Hadzio 154 Napisano 5 Czerwiec 2012 W razie jak sklep robi ewidentne uniki mimo, że okres gwarancji ciągle obowiązuje można spróbować zagrozić Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Sam nigdy nie miałem takiej potrzeby, ale podobno często działa to w ten sposób, że sklep woli wówczas dla świętego spokoju przyjąć sprzęt do naprawy gwarancyjnej, niż bawić się z urzędnikami. Chyba, że wina za niedziałający sprzęt jest ewidentnie po stronie klienta. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
superos69 1 Napisano 9 Czerwiec 2012 Do konsoli PS3 karta gwarancyjna nie jest wymagana, a jak sklep robi problemy to prosimy o długopis i kartkę, piszemy pismo z niezgodności i bardziej się im robi smutno niż wcześniej. Niezgodność towaru z umową adresujemy do sprzedawcy, więc to oni będą mieli 14 dni na odpowiedź, na zastanowienie się co z tym zrobić, czyli sami zrzucili sobie problem na głowę. Na dodatek w razie jakiś problemów w przyszłości zawsze będzie dokument do okazania Państwowej Inspekcji Handlowej... 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudyVU 5 Napisano 9 Czerwiec 2012 a ja mam taką propozycje : moze ktos obyty w temacie przygotować takie pismo i wkleic np do pierwszego postu chodzi konkretnie o to jak go napisać itd Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 9 Czerwiec 2012 Nie chodzi o sklep, tylko bardziej o producenta, do którego czasami można wysłać towar bez uczestnictwa sklepu... Co do pisma - nie jest ono na tyle skomplikowane i na tyle trudne do wygooglania, że trzeba pisać specjalny wzór :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachna01 80 Napisano 10 Czerwiec 2012 (edytowane) 1) nie ma paragonu 2) nie ma gwarancji. Czyli ja osobiście powiedziałbym mu spadaj - i tyle Jeżeli kupowaliście razem lub też w niewielkim okresie czasu (jak masz swój paragon to daj - mu zrób sobie ksero - i niech z nim idzie i się powołuje na niezgodność towaru) i niech nie da sobie odebrać paragonu (paragon jest Twój i tylko Twój) Jak stracisz paragon - to ty będziesz miał później problem w razie czego bo gwarancja jeśli się nie mylę 12 m-cy, a rękojmia 24 m-ce Edit 1) Przy niezgodności - i tak Ci nie uznają - wyślą ją do naprawy na wymianę czytnika, a potrwa to o wiele dłużej Edytowane 10 Czerwiec 2012 przez stachna01 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micromic 2 Napisano 12 Czerwiec 2012 A jak to jest, bo Ultima mi wysyła wszystkie konsole z fakturą, gwarancja nie wypełniona i nie podbita , tylko zawsze jest w pudełku. Co jak mi się konsola zepsuje ? wtedy muszę wysłać fakturę i gwarancję do podbicia, trochę to okręzna droga by była, jakby nie mogli od razu podbić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 13 Czerwiec 2012 Jak będziesz wysyłał do Ultimy to wystarczy im dowód zakupu... Jak do Sony'ego to podbita karta się przyda - zwykle jej wymagają i robią "focha" w przypadku jej braku... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patriota 0 Napisano 24 Czerwiec 2012 (edytowane) plomba pytanie kupilem slimke i tak ja ogladam i patrze a tu klapka pod spodem przy krawedzi konsoli. to paznokciem pyk i otwarte bez zastanowienia. a z boku napisane ze tu plomba sie znajduje. teraz pytanie czy otwarciem klapki zerwalem plombe? dodam ze srobka jest nie naruszona, farba nieboeska jest, klapeczka tez sie trzyma itd tylko z jednej strony zostala otwarta. Edytowane 24 Czerwiec 2012 przez patriota Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukaszWro 76 Napisano 24 Czerwiec 2012 A nie chodzi ci po prostu o klapkę od dysku ? Ja mam fata i nie do końca kojarzę jak to wygląda w slimce , aczkolwiek z tego co udało mi się znaleźć w internecie , to plomba jest naklejona na środkową śrubkę na dole konsoli , taka prostokątna szara naklejka z tekstem . Normalnie nie można sobie niczego otworzyć bez zerwania plomby , musi ci chodzić o klapkę od dysku , z resztą jest on przykręcany niebieską śrubeczką . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patriota 0 Napisano 24 Czerwiec 2012 A nie chodzi ci po prostu o klapkę od dysku ? Ja mam fata i nie do końca kojarzę jak to wygląda w slimce , aczkolwiek z tego co udało mi się znaleźć w internecie , to plomba jest naklejona na środkową śrubkę na dole konsoli , taka prostokątna szara naklejka z tekstem . Normalnie nie można sobie niczego otworzyć bez zerwania plomby , musi ci chodzić o klapkę od dysku , z resztą jest on przykręcany niebieską śrubeczką . nie chyba, na obudowie konsoli taka klapeczka ja otworzylem a tam srobka niebieska i zadnych naklejek nic. niczego nie zerwalem chyba tylko klapke otworzylem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
naruciak09 0 Napisano 25 Czerwiec 2012 To jak kupie konsole i jak złapie YLOD'a to mi wymieniają? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prosperopro 7 Napisano 25 Czerwiec 2012 (edytowane) jesli kupisz : do miesiaca wymienia Ci na nowy sprzet do roku wymienia Ci na używany ponaprawie sprzet po roku idziesz do sprzedacy i mowisz rzucajac konsola "sprzet niezgodny z umowa" zwrot gotowki badz wymiana na nowy - male sklepy raczej Cie oleja mozesz tracic nerwy w sadzie a po 2 latach tylko i wylacznie naprawa we wlasnym zakresie Edytowane 25 Czerwiec 2012 przez prosperopro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Singularity 320 Napisano 25 Czerwiec 2012 jesli kupisz : do miesiaca wymienia Ci na nowy sprzet do roku wymienia Ci na używany ponaprawie sprzet po roku idziesz do sprzedacy i mowisz rzucajac konsola "sprzet niezgodny z umowa" zwrot gotowki badz wymiana na nowy - male sklepy raczej Cie oleja mozesz tracic nerwy w sadzie a po 2 latach tylko i wylacznie naprawa we wlasnym zakresie nie warto "bawić się" z gwarancyjnym serwisem Sony, lepiej kupić w dużym sklepie, jak coś się stanie to olać gwarancję Sony, uderzać od razu do sklepu: do pół roku od zakupu uznaje się, że wada była już w momencie produkcji i łatwo dostać nowy model. W praktyce przez całe dwa lata duże sklepy wolą dać nową niż się grzebać z tym bo tak szybciej, prościej. W małych sklepach nie ma tak łatwo bo to są straty, które dla dużych są "niczym", i starają się robić wszystko by na nich nie było... Warto dać tą stówę czy 2 więcej za spokój przez 2 lata... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prosperopro 7 Napisano 26 Czerwiec 2012 aaaa faktem jest ze gwaracyjny serwis sony odsyla konsole ponaprawie do wlasciciela ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jib 0 Napisano 19 Lipiec 2012 A czy w przypadku kiedy kupiłem slimkę w PLAY za 1zł 14 miesięcy temu i oddam ją na gwarancje to czy sprzedawca w przypadku uznania reklmacji może nie udzielić naprawy, a wypłacić mi równowartość ceny zakupu czyli kosmiczne 1zł ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kakaroto 3892 Napisano 19 Lipiec 2012 na gwarancje po 14 miesiacach nie oddasz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jib 0 Napisano 19 Lipiec 2012 A 24 miesiące z tytułu niezgodności towaru z umową od chwili zakupu? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 19 Lipiec 2012 Przy gwarancji naprawią, chyba że dokument gwarancji mówi inaczej... Przy reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, to Ty wybierasz czy mają naprawić czy wymienić na nowy - a jak i jedno lub drugie nie będzie możliwe, to dostaniesz zwrot $ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jib 0 Napisano 19 Lipiec 2012 Czyli wóz albo przewóz , jak oddam na gwarancję z tytułu niezgodności z umową to prawdopodbnie oddadza mi całą złotówkę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 19 Lipiec 2012 Według artykułu 365 KC, to konsument (czyli Ty) wybierasz sposób w jaki sprzedawca ma doprowadzić towar do stanu zgodnego z umową - albo przez wymianę na nowy albo przez bezpłatną naprawę... Ale z drugiej strony sprzedawca może odmówić naprawy lub wymiany, jeżeli są one niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów - i oddać Ci gotówkę - ale to już tylko takie luźne przemyślenia ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niklas 71 Napisano 20 Lipiec 2012 Czyli wóz albo przewóz , jak oddam na gwarancję z tytułu niezgodności z umową to prawdopodbnie oddadza mi całą złotówkę. Tylko wydaje mi się, że towar reklamujesz u sprzedawcy gdzie dokonałeś zakupu w tym przypadku jest to play 2 sprawa zgodnie z tym co mówi kloose ty wybierasz sposób reklamacji a wymiana towaru na nowy wchodzi tylko w grę jeżeli wada wystąpiła w ciągu 6-ciu m-cy od dnia zakupu potem to już raczej tylko naprawa i jeszcze jedno w momencie zgłaszania reklamacji nie może minąć dłużej niż 2 m-ce do dnia kiedy ta usterka nastąpiła. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jib 0 Napisano 20 Lipiec 2012 (edytowane) Więc sprawa się ponikąd wyjaśniła. Byłem w play , Pani poinformowała mnie , że gwarancja na SONY to: door to door i oni nie przyjmują ich do serwisu. Muszę kontakować się z Sony Polska . Po rozmowie z konsultantem poinformowano mnie , że konsola posiada 12 miesięczną gwarancję i oni nic w tym temacie nie mogą zrobić. Jedyne co pozostaje ( i to polecił mi konsultant) to kontakt z rzecznikiem praw konsumenta. Welcome in Poland. Edytowane 20 Lipiec 2012 przez jib Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 20 Lipiec 2012 I dobrze Ci poradził... 800 007 707... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niklas 71 Napisano 20 Lipiec 2012 Ewentualnie wizyta u miejskiego lub powiatowego rzecznika praw konsumentów to leży w ich kompetencji zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów, składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów, współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów. Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomtyl 0 Napisano 24 Lipiec 2012 Ok, mam do Was pytanie związane z gwarancją, Rozglądam się za zakupem PS3 i znalazłem na allegro całkiem fajną ofertę. Jej atrakcyjność związana jest m. in. z tym, że "pierwszy właściciel" wykupił przedłużenie gwarancji. Jeszcze nie widziałem tego papierka (czekam na maila), ale kupując niedawno telewizor i też przedłużając gwarancję zakładam, że jest to pewnie zrobione jak umowa ubezpieczenia z jakąś hestią czy innym TU. W umowie tej wpisuje się oczywiście podstawowe dane i tu dochodzimy do sedna - czy muszę coś robić z tą umową? Chyba na mnie automatycznie nie przejdzie czyli co, jakąś cesję powinienem podpisać (zakładając, że mogę tak zrobić bo nie wiem tego)? Jak nic nie zrobię i uderzę potem z gwarancją jak coś się stanie, no to pewnie nic nie załatwię. Czy ktoś miał taką sytuację, słyszał coś jak tu się powinno zachować przy zakupie? Nie chcę kupić konsoli z przedłużoną gwarancją, kiedy okaże się, że w praktyce nie mogę z niej skutecznie skorzystać. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach