Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kierownica wiele zmienia. Przede wszystkim cała Twoja manualna sprawność osbługi pada wyćwiczona przez lata ląduje w koszu i uczysz się od nowa :) Ale ta nauka idzie dość szybko i łatwo. Oczywiście przyjemność z jazdy to zupełnie inny poziom. To jak szarpie FF, jak na kierownicy czuć nierówności, jak kontrujesz... piękne...:))) Pamiętam też, że po pierwszych dłuższych sesjach z kierownicą bolały mnie ręce :) Jak jeżdzę autem po ulicy to nie trzymam rąk napiętych przez godzinę. No i jest jeden poważny minus. Nie można się rozwalić na kanapie. Ale to zostawiam do PESa :)

buggarek, te procenty to uzupełniasz podczas pitstopu, na prostej s/m, czy masz jakąś rurkę doprowadzającą napój? :) Jak staram się o odpowiedni poziom przed wyścigiem, a w trakcie ewentulnie podczas pitu biegnę do picie.

To co z tym setupem? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

buggarek, te procenty to uzupełniasz podczas pitstopu, na prostej s/m, czy masz jakąś rurkę doprowadzającą napój? :) Jak staram się o odpowiedni poziom przed wyścigiem, a w trakcie ewentulnie podczas pitu biegnę do picie.

To co z tym setupem? :)

Na prostej S/M uzupełniam braki w % w organiźmie a w pitstopie braki w szklancebiggrin.gif oczywiście już przed wyścigiem i mam odpowiedni poziom oraz wszystko na biurku obok przygotowane do szybkiego Pitstopu biggrin.gif

Edytowane przez swietym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gucio - jechało się bardzo dobrze, choć set-up kompletnie odmienny od moich ustawień :pardon:

Ja lubię auta delikatnie nadsterowne i tak każde sobie ustawiam. Pozwala mi to urwać dziesiąte części sekundy na każdym zakręcie co w ogólnym rozrachunku daje już zysk w postaci 1-2 sekund na okrążeniu. Jeżeli zjada za mocno Ci opony wszystko da się wyregulować. Auta ustawiam pod własny styl jazdy i raczej oszczędzam opony! Szczerze mówiąc powinienem dawać auto z filmikiem jak wykorzystać jego potencjał. Przełożenia skrzyni i poszczególnych biegów były zestopniowane specjalnie pod ten tor.

Dla przykładu pierwsze zakręty.

Pierwszy zakręt za prostą, dohamowanie z ok 290 km/h na 220m, redukcja do 3 i na wyjściu powinieneś trafić w 4300 obr więc maksymalny moment obr.

Zmiany biegów - 4 przy 6200- 5 przy 6000 tyś , zaraz za pomiarem czasu lekko hamulec by tył "zareagował" szybka redukcja do 4 i gaz w podłogę na wyjściu ok 4 tyś obr więc bez spina po wyprostowaniu wchodzisz na max moc i auto ciągnie przez cały łuk na 4 -obr na czerwonych obr, bez zmiany w górę bo wylecisz z zakrętu. Za łukiem ostry w lewo/ redukcja do 3 i powoli z gazem, ale tylko do wyprostowania kół później podłoga! Powinieneś mieć jakieś 4600 obr i całą dostepną moc by jeszcze bardziej innym odejść. ... itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gucio - ty to chyba masz więcej niż 24 godziny w ciągu doby, że tak to ogarnąłeś:smile:. Napisz prosze jeśli możesz jak mniej więcej zestroić auto pod względem jak najmniejszego zużycia opon, bo jeżdze na padzie i opony znikają w oczach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gucio - ty to chyba masz więcej niż 24 godziny w ciągu doby, że tak to ogarnąłeś:smile:.

Bez przesady. Mam rodzinę, do tego prowadzę własną firmę. Na GT czas mam z reguły tylko wieczorami i w weekendy jak nigdzie nie jadę. Po prostu setup to moja pasja. Czasami więcej frajdy sprawia mi setup niż sama jazda :D

Co do konkretnego ustawienia to nie ma złotego środka, wszystko zależy od stylu jazdy i od danego auta, do tego jaki to tor i na jakich oponach... Tak samo dużą rolę odgrywa strategia wyścigu!

Ps. Na padzie z reguły szybciej lecą opony!!

Edytowane przez Gucio79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gucio napisz jakie czasy wykrecasz na tym autmn ringu calym:P bo nie wiem czy dalej coś gmyrać przy tych ustawieniach czy dać sobie spokójbiggrin.gif

Edytowane przez swietym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy zakręt za prostą, dohamowanie z ok 290 km/h na 220m, redukcja do 3 i na wyjściu powinieneś trafić w 4300 obr więc maksymalny moment obr.

Zmiany biegów - 4 przy 6200- 5 przy 6000 tyś , zaraz za pomiarem czasu lekko hamulec by tył "zareagował" szybka redukcja do 4 i gaz w podłogę na wyjściu ok 4 tyś obr więc bez spina po wyprostowaniu wchodzisz na max moc i auto ciągnie przez cały łuk na 4 -obr na czerwonych obr, bez zmiany w górę bo wylecisz z zakrętu. Za łukiem ostry w lewo/ redukcja do 3 i powoli z gazem, ale tylko do wyprostowania kół później podłoga! Powinieneś mieć jakieś 4600 obr i całą dostepną moc by jeszcze bardziej innym odejść...

:blink: WoW! Niestety moja jazda ma więcej wspólnego z jazzową improwizacją niż takim jechaniem wg pkt... Zwyczajnie nie jestem tak dobry, żeby utrzymywać najlepszą linię jazdy i dostosowywać do niej obroty, biegi itd... Jeszcze długa droga przede mną :confused: Auto jest pewnie świetne, set-up zresztą też (nie było problemów) ja też lubię lekko pod sterowne auta, ale kierowca nie był wstanie w pełni wykorzystać jego potencjału. BTW, faktycznie łagodnie się obchodził z oponami :D Na następny tor wrzucę mój set-up i zobaczę, czy będzie gorzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na następny tor mam przygotowane inne auto. Zejebisty setup! :thumbsup: Właśnie zastanawiam się czy ktoś jest godzien :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na następny tor mam przygotowane inne auto. Zejebisty setup! :thumbsup: Właśnie zastanawiam się czy ktoś jest godzien :D

Obawiam się, że by wykorzystać setup i auto to powinienem się trochę podszkolić i jeździć na manualu :( Lepiej napisz coś o ustawieniach LSD i zawieszenia. Czy obniżasz zawieszenie w autach Super GT, które i tak sa już bardzo nisko? Czy ruszasz ustawienia amortyzatorów itp.? Jeżeli chodzi o LSD to czy jeżeli wartości LSD są wyższe (np. 25/50/25 zamiast defaultowych 10/40/20) to generalnie ciężej zerwać trakcję, ale za to auto jest troszkę wolniejsze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że by wykorzystać setup i auto to powinienem się trochę podszkolić i jeździć na manualu :( Lepiej napisz coś o ustawieniach LSD i zawieszenia. Czy obniżasz zawieszenie w autach Super GT, które i tak sa już bardzo nisko? Czy ruszasz ustawienia amortyzatorów itp.? Jeżeli chodzi o LSD to czy jeżeli wartości LSD są wyższe (np. 25/50/25 zamiast defaultowych 10/40/20) to generalnie ciężej zerwać trakcję, ale za to auto jest troszkę wolniejsze?

z tego co mi wiadomo odnośnie LSD to ta ostatnia wartość nie musi być zbyt wysoko. Ja ją zazwyczaj ustawiam w przedziale 5-15. Drugą ustawiam w zależności od momentu obrotowego od 35 do 60 a pierwszą na czuja:D a wysokość zawieszenia to zależy od toru. Na ten tor u siebie mam -6 i -4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za relację jak zwykle wielki plus:) nasza walka była naprawdę niezła:D i co najważniejsze czystabiggrin.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może też kilka słów ode mnie. Po wywaleniu, w którym jak widzę wszyscy polecieli, pierwszy raz zdarzyło mi się, że nie widziałem nowo postawionego pokoju. Mimo resetu sprzętu, w poczekalni ciągle brak było pokoju "GT by night" jakby się rozpłynął w powietrzu. Nie wiem gdzie tkwiła przyczyna, inne pokoje na tym torze widziałem a tego akurat nie. Szkoda mi tego wyścigu :ermm: bo lubię Fuji a i czasy w jeździe próbnej nie były jakoś szczególnie złe.

Może dobrym pomysłem byłoby postawienie pokoju, tak jak to już tu było mówione, dopiero o powiedzmy 0:05 i start wyścigu pięć minut później. Wcześniej, tak jak to jest teraz o 23:30, można by postawić pokój w którym każdy już finalnie ustawi sobie autko i który zostanie zamknięty chwilę przed północą. A potem już tylko wyścig, ewentualnie zbicie tego jednego konika, których w GT5 lubi przybywać :wink:

Gucio - cały czas kołacze mi się po głowie ten czas 1:29:xx na Fuji - nie wiem czy istnieje możliwość zgrania i przesłania powtórki okrążenia z jednej konsoli na drugą, tak żeby na drugiej wczytać ją jako 'ducha' ale chętnie bym się z takim 'duchem' pościgał:thumbsup:. 'Pościgał' to chyba złe słowo - może lepiej 'potrenował':biggrin:

NERVUS relacja jak zwykle świetna :thumbsup:, tym bardziej mi szkoda że nie było mi dane z Wami pojechać:ermm:

Edytowane przez mart_102

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mart_102 najbardziej mi żal właśnie jak ludzie się zjawiają i z jakiś przyczyn nie mogą pojechać (dc, nie mogą wbić do pokoju itd). To największy ból jak ktoś poświęca czas i zjawia się o tej dość późnej godzinie tylko po to by... pocałować klamkę :mad: Niestety takie uroki on line w GT5. Ale pomysł z restartem pokoju po północy jest dobry i może tak zrobimy jutro?

jest możliwość pojechania z Wami jakiekolwiek wyścigu?

boniek mamy już 14 osób na liście i jeszcze JackXP i aragornik, których nie wpisałem. Tak więc już jest ciasno :pardon:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@NERVUS_PL kolejna świetna relacja, a w zasadzie fotorelacja wyścigu! Mam nadzieję, że nie przeszkadzam wam z moimi wypowiedziami co wyścig, ale po prostu widzę, że jesteście świetnie zgrani i jeszcze @NERVUS_PL takie świetne relacje z wyścigu zdaje, że na bieżąco śledzę wasz temat.

Powodzenia w następnym wyścigu!

Edytowane przez Kryman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Staram się, żeby nawet dla tych co nie jechali w wyścigu taka fotorelacja była ciekawa i oddała chociaż minimalnie nasze emocje i najciekawsze momenty. Jesteś dowodem na to, że to działa :thumbsup: Bardzo się cieszę z tego i oczywiście zapraszam do oglądania i komentowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dobrze :ok: Z tymi eventami idziecie jak burz kto by pomyślał, że to już 3 się zaczął:thumbsup: Ciekawe co wymyślisz na 4...

Edytowane przez Kryman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest możliwość pojechania z Wami jakiekolwiek wyścigu?

Cześć boniek :P . Co to ma być kurde, mało Ci ścigania. Najpierw Gucio, teraz Ty, nieładniecool.gif.

Nervus, fajny event, fotorelacja jak zwykle pierwsza klasa, masz plusa ode mnie. Nie jeżdżę, a jakbym jechał laugh.gif.

Też bym kiedyś może śmignął z Wami jak nie będzie pełnego składu, bo coś ostatnio spać nie mogę biggrin.gif. Jak coś to będę śledził event.

Edytowane przez Ksawery_GT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ho, ho, ho... Stara wiara wraca na stare śmieci ;) Też się zdziwiłem, że tacy wymiatacze szukają miejsca w evencie z amatorami :teehee: Mało wam waszych? ;) Pewnie niektórym ciągle mało ścigania i szukają jeszcze wrażeń o północy. Gucio wpadł i nami pozamiatał. Teraz Ty i boniek... Możecie zaglądać tak tuż przed godziną 0 i jak będzie mało ludzi, to się przejedziecie. Tylko nie wiem, czy poziom Was usatysfakcjonuje?? :ninja: Gucio po zdruzgotaniu nas w Muscle carach odpuścił sobie ten, bo w GT500, to sam nie wiem co by z nami robił? Chyba na wstecznym musiałby jechać, żeby mieć cień wyzwania ;)

A fotorelacja jest dla Was właśnie i miło, że się podoba :thumbsup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hah, no jakaś odskocznia od Was wszystkich by się przydała Ksawery... Wiem jak jeździmy i nie mam aż takiej motywacji bo wiem, że niektórych i tak nie dogonię :D

Nervus to ja tez czekam w razie co na wolne miejsce, masz mnie w znajomkach to wal pmke jak coś :D

i żałuje, że u Nas nie ma takiego Nervusa, te fotorelacje są świetne i pamiętam je z eventu Kovalova, zawsze oddawały te napięcie na torze :)

Edytowane przez bonieknowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fotorelacja bardzo dobra. Wielkie dzięki Nervus za przypomnienie tych emocji :)

Takata Dome NSX wybrałem właśnie głównie ze względu na jej urodę...:) i wiarę w ukrytą moc NSX (napęd MR). Niestety chyba jednak brakuje umiejętności do takiego auta. W następnym wyścigu spróbuję chyba pojechać wreszcie na manualu (kiedyś trzeba zacząć) więc na jakiś świetny wynik nie ma co liczyć...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój dzisiejszy start stoi pod znakiem zapytania... :angry: Cały ten tydzień zresztą. Projekt w pracy zabiera mi zbyt wiele czasu... Zobaczymy :(

Edytowane przez NERVUS_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój dzisiejszy start stoi pod znakiem zapytania... :angry: Cały ten tydzień zresztą. Projekt w pracy zabiera mi zbyt wiele czasu... Zobaczymy :(

Dasz radę! Musisz się pojawić.. Z kim na torze będę batalie toczyć?sad.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w piątek się zjawie i postaram się nie pocałować klamki i nie złapać DC jak ostatnio :)

A relacja świetna. :) Tylko Nervus Ty robisz to na złość ?:P Na piątki dobierasz tory jakieś takie nie wiem irytujące?:D

Edytowane przez aragornik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×