DigitalMan_PL 1527 Napisano 13 Maj 2018 Platformowa przygodowa gra akcji w realiach gotyckiego horroru, będąca duchowym spadkobiercą serii Castlevania. Za jej stworzenie odpowiada Koji Igarashi, wieloletni producent tytułów z owego kultowego cyklu. Zabawa skupia się na eksploracji rozległego zamczyska, urozmaicanej walką z panoszącymi się po tym miejscu demonami, a także rozwijaniem bohaterki i zbieraniem przedmiotów. Można też grać w trybie lokalnej kooperacji. Koji Igarashi zasłynął jako producent gier z serii Castlevania w latach 2001-2010 (choć przygodę z tym cyklem zaczął znacznie wcześniej), a w roku 2014 opuścił firmę Konami, by zacząć tworzyć na własną rękę. Bloodstained: Ritual of the Night na Nintendo Switch jest pierwszym niezależnym dziełem tego dewelopera, czerpiącym jednak garściami z jego najsłynniejszych kreacji. Mamy tu do czynienia z przygodową grą akcji w formie platformówki 2.5D (tzw. metroidvania albo igavania), osadzoną w klimacie gotyckiego horroru. Produkcją omawianego tytułu w wersji Nintendo Switch zajęło się doświadczone japońskie studio Inti Creates, znane z wielu gier z serii Mega Man. Wcielamy się w Miriam – młodą sierotę dotkniętą klątwą, która powoduje, że jej skóra jest częściowo zamieniona w kryształ. Dziewczyna budzi się po 10-letniej drzemce w zamku opanowanym przez piekielne siły i rusza na spotkanie z twórcą tego miejsca, którego to samo przekleństwo zmieniło z jej niegdysiejszego przyjaciela we władcę ciemności. Jak przystało na grę nawiązującą do serii Castlevania, świat gry ma dość otwartą strukturę, co czyni eksplorację ważnym aspektem rozgrywki. Walcząc z demonami i wykonując zadania, bohaterka rozwija swoje umiejętności, a także zbiera rozmaite przedmioty. Wśród tych ostatnich są rozmaite materiały, pozwalające odblokowywać nowe artefakty i zdolności poprzez system rzemiosła. Oprócz rozgrywki solowej, Bloodstained: Ritual of the Night oferuje także lokalną kooperację dla dwóch graczy. Można też toczyć pojedynki w trybie versus. Gra została utrzymana w stosunkowo mrocznym, rysunkowym stylu, który nawiązuje do klasycznych odsłon serii Castlevania. Oprawa graficzna wersji Nintendo Switch powstała przy użyciu technologii Unreal Engine 4. Pierwowzór przypomina również muzyka, skomponowana przez Michiru Yamane – kompozytorkę, która przedtem pracowała właśnie przy grach z cyklu Castlevania. Ponadto na uwagę zasługuje angaż Davida Haytera (aktora znanego przede wszystkim z roli Solid Snake’a w serii Metal Gear Solid), podkładającego głos głównemu antagoniście w Bloodstained. Źródło: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=33836 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach