diuszek 8 Napisano 30 Maj 2011 Czy komuś wróciła już konsola wysłana tak na przełomie marca/kwietnia 2011? Moją wysłano do Francji 6 kwietnia 2011, dziś mija 7 tygodni i 1 dzień i dalej nikt nic nie wie. Czy ktoś wie jaki był rekordowo długi czas zwrotu? Może należałoby zrobić ranking jakiś? Dziś minęło równe 2 tygodnie odkąd poszła do naprawy. Postanowiłem zadzwonić do MM gdzie była kupowana i zapytać co i jak. Miła pani z obsługi klienta oddzwoniła potem z informacją że w mojej konsoli jest poważniejsza usterka i musieli ją z Polski odesłać do Francji. Czyżby w Polsce serwisanci nie radzili sobie z wymianą lasera (konsola przestała czytać płyty) i wymiana/naprawa musi być aż we Francji przeprowadzona?. Trochę to dla mnie pokręcone ale według zapewnień konsola powinna wrócić za 30 dni (nie wiem tylko czy od daty zgłoszenia czy od dostarczenia do Francji). Druga sprawa że jako posiadacz gwarancji MM Plus Komfort jakoś nie zauważyłem spełnienia obietnic reklamujących się zalet posiadania tej gwarancji. Tylko oby to nie trwało tyle co kolega napisał wyżej bo trochę przerażające :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saracen 84 Napisano 31 Maj 2011 (edytowane) Nie wiem czy sie nie mylę ale jeżeli konsola została wysłana za pomoca usługi Door to Door to powinniście mieć monitoring za pomocą internetu Śledzić np: na stronie UPS Nie wiem także czy Sony nie posiada odpowiedniej witryny gdzie można sprawdzić status naprawy. Czyli gdzie jest konsola i co sie z nia dzieje Edytowane 31 Maj 2011 przez saracen Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gandihigh 2 Napisano 1 Czerwiec 2011 (edytowane) Nie polecam wysyłać konsoli na gwarancje przez kuriera, a szczególnie DPD (nie wiem jak z innymi). Zleciłem w piątek gwarancje, zostało mi zadzwonienie do DPD i zamówienie kuriera, tak też zrobiłem i miał przyjechać w poniedziałek do 16. Poniedziałek - dzwonią do mnie z DPD, że kurier w tych godzinach nie jest w moim rejonie i nie przyjedzie, choć zapewniali mnie, że do 16 będzie. Wtorek - dzwoni kurier osobiście do mnie i mówi mi, że pomylił miejscowości, kolejny dzień z głowy. Środa - dzwonie do DPD i jak sie okazuje musze złożyć nowe zlecenie, bo kurier nie mógł przyjechać (powód niewiadomy) Konsola już by dawno była w serwisie PRAM, a tak leży zapakowana u mnie 3 dzień. A już nie licze kosztów telefonicznych, po prostu ŻENADA. Jeszcze jak czytam, że niektórzy czekają tyle na naprawę to mi sie odechciewa. W dodatku niedługo startuje ,,Welcom Back" i nie zdziwie się jak mnie ominie, bo trwa miesiąc. Edytowane 1 Czerwiec 2011 przez gandihigh Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachna01 80 Napisano 1 Czerwiec 2011 Poniedziałek - dzwonią do mnie z DPD, że kurier w tych godzinach nie jest w moim rejonie i nie przyjedzie, choć zapewniali mnie, że do 16 będzie. Wtorek - dzwoni kurier osobiście do mnie i mówi mi, że pomylił miejscowości, kolejny dzień z głowy. Środa - dzwonie do DPD i jak sie okazuje musze złożyć nowe zlecenie, bo kurier nie mógł przyjechać (powód niewiadomy) A od czego DPD centrala - skargę napisz, zadzwoń nikt Ci głowy za to nie urwie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gandihigh 2 Napisano 2 Czerwiec 2011 Ktoś ma doświadczenia z serwisem PRAM? Jak długo naprawiają itd.? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diuszek 8 Napisano 2 Czerwiec 2011 Ktoś ma doświadczenia z serwisem PRAM? Jak długo naprawiają itd.? Ja miałem tylko do wymiany laser a dowiedziałem się że musieli odesłać ją z Polski do Francji. Dlaczego?. Trudno mi powiedzieć ale ponoć nasi fachowcy nie poradzili sobie z tym problemem. Czekam już 3 tygodnie i za tydzień mam dopiero dzwonić żeby dowiedzieć się co dalej. Parę postów wyżej kolega pisze że czeka już 7 tygodni na konsolę. Ciekawe czemu to musi tak długo trwać :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gandihigh 2 Napisano 7 Czerwiec 2011 Sony PRAM pozytywnie mnie zaskoczyło. Przyjeli do naprawy konsolę 06.03, a dzisiaj już jest u mnie. W opisie naprawie pisze ,,odnowienie konsoli na s/n" - co to konkretnie znaczy? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz 76 Napisano 7 Czerwiec 2011 6 marca i dzisiaj jest u ciebie ? Czyli 3 miesiące ? To była ironia , że cię pozytywnie zaskoczyli czy datę przekręciłeś ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gandihigh 2 Napisano 7 Czerwiec 2011 Faktycznie błąd, chodzi o 6 czerwca. No to ich pochwaliłem za wcześnie.. Teraz nie dość, że problem się nasilił to jeszcze konsola chodzi jak czołg :dry: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachna01 80 Napisano 7 Czerwiec 2011 odnowienie konsoli na s/n - chyba wymienili Ci konsolę na inną Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gandihigh 2 Napisano 7 Czerwiec 2011 (edytowane) No tak właśnie, wymienili konsole na inną i w takim razie nie tracę przypadkiem możliwości przez 2 rok powoływania się na gwarancję sprzedającego? Bo numer seryjny jest inny, niż konsoli którą kupiłem. A co do niej, no jutro muszę do nich odesłać tą i czekać na kolejną Edytowane 7 Czerwiec 2011 przez gandihigh Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniak 1 Napisano 15 Czerwiec 2011 (edytowane) Ja miałem tylko do wymiany laser a dowiedziałem się że musieli odesłać ją z Polski do Francji. Dlaczego?. Trudno mi powiedzieć ale ponoć nasi fachowcy nie poradzili sobie z tym problemem. Czekam już 3 tygodnie i za tydzień mam dopiero dzwonić żeby dowiedzieć się co dalej. Parę postów wyżej kolega pisze że czeka już 7 tygodni na konsolę. Ciekawe czemu to musi tak długo trwać :D Jestem świeżo po rozmowie z panem z firmy Pram i słowo 'zdegustowany' będzie tutaj delikatnym eufemizmem... Otóż oni nie naprawiają w ogóle konsol PS3 w Polsce, tylko wszystkie reklamowane sprzęty wysyłają do Francji gdzie znajduje się serwis centralny. Chyba że wybierzemy opcje nr 2, czyli zamiana konsoli na inną "po renowacji" (ale to miły pan odradzał - bez komentarza...). Kolejna porażka to to, że bez względu na to co się zepsuło (u mnie akurat przestało czytać płytki) oni pierwsze co robią to format disk. Ile trwa naprawa? "Ponad 6 tygodni". Na moje wyraźne oznaki niezrozumienia i dociekania ("jak to nie naprawiacie tego w Polsce? Dlaczego trwa to tak długo? Co z prawami konsumenta?") pan dyplomatycznie zasłaniał się obowiązującymi procedurami firmy Sony. To ja się pytam - po co ta szopka w ogóle z "jedynym w Polsce autoryzowanym serwisem Sony Playstation"...? Co oni tam serwisują niby? Nie chce mi się chyba tyle czekać i po prostu naprawię odpłatnie w moim mieście duuużo szybciej i bez bezsensownego formatowania dysku. A Sony bardzo u mnie straciło tymi głupimi "procedurami". Wielki zawód... PS. Wiecie co sobie myślę? Że za tymi całymi atakami hakerskimi stoi grupa sfrustrowanych, oszukanych klientów serwisu Sony. Całkiem prawdopodobna opcja, nie sądzicie? Edytowane 15 Czerwiec 2011 przez siniak Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisPora_PL 145 Napisano 15 Czerwiec 2011 po tym co tu przeczytałem to mam stracha oddać swoją konsolę do serwisu sony, już wolę zapłacić mimo gwarncji, zna ktoś dobry i sprawdzony płatny serwis w bydgoszczy? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saracen 84 Napisano 17 Czerwiec 2011 (edytowane) @siniak Nigdy nie wysyłałem PS3 do naprawy ale jestem zdziwiony po co w ogóle wysyłać z dyskiem twardym. Do czego im wasz dysk twardy potrzebny ? Pada też trzeba wysyłać ? A może jeszcze instrukcje obsługi dodajecie ? :) Nie wierzę aby Amerykanin, Anglik czy Francuz dostał obcą konsole po naprawie albo żeby mu dysk sformatowali. W Polsce pewnie robią format, wgrywaja nowe firmware i jezeli nie działa to wysyłają gdzie indziej. Naprawa polega pewnie na wymianie całych podzespołów. Chyba nikt tam nie siedzi z lutownicą i z opalarką Sony w Polsce to taki lekarz pierwszego kontaktu :) Edytowane 17 Czerwiec 2011 przez saracen Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniak 1 Napisano 17 Czerwiec 2011 @siniak Nigdy nie wysyłałem PS3 do naprawy ale jestem zdziwiony po co w ogóle wysyłać z dyskiem twardym. Ponowny telefon do niesławnej firmy Pram i dowiedziałem się że zostawienie sobie dysku nic nie da bo oni podłączają swój i aktualizują pliki systemowe, więc po powrocie jak włożymy dysk to konsola uzna go za nowy i każe sformatować. Tak że chyba jedyna opcja to backup dysku. Właśnie - pytanie: czy ktoś z was to uskuteczniał? Chodzi mi o to czego kopii nie udało się zrobić, co straciliście? Najbardziej zależy mi naturalnie na sejwach z gier, ale ciekawi mnie też czy np. zachowują się też wiadomości od/do znajomych i w ogóle lista znajomych Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diuszek 8 Napisano 17 Czerwiec 2011 Właśnie - pytanie: czy ktoś z was to uskuteczniał? Chodzi mi o to czego kopii nie udało się zrobić, co straciliście? Najbardziej zależy mi naturalnie na sejwach z gier, ale ciekawi mnie też czy np. zachowują się też wiadomości od/do znajomych i w ogóle lista znajomych Lista znajomych, trofea i wiadomości Ci zostają. Jedyne co się traci to zapisane gry i savy. Odebrałem właśnie konsole z MM (czas naprawy około 6 tygodni). Opis usterki: nie czyta płyt. Opis naprawy: Naprawa Q centralna konsoli (?). Szkoda że wyczyścili mi dysk ale mówi się trudno (przynajmniej będę miał teraz porządek :D. Generalnie obudowę mam tą co kupiłem (serial się zgadza) a co jest w środku to już wolę nie myśleć. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radpns 9 Napisano 17 Czerwiec 2011 Lista znajomych, trofea i wiadomości Ci zostają. Jedyne co się traci to zapisane gry i savy. Odebrałem właśnie konsole z MM (czas naprawy około 6 tygodni). Opis usterki: nie czyta płyt. Opis naprawy: Naprawa Q centralna konsoli (?). Szkoda że wyczyścili mi dysk ale mówi się trudno (przynajmniej będę miał teraz porządek :D. Generalnie obudowę mam tą co kupiłem (serial się zgadza) a co jest w środku to już wolę nie myśleć. Dostałeś całkowicie nowe bebechy (wymieniona płyta główna na nową ) obudowa zostaje zawsze ta sama, jeżeli wybierasz opcję "naprawa konsoli" , dla tego tyle to trwa. Najlepiej wybrać opcję "nowa konsola po naprawie" bo skraca to czas oczekiwania przynajmniej o połowę a i tak dostajemy całkowicie nowy sprzęt. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saracen 84 Napisano 17 Czerwiec 2011 (edytowane) Jedyne co się traci to zapisane gry i savy. Czy oni ku..a nie zdaja sobie sprawy że savy to jedna z najważniejszych rzeczy dla gracza. Powinni je zabezpieczyć i wgrac na nowo Najlepiej wybrać opcję "nowa konsola po naprawie" bo skraca to czas oczekiwania przynajmniej o połowę Co to znaczy nowa konsola po naprawie ? Edytowane 17 Czerwiec 2011 przez saracen Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachna01 80 Napisano 18 Czerwiec 2011 Co to znaczy nowa konsola po naprawie ? Nie nowa - tylko serwisowana naprawiona/odnowiona - jednym słowem dostaniesz czyjąś konsolę i możesz mieć szczęście lub pecha Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkkain 16 Napisano 18 Czerwiec 2011 Kupiłem nową konsole w Listopadzie 2010. W poprzedni weekend mi nawaliła. Po włączeniu byle jakiej gry (czy to z płyty, czy z dysku) po paru minutach całkowicie się wyłączała konsole. Aby ją ponownie włączyć było trzeba odczepić kabel zasilania i podpiąć go jeszcze raz. Złożyłem zamówienie naprawy w autoryzowanym serwisie PRAM przez ich stronę internetową. Po 2 minutach dostałem maila zwrotnego ze wszystkimi informacjami co zrobić dalej i w jaki sposób. Zamówiłem kuriera DPD na ich koszt i po 4 godzinach odebrał ode mnie konsole (we wtorek). Do konsoli załączyłem uzupełniony schemat naprawy (który mi wysłali mailowo). Zaznaczyłem, że nie chce, aby mi naprawiali konsoli tylko dali inną sprawną. Wysłałem konsolę we wtorek popołudniu i w piątek w południe (po niecałych 3 dniach) już do mnie wróciła. Dostałem nową (z innym numerem seryjnym konsole). Nie jest to może nówka sztuka, lecz po naprawie ale chodzi jak nówka i wygląda jak nówka (ani jednej rysy bądź zatarcia). Jestem bardzo zadowolony z szybkiego działania serwisu i mogę polecić składanie zamówienia naprawy przez ich formularz na stronie. Zanoszenie konsoli w miejsce jej zakupu wydłuża znacznie okres naprawy. Niektórzy narzekają na to, że tracą zapisane dane gier itd. Na obecną chwile to żaden problem. Dodali do PSN opcje zapisynia save-ów w "chmurce", które możesz zapisać na swoim koncie PSN. Jeżeli dostaniesz inną konsole to żaden problem pobrać wszystkie gry, które się wcześniej pobrało (ze swojego konta PSN) oraz wgranie swoich save-ów z gier i wszystko wraca do normalności. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakatsuki 17 Napisano 18 Czerwiec 2011 Konsola mi nawaliła i oddałem ją na gwarancje w ubiegły czwartek. Zapewne będę musiał "trochę" poczekać, ale mam pytanie odnośnie tych dysków, czy faktycznie formatują wszystko jak leci? Konsola slim, najnowsze oprogramowanie, nigdy żadnego CFW, PS+ miałem, ale jakoś z chmury nie korzystałem i teraz bardzo żałuję. W sumie pogodziłem się z utratą save i sprzedałem gry (kto wie kiedy konsole odzyskam, a że gry wymieniam to nie ma sensu żeby cena spadała), dowiedziałem się też od kolesia, który naprawia PS3, że padł mi zasilacz (konsola włącza się, a potem gasną wszystkie diody). Poza tym tak już offtopem pojadę, mam chyba wybitnego pecha do konsol tej "nowej" generacji - wcześniej miałem trzy X360 i wszystkie skończyły z RROD'em po kilka razy (wymiony na nowy, gwarancja/sprzedany, po gwarancji 2 razy naprawiony - w sumie 3 konsole i 4 RROD), a teraz PS3 kupiony w grudniu ubiegłego roku i znowu problem.... a pamiętam czasy PSX/PS2 kiedy katowało się konsole po kilkanaście godzin dziennie i nigdy nic nie zajechało sprzętu... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniak 1 Napisano 19 Czerwiec 2011 (edytowane) Niektórzy narzekają na to, że tracą zapisane dane gier itd. Na obecną chwile to żaden problem. Dodali do PSN opcje zapisynia save-ów w "chmurce", które możesz zapisać na swoim koncie PSN. Jeżeli dostaniesz inną konsole to żaden problem pobrać wszystkie gry, które się wcześniej pobrało (ze swojego konta PSN) oraz wgranie swoich save-ów z gier i wszystko wraca do normalności. Nie do końca tak jest. Niektóre save'y są zabezpieczone i nie da się ich skopiować - na pewno ma tak np. Heavy Rain, który nie ma w ogóle opcji kopiowania. Ja zrobiłem sobie kopie zapasową na dysk zewnętrzny i jestem ciekaw co tak naprawdę się skopiowało a czego (poza Heavy Rain) już nie odzyskam... Ciekawi mnie jeszcze jedno i proszę o wypowiedź osoby które robiły backup dysku konsoli. Czy zachowują się instalki gier? Edytowane 19 Czerwiec 2011 przez siniak Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartus007 8 Napisano 20 Czerwiec 2011 Chyba będę musiał przejrzeć temat bo dzisiaj ps3 zawiesiła mi się 5 razy (xbox przez kilka lat zawiesił mi się tylko raz...) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cień 5 Napisano 25 Czerwiec 2011 Witam, czy ktoś się orientuje czy do gwarancji wystarczy ksero paragonu czy jednak konieczny jest oryginalny dowód zakupu? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakatsuki 17 Napisano 25 Czerwiec 2011 No i dzisiaj dostałem konsole, szybko, wymieniona na "nową", ale nawet jeśli to tylko zregenerowana stara konsola to już trudno. Dane utracone, teraz będę już na 100% korzystał z "chmury" (Polak mądry po szkodzie :/). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach