dr-yogi-reborn 1094 Napisano 13 Lipiec 2014 Graty Pela , jeszcze raz. Super wyścig :thumbsup: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotras3 224 Napisano 13 Lipiec 2014 Po pierwszym wyścigu seria wydaję się całkiem fajna. Co do samego wyścigu, to większość jechałem samotnie, ale było też trochę pogoni za Pelą po tym jak mnie wyprzedził w pit stopie. Gratulacje Pela za wygraną i bezbłędną jazdę. Fajne też, że był pełny pokój i 16 osób dojechało do końca. Zastanawiam się czy nie lepiej by się sprawdziło zużycie szybkie? W tych większych autach masz 2-3 okr szybkie i kończą się opony. Auta są bardzo wyrównane a przy mniejszym zużyciu te bardziej paliwo i opono żerne miały by szanse pojechać na tyle samo zjazdów. W lżejszych przewaga i tak by nie spadła, a gdyby np. taki Lotus(może też tvr) mógł pojechać na 1 pit to ustawiło by się w pokoju min. 2 zjazdy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieglo 977 Napisano 13 Lipiec 2014 Kwestia wyrównania aut - oceniając z perspektywy średnio szybkiego zawodnika (a nie ścisłej czołówki w postaci Piotrasa) odnoszę wrażenie, że miałbym zdecydowanie lepsze wyniki w cięższym ale i mocniejszym aucie. Handicap w postaci dodatkowego pit stopu jest dla mnie więc tutaj istotny i jestem zdecydowanie przeciwko zrównywaniu aut a w zasadzie odbieraniu atutów aut lżejszych i oszczędniejszych. To dodatkowo zabijanie funu wynikającego ze zróżnicowania (na wielu polach) aut biorących udział w evencie. Nie szukajmy zresztą daleko - w evencie F&F S2000 Nervusa/Yogiego była wręcz miażdżąca i nic z tym nie robiliśmy...bo nie powinniśmy byli tego robić :) 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SMokey76er 119 Napisano 13 Lipiec 2014 A taka luzna propozycja, o ktorej bodajze juz wspominalem kiedys w pokoju. Moze by tak w sytuacji kiedy jest np powyzej 12 kierowcow, pierwsze okrazenie przejechac z zasada zoltej flagi, czyli bez wyprzedzania? Z tego co kojarze , jest to praktykowane w niektorych seriach? Zabije to pewnie czesc emocji zwiazanych z przejazdem przez pierwsze zakrety, ale z drigiej strony wyscig trwa godzine, a nie ze niektorzy wlasciwie juz maja pozamiatane na samym poczatku. Taka propozycja do dyskusji. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotras3 224 Napisano 13 Lipiec 2014 Cienglasz, ale przecież żadnego atutu im nie odbierasz i auta, które były oszczędniejsze nadal takimi będą więc ten argument jak dla mnie nie ma kompletnie sensu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pela222 552 Napisano 13 Lipiec 2014 (edytowane) @piotras Ja zawsze jestem za jak najbardziej zrownanymi szansami. I twój pomysł pewnie jest dobry, ale jak znam Nervusa to nigdy/rzadko zmienia zasady w trakcie trwania eventu. @smokey jak dla mnie ciekawy pomysł. Choć nie wiem czy nie brakowało by mi adrenaliny związanej ze startem. Z drugiej strony jest już teraz kilku zawodników (np yogi) którzy tak naprawdę jada pierwsze kółko w ten sposób aby uniknąć stłuczki. Edytowane 13 Lipiec 2014 przez pela222 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NERVUS_PL 1528 Napisano 13 Lipiec 2014 (edytowane) Nervus - czemu 30? DT powyścigowe nie jest w wysokości 20 sec? Przecież wiesz, że ja działam zawsze wbrew logice. Ale zobacz za to jaka ładna tabelka ;) Po pierwszym wyścigu seria wydaję się całkiem fajna. Co do samego wyścigu, to większość jechałem samotnie, ale było też trochę pogoni za Pelą po tym jak mnie wyprzedził w pit stopie. Gratulacje Pela za wygraną i bezbłędną jazdę. Fajne też, że był pełny pokój i 16 osób dojechało do końca. Zastanawiam się czy nie lepiej by się sprawdziło zużycie szybkie? W tych większych autach masz 2-3 okr szybkie i kończą się opony. Auta są bardzo wyrównane a przy mniejszym zużyciu te bardziej paliwo i opono żerne miały by szanse pojechać na tyle samo zjazdów. W lżejszych przewaga i tak by nie spadła, a gdyby np. taki Lotus(może też tvr) mógł pojechać na 1 pit to ustawiło by się w pokoju min. 2 zjazdy. Odnoszę wrażenie, że po tym jak przegrałeś z Pelą szukasz sposobu, żeby zwiększyć swoje szanse. Nie będziemy niczego zmieniać. Mamy króliczka w postaci Lotusa i wszyscy musimy starać się go dogonić na takich warunkach jakie zostały podane na początku. Fotorelacja z prologu serii. Zapraszam do oglądania :thumbsup: ==> https://www.facebook.com/media/set/?set=a.273239446197062.1073741914.141213779399630&type=3&uploaded=50 Edytowane 13 Lipiec 2014 przez NERVUS_PL 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieglo 977 Napisano 13 Lipiec 2014 (edytowane) Piotras: jak to żaden argument skoro właśnie to do czego się odniosłem wynikało z Twojej wypowiedzi :) Wnioskowałeś by albo osłabić siłę przetargową oszczędniejszych aut albo zredukować słabość aut mocniejszych. Na jedno wychodzi. Czym nazwać narzucenie liczby pit stopów kiedy dane auto może obejść się mniejszą ich liczbą? Sztuczne i niepotrzebne. Patent ze spokojniejszym okrążeniem dla mnie zupełnie bez sensu - powinniśmy raczej dążyć do lepszej edukacji ścigantów a nie dostosowania wyścigu pod temperament kierowców. Trzeba po prostu jechać ostrożniej ale szukać szans, które się jednak na 1. okrążeniu gęsto pojawiają. Propozycja sprowadziłaby start w zasadzie do lotnego i zabrała - poza emocjami - czynnik dobrego startu, który także pozwala na zyskanie wielu pozycji. Trzeba wymagać odpowiedniej jazdy, przecież się da. Edytowane 13 Lipiec 2014 przez cieglo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dr-yogi-reborn 1094 Napisano 13 Lipiec 2014 Co do zmiany zużycia na szybkie , to nie jestem za tym pomysłem. Wreszcie mogłem pojechać na więcej niż 1 czy 2 pit stopy i dodało to tylko pikanterii ostatniemu wyścigowi. Nawet zjazd do pitu stał się strategiczny w tym evencie , bo można było tam zastać 6 aut na raz i trochę stracić. Tak strata dla mnie to nic innego jak zle dokręcone koło w realnym wyścigu:) Do tego ubiegł mnie Cienglasz trochę:) W evencie F&F moja Hondzia też była oszczędna i miałem najczęściej jeden pit mniej niż część zawodników:) Dla mnie , bardzo szybkie zużycie najbardziej wydobywa różnice między autami jeśli chodzi o ten aspekt i jest super:) Zmuszanie lżejszych aut do dodatkowego , niepotrzebnego pitu zabiło by różnice miedzy autami w spalaniu i ich lekkość nie miała by wtedy żadnego sensu:( Do tego byłoby nie fair. Na koniec dodam że obecna specyfikacja po raz kolejny świetnie się sprawdziła na wczorajszym treningu. B/L pokoju na poziomie 1.30.700 ustanowili Jaski i Piotras , już nie pamiętam kto , ale różnica była minimalna. Jaski o 0,002 chyba:) To wynik jak zwykle oczywiście ale Lotus, Aston, Vetta , B/L na poziomie 1.31.200-400 , także bardzo , bardzo blisko czołówki:) , Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laker 117 Napisano 13 Lipiec 2014 (edytowane) Wierze ze jaski i piotras sa duzo szybsi od reszty stawki dajcie im lotusa to wtedy zobaczymy czy specyfikacja jest wyrownana ja zrobilem 5okr. Na nurbie w lotusie (online) i moj najgorszy czas byl lepszy niz bl z mustanga dodam jeszcze ze jedyny setup jaki zrobilem to spojler na- 5 skrzynia,zawieszenie -seryjne. Majac lotusa i tak bym nie wygral wyscigu ale w rekach piotrasa i jaskiego to byl by pocisk nie do zatrzymania nie chce tu umniejszac wygranej peli ale zeby zweryfikowac osiagi aut trzeba wsadzic do nich Stig-a czyli piotrasa albo jaskiego :) Do zobaczenia za tydzien w pon. Edytowane 13 Lipiec 2014 przez laker Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dr-yogi-reborn 1094 Napisano 13 Lipiec 2014 Panowie , co do startu , to polecam TRENING:) Szczególnie przed najbliższym startem bo będzie ciekawie , ciasno i kolorystycznie:) Emocje i adrenalina startowa są miodkiem każdego wyścigu , szczególnie przy nowej formule startu:) Proszę po prostu , MEGA ostrożnie traktować pierwsze kółko i inne również . BARDZO WAŻNE jest też to by WIEDZIEĆ jakim torem się jedzie , kto jest obok i jak się zachować. Proszę o OSTROŻNOŚĆ I ŚWIADOMOŚĆ tego co się dzieje na torze:) I na koniec , jeśli nie ma ODPOWIEDNIEGO OVERLAPU NIE ATAKUJEMY:) Mam nadzieję że każdy jest w stanie się powstrzymać, wcisnąć dodatkowy hamulec, schować się za jadącym z przodu autem i czekać na dogodną okazję!!! Oglądałem ostatni wyścig Giermaziaka w Porsche Cup. Chłopak właściwie przez cały wyścig siedział na zderzaku typa i czekał na okazję . Był lekko szybszy ale okazja sie nie wydarzyła i gdy sam musiał bronić p2 zaczął tracić do p1. Sam również sie obronił i powiem szczerze że straszne mi się podobało że mimo okazji nie był faulowany , podcinany i dowiózł p2 na milimetry:))) Takiej postawy życzył bym sobie u Nas i tego byśmy podchodzili do tych aut jak do realnych na które każdy z Nas musiał by wydać 200 000 euro:) Jedna ryska i zawał serca murowany :pardon: Do wieczora , trening czyni MISTRZA i pomaga skończyć wyścig bez uszkodzeń. :thumbsup: Na koniec przepraszam że tyle dużymi literami , chciałem uwidocznić rzeczy ważne a nie krzyczeć Wierze ze jaski i piotras sa duzo szybsi od reszty stawki dajcie im lotusa to wtedy zobaczymy czy specyfikacja jest wyrownana ja zrobilem 5okr. Na nurbie w lotusie (online) i moj najgorszy czas byl lepszy niz bl z mustanga dodam jeszcze ze jedyny setup jaki zrobilem to spojler na- 5 skrzynia,zawieszenie -seryjne.Majac lotusa i tak bym nie wygral wyscigu ale w rekach piotrasa i jaskiego to byl by pocisk nie do zatrzymania nie chce tu umniejszac wygranej peli ale zeby zweryfikowac osiagi aut trzeba wsadzic do nich Stig-a czyli piotrasa albo jaskiego :) Tak też właśnie zrobiliśmy , Nervus i Piotras objezdzili je wszystkie , prawie wszystkie Jaski i oczywiście wyszło że jest auto najszybsze i najwolniejsze:) Jak zawsze przy różnorodności ale różnice między najsłabszym i najlepszym są wyjątkowo małe:) Do tego , to co ważne , WSZYSTKIE auta dają radę na prostej i osiągają bardzo podobny a w kilku przypadkach ten sam Vmax.:) 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieglo 977 Napisano 13 Lipiec 2014 Rozumiem, że Lotus to ten najszybszy a najwolniejszy? :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaskiniowiec95 257 Napisano 13 Lipiec 2014 Ja nie jeździłem innymi autami :). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NERVUS_PL 1528 Napisano 13 Lipiec 2014 Moze by tak w sytuacji kiedy jest np powyzej 12 kierowcow, pierwsze okrazenie przejechac z zasada zoltej flagi, czyli bez wyprzedzania? Z tego co kojarze , jest to praktykowane w niektorych seriach? Zabije to pewnie czesc emocji zwiazanych z przejazdem przez pierwsze zakrety, ale z drigiej strony wyscig trwa godzine, a nie ze niektorzy wlasciwie juz maja pozamiatane na samym poczatku. W jednym masz rację. Zabije to emocje startowe i to całkowicie, a nie częściowo. Wiesz pewnie dobrze, że do zrobienia burdelu na pierwszych zakrętach nie jest potrzebne 12 - 16 kierowców, a wystarczy jeden bez wyobraźni... Musimy dążyć do tego, żeby wszyscy dokładali wszelkich starań w celu wyeliminowania kontaktów. Nie tylko na pierwszym okrążeniu, a w ciągu całego wyścigu. Musimy częściej stosować system karania złych zachowań, bo tylko tak nasza jazda stanie się bezpieczniejsza. Rozumiem, że Lotus to ten najszybszy a najwolniejszy? :) Nie widzę tego w ten sposób. Wszystko zależy od kierowcy. Najlepiej widać to w BL ostatniego wyścigu. Jeśli wykreśli się najlepszy (alien jaski) i najsłabszy (pechowiec smokey), to okazuje się, że stawka ma bardzo zbliżone czasy, jak na tak zróżnicowane auta. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SMokey76er 119 Napisano 13 Lipiec 2014 (edytowane) No to Nervus tak jak piszesz, szczegolnie na pierwszych okrazeniach pietnujmy piratow. Wieczorem grande finale :), wiec nie bedzie mnie na treningu. Moze ktos bedzie wczesniej? P.s. Ale sie dzieje na fotkach. Piknie to wyglada, swietnie te auta sa zrobione, w najdrobniejszych szczegolach (lampa mustanga :) ) Edytowane 13 Lipiec 2014 przez SMokey76er Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NERVUS_PL 1528 Napisano 13 Lipiec 2014 Jeśli już, to ja raczej po finale. Jak ktoś będzie miał ochotę na wieczorny trening, to zapraszam zaraz po finale. Tutaj mała próbka czekających nas jutro emocji 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszasada 43 Napisano 13 Lipiec 2014 Będę po meczu :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dr-yogi-reborn 1094 Napisano 13 Lipiec 2014 Oczywiście będę , po meczu , lub nawet trochę wcześniej Zajefajne fotki Nervus :thumbsup: Dzięki też za początkową prezentację Mam już swoich faworytów. Wiem tez na pewno że do Lotusa , TVR i Porsche to bym się nie zmieścił , także podziękuje Resztę furek biorę w ciemno , miód malyna Na 23 zdjęciu fajnie widać całą stawkę , ładnie rozciągniętą :) a światła Mustanga z fotki 26 , czad . Do wieczora , brum brum :pooh_lol: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SMokey76er 119 Napisano 13 Lipiec 2014 Final o 21 a nie o 22 :) a wiec bede na chwile Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dr-yogi-reborn 1094 Napisano 13 Lipiec 2014 Rozumiem, że Lotus to ten najszybszy a najwolniejszy? :) Cienglasz ja osobiście gdy oceniam auto to biorę 2 kluczowe czynniki pod uwagę : stosunek moc/masa i bryła auta:) Są też inne, najczęściej wychodzące dopiero w czasie jazdy , czynniki , jak jakość hamulców czy ilość biegów. Moja Vetta ma np. najgorszy stosunek moc/masa z całej stawki , ale ma też mega sportową bryłę( niska ,szeroka) i w mojej opinii ta bryła równoważy brak mocy( 76%). Po wczorajszym poważniejszym podejściu do setupu , poprawiłem tępo o ponad sekundę. Małe zwinne autka jak Lotus czy TVR mają atut zwrotności i oszczędności ale na prostej ciężko nimi wyprzedzać i ciężko się bronić przed draftem. Ciężkie kloce jak Vetta czy Mustang są paliwo i opono żerne ale dają czadu na prostych. Aston , BMW, Nissan i Porsche są bardziej wyważone, między lekkimi i najcięższymi:) Cała stawka mocno wyrównana i różne atuty i bolączki każdego auta. Ja np. w każdym zakręcie czuję swoją masę i dla tego muszę dobrze i odpowiednio wcześnie hamować ale za to na wyjściu ta sama masa daje mi mega docisk i stabilność gdy już wciskam gaz do dechy , odlot . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SMokey76er 119 Napisano 13 Lipiec 2014 A ja kuzwa ogladam final....i mysle jak ustawie auto wieczorem :). Zbok :) 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotras3 224 Napisano 13 Lipiec 2014 (edytowane) Odnoszę wrażenie, że po tym jak przegrałeś z Pelą szukasz sposobu, żeby zwiększyć swoje szanse. Nie wiem z czego to wywnioskowałeś, ale gratulacje zdemaskowania moich prawdziwych intencji. Jako jedyny mam auto, które może pojechać na taką samą strategie co Lotus i nie wiem jakim cudem miał bym ja cokolwiek na tym skorzystać no, ale podałem jakiś pomysł, o którym zresztą z Yogim i kimś jeszcze rozmawialiśmy na czacie więc trzeba tą osobę pojechać zamiast napisać po prostu nie. Swoją drogą był to mój ostatni pomysł/propozycja więcej już się nie będę wcinał jak ma to być zawsze tak odbierane. Yogi co do czasów to wiesz, że tylko na tym mi zależy i muszę sprostować. Zrobiliśmy z Jaskim czas różniący się o 2 tysięczne i było to jakieś bardzo wysokie 1.30.9xx. Ale w ostatnim naszym sprincie pobiłem go na 30,7xx. Cienglasz, mała rada. Na brands hatch zmieniłem Hamulce na 5 8 (oczywiście wyścigowe) i dzięki temu dużo się poprawiłem. Zawieszenie dalej gotowe wyścigowe miękkie. Edytowane 13 Lipiec 2014 przez piotras3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieglo 977 Napisano 13 Lipiec 2014 Dzięki, jutro sprawdzę te hamulce, sam mam nieco inny setup. Póki co bl to 1:32:044. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NERVUS_PL 1528 Napisano 14 Lipiec 2014 Nie wiem z czego to wywnioskowałeś, ale gratulacje zdemaskowania moich prawdziwych intencji. Nie rozumiem zwyczajnie czemu chcesz zmieniać zasady w trakcie gry?! Tym bardziej, że pozostałym pasuje to, co jest teraz. A już pomysł z dokładaniem oszczędnym samochodom, extra przymusowy pit, to już skrajnie dziwne, żeby nie napisać dosadniej... Przecież 1 obowiązkowy pit, to jedna z głównych zasad GTbN. Jeśli masz proponować takie zmiany, to faktycznie możesz je zachować dla siebie. Nie obraź się tylko, ale taka idea nie wnosi nic poza zamętem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotras3 224 Napisano 14 Lipiec 2014 Ja nic nie chce zmieniać, przecież to tylko luźna sugestia bo niektórzy przez to zużycie mają naprawdę spore utrudnienie. Byłby to ukłon w stronę cięższych aut by te osoby mogły np. sobie wybrać strategie na 2 lub więcej pitstopów, a nie być z góry zmuszonym przez zużycie. A te 2 obowiązkowe pity to inna sprawa i jedno nie jest związane z drugim i też był to tylko pomysł na lekkie wyrównanie. Jak dla mnie Lotus i TVR nic by nie straciły bo jeśli założyć tyle samo pit stopów to w tych lekkich stinty kończył byś na świeżych gumach a same zmiany byłyby ekspresowe. Chociaż nie wiadomo czy nawet z 1 obowiązkowym pitem Lotus dałby radę na 1 zjazd. Tak jak pisałem, to tylko pomysł i nic nie chce wymuszać. Mi pasuje b szybkie zużycie. Można to rozważyć lub olać, ale pisanie, że szukam sposobu aby sobie ułatwić jest śmieszne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach