Skocz do zawartości
Pips

Procesor Cell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, są jakieś wykresy lub coś podobnego aby zobaczyć jak silny jest Cell? Np. jakieś porównanie z core 2 quad i innymi procesorami co są na kompach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość patrickq
Witam, są jakieś wykresy lub coś podobnego aby zobaczyć jak silny jest Cell? Np. jakieś porównanie z core 2 quad i innymi procesorami co są na kompach?

Na razie tylko takie "cuś" znalazłem"

Klik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
core 2 = zwykły banan

Cell = czikita!

Znawca... akurat Cię zaskoczę, bo w 4 kwartale tego roku nastąpi rewolucja na miarę pierwszego Pentium, nowe 8 rdzeniowe procesory Nehalem. W tym roku jeszcze przereklamowany 7 (siedmio) rdzeniowy CELL powalczy, w przyszłym roku już będzie zostawał w tyle za Intelem. Jestem ciekawy ile do powiedzenia miałby CELL w konfrontacji z obecnymi 8 rdzeniowymi Xenonami z Apple. Nie chwalcie tego procka tak pod niebiosa, bo płakać się chce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Znawca... akurat Cię zaskoczę, bo w 4 kwartale tego roku nastąpi rewolucja na miarę pierwszego Pentium, nowe 8 rdzeniowe procesory Nehalem. W tym roku jeszcze przereklamowany 7 (siedmio) rdzeniowy CELL powalczy, w przyszłym roku już będzie zostawał w tyle za Intelem. Jestem ciekawy ile do powiedzenia miałby CELL w konfrontacji z obecnymi 8 rdzeniowymi Xenonami z Apple. Nie chwalcie tego procka tak pod niebiosa, bo płakać się chce.

Kurw, zepsułeś mi dzień x/. Komputer jest do dupy ;x. Fuck. Co do tych wykresów to szukałem i żadnych nie znalazłem. Raczej nie ma ich wiele, bo Cell to procesor jedynie do PS3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znawca... akurat Cię zaskoczę, bo w 4 kwartale tego roku nastąpi rewolucja na miarę pierwszego Pentium, nowe 8 rdzeniowe procesory Nehalem. W tym roku jeszcze przereklamowany 7 (siedmio) rdzeniowy CELL powalczy, w przyszłym roku już będzie zostawał w tyle za Intelem. Jestem ciekawy ile do powiedzenia miałby CELL w konfrontacji z obecnymi 8 rdzeniowymi Xenonami z Apple. Nie chwalcie tego procka tak pod niebiosa, bo płakać się chce.

No spuer , ps3 to nie PC żeby sie podniecać kto ma szybszy procek, i z tego co widze to ty chwalisz sobie pod niebiosa procek Apple , pozatym teraz w pc używa sie do gier tylko 2 procków a cena 8 rdzeniowegoi Xenona nie bedzie mała i bedzie używany raczej do pracy a nie do grania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
No spuer , ps3 to nie PC żeby sie podniecać kto ma szybszy procek, i z tego co widze to ty chwalisz sobie pod niebiosa procek Apple , pozatym teraz w pc używa sie do gier tylko 2 procków a cena 8 rdzeniowegoi Xenona nie bedzie mała i bedzie używany raczej do pracy a nie do grania

Nie, jego zachowanie jest takie w każdym poście, żeby mieć inne zdanie niż wszyscy i tych wszystkich wziąć na swoją stronę ;x. PS3 rządzi i koniec, może i jest słabsze od takiech procków i najlepszych kompów, ale cena...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ty do kompów masz ;p Kolejne GTA gdy wyjdzie odrazu na kompa, albo gdy już kolejnych GTA nie będzie (jeszcze co najmniej z 2 części wyjdą) to ja nawet PS4 nie kupuje, tylko biorę dobrego kompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem co ty do kompów masz ;p Kolejne GTA gdy wyjdzie odrazu na kompa, albo gdy już kolejnych GTA nie będzie (jeszcze co najmniej z 2 części wyjdą) to ja nawet PS4 nie kupuje, tylko biorę dobrego kompa.

Ale na tym swoim PC nie pograsz w takie gry na PS3 . Będziesz się cackał z DX'ami, sterami, frajerskim osem Vista lub innym crapem. Jak grać to tylko na konsoli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ale na tym swoim PC nie pograsz w takie gry na PS3 . Będziesz się cackał z DX'ami, sterami, frajerskim osem Vista lub innym crapem. Jak grać to tylko na konsoli.

Moderator rozpoczął właśnie wojnę "PC vs konsole" =D! Sensjacja ;]. Ale nie wiem co wy w ogóle robicie na forum mówiąc, że PC lepszy i jakby GTA na PC to byś nie kupował PS3...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ja napiszę tylko tyle ...

PLAYSTATION 2

# Procesor: 128-bitowy Emotion Engine 300Mhz , 40 KB pamięci cache

# 32 MB pamięci RAM

# Jednostka graficzna: Reality Synthesizer:150 MHz, 4 MB DRAM

God of War 1 i 2 , i Gran Turismo 4 ... tak przykładowo ...

i teraz pytanie sobie zadajcie jakie PieC musiałby mieć bebechy aby to pociągnąć w porównaniu do tego co jest napisane powyżej.

I PROSZĘ NIE PORÓWNYWAĆ KONSOLI DO KOMPUTERA !!!

Bo się nie znacie A GADACIE i gadacie ............ Bezsensu...

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no mam jedną żecz a manowicie cena

piszę się rzecz a nie "żecz" i mianowicie a nie "manowicie"

ProChaoS masz rację "krótko powiedziane i dobrze powiedziane"

Ja mam PC, ale gram na nim tylko w gry RTS'y i w gry które nie wyjdą na PS3

Co z tego że blaszak będzie miał procki 8 rdzeniowe jak zanim programiści zaczną pisać pod nie gry (nie mówiąc już o wykorzystaniu pełnego ich potencjału w grach ) to wyjdzie już PS4 Wątpię też żeby któraś z firm wykorzystała pełną moc CELLA (może dopiero u schyłku panowania konsoli) , programiści dopiero raczkują na polu wielordzeniowych procesorów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie chwalcie tego procka tak pod niebiosa, bo płakać się chce.

dokladnie po cholere tak wychwalac i sie podniecac bebechami konsoli ^^ to jest troszke takie lamerskie.....

Ja napiszę tylko tyle ...

PLAYSTATION 2

# Procesor: 128-bitowy Emotion Engine 300Mhz , 40 KB pamięci cache

# 32 MB pamięci RAM

# Jednostka graficzna: Reality Synthesizer:150 MHz, 4 MB DRAM

God of War 1 i 2 , i Gran Turismo 4 ... tak przykładowo ...

i teraz pytanie sobie zadajcie jakie PieC musiałby mieć bebechy aby to pociągnąć w porównaniu do tego co jest napisane powyżej.

I PROSZĘ NIE PORÓWNYWAĆ KONSOLI DO KOMPUTERA !!!

Bo się nie znacie A GADACIE i gadacie ............ Bezsensu...

Pozdrawiam.

świetny przykład.........popieram

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam pieca używam tylko do pracy... i ogrzewania

Ale chciałbym zobaczyć 3dmarka na PS3 Bardzo mnie ciekawią wyniki. Może ktoś się spotkał?

A jeśli chodzi o "raczkowanie programistów" to nie ma sensu się szarpać i wykorzystywać pełnej mocy na dzień dobry bo to tylko zarżnięcie kury znoszącej kosztowne diamentowe jajka.

Zawsze pierwsze gry na konsole wyglądają, bez obrazy, biednie. Tekken, Wipeout, Ridge Racer, Burnout 2, FF X. A później wychodzą pod koniec życia danej generacji sequele, które powalają na kolana i zadziwiają jakim cudem z tego sprzętu można było takie rzeczy wycisnąć.

Więc jeśli teraz w myśl zasady Uncharted i Burnout Paradise wygląda biednie... strach się bać co będzie za 2 lata

A to dalej będzie ten sam kochany sprzęcik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale na tym swoim PC nie pograsz w takie gry na PS3 . Będziesz się cackał z DX'ami, sterami, frajerskim osem Vista lub innym crapem. Jak grać to tylko na konsoli.

Ale pogram zawsze w jakieś inne :> dx to nie problem wgrać, vista frajerska? Xp kiedyś jak wyszło też było frajerskie a tera co? Każdy je ma i tak samo będzie z Vistą za kilka lat.

Moderator rozpoczął właśnie wojnę "PC vs konsole" =D! Sensjacja ;]. Ale nie wiem co wy w ogóle robicie na forum mówiąc, że PC lepszy i jakby GTA na PC to byś nie kupował PS3...

No kupiłem PS3 tylko dlatego że GTA IV na PC ma być później.

Poza tym to jednak bardziej wolałem kupić konsolę i mieć te 7-8 lat spokoju że pogram w każdą grę jaka wyjdzie a na kompa co rok bym musiał ulepszać aby pograć w coś nowego ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko właśnie programiści się szarpią żeby wykorzystać pełną moc (zarówno na PC jak i na konsolach), ale jak na razie im nie wychodzi To nie jest tak, że developerzy już na starcie konsoli potrafią wycisnąć z niej taką grafe jak na końcu jej panowania, tylko z gry na grę poznają się na architekturze i wiedzą jak zoptymalizować engine żeby gra wyglądała jeszcze lepiej Dlatego gry co generację wyglądają przeważnie lepiej (nie licząc firm które są leniwe).

Czasami lepiej jest jak konsola ma cięższą do programowania architekturę vide PS3, bo programiści cały czas ją rozgryzają i dlatego z gry na grę dostajemy lepszą grafikę przez dłuższy czas Patrząc na X360 który jest łatwy w programowaniu widać że developerzy już staneli w miejscu, szybko osiągając "pełną" moc i każde kolejne gry będą już na podobnym poziomie Brakuje już tego zaskoczenia graficznego, którego będziemy na chlebaku cały czas doświadczać

Co do 3DMarka to raczej nie ma szans, bo punktacja będzie zależała od zoptymalizowania kodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer a konsola to 2 inne bajki ale maja jedna wspólna ceche - KASA!! Konsole zarabiaja na grach a PC na czesciach i w malym stopniu na grach. Jak by chcieli to by zrobili gra na PC z przed kilku lat i by doruwnywala np DMC4 ale nie zrobia i nie chca bo liczy sie kasa za sprzet, poprostu firmy by zbankrutowaly:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moderator rozpoczął właśnie wojnę "PC vs konsole" =D! Sensjacja ;]. Ale nie wiem co wy w ogóle robicie na forum mówiąc, że PC lepszy i jakby GTA na PC to byś nie kupował PS3...

Czy ja wiem czy wojnę napisałem to co uważam o komputerach i graniu na nich. Z podzespołów komputera nigdy 100 % programiści nie wycisną. Nie optymalizują kodu gry tylko wyznają zasadę, że gracz kupi nowy sprzęt i na tym polega cały pc gaming. Kręci się nie sprzedażą gier, a sprzedażą hardware'u. Taki przykład UT3 PC = 30k sprzedanych egzemplarzy, UT3 PS3 = 110k sprzedanych egzemplarzy w tym samym czasie. Dlatego Cell za kilka lat będzie wykorzystany 90 - 100 %, a te super ekstra procki w komputerach nigdy. Chyba, że w benchmarku lub programie graficznym (renderującym), ale w grach nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja wiem że konsole PS nigdy na początku nie pokazywały całej możliwości :> za kilka lat będą nam szczęki opadać ; o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a Cell nie ma przypadkiem 8 komorek z czego do gier dostepnych jest 7 bo ta jedna zajmuje sie OS?

ogolnie roznica miedzy Cell a tym co eg teraz robi intel to rdzen vs komorka. Zadania rdzeni nachodza na siebie i tak naprawde ta wielozadaniowosc jest troche pozorna (mowie uproszczonym jezykiem, by wszyscy zrozumieli wiec nie czepiac sie) kiedy w Cell kazda komorka robi tylko jedno przez caly czas.

W praktyce wygladac to moze tak:

wypalasz plyte w windowsie na 8 rdzeniowy cpu. Ale program do wypalania ma ustawiony jakis mega priorytet i wszystko jedno ze masz te 8 rdzeni z czego kazdy 10GHz. I tak 98% mocy cpu pojdzie na wypalanie plyty tak, ze nawet mp3 w tym samym czasie nie bedziesz mogl sluchac. I to nie kwestia tego ustawienia mega priorytetu, tu chodzi o to, ze kilka rdzeni moze robic jedno i dzialac jakby to byl jeden procesor. W Cell jest komorka, ktora ma wypalac plyte (zakladamy teraz taka sytuacje) i tylko ona sie tym zajmuje. Jest mega priorytet na to? To i tak jedna komorka sie tym zajmuje w 99%, ale tylko jedna. Reszta czeka na swoje zadania.

To tak mniej wiecej w duuuuzym uproszczeniu

Moim zdaniem tutaj lezy przyszlosc konsol.

Nie we wstawianiu cpu jak w PC, tylko w robieniu gpu opartych na komorkach. Programy na konsole i tak sa wyspecjalizowane i robione pod konkretny hardware, wiec nie problem (jak programisci sie w koncu przestawia) zeby dostosowywac sie pod konkretna architekture procesora. W tym leza ogromne mozliwosci, bo ten caly sprzet nie zamula sie wtedy tak jak procesory wielordzeniowe. Kiedy czlowiek stara sie robic dwie rzeczy na raz to zawsze jest mniej efektywny niz gdyby skupil sie tylko na jednej i zdaje sie, ze podobnie jest z komputerami. To akurat sam wymyslilem, ale oparte jest na tym co sam doswiadczylem podczas pracy z duo core'ami i tym co przeczytalem o Cell, wiec nie bierzcie tego tak supe serio...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehm... nie pisałem mając na myśli jakieś porównania, tylko ogólnie, bez zagłębiania się w szczegóły. Różne procesory będą w różny sposób wykorzystane, tak już bywa na rynku, że pomiędzy komputerami i konoslami jest gigantyczna różnica w wykorzystaniu bebechów, jak wielu z Was zauważyło. Dlatego z procesora CELL będą wyciskać 7 poty, a z Intela czy AMD nie, bo w miejsce jednego za 2-3 miesiące pojawi się nowy. Nie zmienia to jednak faktu, że gdyby programiści wykorzystali moc obu procesorów w jednakowy sposób, może nie teraz, ale pod koniec tego roku różnica już byłaby znacząca na korzyść PC. CELL święciu triumfy, ale jest architekturą zamkniętą, bez możliwości rozwou, wyszedł jeden, za 5 lat wyjdzie jego następca. Rynek PC ma to do siebie, że co pół roku wychodzi następca, będący lepszą wersją poprzednika. Jeśli porównamy ot tak w grach np. wykorzystanie obu procków, wiele aspektów będzie przemawiać za CELL i wielu z Was powie, że jest niawidaomo jak szybki, ale prawda jest taka, że żaden producent nie wykorzysta tego wszystkiego co drzemie w PC, bo nie musi, wręcz nie jest wskazane, jak chce zarobić, bo jak wiadomo, na grach nie zarabiają. 8 rdzeniowe G6, 8 rdzeniowe Pumy od AMD, czy 8 rdzeniowe Nahalemy od Intela, będą na papierze lepszymi konstrukcjami od CELL i o to właśnie mi chodziło, aby nie wychwalać pod względem architektury tego procesora. Co do CELL to chyba wiecie, że procesor ten wcale nie powstał tylko i wyłącznie z myślą o PS3, oraz to że jest to najuboższa jego wersja, a raczej odpad z taśmy produkcyjnej hehe. Prawdziwy serwerowy CELL IBM jest o wiele droższy i ma 8 w pełni działających rdzeniu, a nie 7, gdzie 1 jak niektórzy twierdzą został, "wyłączony" Wyłączony proszę zamienić na uszkodzony w czasie produkcji i będzie pełen obraz tej zabawki.

Co do gier, to nie mówcie, że potrzeba niewiadomo jakiego kompa, żeby udźwignąć GoW1/2 czy GT4 heh, bo to bzdura. Aktualnie gram w GoW2/1 i grafika tam zaprezentowana to czasy 1Ghz i ja wiem GF3 max 4! Problem w tym, że konfiguracja taka mogłaby mieć problemy, gdyż proces produkcji gry i pisanie jest zupełnie inny. Gdyby programiści pisząc grę na PC i konsole używali dokłądnie tych samych "metod" to nie byłoby problemu np. z AC, gdzie na PC potrzeba 2 rdzenie, 3GB ramu i G80, a na PS3 frunie na ja wiem? 30% i to jednego rdzenia, marnych 256 MB Ramu i G70. Jesli chcielibyśmy uruchomić grę z konsoli na PC, zawszę należałoby dodać jakieś 30-50% wymagań więcej dla PC, dlaczego? magiczne słowo "optymalizacja", na które rynek konsolowy jest skazany, a rynek PC olewa, bo nie musi, proste ;x

estro_pajo - CELL w PS3 ma tylko 7 rdzeni, prawdziwy CELL 8 to tak dla przypomnienia. Po drugie próbujesz poruszyć sprawę architektury, ale nie te miejsce, nie czas i przede wszystkim nie wiedza. CELL wyróżnia prócz wielowątkowości, również wielowektorowość. Ta druga w x86 jest znikoma, ponieważ rzadko wykorzystywana, wielowątkowość natomiast występuje zarówno w x86, jaki PowerPC (Procesor CELL to okrojona zabawka bazująca na PowerPC) Problem polega w jej wykorzystaniu. Procesory istnieją, ale programów brak, z czasem to się oczywiście zmieni. CELL to projekt IMB, który swój żywot zakończył na konsoli PS3, a który to jest rozwijany dalej na potrzeby serwerowe. Pomiędzy procesorem CELL a "CELL" jest ogromna różnica. Największe technologie na świecie w łapach ma IBM, jednak firma ta zajmuje się budowaniem procesorów i platform serwerowych na potrzeby Pentagonu, NASA czy gigantycznych firm, nie interesują ich komputery PC. Na rynku powszechnym jest jeden gigant Intel i to on ma to powiedzenia najwięcej. CELL na potrzeby PS3 został wyprodukowany raz i będzie póki konsola się będzie sprzedawać, Intel będzie szedł cały czas do przodu i za rok zostawi CELLka z tyłu, pod względem technicznym. Na tym polu technologia jest po stronie wciąż x86 lub PowerPC, w tym nowego G6. Nie ma sensu więc się rozpisywać, chodzi? czyli wszystko gra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

I ja dorzucę mały kamyszek. Jako programista w tej chwili piszę aplikację wielowątkowe (oj dużo wątków ponad 20).

Dla mnie CELL a x86 to inne architektury (jedna RISC a druga CISC (ale w środku RISC)) w sumie to najważniejsza różnica, co czyni z CELL taki mocny procek.

Druga sprawa to ta ilość rdzeni - z tego co znalazłem to 1 rdzeń to taki zwykły procek do wszystkiego, a pozostałe jednostki to 8 szt. do obliczeń arytmetycznych (coś jakby SSE tylko razy 8 no tego nie znajdzie się w x86 w takiej ilości). I sposób połączenia tego wszystkiego patentami firmy RAMBUS jeśli ktoś pamięta firma ta próbowała sprzedawać piekielnie szybkie pamięci ale cenowo przegieli.

Pozdrawiam

Joker77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
No ja wiem że konsole PS nigdy na początku nie pokazywały całej możliwości :> za kilka lat będą nam szczęki opadać ; o

Ja nie wiem czy można zrobić coś piękniejszego od Uncharteda i RE5. W Unchartedzie często doczytuwują się tekstury, czyli chyba nie jest to 30% mocy Cella jak to mówią twórcy, nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie NG dopiero uczyło się programować na PS3 zobaczymy jak będzie z drugą ich,zmiecie czapki z głów!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×