SethAngel 7 Napisano 21 Listopad 2011 Witam wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy, acz śledzę forum od dawien dawna. Piszę właściwie w imieniu mojego kuzyna, który nareszcie dorósł do decyzji kupna PS3. Poprosił mnie żebym się zorientował jak to jest z gwarancją na konsolę poprzez allegro. Chce kupić ją u sprzedawcy (zaufanego, cieszącego się wieloma pozytywami) na allegro. Frapuje go jednak jak to jest z gwarancją, sprzedający napisał mu, że na konsolę daje roczną gwarancję i w razie awarii ma ja zanieść/wysłać do salonu SONY. Ma akurat dość blisko do tego salonu więc to nie problem, jednak co jeśli konsola popsuje się po 13,14,15... miesiącach? Sprzedający daje tylko rok gwarancji na konsolę, ale podobno jest jakaś ustawa o prawach konsumenckich, która daje nam 2 lata gwarancji na konsolę. I co wtedy? Odsyłamy konsolę do sprzedawcy z allegro? Co jeśli zamknie sklep na allegro? Z góry dziękuję za odpowiedź. Całe szczęście, że ja mam swoją z RTV EURO AGD :) Jak już wcześniej pisałem 1 rok jak sam wiesz gwarancji udziela producent natomiast drugi (o ile produkt nie posiada dwóch lub więcej lat gwarancji producenta) rok podlega Unijnemu Prawu Odpowiedzialności sprzedawcy za towar. W tym temacie nie ma niedomówień. Sprzedający ma obowiązek przyjęcia wadliwego towaru po upływie pierwszych 12 miesięcy. Jeśli się będzie migał należy zgłosić się do Rzecznika Praw Konsumenckich. Natomiast jeśli po upływie roku okaże się się sprzedający z np. Allegro zamknął działalność to cóż - mówi się trudno. Raczej nie oczekuj, że kuzynowi uda się dochodzić swoich praw. Osobiście nigdy nie kupowałem elektroniki na jakichkolwiek aukcjach. Zwłaszcza, że przy obecnych cenach rynkowych różnica pomiędzy zakupem w sklepie stacjonarnym a akcjami na allegro (po doliczeniu kosztów transportu i ubezpieczenia paczki (nie wyobrażam sobie zakupu elektroniki przez neta i jej nieubezpieczeniu) wychodzą znikome o ile nie żadne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matii26 3 Napisano 4 Grudzień 2011 Co myślicie o wykupieniu dodatkowej gwarancji? Wiem że jest tak możliwość w RTV EURO AGD i kosztuje 180 zł i gwarancja wtedy obowiązuje przez 3 lata. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablos_83 4001 Napisano 4 Grudzień 2011 Ostatnio był o tym artykuł, że ten sklep wprowadza w klientów błąd, że na sprzęt jest rok gwarancji, a nie 2 jak mówi prawo. Dodatkowa opłata więc jest za tylko trzeci rok gwarancji a nie drugi i trzeci. Czy warto 180 zł za 1 rok? Moim zdaniem nie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pqzm1 0 Napisano 6 Grudzień 2011 Witam ostatnio kupilem w sklepie orginalnego pada do ps3, niestety pad cały czas sie wylacza :( posiadam rachunek jednak opakowanie wyrzucilem. czy w takim przypadku moge domagac sie wymiany/zwrotu sprzetu? w sklepie powiedzieli mi ze bez opakowania nie wezma ode mnie tego pada. co robic? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablos_83 4001 Napisano 6 Grudzień 2011 Co za bzdura. przecież to opakowanie to jednorazówka, nie da się go otworzyć bez zniszczenia. Idź jeszcze raz i się upieraj, postrasz federacją konsumentów to powinni zmięknąć. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MOLO47 0 Napisano 29 Grudzień 2011 Witam, czy da się jakoś zareklamować produkt na stronie sony albo coś w tym stylu, chciałem pada do reklamacji oddać który był w zestawie z konsolą. Tyle że kupiłem ją od znajomego który dostał ją z Play'a. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gibki 0 Napisano 5 Styczeń 2012 (edytowane) Witam. Jestem nowy na tym forum i chciałbym się z wami podzielić moimi przeżyciami w związku z gwarancją i naprawą Sony PS3. Jestem rozczarowany działaniem serwisu PRAM. Oddałem moją konsolę PS3 do naprawy. Serwis otrzymał konsolę 30.11.2011. Dziś mamy 05.01.2012 czyli już ponad miesiąc nie mam sprzętu w domu (nie licząc tego że sprzęt oddałem do sklepu 15.11.2011) i nie wiem nawet co jest uszkodzone ponieważ konsultant nie udzielił mi takiej informacji. Od 02.12.2011 konsola jest w naprawie centralnej (poza granicami kraju z tego co mi wiadomo). Ile do cholery może trwać taki serwis!! Przecież chodzi o wymianę jakiejś głupiej części, która potrwać może z godzinkę. Co mogę zrobić w takiej sytuacji?? Nie dość że gwarancja trwa 12 miesięcy to naprawa trwa ponad miesiąc. Irytuje mnie ta cała sytuacja. Ani nie wiem co jest uszkodzone, ani nie mam sprzętu zastępczego, a na dodatek pół dnia próbuje się dodzwonić do serwisu i nie mogę. Edit: Dodzwoniłem się do PRAMu i przemiły pan konsultant odpowiedział mi, że uszkodzeniu uległ jakiś moduł sterowania systemem. Co do tego że już długo czekam na naprawę odpowiedział że może to trwać jakieś 6 tygodni. Spytałem go: Co będzie jak zadzwonię po upływie 6 tygodni i nadal konsola będzie w naprawie?? Odparł żebym się uzbroił w cierpliwość. Brak profesjaonalizmu. Naprawa która mogłaby być zrobiona w godzinę ciągnie się 6 tygodni i nie ma na to żadnej ustawy. Po prostu POLSKA. Edytowane 5 Styczeń 2012 przez gibki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
racer 128 Napisano 17 Styczeń 2012 Co myślicie o wykupieniu dodatkowej gwarancji? Wiem że jest tak możliwość w RTV EURO AGD i kosztuje 180 zł i gwarancja wtedy obowiązuje przez 3 lata. Oczywiście to rzecz względna. Moim zdaniem nie warto, ponieważ 2 lata gwarancji i tak masz w standardzie.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emyl123 10 Napisano 17 Styczeń 2012 Oczywiście to rzecz względna. Moim zdaniem nie warto, ponieważ 2 lata gwarancji i tak masz w standardzie.... Racer ty jesteś niesamowity. Nie wiem czy wziąłeś sobie na cel rozwiązywać problemy z każdego wątku na forum, czy ogarnęła cię mania nabijania postów. Odpowiadasz na pytania zadane ponad miesiąc wcześniej, dodatkowo jeszcze odpisujesz na problemy już wcześniej rozwiązane. Szacun. Żeby nie było offtopu to zwykle tak było, że po zbyt długim czasie naprawy sprzęt miał być wymieniany na nowy lub zwracane pieniądze. Ja kiedyś nawet zyskałem na tym przy oddawaniu na gwarancję monitora. Trzeba dobrze poczytać kartę gwarancyjną lub zwrócić się o poradę do rzecznika praw konsumenta. Sony zresztą nigdy nie słynęło z dobrych serwisów. Chociaż i tak nic nie pobije serwisu aparatów marki Canon. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
racer 128 Napisano 17 Styczeń 2012 (edytowane) Racer ty jesteś niesamowity. Nie wiem czy wziąłeś sobie na cel rozwiązywać problemy z każdego wątku na forum, czy ogarnęła cię mania nabijania postów. Odpowiadasz na pytania zadane ponad miesiąc wcześniej, dodatkowo jeszcze odpisujesz na problemy już wcześniej rozwiązane. Szacun. Żeby nie było offtopu to zwykle tak było, że po zbyt długim czasie naprawy sprzęt miał być wymieniany na nowy lub zwracane pieniądze. Ja kiedyś nawet zyskałem na tym przy oddawaniu na gwarancję monitora. Trzeba dobrze poczytać kartę gwarancyjną lub zwrócić się o poradę do rzecznika praw konsumenta. Sony zresztą nigdy nie słynęło z dobrych serwisów. Chociaż i tak nic nie pobije serwisu aparatów marki Canon. Emil, Za wyrazy uznania oczywiście dziękuję, nawet jeśli uważasz że z odrobiną ironii. Moja średnia aktywność na forum (wg statystyki w profilu) to 0,91 postu dziennie - sugerowanie, iż moja aktywność na forum jest jakaś niebywała jest więc chybione. Zapewniam Cię, że są tu znacznie bardziej gadatliwi ode mnie i nikt do nich o ich aktywność na forum nie ma pretensji. Co do tematu głównego, to Rzecznik Praw Konsumenta w kwestiach spornych jest najlepszą osobą do rozwiązywania tego typu problemów. Mam bardzo pozytywne doświadczenia związane ze sprawami, które z "problemami z gwarancją" zostały z jego pomocą pozytywnie rozwiązane... Niestety wiele jeszcze firm (również tych czołowych) ma problem z przestrzeganiem praw konsumenta, czego przejawem i dowodem są problemy opisywane na tym wątku. Ogólnie z serwisem SONY mam bardzo pozytywne doświadczenia, ale są osoby, na tym forum, co nie podzielają mojego entuzjazmu, jak mogę staram się pomóc. Edytowane 18 Styczeń 2012 przez racer 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandito 0 Napisano 20 Styczeń 2012 Witam. Ja zakupilem swoja konsole w ramach promocij w sieci PLAY dokladnie 23.10.2011 wiec podlega jeszcze gwarancij. Konsola nie chce wciagac do napedu plyt, problem mam taki ze jestem w holandii i nie wiem gdzie sie mam udac z konsola zeby ja naprawili. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablos_83 4001 Napisano 20 Styczeń 2012 Na szczęście nie minął jeszcze rok, więc jeżeli masz ze sobą wszystkie kwitki, to zgodnie z prawem unijnym możesz oddać konsolę do najbliższego punktu sony. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandito 0 Napisano 20 Styczeń 2012 Sorry ale zle napisalem date 2010 ale to i tak powinni uwzglednic, gdzyz nie minelo 2 lata ale to ze moge zaniesc do serwisu to ja wiem tylko gdzie on jest moze ktos wie ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablos_83 4001 Napisano 20 Styczeń 2012 To jak 2010 to musisz zanieść tam gdzie kupiłeś. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandito 0 Napisano 20 Styczeń 2012 Dzwonilem do serwisu w holladii i powiedzieli mi ze ps3 ma tylko rok gwarancij i ze moge do nich wyslac to mi naprawia ale odplatnie. Prosze o pomoc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablos_83 4001 Napisano 20 Styczeń 2012 No nikt ci nic nie pomoże 1 rok jest gwarancji - naprawiasz w całej UE 2 rok to odpowiedzialność sprzedawcy za towar - oddajesz wyłącznie tam gdzie kupiłeś Więc albo naprawisz w Holandii za kasę, albo musisz ją przywieźć do miejsca zakupu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomessi 0 Napisano 15 Luty 2012 Ostatnio na dniach zepsuł mi się pad dualshock 3 :( i co najgorsza jest już po gwarancji. Mam takie pytanko może już ktoś tak robił, a mianowicie czy mogę wysłać tego pada do PRAM i dołożyć paragon zakupu od innego dualshock 3 którego kupiłem 4 miesiące temu w salonie SONY??? Czy mogą jakoś to sprawdzić że pad jest od zestawu z konsolą, a nie kupiony osobno??? Z góry dziękuje za odpowiedz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majki116 0 Napisano 15 Luty 2012 Siema wszystkim powiedzcie mi jak jest z gwarancją na Ps3 dostaje się zawsze 2 lata a jak ktoś przedłuża na 5 lat bo jest taka opcja to dostaje te kolejne 3 lata od Sony czy od np. Media Markt? Z góry dzięki za odpowiedź :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enzo Ferrari 18 Napisano 21 Luty 2012 Siema wszystkim powiedzcie mi jak jest z gwarancją na Ps3 dostaje się zawsze 2 lata a jak ktoś przedłuża na 5 lat bo jest taka opcja to dostaje te kolejne 3 lata od Sony czy od np. Media Markt? Z góry dzięki za odpowiedź :) Jeśli Sprzedawca/Producent daje (odpłatnie, bądź nieodpłatnie) dodatkową gwarancję, dłuższą niż ta co wynika z ogólnie obowiązujących przepisów - ma do tego prawo, musi to jednak jasno wynikać z postanowień umowy w zakresie świadczeń gwarancyjnych. Jednakże nie zwalnia to producenta, jak również sprzedawcy z odpowiedzialności z tytułu przepisów odnośnie rękojmi za wady ukryte, a konsument ma prawo wyboru między korzystaniem z uprawnień z tytułu gwarancji lub rękojmi za wady. Oczywiście na gruncie naszego prawa, w innych juryzdykcjach, (np. gdy zakupu dokonaliśmy w innym kraju) może wyglądać inaczej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Logger 1 Napisano 21 Luty 2012 Co jeżeli nieletni wysyła konsolę do naprawy czy gwarancja zostanie uznana ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hadzio 154 Napisano 21 Luty 2012 Co jeżeli nieletni wysyła konsolę do naprawy czy gwarancja zostanie uznana ? Wiek nie ma żadnego znaczenia. Jedynie w przypadku zerwania oryginalnych plomb, lub nie właściwego użytkowania serwis może odmówić uznania gwarancji. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turan404 2 Napisano 21 Luty 2012 1.Czy Play nie robi problemów z naprawą PS3 od 2 lat od zakupu? 2.Czy konsolę można oddać do każdego salony Play? 3.Przy odsprzedaży starczy kopia faktury? Z góry wielkie dzięki za pomoc :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meinigel 0 Napisano 23 Luty 2012 Witam jestem nowym użytkownikiem forum i chciałem opisać kilka moich spostrzeżeń dotyczących naprawy gwarancyjnej PS3, które to spostrzeżenia oparte są na moim gorzkim doświadczeniu a więc do rzeczy: 1) Za PS3 odpowiedzialny jest osobny podmiot "Sony Entertainment" związku z tym zanoszenie PS3 do centrum Sony (np. w Krakowie w Centrum Bonarka) mija się z celem gdyż oni nie przyjmują tam naszego sprzętu. 2) Wysyłając sprzęt do naprawy gwaranyjnej do Centrum Pram (jedynego autoryzowanego serwisu PS3) trzeba liczyć się z przynajmniej 1,5 miesięczną naprawą która to naprawa nie wliczana jest do okresu gwarancji. 3) Uzyskanie informacji w centrum Pram (po za tą że naprawa potrwa przynajmniej 6 tygodni) jest bardzo trudna, nie wiadomo co jest zepsute, a próba uzyskania kontaktu do naprawy centralnej we Francji aby tam zasięgnąć informacji niemożliwa. Ciekawy jestem jakie są wasze spostrzeżenia dotyczące Gwarancyjnych napraw serwisowych PS3 - ja jestem głeboko zawiedziony i chyba faktycznie lepiej szarpać się ze sprzedawcą domagając się wymiany sprzętu na nowy niż liczyć na to że Sony naprawi nasze PS3 w jakimś rozsądnym czasie. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robotyk 433 Napisano 26 Luty 2012 Mam problem z padem Dualshock 3 zakupionym w sklepie. Otóż zauwazylem dzisiaj ze jeden z przysków (X) inaczej się wciska niż pozostałe, tak jakby w środku coś tam go blokowało. Niby nie przeszkadza to w graniu ale jest denerwujące. Czy nadaje się to do reklamacji na gwarancje? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77rpm 31 Napisano 26 Luty 2012 Nie reklamuj nic z gwarancji... poczytaj trochę o reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową i żądaj odstąpienia od umowy kupna sprzedaży :) Każdą reklamację i wadę wg kupującego gwarant/sprzedawca MUSI przyjąć. Masz 14 dni na odp i rozpatrzenie reklamacji. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach