ja gram?!GraczpospolitaRegion FilmowyListy PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE! PRENUMERATA zostanie wysłana w niedzielę, 26.04. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fryderyk123 95 Napisano 28 Kwiecień 2015 Już jutro. Nie mogę się doczekać aż przy herbacie i ciasteczkach zasiądę do czytania o wiedźminie na PS4 ;) . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablos_83 4001 Napisano 28 Kwiecień 2015 Ja już od dzisiaj mam. Na razie newsy poczytałem ale na wrażenia z Wieśka chętnie rzucę okiem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Perez 30 Napisano 29 Kwiecień 2015 Majowy numer od dzisiaj dostępy w sprzedaży. Do nabycie tradycyjnie w stacjonarnych punktach z prasą. Magazyn można ponadto zamówić w sklepiku PPE (w formie papierowej lub PDF) lub na platformach e-Kiosk i eGazety.pl. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malpka 931 Napisano 1 Maj 2015 Wielkie dzięki za artykuł o Microprose. To Railroad Tycoon i Cywilizacja na Amigę były pierwszymi oryginalnymi grami jakie kupiłem. Miałem wtedy 15-16, "dorośli" zarabiali 1 mln miesięcznie a jedna gra kosztowała równe 410 tysięcy. Pamiętam to jak dzisiaj. Wielka szkoda że artykuł podzielono na dwie części. Nie mogę się doczekać drugiej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach