Emir 2 Napisano 2 Marzec 2008 Grand Theft Auto IV (GTA IV) to dziewiąta, aktualnie tworzona, część serii gier Grand Theft Auto, produkowana przez Rockstar Games. Gra ma zostać wydana 29 kwietnia 2008 roku na konsole PlayStation 3 i Xbox 360. Po konferencji prasowej właściciel Rockstar Games, Take-Two Interactive, oświadczył, że Grand Theft Auto IV będzie równocześnie dostępne na konsole PlayStation 3, Xbox 360. GTA IV będzie działało na autorskim silniku RAGE. Pierwszy trailer gry pojawił się 29 marca 2007 na oficjalnej stronie gry. Liberty City to odpowiednik Nowego Jorku. Na oficjalnym trailerze z gry zostały pokazane miejsca, które w dużym stopniu odwzorowują prawdziwe miejsca z rzeczywistego Nowego Jorku (np. Statua Wolności czy też plac Times Square). Kolejny, drugi już trailer został zaprezentowany 28 czerwca 2007. Trzeci trailer "Move up, ladies" ukazał się 6 grudnia 2007. Rockstar potwierdziło przesunięcie daty premiery na rok 2008. GTA 4 ukaże się 29 kwietnia. W sprzedaży będzie również wersja kolekcjonerska. Źródło: Wikipedia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi 0 Napisano 2 Marzec 2008 Must have Przekonało mnie te czyste 100h gry i multiplayer. Nie ma to jak dobre GTA Mogli by wrzucić demko do Store za te przekładanie premiery Taka nagroda za czekanie Wersji kolekcjonerskiej nie kupię gdyż niepotrzebna mi torba na ... ?zwłoki? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Badi64 0 Napisano 2 Marzec 2008 Jestem ciekawy jak wypadnie tryb online bo jeśli się nie mylę jest to pierwsza możliwość gry w gta po sieci która jest od razu w grze jak dotąd jeśli się nie mylę to jedynym sposobem gry online było sa-mp itp a to chyba nie są oryginalne mody. Osobiście sa-mp mi sie nie podobało ponieważ panował tam za duży chaos. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pips 16 Napisano 2 Marzec 2008 Widzę że jakieś oczyszczenie było i znikły informację :< 1. Grand Theft Auto IV, czyli ogólnikowo? Grę zaczęto produkować na początku 2004 roku. ? Nad grą pracują trzy studia Rockstar (Edynburg, San Diego i Nowy Jork). ? 9 maja 2006: pierwsza oficjalna wzmianka o grze. ? 30 marca 2007: pierwszy trailer ?Things will be Different?. ? 10 kwietnia 2007: pierwsze informacje. ? 28 czerwca 2007: drugi trailer ?Looking for the Special Someone?. ? lipiec 2007: drugie demko dla przedstawicieli mediów. ? 2 sierpnia 2007: data premiery gry została przesunięta. ? 16 października 2007: w tym dniu GTA IV miało mieć swoją premierę. Premiera została przesunięta na rok 2008, a nowych informacji brak. Cisza. ? 28 listopada 2007: ujawnienie box-artu. ? 6 grudnia 2007: trzeci trailer GTA IV ?Move up, ladies!?. ? 23 stycznia 2008: trzecie demo gry dla przedstawicieli mediów, wysyp nowych informacji ? premiera gry w kwietniu. ? 29 kwietnia 2008: światowa premiera GTA IV 2. Gameplay, czyli Start Game ? Godzina w grze odpowiada 2 minutom w rzeczywistości. ? Nie ma ekranu ładowania gry pomiędzy różnymi lokacjami. Gra doczytuje nowy obszar 'w locie', jednak dłużej wczytuje się na początku. ? Kamera jest bardziej funkcjonalna, a gracz może obracać ją pod dowolnym kątem. ? Kupowanie posiadłości, znane z Vice City i San Andreas, nie pojawia się w grze. ((((Nowe informacje mówią że takowe będą)))) ? HUD pokazuje miejsce, w którym aktualnie znajduje się Niko oraz broń, jaką aktualnie trzyma. ? HUD informuje gracza o wszystkim. O tym, czy jesteś pijany, lub czy możesz umówić się z napotkaną osobą. ? Gdy zapomnisz, co masz zrobić, możesz wejść do menu i skorzystać ze znanej opcji BRIEF. ? Wciąż można napotkać wiele Easter Eggów. ? W radiu można usłyszeć zarówno starsze rockowe kawałki, rap ze Wschodniego Wybrzeża, jazz, reggae, oraz muzykę z Europy Wschodniej. 3. Gracz, czyli główny bohater ? Głównym bohaterem jest Niko Bellic. ? Będzie mógł wspinać się, np. po słupach telefonicznych, drabinach aby obejrzeć miasto z góry, ? Ma ponad 30 lat i nie może pracować nad swoją kondycją fizyczną. ? Może wspinać się po schodach pożarowych oraz spotykać się z ludźmi w wysoko położonych biurach, w wieżowcach. Jeśli coś mu się nie spodoba, będzie mógł zrzucać stamtąd ludzi. ? Posiada telefon komórkowy i konto w banku. ? Ma wpływ na swoją wagę. ? Może wychylać się zza rogów, zupełnie jak w Splinter Cell lub Syphon Filter. ? Może przylgnąć do ściany i wysunąć broń jak w Metal Gear Solid lub Gangs of London. ? Jak się tylko postara, może znaleźć sobie dziewczynę. ? Jest zamieszany w handel ludźmi. ? Wygląd głównego bohatera pozostawia wiele do życzenia, jest zaniedbany, zarośnięty, a jego ubranie to najtańszy sportowy dres. Może się jednak przebierać. ? Umie pływać, ale nie nurkować. ? Niko porusza się w Liberty na trzy sposoby: spacerkiem, joggingiem lub biegiem. ? Przechodnie zapamiętują ciebie i każdy twój wyczyn. Na przykład gdy zapamiętają jak terroryzowałeś miasto, to potem będą przed tobą uciekać. ? Ochrona przed ostrzałem zależy przede wszystkim od tego za osłoną z jakiego materiału się ukryjesz. ? Strzelanie z samochodu nie jest ograniczone do wystawiania ręki z bronią przez okno. Teraz Niko może wychylić się za nie - wystarczy wcześniej stłuc szybę, albo strzelić w nią podczas jazdy. ? Gdy masz kogoś na celowniku, jego energia pokazywana jest w okrągłych odcinkach. ? Gracz może kupować różne ubrania dla Niko. ? Przyduś "X" (na Xboxie "A") by poruszać się szybciej. ? Gracz może zepchnąć dowolną osobę z drogi, wciskając przycisk B na swoim padzie z X360. Tym sposobem może zrobić sobie przejście w tłumie. ? Prowadzenie pijanego Niko sprawia wiele kłopotów. ? Po naciśnięciu klawisza skoku Niko może się także wspinać lub uskakiwać. ? Używając przycisków R1/RB (PS/Xbox) możemy wybić szybę w samochodzie. 4. Grafika i animacje, czyli o jakie to piękne ? W grze zastosowano silnik RAGE (Rockstar Advanced Graphics Engine), oraz Euphoria. Euphoria to silnik stworzony przez grupę NaturalMotion, który odpowiada za animację w grach - zarówno ludzkiego ciała, jak i jego układu nerwowego. Umożliwia reakcję postaci na wszystko co dzieje się wokół niej - kiedy jakiś przechodzień zderzy się z Niko na ulicy, ten odepchnie go barkiem, zmieniając przy tym styl chodzenia. Podobnie sprawa wygląda w sytuacji zderzenia z samochodami - w zależności od szybkości poruszania się pojazdu, Niko może przelecieć przez maskę, czy zostać "spłaszczonym" pod kołami samochodu. Strzelanie również ulegnie kompletnej zmianie w porównaniu do poprzednich części. Od teraz strzał w poszczególne części ciała wywoła odrębne reakcje u postaci. Jeśli strzelisz przeciwnikowi w ramię, ten upuści trzymaną broń i zacznie zwijać się z bólu. Zaliczanie 'headshotów' też nie będzie trudne, o ile wróg cię nie widzi - w przypadku walki twarzą w twarz będzie to bardzo trudne. Oczywiście Euphoria pozwala na wiele więcej - rzucanie ludzi o ściany, meble (które się roztrzaskują na drobne kawałeczki), czy wyrzucanie ich przez okna... Ah, to trzeba zobaczyć w akcji! ? Fizyka została poprawiona, a ruchy postaci są bardziej realistyczne. ? Efekty świetlne, cienie i refleksy również wyglądają bardzo realistycznie. ? Dzięki wykorzystaniu nowego systemu fizyki w grze, gracz wręcz 'poczuje' przejeżdżający obok pojazd oraz będzie mógł usłyszeć radio w nim grające. ? Każda eksplozja wygląda inaczej. ? Gra to setki nowych animacji. ? Animacje postaci zostały fenomenalnie odwzorowane. Wyraz twarzy postaci zawiera w sobie typowy humor R* i można to zauważyć gołym okiem. ? Efekty świetlne i kolory w zależności od pogody zmieniają się, tworząc genialne efekty. ? Niezależnie od tego jak wysoko wzbijemy się helikopterem, sceneria nie zmienia się graficznie, zachowując swój urok. ? Podczas wodnej przejażdżki, efekty dźwiękowe są śliczne; możemy godzinami wsłuchiwać się w uderzenia fal o kadłub naszej łodzi. 5. Liberty City, czyli miasto rozgrywki ? Najważniejszym elementem gry jest miasto samo w sobie, którego wielkość i ilość szczegółów robią wrażenie. ? Nie będzie 4 pór roku, oraz opadów śniegu. Chociaż, gdy jest zimno, to można zobaczyć swój własny i oddech innych w postaci wydobywającej się pary. ? Liberty jest jedynym miastem w grze. ? Budynek nowojorskiego MetLife to w grze GetaLife, Statua Wolności = Statua Szczęścia, zaś DUMBO (Down Under the Manhattan Bridge Overpass) to BOABO (Beneath the Offramp of the Algonquin Bridge Overpass). ? Nazwy dzielnic Nowego Jorku uległy zmianie. Brooklyn to od teraz Broker, Manhattan został przemianowany na Algoquin, Queens to teraz Dukes, Bronx to Bohan, a New Jersey (miasto) to Aldemey. ? Obszar gry jest większy niż San Andreas. Bardziej oddaje klimat wielkich metropolii - nie ma tu miejsca na lasy czy pustynie. Liberty City przyciąga wzrok piękną architekturą czy wieżowcami od bijącymi promienie słoneczne. ? Miasto prezentuje ze sobą wielki poziom realizmu. Autorzy gry świetnie przedstawili różnicę pomiędzy miastem w dzień i w nocy, co charakteryzuje prawdziwy Nowy Jork. ? Podróżując ulicami Liberty City, czuć prawdziwy, wielkomiejski klimat prawdziwego Nowego Jorku. ? Każda ulica w nowym GTA ma swoją nazwę, która jest wyświetlana na ekranie podczas rozgrywki. ? Po chodnikach walają się różne śmieci oraz rozbite butelki. ? Trawa rośnie pomiędzy betonowymi płytami chodnikowymi. ? Liberty City w GTA IV to zupełnie inne miejsce. Z dużą dokładnością odwzorowano dzielnice - wyglądają na pełne życia i bardziej realistyczne w porównaniu do tych z innych tego typu gier. ? Szczegółowość niektórych elementów, jak drzew czy budynków, uległa olbrzymiej poprawie, w stosunku do poprzednich częsci GTA. ? W grze pojawi się Central Park. ? Humor, z którego słynie Rockstar, powraca. Ponownie ujrzymy kilka odniesień do liczby 69, np. 69th Street Diner, jako nazwa jednej z ulic. ? Mały, zielony ludzik w sygnalizacji świetlnej jest wyraźny. ? Liberty Tree to gazeta codzienna wydawana w grze. ? Nie można wchodzić do wszystkich budynków, aczkolwiek większość z nich jest w jakimś stopniu interaktywna. ? Nazwy ulic w grze inspirowane są rzeczywistymi odpowiednikami. Spodziewaj się ulicy Jima Jonesa lub Alei Hubbard. ? Przepłynięcie łodzią 2/3 Manhattanu zajmuje 15 minut, a przejazd samochodem trasą Brooklyn - Central Park pochłania 10 minut. ? Liberty City to lustrzane odbicie brudnego Nowego Jorku, który zatrzymał się gdzieś w przeszłości. W rzeczywistości Big Apple kompletnie się zmodernizowało przez ostatnie dwie dekady i jest obecnie bezpieczną, prosperującą metropolią. W grze z kolei brud i śmieci lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych zostały w mieście aż do naszych czasów. Nowy Jork był wtedy na dnie; zadłużony, skorumpowany i niebezpieczny. I takie jest też Liberty City, do którego przybywa Niko Bellic. ? Nawet, jeśli Liberty City nie ma już nic wspólnego ze swoją wersją z GTA 3, szybko będzie można doznać uczucia Deja-vu. Mosty wiszące z imponującymi, kamiennymi kolumnami chyba już państwo gdzieś widzieli? A tę miejscówkę z wieloma reklamami i neonami? Albo może tę wielką statuę z pochodnią w ręce? 6. Przechodnie i policja i życie w mieście ? W grze pojawią się przechodnie kobiety, z szeregiem przeróżnych zachowań, np. robieniem zakupów. ? Sztuczna inteligencja przechodniów i policjantów jest znacznie lepsza niż w poprzednich częściach serii. Nie będzie można już tak łatwo uciec, gdy masz 5 gwiazdek. ? Przechodnie silniej reagują na zachowania Niko, np. wyciąganie broni na ulicy wywoła panikę. Posiadający telefon ludzie mogą wezwać gliny, ? Nie ma identycznych przechodniów, a ich sposób poruszania będzie bardzo realistyczny - już nigdy więcej nie będą przypominać maszerującej armii zombie. ? Przechodnie mogą korzystać zarówno z telefonów komórkowych jak i budek telefonicznych, np. aby zadzwonić po taksówkę. ? W każdej dzielnicy, przechodnie będą zachowywać się trochę inaczej. ? Oprócz przechodniów na ulicach spotkać można również członków poszczególnych gangów. ? Już nigdy więcej gracz nie będzie mógł czuć się bezpiecznie, 'przypadkowo' przebiegając obok przechodniów. ? Sposób w jaki zachowują się przechodnie jest zdumiewający: na przykład gdy gracz wpadnie na gościa niosącego torby z zakupami to niektóre produkty wysypią się, a facet schyli się i zacznie wkładać je z powrotem do torby. Inna sytuacja, gdy przechodzeń kupił papierosy, a kiedy podpalał jednego z nich, słychać było dźwięk otwierania klapki w zapalniczce. ? Przechodnie mogą spytać się gracza czy ma ogień, kiedy będzie przechodził obok. ? Zachowania policjantów zostaną rozbudowane, będą oni reagować na każdą zbrodnię popełnioną na ulicach Liberty City. ? FBI nazywa się w grze FIB. ? Podczas pościgu radiowozy pokazują się na radarze. ? Gdy policja depcze ci po piętach, możesz zgubić pościg zmieniając wóz i nie zostać przy tym zauważonym. Cwany sposób, by zrobić tych z LCPD w bambuko. ? Policja jest teraz silniejsza dzięki wspaniale poprawionej inteligencji. W żadnym GTA takich policjantów nie widziałeś. ? Można słuchać policyjnego radia, które daje cenne wskazówki o każdym kroku policji. ? Inteligencja mundurowych jest znacznie większa - nie otworzą ognia, dopóki nie popełnisz poważniejszego przestępstwa. Chyba, że zaczniesz uciekać. ? Mafia, Goście z Jamajki, Triada i Irlandczycy to tylko niektóre gangi w grze. ? W zależności od dzielnicy, w której się znajdujemy, ludzie mówią różnymi językami lub z innym akcentem. ? Helikopter policyjny poszukuje nas między uliczkami z pomocą reflektora. ? Życie nocne jest bardzo rozwinięte, Niko będzie mógł zagrać w kręgle, lotki, gra oferuje wiele klubów nocnych jak i pubów, w których będziemy mogli się zmierzyć na ilość wlanego w siebie alkoholu. ? Po raz pierwszy w GTA, po wizycie w szpitalu płacimy $100 - zachowujemy przy tym wszystkie bronie; trafiając jednak do więzienia łapówka jest znacznie większa, a bronie zostają skonfiskowane. Apteczki są dostępne tylko w budynkach. ? Gdy znajdujesz się w radiowozie, możesz wezwać posiłki. Przydatne, gdy znajdujesz się w niebezpiecznej sytuacji. 7. Transport i samochody, czyli tytułowe Grand Theft Auto ? Sterowanie pojazdami jest zmienione w stosunku do poprzednich części. ? Samochód można ukraść na cztery sposoby. ? Kradzież samochodów wymaga użycia siły. Aby wejść do zamkniętych samochodów, Niko wybija szybę i otwiera pojazd od środka. Animacja tej czynności jest rewelacyjna. ? Szyby samochodu można najprościej stłuc łokciem. ? Gracz będzie miał możliwość ustawienia specjalnego trybu kamery do pościgów. Udostępni ona opcje celowania z samochodów w taki sam sposób, jak w "trybie pieszym". ? Fizyka jazdy samochodem jest efektowna. Każde wjechanie w dziurę na drodze trzęsie autem, co eliminuje syndrom "pudełka zapałek na kółkach". ? Powraca znany, sprawdzony sposób na pustą drogę - włączenie syreny radiowozu, ambulansu lub wozu straży pożarnej. ? Pościgi samochodowe są naprawdę klimatyczne i wciągające. ? Zniszczone samochody płoną dłużej, niż w poprzednich odsłonach, jednak nadal wybuchają po pewnym czasie. ? W niektórych misjach gracz dostanie możliwość wspinania się na ciężarówki. Wspinanie się nie jest możliwe w przypadku każdego pojazdu, nie wiadomo też, czy pojawi się poza zadaniami. ? Możesz korzystać z tradycyjnego widoku, oraz z kamery filmowej. Podczas jazdy kamera umiejscowiona jest bardzo blisko za samochodem. ? Będzie możliwość otwierania bagażników w samochodach oraz przechowywania w nich różnych rzeczy - broni, bomb czy ciał. Nie wiadomo, jak ten aspekt zostanie szerzej wykorzystany. ? W samochodach zamontowany będzie GPS, za pomocą, którego gracz będzie miał możliwość ustalania dokładnej trasy, jaką chce przejechać. W co lepszych autach znajdziemy system głosowy, informujący nas, gdzie należy skręcić. ? Helikopterem można wylądować praktycznie na każdym dachu. ? Kiedy Niko wsiada do taksówki pojawia się licznik kasy jaką trzeba zapłacić za przejazd i zwiększa się wraz z przejechanymi kilometrami. ? Podczas jazdy taksówką kamera obraca się wokół pojazdu. ? W Liberty City funkcjonuje sieć autobusowa, ze szczegółowymi rozkładami jazdy. ? Taksówki nie zatrzymują się od razu, kiedy Niko na nie gwizdnie lub machnie ręką. Jeśli bohater usiądzie na tylnym siedzeniu, widok przełączy się na kamerę pierwszoosobową i będzie możliwość rozglądania się po kabinie. Naciśnięcie A spowoduje natychmiastowe przemieszczenie się do wskazanego celu, wklepanie X powoduje przejazd trasy dwa razy szybciej za dwa razy wyższą cenę, zaś wciśnięcie Y oznacza wyjście z taksówki. ? Potwierdzone pojazdy w grze: - Promy, - Małe łodzie, - Samochody, - Motory (m.in. Sanchez i PCJ) - Kolejki naziemne, - Pociągi, - Helikoptery, - Kolejki linowe, - Kolejka Górska (Roller Coaster). ? Na pewno nie będzie samolotów, jetpacka i rowerów. ? Bagażnik samochodu jest bardzo użyteczny - można w nim np. chować broń. ? Po dachowaniu samochody już nie wybuchną. ? Z samochodu możesz wyrzucać także granaty. ? Gdy kogoś przejedziesz możesz ubrudzić sobie szybę jego krwią. ? Spinery (obracające się kółka na felgi do wieśtuningu) znajdą się w grze. ? Możesz poprosić kierowcę taxi o zmianę radiostacji. ? Pojazdom zapewniono nowy model jazdy, który przede wszystkim zwraca większą uwagę na prawa fizyki. Ciężkie samochody realistycznie się przekrzywiają na ostrych zakrętach, amortyzatory podskakują przy upadkach. ? Wybuchy samochodów są bardzo realistycznie. ? Uważaj komu kradniesz samochód. Niektórzy mogą za wszelką cenę odzyskać swoje mienie, łapiąc się zderzaka i jechać w zaparte. Gdy cię dorwą, mogą ci nieźle nakopać do dupy. ? Podczas jednej z kraks na autostradzie Niko wypadł przez przednią szybę, tracąc przy tym sporą część poziomu życia. ? Podczas podróży metrem, czy pociągiem gra nie będzie doczytywała sobie kolenych obszarów miasta. 8. Niko Bandyta, czyli rozrabiamy w mieście ? Walka wręcz wygląda bardziej realistycznie niż w poprzednich częściach serii. ? Wskaźnik poszukiwań nie jest wprost proporcjonalny do tego, co robisz (np. gdy w San Andreas wysadziłeś samochód po kryjomu lub zabiłeś kogoś w ciemnej uliczce pomimo to, że nikt tego nie widział, to i tak dostawałeś "gwiazdeczkę"). Teraz wszystko zależy od świadków zdarzenia. ? Celowanie jest bardziej precyzyjne. Podczas precyzyjnego celowania, kamera ustawia się na ramieniu Niko. ? Pojawią się tzw. "komiczne bronie", ponieważ ludzie z Rockstar starają się nie być do końca realistyczni. ? Model zniszczeń wygląda bardzo przyjemnie i realistycznie. ? Powraca wyrzutnia rakiet i granaty. Strzelanie jest podobne do tego z Gears of War, pojawia się również strzelanie z kamerą ustawioną na ramieniu Niko, podobne do tego z Resident Evil 4. ? Teraz możesz namierzyć dowolną część ciała swojej ofiary. Reakcja będzie naprawdę realistyczna, np. upadek po strzale w nogę. ? Wrogowie, których postrzelisz będą się rewanżować i zaczną cię atakować. ? Tryby namierzania: otwarte, blokowane na przeciwniku, headshoty i strzelanie na oślep. ? System walki jest poprawiony i zawiera opcję blokowania. ? Efekty wizualne i dźwiękowe towarzyszące wybuchom granatów oraz koktajli mołotowa są powalające. ? Bronie większego kalibru mogą przestrzelić mur. ? Gdy twój przeciwnik zostanie postrzelony i upuści broń - możliwe, że ta po spotkaniu z ziemią jeszcze raz wystrzeli. ? Gdy postrzelisz w głowę ludzika znajdującego się w samochodzie - możliwe, że ten narobi hałasu, uderzając łbem w klakson. 9. Misje i fabuła, czyli co, po co, jak i dlaczego ? Gra jest zupełnie inna - mroczniejsza, brudniejsza i bardziej szczegółowa niż poprzednio. ? Główny bohater pochodzi ze Wschodniej Europy i prawdopodobnie nigdy nie przybyłby do Liberty City, gdyby nie jego kuzyn. "Bellic przybył do Liberty City, ponieważ dostał od kuzyna kilka maili, o treści: 'Moje życie jest wspaniałe, amerykański sen się spełnia. Mam dwie kobiety. [...] i piętnaście sportowych samochodów.' I Bellic uwierzył w to". Ruman go jednak okłamał - nie był bogaty, ani sławny. Miał jednak kłopoty i okłamał swojego kuzyna, aby ukryć swoje prawdziwe życie. ? Rockstar daje graczom o wiele wiele więcej swobody i daje im możliwość decydowania o swoim losie. Fabuła jest zbudowana trochę inaczej niż w poprzednich częściach. ? Misje są bardziej realistyczne i dłuższe, a część z nich posiada kilka możliwych zakończeń. ? Gangi mają duże znaczenie dla fabuły, jednak ich członkowie nie są najważniejszymi postaciami w grze. ? Na początku gry, Niko ma kryjówkę w budynku upadającej firmy swojego kuzyna. ? Kuzyn Niko, Roman, jest właścicielem upadającej firmy pełniącej usługi taksówkarskie. ? Roman zadłużony jest na tysiące dolarów i ma kłopoty z gangami z całego Liberty City. ? Progres w grze możesz zapisać w każdej kryjówce. Spójrz na mapę, na której masz zaznaczone wszystkie kryjówki w mieście. ? GTA IV nie jest wcale tak poważną grą. Występuje wiele wątków komediowych, jak np. powrót do domu po upojnym chlańsku w barze. ? Misje można powtarzać wiele, wiele razy. Każde powtarzanie misji to nowe dialogi, co sprawia, że GTA IV pozostaje ciągle świeżą i oryginalnym produktem, nawet po kilku graniach. ? W jednej z misji będziemy mieli możliwość przejrzenia kartoteki policyjnej w komputerze pokładowym znajdującym się w radiowozie. Nie potwierdzono, czy opcja ta pojawi się również podczas normalnej rozgrywki. ? Brucie ma garaż niedaleko firmy taksówkarskiej Romana. ? Brucie to dowcipniś, który mówi bardzo szybko i często wychodzi poza temat rozmowy. Ten gość jest jak Osioł ze "Shreka". ? Interesującym i ciekawym elementem jest również trwający około pięciu sekund... nowy dżingiel "Mission Complete". ? Do niektórych zadań potrzebne ci będą odpowiednie narzędzia, które należy sobie kupić. ? Głównym aspektem gry są relacje międzyludzkie. ? Czasami, gdy podczas misji zadzwoni do Ciebie znajomy, będzie trzeba wybierać między usługą dla przyjaciela, a dokończeniem bieżącego zadania. Jeżeli zaniedbasz znajomych, możesz nabawić się kłopotów (no tak, relacje międzyludzkie ). ? Biznes jest ograniczony, nie będziemy mogli zarządzać posesjami, gangami, ani wchodzić w stosunki handlowe. ? Większość misji jest trudniejsza i wymaga więcej myślenia. 10. Radio, telefon komórkowy ? Niko korzysta z usług operatora Badger. ? Kiedy włączysz telefon komórkowy, wyświetlacz pojawia się w prawym dolnym rogu ekranu. Możesz skorzystać z książki adresowej, aby zadzwonić do pracodawców czy członków swojego gangu. ? Telefon komórkowy pełni rolę podręcznego menu w grze, znajdują się w nim informacje dotyczące przebiegu rozgrywki oraz statystyki. ? Inna funkcja wykorzystania telefonu to szybsze rozpoczynanie poszczególnych misji; od teraz nie trzeba jechać przez całe miasto, aby rozpocząć zadanie - wystarczy zadzwonić. ? Kiedy wybierzesz osobę ze swojej listy kontaktów w telefonie komórkowym, pojawi się lista czynności, np. 'spotkajmy się tutaj' etc. ? Do każdego kumpla można zadzwonić i umówić się na wypad. Również znajomi mogą dzwonić do Nikolasa. Tworzenie znajomości pomaga Niko utrzymać się w Liberty. The Sims? ? Niko może odbierać wiadomości tekstowe (SMS) za pomocą swojego telefonu komórkowego. ? Niko może za pomocą telefonu komórkowego korzystać z różnych usług, np. zamówić taksówkę. ? Niko używa telefonu komórkowego do koordynowania ataków, poprzez kontakt z innymi postaciami, ? Nie musisz odbierać każdego połączenia. To ty decydujesz z kim chcesz rozmawiać, a z kim nie bardzo. ? Telefon posiada organizer, dzięki czemu możesz stworzyć listę własnych spraw. Przypomni także o spotkaniach i rzeczach, które zrobiłeś w poprzednich misjach. ? Twój telefon posiada radio, którego możesz słuchać nawet po wyjściu z samochodu. ? Telefon posiada wbudowany aparat fotograficzny, dzięki czemu można robić zdjęcia. ? Gdy planujesz podprowadzić radiowóz, a żadnego nie ma w okolicy - po prostu wyjmij telefon, zadzwoń na policję i zgłoś przestępstwo. Panowie mundurowi przyjadą zobaczyć co się dzieje, a ty możesz ukraść ich samochód. ? Po raz pierwszy w grach pojawia się kalendarz. Nawet wtedy, gdy nie grasz, dni w grze będą leciały. ? Telefon nie służy tylko do wycinania dowcipów policjantom. Możesz również wezwać karetkę pogotowia. ? W grze możesz posłuchać jednej z 18 dostępnych stacji radiowej. Jedna z nich to audycje i muzyka nadawana po rosyjsku. ? W informacjach radiowych możesz usłyszeć jak złym jesteś przestępcą. Najczęściej mówią o zadaniach, które właśnie ukończyłeś. 11. Tryb multiplayer, czyli jedna wielka niewiadoma ? Tryb multiplayer się pojawi. ? Granie w tryb co-operative podczas rozgrywki jednoosobowej nie będzie możliwie, jednak pojawi się taka opcja w multiplayerze. ? Będzie o wiele bardziej rozbudowany niż w poprzednich częściach GTA. ? Tryb multiplayer aktywuje się przez komórkę. R* jednak milczy na ten temat i tylko zapowiada tryb gry dla 16 osób. Więc na razie nie oczekuj, że GTAIV będzie jak World of Warcraft. Jestem ciekawy jak wypadnie tryb online bo jeśli się nie mylę jest to pierwsza możliwość gry w gta po sieci która jest od razu w grze jak dotąd jeśli się nie mylę to jedynym sposobem gry online było sa-mp itp a to chyba nie są oryginalne mody. Osobiście sa-mp mi sie nie podobało ponieważ panował tam za duży chaos. W GTA:LCS i VCS na PSP było multi ale tylko dla osób obok siebie z drugim PSP 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TheMichal 20 Napisano 2 Marzec 2008 Jak sądzę będzie coś w stylu MTA, bo conquesta albo CTF raczej nie zrobią. Chociaż dla mnie GTA to przede wszystkim single, gry z serii starczają na dłużej w single niż niektóre tytuły w multi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wonx 0 Napisano 2 Marzec 2008 Ja jak zwykle w GTA zacznę od: Wezmę samochód i będę powolutku jeździj po mieście ( Dzielnicy w której sie zaczyna ). Nauczę się "controli" (rozmieszczenia danych akcji na przyciski) i przetestuje wszystkie bronie, które będzie można mieć na początku - Nie będą to pistolety (zanim je zdobędziemy troche gry upłynie). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PonurakPS3 186 Napisano 2 Marzec 2008 Gra Wszechczasów. Prawdopodobnie Lepszej Gry w Najbliższych Latach Niebędzie. Dopiero GTA5 . Z Dotychczasowych Informacji Wynka, Że Ta Gra to "Drugie Życie". Czekam na nią nietylko z powodu, że jestem ogromnym fanem jej poprzedniczek, ale też dlatego że wiem iż lepszej gry niema szans stworzyć. Kiedy PS3 osiągne już "realistyczną tak jak za oknem grafikę" To być może Przyszłe GTA jej dorównają. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pips 16 Napisano 2 Marzec 2008 * Niko odziedziczył nazwisko po człowieku pracującym w ulubionym salonie samochodowym R*. * W grze pojawi się 14 stacji radiowych, a nie 18 tak jak było to wcześniej zapowiadane. * Niko jest byłym żołnierzem, który spędził trochę czasu w więzieniach trzeciego świata. * Przy tworzeniu systemu walki, Rockstar konsultował się z Izraelskim mistrzem Krav Magi. Niko w brooklynie się pojawił : o bo w IV ma mieszkać na brokerze (odpowiednik brooklynu) http://3rdrate.livejournal.com/170318.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malyr 14 Napisano 2 Marzec 2008 jak mawia moj dobry znajomy "zagram w gta IV i moge umrzec, bede spelniony" haha Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kokoszka Napisano 2 Marzec 2008 "Przepłynięcie łodzią 2/3 Manhattanu zajmuje 15 minut, a przejazd samochodem trasą Brooklyn - Central Park pochłania 10 minut." to długo czy krótko? bo nie orientuje się jak daleko są od siebie te miejsca Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Badi64 0 Napisano 2 Marzec 2008 Gra Wszechczasów. Prawdopodobnie Lepszej Gry w Najbliższych Latach Niebędzie. Dopiero GTA5 . Z Dotychczasowych Informacji Wynka, Że Ta Gra to "Drugie Życie". Czekam na nią nietylko z powodu, że jestem ogromnym fanem jej poprzedniczek, ale też dlatego że wiem iż lepszej gry niema szans stworzyć. Kiedy PS3 osiągne już "realistyczną tak jak za oknem grafikę" To być może Przyszłe GTA jej dorównają. Ja bym poczekał jeszcze na Mafie 2. Tez jestem wielkim fanem serii GTA ale jednak Mafia mi sie chyba bardziej podobała. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenems 0 Napisano 3 Marzec 2008 GTA 4 w GTA:SA xD http://gtasiteftp.free.fr/Pucek/GTA4inSA.jpg Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pips 16 Napisano 3 Marzec 2008 "Przepłynięcie łodzią 2/3 Manhattanu zajmuje 15 minut, a przejazd samochodem trasą Brooklyn - Central Park pochłania 10 minut." to długo czy krótko? bo nie orientuje się jak daleko są od siebie te miejsca Pomyśl xP skoro płyniemy 15 minut łodzią i przepływamy tylko 2/3 manhattanu to dla mnie jest to bardzo dużo o.O A od brooklynu do central parku nie wiem czy daleko ale sądzę że pewnie tak xP ? Nazwisko głównego bohatera gry, Niko Bellica, pochodzi prawdopodobnie od.. mechanika, który pracuje w zaufanym warsztacie samochodowym Rockstar Games.? W grze pojawi się jednak 14 stacji radiowych, a nie 18. ? Niko był żołnierzem, który spędził trochę czasu w więzieniu trzeciego świata. ? Jeśli chodzi o system walki, Rockstar konsultowało się w tej sprawie z Izraelskim mistrzem Krav Magi. ? Gdy samochód będzie zbyt zniszczony, jego silnik może odmówić posłuszeństwa. ? Potwierdzono powrót DJ Lazlow. ? Prostym sposobem na zdobycie wozu policyjnego, jest wezwanie jednostki w ciemny zaułek, przy pomocy telefonu komórkowego. ? Wchodzenie po schodach będzie wyglądało bardziej realistycznie, nie będzie już niewidzialnych, ukośnych ramp. (Mamy stanąć na każdym schodku xD ) ? Jeśli zostaniemy aresztowani, możemy spróbować uciec, lecz to gwarantuje nam wyższy poziom poszukiwań. ? Gra chodzi bardzo płynnie przy 30 FPS-ach zarówno na PS3 jak i Xbox360. http://gtasiteftp.free.fr/kuchcik/gta4/02-03-08/new3.jpg http://gtasiteftp.free.fr/kuchcik/gta4/02-03-08/new2.jpg http://gtasiteftp.free.fr/kuchcik/gta4/02-03-08/new1.jpg To chyba skany z gazety /\ ? Jeśli zginiesz podczas misji, pojawisz się w szpitalu i otrzymasz SMS-a z propozycją powtórzenia jej.? Serwis Kikizo przygotował pełną listę klawiszologii na Xbox360. Znajdziecie ją tutaj(po angielsku). ? Początkowo mamy do dyspozycji tylko jedną wyspę, czyli dzielnice Broker i Dukes. Wszystkie mosty są zamknięte z powodu wysokiego stopnia zagrożenia terrorystycznego. Podobno kolejna dzielnica, Bohan, będzie dostępna szybciej niż to bywało w poprzednich częściach. ? Podczas jazdy będziemy mogli wyrzucać granaty i koktajle Mołotowa przez okno w samochodzie. ? Możemy kontrolować światła w samochodzie, lecz nie można będzie ich wyłączyć. ? Pojawi się zapowiedziany wcześniej GPS. Możemy określić wybrany przez nas cel na mapie, a następnie na radarze otrzymamy wskazówki co do drogi. ? Nie możemy przechowywać rzeczy w środku pojazdów. ? Zabraknie tuningu samochodów, jak to było np. w San Andreas. Lecz zawsze będziemy mogli je przechowywać w swojej posiadłości. ? W grze pojawi się 18 stacji radiowych. Jedna z nich nazywa się The Vibe, gdzie gra muzyka RNB i soul. Pozostałe stacje będą zawierały piosenki z takich gatunków jak, funk, reggae, jazz, dance, pop, hardcore, hip hop oraz pewna specyficzna wschodnioeuropejska stacja. ? Wyrzucone bronie oraz przedmioty mają żółtą obwódkę. Ponadto, markery misji także są żółte. ? Jeśli nie będziemy się zbytnio śpieszyć, będziemy odbierać wszystkie telefony, to przejście całej gry może zająć nam około 100 godzin! ? Zapowiedź trybu multiplayer powinna pojawić się już w marcu. ? Jeśli wjedziemy bezpośrednio w dystrybutor paliwa na stacji, nastąpi wybuch(jak w San Andreas, tylko lepsze efekty). ? Wersje GTA IV na Xbox 360 i PlayStation 3 nie różnią się prawie niczym, poza tym, że na Xbox ma słabszy anti-aliasing. ? Potwierdziła się informacja o systemie poszukiwań. Od tej pory na radarze będzie ukazana strefa, w której wozy policyjne będą ciągle cię ścigać. Aby ich zgubić, należy wyjechać z tej strefy, co oczywiście nie jest takie proste(coś jak w NFS Most Wanted, tylko bez kryjówek). ? Jeśli kradniesz wóz na ruchliwej ulicy, licz się z tym, że jakiś przechodzień zadzwoni od razu na policję. ? Gra zapisuje się po każdej misji automatycznie, lecz będzie można zrobić to także samemu w swojej posiadłości. ? W grze znajdziemy także minigry(np. "Cops ´n´ Crooks", "Bomb da Base", "Hangman´s Noose") oraz misje poboczne, typu kierowca taksówki. ? Niko jest mistrzem w stylu walki Krav Maga. Z czasem gry, Niko uczy się nowych ciosów i ruchów. ? Driftowanie nie jest już tak proste, jak w poprzednich częściach. ? Zbiorniki z paliwem mogą być ostrzelane, w celu wysadzenia samochodów w powietrze, jak miało to miejsce w San Andreas. ? Konwersja gry z wersji X360 na PC wcale nie jest taka trudna(przykład Gears of War), lecz nie wiadomo czy Rockstar tego pragnie. ? Przewodnim motywem w grze będzie dorobienie się fortuny, a następnie zemsta na pewnym gościu, który mieszka teraz w Ameryce, lecz w Serbii przyczynił się do nieciekawego życia Niko. ? Znów ujrzymy wojsko na ulicach, gdy zdobędziemy szósty poziom poszukiwań. ? W miarę upływu czasu gry, Niko polepsza swoje umiejętności w prowadzeniu auta. /\ wiem że było ale daje ;] http://pl.youtube.com/watch?v=xhKjpdWyYMc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TheMichal 20 Napisano 3 Marzec 2008 Ja bym poczekał jeszcze na Mafie 2. Tez jestem wielkim fanem serii GTA ale jednak Mafia mi sie chyba bardziej podobała. bo GTA to genialna gra a MAFIA to dzieło sztuki. Gra idealna pod każdym względem z fabułą zawstydzającą wiele filmów gangsterskich. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Badi64 0 Napisano 3 Marzec 2008 ciekawe ile bedzie kosztowac? http://www.ultima.pl/Grand_Theft_Auto_IV_GTA_IV/i5644/ już można za 229 kupić to pewno jak wejdzie to na giełdzie albo allegro będzie można za mniej niż 200zl kupić Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wonx 0 Napisano 3 Marzec 2008 A ja mam bardzo ważne pytanie! Czy wie ktoś gdzie w trójmieście kupie GTA4 odrazu w dniu premiery? Bo w sopockim empiku gry zawsze są tydzień/2 tygodnie po premierze... W Media też tak często jest... Wiec gdzie mogę ODRAZU 29 kwietnia kupić grę ? (proszę o odpowiedź na PM żeby śmietnika nie było) Żeby nie było Offtopa: Wiecie że będzie można wyrzucać mołotova i granaty za okno samochodu ? Nowy Screen-Shot Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dobik 3 Napisano 3 Marzec 2008 "Przepłynięcie łodzią 2/3 Manhattanu zajmuje 15 minut' date=' a przejazd samochodem trasą Brooklyn - Central Park pochłania 10 minut." to długo czy krótko? bo nie orientuje się jak daleko są od siebie te miejsca [a href=http://www.ps3gamercard.pl/info/Kokoszka" target="_blank"] NIE? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
froniu 0 Napisano 3 Marzec 2008 według mnie było by to całkiem niezłe czuć by było ogrom tego świata (i tak będzie ale nie w takim stopniu ) 30 min z jednej dzielnicy do drugiej nerwy w korku szukanie skrótów żeby go ominąć hehe jak w rzeczywistości Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojnar 4 Napisano 4 Marzec 2008 Kampania marketingowa w New York City nabiera tempa: http://media.gtanet.com/images/4112_gta4_wanted_poster.jpg # You can precision throw grenades.# You can break dumpsters, fire hydrants, bushes and park -benches with your car. # With the new wanted system, it's practically impossible to escape from two police cars and helicopters. # No boats will stop to help you if you swim in the 10°C water. # While sailing with a sailing boat, Niko gets outrun by people jogging on the shore. # Being chased by police cars and at the same time having a female voice giving directions is priceless. # A lot of thing resembles to American gangster movies such as The Usual Suspects and Heat. # When night, ten thousands of lit up windows can be seen in Liberty City. # It seems that you can breathe in while sniping, for more accuracy. # The game looks nothing like it did back in March 2007, after trailer 1, the game was looking far from finished, with very unstable FPS count. Now the FPS is amazing all the time, no matter how much going on on the streets. # When inputting the info in the police databases in cop cars, Niko drives with one hand and operates the computer with the other one. # Some spotted street names were: North Holland, Ruby street, and Silicon street. # When driving by, you can occasionally spot peds having problem with their cars, standing and shouting and waving with their arms. # At one moment Niko said: "What the hell is wrong with these people?" while driving by in the car. # Characters' breath can, besides on the street, also be seen when traveling to higher altitudes, like skyscrapers. # You can hang onto passing boats and climb on board (similar to VCS I guess) # There is a helicopter-tour place where you can take a tour around LC with a guide, or hire your own helicopters. Or just shoot the guide and steal the heli.. * It took 5 years and 300 people to develop GTA IV. * The smallest details have been taken into account, from non-working bulbs to newspapers flying in the wind. * Peds live their lives like any other human. Law Enforcement Agencies will be checking papers, a businessman is walking faster than other peds, a woman is making a phone call in a phone booth, and so on. * They talk about Liberty City being as big as San Andreas. * Bodybuilding will no longer be in the game and you won't be able to make money by buying businesses anymore. * If you commit a very serious crime, the army will be against you. You'll see heavily armed soldiers. * By keeping good relationships, Niko may have some clues for future missions. * According to the website, it'll take 60 to 70 hours to complete the game. * Italians, Puerto Ricans, Russians, Jamaicans, Chinese Triad and Mafia are some of GTAIV's gangs. * It might take more than one try to start a car or a motorbike. Nie znam dobrze angielskiego ale mniej więcej coś przetłumaczyłem: * Możesz precyzyjnie rzucać granaty; * Możesz rozwalać samochodem śmietniki, hydranty, itp; * Z nowym systemem poszukiwań praktycznie nie możliwe jest ucieknięcie 2 policyjnym wozom i helikopterom.; * Żadna łódź nie pomoże Ci gdy będziesz pływał w wodzie o temperaturze 10°C(czy jakoś tak); * Możesz wstrzymać oddech podczas celowania ze snajperki dla lepszej celności; * Gdy jeździsz możesz czasami spotkać ludzi którzy mają problemy z samochodem - krzyczą i machają rękami; * Przez 5 lat 300 ludzi pracowało nad GTAIV; * Stróże prawa sprawdzają papiery, biznesmeni chodzą szybciej od innych, kobiety rozmawiają przez telefon, itp; * Nie będzie siłowni; * Jeśli popełnisz bardzo poważną zbrodnie, armia będzie przeciwko tobie. Zobaczysz opancerzonych żołnierzy. * Włosi, Puerto Ricanie, Rosjanie, Jamajczycy, Chińska Triada i Mafia będą w GTA IV; Nie wszystko przetłumaczyłem Jak coś to mnie poprawcie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pips 16 Napisano 5 Marzec 2008 http://www.gtareview.com/babanshack/upload...duzaalemala.png * Od Ciebie zależy z jaką siłą rzucisz granat. * Za pomocą samochodu możesz zniszczyć hydranty, krzaki czy kontenery na śmieci. * Przy nowym systemie poszukiwań bardzo trudno uciec gdy ma się na ogonie dwa radiowozy i helikopter. * Gdy będziesz jechał z dziewczyną, podczas złapania przez policję zapłacisz mniej. * W grze znajdzie się wiele nawiązań do filmów takich jak "The Usual Suspects" czy "Heat". * W nocy widać tysiące oświetlonych okien. * Dla lepszej celności możesz wstrzymać oddech podczas mierzenia ze snajperki. * Od czasu pierwszego trailera gra została mocno zoptymalizowana. * Gdy mamy w posiadaniu radiowóz, jedną ręką Niko prowadzi a drugą majstruje przy kompie. * Pojawią się takie ulice jak North Holland, Ruby Street czy Silicon Street. * Podczas jazdy można spostrzec ludzi mających problem z pojazdem. * Życie nie odbywa się jedynie na ulicy, ale również w budynkach. * Możesz przytrzymać się przepływającej łodzi a następnie się na nią wspiąć. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojnar 4 Napisano 5 Marzec 2008 No to większość dobrze przetłumaczyłem btw, skoro życie ma się toczyć również w budynkach to ciekawe czy w biurowcach będziemy mieli do zwiedzenia tylko kilka pięter czy cały budynek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pips 16 Napisano 5 Marzec 2008 Raczej cały budynek =] http://www.gtareview.com/babanshack/upload...s/helisreli.jpg Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ONE 698 Napisano 5 Marzec 2008 http://www.gtareview.com/babanshack/upload...s/helisreli.jpg To chyba jakiś art, przynajmniej tak wygląda. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zia 0 Napisano 5 Marzec 2008 To chyba jakiś art, przynajmniej tak wygląda. Też mi się tak wydaje. Nie wygląda jak screen z gry. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wonx 0 Napisano 5 Marzec 2008 Zauważyliście że Niko jakoś dziwnie trzyma kierownice/stery ? Jest to art więc powinno być dopracowane... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach