TRaCeGuitar 1141 Napisano 22 Sierpień 2012 Informacje ogólne Ilość trofeów: :platyna: x1 :zloto: x3 :srebro: x5 :braz: x42 Ilość trofeów offline: 51 Ilość trofeów online: 0 Najtrudniejsze trofea: The Hero Trofea możliwe do pominięcia: W zależności od sposobu gry połowa lub żadne. Czas potrzebny do zdobycia :platyna:: Minimum 50h / 2 przejścia gry :platyna: The True Arisen Collected all other Dragon's Dogma trophies. Platyna za zdobycie wszystkich pozostałych trofeów. :braz: It Begins Completed the prologue. Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Dostaniemy zaraz po zakończeniu prologu w którym walczymy ze smokiem. W tym momencie nasza podróż właśnie się rozpoczyna. :braz: Onward Departed from Cassardis. Trofeum fabulane niemożliwe do pominięcia. Dostaniemy praktycznie zaraz po prologu kiedy opuścimy Cassardis w poszukiwaniu tego co nam zabrano. Zanim to się jednak stanie będziemy musieli dokonać pewnego wyboru który przez kilka minut będzie niezmienny. Musimy wybrać klasę początkową naszego bogatera/naszej bohaterki. Do wybory mamy tylko trzy podstawowe klasy takie jak: -Fighter czyli typowa klasa dostępna w większości gier RPG. Walczy on za pomocą mieczy i tarcz. Jest to bardzo dobry wybór na sam początek gry ponieważ nie trzeba aż tak się męczyć podczas walk z potworami. -Strider czyli coś w stylu łucznika/łowcy. Walczy on za pomocą łuku oraz sztyletów. Bardzo dobra postać na moby które latają, do atakowania z odległości i lurowania tym mobów oraz do walki z potworami które wymagają zaatakowania w pewne punkty na ciele zanim zaczną przyjmować jakiekolwiek inne obrażenia. -Mage czyli po prostu Mag. Klasa używająca w walce czarów oraz lasek. Może zadawać potężne obrażenia za pomocą czarów, leczyć siebie i sprzymierzeńców. Postać bardzo słaba na ataki fizyczne dlatego zaleca się stanie w drugim albo i trzecim rzędzie podczas walk. Wybór klasy ( jak już pisałem ) nie jest oczywiście na stałe. Możemy w każdej chwili zmienić sobie Vacation ( klase ) na inną. Koszt takiej zmiany jest różny i jest płacony za pomocą DP ( Discipline Points = Punkty Dyscypliny ). Po wykupieniu jakiejś klasy jest ona dostępna dla naszej postaci już zawsze i zmiany pomiędzy wykupionymi już klasami kosztują 0DP. Nie są to oczywiście jedyne klasy dostepne w grze. Po dotarciu do Gran Soren czyli stolicy Gransys możemy w każdej chwili zmienić klasę na inną. Odbywa się to w Inn ( takie miejsce z tarczą na minimapie ). Ogólnie w Dragon's Dogma mamy dostępne dziewięć klas. Trzy wcześniej już opisane pominę i przejdę do pozostałych sześciu, a są to: -Warrior czyli dopakowana wersja Fighter'a która do walki używa mieczy dwuręcznych lub młotów. -Ranger czyli dopakowana wersja Stridera która do walki używa Sztyletów i Długich Łuków. -Sorcerer czyli dopakowana wersja maga która używa czarów oraz potężniejszych lasek ( Archistaves ). Wyżej wymienione klasy są uznawane za rozwinięcie podstawowych więc dużo się nie zmienia poza umiejętnościami które posiadają. Sposób gry nimi jest taki sam jak słabszymi ich wersjami. Jednak klasy które mam zamiar opisać krótko poniżej są klasami hybrydowymi czyli łączą w sobie po trochu z dwóch klas, co czyni je bardzo zbalansowanymi klasami. -Mystic Knight jest to połącznie Fightera z Magiem. MKnight walczy za pomocą mieczy,buław,tarcz oraz lasek. Jest to klasa która potrafi nosić cieżką zbroję która daje mu bardzo dużą obronę oraz rzucać czary które potrafią siać spustoszenie na polu bitwy. Dzięki czemu jest zdolna do atakowania przeciwników na ziemi oraz tych latających. -Assassin jest połączeniem Fightera i Stridera. Do walki może używac mieczy,sztyletów,łuków oraz tarczy. Jest to jedyna klasa która dzięki umiejętnością może zdobywać dodatkową staminę/życię podczas nocy. Sprawdzi się w atakach na odległość oraz na bliski dystans. Potrafi on też uzywać różnych rodzajów strzał, od trujących zaczynając na Makers Finger kończąc. -Magick Archer jest połączeniem Maga i Stridera. Może walczyc za pomocą sztyletów,lasek i magicznych łuków. Magiczne łuki różnią się tym od zwykłych i długich że po wycelowaniu pociski same dotrą do celu nie ważne czy przeciwnik się porusza czy nie. Zaletą M.Archera jest możliwość zaznaczenia wielu celów naraz i wystrzeleniu w ich kierunku deszczu strzał. Sila ataku M.A skaluje sie wraz z magią ( jeżeli walczymy łukiem ) a nie tak jak w innych przypadkach z siłą. Po wybraniu już odpowiedniej klasy, kiedy zdobedziemy poziom, gra sama rozda punkty statystyk odpowiednio od klasy którą gramy. Przyrost statystyk można podzielić na: do 10lvl, od 10 lvl do 100lvl oraz od 100lvl do 200lvl. Przyrost statystyk do 10lvl obejmuje tylko pierwsze trzy podstawowe klasy czyli Fighter,Strider i Mage. Każda klasa inaczej otrzymuje punkty co postaram się pokazać poniżej. Drzewko klas w Dragon's Dogma. :braz: A New Ally Summoned your own pawn. Trofeum fabulane niemożliwe do pominięcia. Otrzymamy je po stworzeniu naszego własnego prywatnego pawn'a. Tworzenie pawna wygląda tak samo jak tworzenie naszej postaci. Jedyna różnica jest taka że nie możemy sterować pawn'em osobiście a najwyżej wydawać komendy. Polecam stworzyć pawna który będzie uzupełniał naszą postać czyli dla: -Fightera najlepiej maga lub stridera. -Stridera najlepiej fightera. -Maga najlepiej fightera. Niestety na początku nasz pawn może mieć tylko jedną z podstawowych klas. Później oczywiście mozemy mu wybrać dowolnie jedną z dziewieciu dostepnych klas. Po stworzeniu naszego pawn'a będziemy mieli też dostęp do Rift stone'a dzięki któremu będziemy mogli przyzywać inne "pionki". Do wyboru mamy ich setki,tysiące lub nawet miliony. Zaczynając od tych stworzonych na potrzeby gry przez twórców na tych stworzonych przez innych graczy kończąc. Tutaj pokazuje się jeden bardzo fajny patent Dragon's Dogma natomiast fakt że pionek przez nas stworzony może zostać przyzwany przez innego gracza i pomagać mu w przygodzie. Dzięki temu zdobywa on RC ( rift crystal ), wiedze o questach,sposobie walki z potworami i miejscach. RC jest to waluta którą możemy wydawać w Rift'ach na zakup innych pionków. Wszystkie pionki poniżej lub równe naszemu poziomowi są za darmo, jednak wszystkie powyżej lub special pawn's kosztują już RC. Cena za pionka powyżej naszego poziomu może wynosić od 30 do nawet 1,993,223 RC. Wszystko zależy od poziomu pionka którego chcemy przyzwać ( im silniejszy tym więcej kosztuje ). Niestety jedną smutną prawdą o tym systemie jest fakt że jeżeli pionek zakupiony za RC w Riftach zginie ( a my nie zdążymy go ożywić na czas ) trzeba będzie od nowa wydać na niego cenne punkty RC. Punkty RC zdobywamy po wyprawach naszego pionka do światów innych graczy oraz za pomocą rift crystals które wypadają czasami z mobów. :braz: Getting a Head Earned the approval of the Enlistment Corps. Trofeum fabulane niemożliwe do pominięcia. Zdobywamy je w chwile po zdobyciu poprzedniego trofeum. Po stworzeniu własnego pionka dostaniemy możliwość szybkiego treningu który jest też niewielkim tutorialem. Całośc rozbije się o atakowanie manekinów oraz przenoszenie skrzynek. Dowiemy się też że ataki fizyczne działają lepiej na niektórych przeciwników niż magiczne i odwrotnie. Później wystarczy że pójdziemy kilka sekund z fabułą do pewnego wydarzenia po którym wpadnie to trofeum. :braz: The Courier Entered Gran Soren. Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Dostaniemy je po wykonaniu questa "Off With Its Head" polegającego na eskorcie pewnego trofeum do Gran Soren. Wszystko tutaj jest banalne, idziemy do przodu z resztą i odpieramy niewielkie fale wrogów. Jeżeli chcemy przyśpieszyć sprawę możemy kopać yaka/woła/krowę która ciągnie wagon. Po dotarciu do Gran Soren trofeum samo wpadnie. Tip: Polecam wrócenie do kanionu przez który szliśmy i w pewnym momencie skręcenie w odnogę która prowadzi na dół ( można zeskakiwać ), będzie tam skrzynia a z odległości zauważymy wielkiego Trolla. Jeżeli nasza klasą jest strider,magic archer albo ranger to możemy spokojnie do niego strzelać z wysokości ponieważ on nie będzie miał jak wejść do nas i nas atakować, a co za tym idzie nie zginiemy a otrzymamy po zabiciu go duży zastrzyk expa. :braz: Writ Large Received a writ from the castle. Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wszystko co trzeba zrobić to iśc zgodnie z fabułą. Po wykonaniu questu "Lure Of The Abyss" otrzymamy "Wyrm Hunt License" oraz to trofeum. Jednak zanim to się stanie polecam podszkolić trochę drużynę gdyż podczas questu polegającego na zejściu na sam dół Everfall ( obecnie dostępny dół ), możemy spotkać Ogra który nie jest łatwy do pokonania na tym etapie gry. Oczywiście możemy spróbować techniki stosowanej przez większość graczy czyli sprawić żeby spadł i sam się zabił. Żeby to osiągnąć wystarczy walczyć blisko krawędzi a kiedy Ogr bedzie chciał się na nas rzucić to odskoczyć albo zrobić unik. Tip: po zejściu na sam dół nagle zaczną wszędzie wyskakiwać z ziemi macki. Najlepiej po prostu uciekać od nich ponieważ na obecnym poziomie będą za silne do szybkiego pokonania + nie dają doświadczenia. :braz: Come Courting Attended an audience with the duke. Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Trofeum otrzymamy po odbyciu audiencji w zamku. Żeby do tego doszło najpierw musimy zdobyć "Wyrm Hunt License" które uprawni nas do podjęcia specjalnych zadań. Po wykonaniu minimum dwóch zadań dostaniemy możliwość audiencji. Tip: Najlepiej wykonać wszystkie zadania zanim udamy się do zamku. Dzięki czemu zdobędziemy lvl,vlvl,kase i itemki. :braz: The Message Received the duke's commendation. Trofeum fabularne niemożliwe do ominięcia. Wszystko co musimy zrobić to iść dalej z fabułą. W momencie kiedy dostaniemy dostęp do skarbca w zamku trofeum samo wpadnie. Tip: Polecam zebranie wszystkiego ze skarbca. Nie bedzie to traktowane jako zbrodnia a jest tam wiele ciekawych rzeczy. :braz: Rough Landing Completed the urgent mission. Trofeum fabularne niemożliwe do ominięcia. Wszystko co musimy zrobić to iśc z fabułą a trofeum samo wpadnie. Tip: Radzę się dobrze przygotować do tego co nas czeka ponieważ spotkamy na swojej drodze kilka potęznych monstrów. :braz: Destiny Accepted the Godsbane blade. Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie razem z mieczem zwanym "Godsbane". Miecz jako jedyny w całej grze pozwoli nam się zabić :). :braz: Treacherous Peered into the very depths of the world. Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Dostaniemy je po tym jak wskoczymy do prawdziwego Everfall. "Prawdziwe Everfall" zostanie odblokowane dopiero po zdobyciu "Godsbane Blade" co wiąże się z walką z wielkim bossem. Różnica miedzy tym Everfall a tym w którym chodziliśmy wcześniej jest taka że w poprzednim mogliśmy zejść na dół i wrócić, a w tym musimy zeskakiwać i jeżeli nie złapiemy się jakiegoś piętra to będziemy spadać w nieskończoność. Prawdziwe Everfall jest bardzo dobrym miejscem na zdobycie najlepszego eq oraz farmienie postaci. Praktycznie na każdym piętrze jest boss którego możemy ubijać za każdym razem po wejściu do Everfall. Bossowie sa różni, mniej i badziej wymagający (hydra,drake i chociażby geochimera ). Everfall posiada 16 pięter z czego na 11 i 6 piętrze znajdują się NPC którzy sprzedają najlepsze eq w całej grze. Na piętrze nr. 8 czeka nas też walka z najpotężniejszym stworem z gry, UR-Dragon w skrócie nazywanym Urdem. :braz: Freedom Escaped the yoke of eternity. Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Zdobywamy je po wykonaniu questu w Everfall który polega na przyniesieniu 20szt wakestone’ów. Wakestony ogólnie zdobyć bardzo łatwo. Wystarczy zbierać wakestone shard dzięki czemu za każde 3xWakestone Shard otrzymamy 1xwakestone. Niby dużo zbierania ale jak już wejdzie się do komnat w Everfall to zauważycie że tam tego leci na potęgę. Shardy można też kupować za spore sumy ( czego nie polecam ) albo zdobyć od razu 20sztuk za pokonanie Urda. Po zebraniu i oddaniu 20 wakestone’ów stracimy już możliwość podróżowania po Everfall więc radzę dobrze się zastanowić przed tym. :braz: Mercy Dealt the blow of deliverance. Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie samo z siebie po zadaniu ostatecznego ciosu głównemu bossowi. :braz: Solitude Obtained the almighty power of sovereignty. Trofeum jest fabularne i możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić to podczas walki o nasze serce, odejść. Przez co dokonamy poświęcenia które zaowocuje innym zakończeniem. Po wszystkim otrzymamy możliwość „retry” od momentu wybory który dokonaliśmy, przez co możemy potem iść zgodnie z fabułą i oryginalną historią. :braz: Servitude Soar unto a new world. Trofeum fabularne możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić to podczas ostatecznej walki ( a raczej pierwszej fazy, kiedy boss wstanie z tronu i wyzwie nas na pojedynek ) dać się zabić lub użyć Godsbane Blade na sobie ( co równa się śmierci ). Dzięki temu obejrzymy inny ending po którym dostaniemy możliwość „retry” oraz prawidłowego pójścia z fabułą. :braz: Peace Took refuge in an illusion. Trofeum fabularne możliwe do pominięcia. Po pierwszej fazie walki z ostatnim bossem będziemy mieli możliwość odejścia lub dalszej walki. Wszystko co musimy zrobić to odejść i obejrzeć kolejny alternatywny ending po którym nastąpi możliwość wybrania „retry” i pójścia dalej zgodnie z fabułą. :zloto: Closure Put an end to all things. Trofeum fabulane niemożliwe do pominięcia. Po pokonaniu ostatniego bossa kiedy już zostaniemy jego następcą, zabijamy się za pomocą Godsbane Blade. Oglądamy prawdziwe zakończenie gry i cieszymy się przygoda ponownie w NG+ J. :braz: The Laborer Completed 50 notice board quests. Trofeum bardzo czasochłonne, polegające na wykonaniu pięćdziesięciu dowolnych questów z Notice Board'ów. Zadania na "tablicach ogłoszeń" są różne, zaczynając od zabicia 45 królików kończąc na zabiciu 10x hydry. Suma zadań wykonanych jest przenoszona z gry na grę ( z NG na NG+ i tak dalej i tak dalej ). Wystarczy że wykonacie jak już pisałem pięćdziesiąt dowolnych qustów i trofeum wpadnie. Polecam brać za każdym razem wszystkie zadania jak leci ponieważ podczas przechodzenia gry chcąc nie chcąc sporo z nich wykonamy mimowolnie ( jak np: zadanie polegające na zabiciu szkieletów,ogrów,trolli itp itd ). Po przejściu gry pierwszy raz i rozpoczęciu NG+ wszystkie zadania są czyszczone z quest loga ( ale są zaliczone ) i można je wykonać drugi raz. Dzięki temu jak ktoś chce to może wykonać 25 zadań dwa razy ( w normalnej grze i NG+ ) i trofeum mu wpadnie. Dla prawdziwych hardcorów jest też możliwość przejścia gry 50x i wykonanie tylko jednego questa z Notice Boarda 50 razy. Sposób dowolny skutek ten sam czyli zdobycie trofeum. Niżej nie będę zamieszczał rozpiski questów oraz sposobu ich wykonania ponieważ są one proste jak budowa cepa i w quest logu są wszystkie informacje które sa potrzebne, czasami nawet jest wszystko zaznaczone na mapie więc żadnych problemów z nimi nie będzie. :srebro: The Hero Completed all pre-planned, non-notice board quests. Trofeum bardzo łatwe do ominięcia i piekielnie trudne do zdobycia. W porównaniu do poprzedniego tutaj należy wykonać wszystkie questy główne oraz poboczne które nie dostaniemy z Notice Boardów. Sprawa jest o tyle trudna że jeżeli jakiś Quest nam się nie powiedziecie to nie będzie jak go powtórzyć dopóki nie zaczniemy NG+ lub dalej ++ itp. Itd. Gra automatycznie robie save w wielu momentach przez co trudno zdobyć to trofeum. Najlepiej szarpnąć wszystkie zadania podczas jednego przejścia albo rozbić je sobie na trzy-cztery przejścia jeżeli ktoś ma dużo czasu i chęci. Zadania raz wykonane sa na zawsze zaliczone, mimo że przechodząc kolejny raz grę można je wykonać kolejny raz. Naszym zadaniem tutaj jest wykonanie wszystkich niżej podanych questów. Niestety nie jest tak różowo jak mogłoby się wydawać. Wszystkie zadania trzeba wykonać w odpowiednim momencie ponieważ inaczej albo zostaną zablokowane albo znikną. Dlatego następna sekcja będzie podzielona na części. Każda część będzie opisana z dokładnym czasem kiedy należy to zrobić. Zadania w większości są banalne, ale trzeba wiedzieć od kogo i gdzie je zabrać. Jeżeli za pierwszym przejściem gry zrobimy wszystkie questy z chociażby pierwszej cześci a w NG+ zapomnimy o nich to niczym nie musimy się przejmować, te questy są już zaliczone do trofeum. Cały myk polega na tym żeby je wszystkie wykonać nie ważne ile przejść nam to zajmie. Mimo wszystko polecam rzucić się na to trofeum podczas NG+ ponieważ wtedy żadne zadanie nie będzie wyzwaniem + mamy już porozstawiane portcyrstale i dzięki ferrystone łatwo możemy znaleźć się tam gdzie chcemy. No to jazda… Część pierwsza: moment zanim udamy się do Encampment i będziemy walczyć z hydrą. - Floral Delivery: zadanie otrzymamy w [Cassardis] od <Benity>. Zadanie polega na przyniesieniu paru kwiatków do niej z których ona zrobi lekarstwo. Sunbright: do znalezienia w dzień, w okolicy dużych drzew. Moonglow: do znalezienia w nocy w okolicy kamieni,jeden taki kwiatek rośnie w Cassardis blisko Riftu do Urd’a - Grim Tidings: zadanie otrzymamy w [Cassardis] od <Elvara>. Zadanie polega na przekazaniu zlych informacji i wrócenie do <Elvara> - Lost Faith: zadanie otrzymamy w [Cassardis] od <księdza> w kościele. Zadanie polega na znalezieniu dla niego pewnej rzeczy. Żeby znaleźć potrzebny item musimy porozmawiać z chłopcem przed kościołem, później kierujemy się z prawej strony kościoła gdzie widać dachy. Na jednym z nich znajdzie się przedmiot którego potrzebujemy. - Guard Duty: zadanie otrzymamy w [Cassardis] – jest to to samo zadanie które musimy wykonać na trofeum “The Patron”. Musimy pamiętać żeby na pewno dać Madeleine 1,000G na rozpoczęcie własnego interesu. Część druga: moment kiedy dotrzemy do Gran Soren, przed spotkaniem z Duke’m. - An Uninvited Guest: zadanie otrzymamy w [Cassardis] od <InnKepeer>. Zadanie polega na pogadaniu z ofiarami złodzieja w mieście po czym złapanie go w nocy. - Deep Trouble: zadanie to otrzymamy w [Cassardis] od człowieka stojącego blisko studni. Polega ono na zejściu do studni i zabiciu tamtejszych potworów. - Deeper Trouble: zadanie otrzymamy w [Cassardis] musimy jednak najpierw wykonać zadanie [Deep Trouble]. Zadanie możemy to otrzymać lub nie, po wejściu do Cassardis. Jeżeli po wejściu do miasta nie włączy się scenka gdzie pewna osoba krzyczy z dna studni należy wyjść z miasta i wejść znowu. Zadanie polega na tym samym co [Deep Trouble]. - Lost & Found: zadanie otrzymamy w [Cassardis] od <Chief Adaro>. Zadanie polega na znalezieniu Quiny. Znajduje się ona blisko wejścia do Witchwood. Kiedy znajdziemy ją, poprosi ona o eskortę do wiedźmy w lesie. Robimy co każe potem wracam do Cassardis. - No Honour Among Thieves: zadanie to otrzymamy w [The Ruins of Aernst Castle] od <Maul’a>. Zadanie najszybciej wykonamy jeżeli wybierzemy że znajdziemy dezertera z obozu Maula. Znajduje się on w Cassardis. Podczas rozmowy z nim wybieramy żeby oddał się w ręce Maula dzięki czemu uratujemy mu życie. - Of Merchants & Monsters: zadanie otrzymamy w [Ancient Quarry - North Entrance] od <kupca> który kręci się przy wejściu. Zadanie polega na otwarciu przejścia przez całe [Ancient Quarry]. Kiedy to zrobimy wracamy do niego i daje on nam kolejne zadanie. Następne zadanie polega na zabiciu ogrów wewnątrz Quarry. Po zabiciu ich wracamy do niego i zdajemy raport. - Search Party: zadanie otrzymamy od [Reynard] jeżeli uratujemy go na samym początku gry. Jeżeli to zrobimy będzie on w Encampment. Należy wtedy kupować u niego rzeczy po jednej sztuce aż nad jego głową pojawi się znak że ma questa. Za pierwszym razem poprosi Cię o <scrap iron> który wylatuje ze szkieletów. Kiedy już masz ten przedmiot wróć do Encampment i oddaj mu go. Jeżeli nad jego głową nie ma znaku od questu musisz powtórzyć myk z kupowanie pojedynczo czegokolwiek aż się pojawi. Kiedy mu oddasz znowu powtarzasz myk z kupowaniem i bierzesz kolejny quest w którym będzie chciał Miasmite. Najłatwiej zdobyć 3x miasmite shard i użyć Combie z firefly stone. Miasmite shard wypadają z fantomów a firefly stone jest do znalezienie w Ancien Quarry ( potrzeba pickaxe ). Oddajemy mu Miasmite ( robimy cały myk z kupowaniem ) i bierzemy ostatniego questa. Ostatnie zadanie od niego polegać będzie na znalezieniu kilku stron z dziennika jego zaginionego ojca. First Journal: znajduje się w [Encampment] w skrzyni. Second Journal: znajduje się w [Catacombs]. W pokoju z Phantoms i zombies. Skrzynia na końcu pokoju. Third Journal: znajduje się w [Venery, Gran Soren]. Musimy wejść po drabinie blisko [black Cat] I znaleźć niewielki placyk miedzy domkami. W skrzyni tam jest przedmiot który potrzebujemy. Fourth Journal: znajduje się w [Miasmic Haunt] w skrzyni przy namiotach. Fifth Journal: znajduje się w [soulflayer Canyon]. W skrzyni przy zniszczonym moście. Final Journal: znajduje się w [Ancient Quarry] blisko miejsca gdzie walczyliśmy z ogrem w skrzyni. - Dying of Curiosity: zadanie otrzymamy w [Cassardis] od <Merin>. Zadanie polega na znalezieniu Valamiro. Jest to młodzieniec który wyruszył w świat i nie wiadomo gdzie jest. Za każdym razem jak go spotkamy trzeba będzie mu dać zioła leczenia. Pierwsze miejsce gdzie go można znaleźć jest plaża blisko Cassardis, potem blisko wejścia do Encampment a na samym końcu w Witchwood. Po znalezieniu go ostatni raz wracamy do wioski i składamy raport. - A Fortress Beseiged: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] od Ser Maxymillian’a. Wszystko będzie zaznaczone na mapie i opisane w quest logu jeżeli chodzi o to zadanie. - A Troublesome Tome: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] od <Steffan>. Naszym zadaniem jest znaleźć pewną księgę. Udajemy się do [The Ruins of Aernst Castle] i gadamy z <Maul’em> który powie nam że ma księge i jest w najwyższej wieży ale jej nie odda. Więc musimy sami po nią iść na górę i zabrać. - Chasing Shadows: zadanie dostaniemy w [Gran Soren] od <Mason>, najpierw jednak musimy wykonać zadanie "A Matter of Myrmidons". Zadanie banalne, śledzimy rycerza i tyle. - Land of Opportunity: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] od <Fournival’a>. Zadanie polega na namówieniu pewnej rodziny do wyprowadzenia się. Wystarczy z nimi pogadać i powinni się wynieść jeżeli dasz im 10,000G. Po daniu kasy quest zostanie zaliczony. Jeżeli nie będą chcieli się wynieść to niestety trzeba będzie udać się do Fournivala i wykupić od niego ziemie za 80,000G. - Escort Duty: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] od <Fournival’a>, najpierw musimy mieć wykonane zadania "Chasing Shadows" i "Land of Opportunity". W tym zadaniu oprowadzamy córkę <Fournivala> po mieście i dbamy o jej zachcianki. Jeżeli dobrze to rozegramy dostaniemy Gold Idol który przyda się dalej podczas gry ponieważ zapewni zniżkę w sklepie nawet do 70%. - Seeking Salvation: zadanie dostaniemy w [Gran Soren] od < Ser Maximilian>. Musimy iść do katakumb i podsłuchać pewnego zgromadzenia. Na samym końcu zadania będziemy mieli wybór czy zabić jednego członka stowarzyszenia z katakumb czy nie. Najlepiej jest go zabić a potem ożywić za pomocą wakestone’a albo po prostu zostawić martwego. - Reaper's Scorn: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] blisko [Pawn Guild]. Zadanie polega na pomocy pewnemu kowalowi ponieważ jego syn jest na skraju śmierci. Do tego zadania potrzebujemy Wakestone’a którego użyjemy na chłopcu. - The Cypher: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] od < Ser Maximilian>. Idziemy do Black Cat’a potem do domku podobnego do tego z Flinstonów ( miejsce gdzie znajduje się Dragonforged ) na Hillfigure Knoll i tam dokańczamy zadanie. - The Watergod's Altar: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] od < Ser Maximilian>. Zadanie banalne, idziemy do markera na mapie po czym przed wodospadem spotykamy pewnego człowieka który da nam dwa zadania. Po wykonaniu ich quest zostanie zaliczony. Część trzecia: po spotkaniu z Duke’m. - An Innocent Man: zadanie otrzymamy w [Cassardis] od <dziecka> na plaży. Powie nam on że jego ojciec został niesłusznie skazany i że musimy mu pomóc wydostać go z więzienia. Zadanie proste. Idziemy do więzienia w zamku Gran Soren i mając przy sobie 2x Skeleton Key otwieramy wrota od celi ojca dziecka, a później od tunelu który prowadzi do wyjścia. - Farewell, Valmiro: zadanie dostaniemy w [Cassardis] od <Valamiro>, musimy najpierw jednak wykonać zadanie "Dying of Curiosity". Zadanie banalne, Valamiro prosi nas o kilka rzeczy, po przyniesieniu których quest zostaje zaliczony. - Arousing Suspicion: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] ale najpierw musimy oddać Aelinore, “the jester's hat” którą założył nam błazen podczas wizyty w zamku. ( Musimy z nią gadać aż czapka zniknie ) reszta questa jest banalna i polega na pójściu za markerem. - Idol Worship: zadanie dostaniemy w [Gran Soren] od <Caxton> . Prosi on nas o figurkę dzięki której dostanie lepsze zaopatrzenie do sklepu. Jeżeli damy mu Gold Idol który mogliśmy zdobyć podczas eskortowania córki Fournivala, dostaniemy najlepsze przedmioty. Nie musimy oczywiście mu tego dawać i równie dobrze możemy dać zwykła figurkę którą można znaleźć w domku Dragonforged na Hillfigure Knoll - Supplier's Demand: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] od <Madeleine>. Zadanie polega na tym samy co “Idol Worship”, zmienia się tylko sklep do którego musimy dać figurkę. - Rise of the Fallen: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] od < Ser Maximilian>. Wystarczy podążać za znaczkami na mapie. - The Conspirators: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] od <Fedel>. Musimy po prostu znaleźc list który jest w Soulflayer canyon. Nic wielkiego. Jeżeli wykonamy jego kopie to jest możliwośc podwojenia nagrody za zadanie. - Witch Hunt: zadanie otrzymamy w [Gran Soren]. Musimy podsłuchać na placu z fontanną rozmowy o wiedźmie, po czym udajemy się do Witchwood i pokonujemy bossa. - The Dragon's Tongue: zadanie otrzymamy w [Witchwood] ale najpierw musimy mieć skończone zadanie "Witch Hunt". W miejscu zakończenia poprzedniego zadania jest tablica którą zabieramy i tłumaczymy u dragonforged. - Mettle Against Metal: zadanie otrzymamy w [Witchwood] ale najpierw musimy mieć wykonane zadanie "Witch Hunt". Na potrzeby tego zadania będzie potrzeba zmienić klasę postaci na Strider,Ranger lub Assassin. W miejscu gdzie kończyliśmy zadanie witch hunt spotkamy golema który okaże się niezwykłym golemem. Jego słabe punktu latające sfery dookoła i właśnie dlatego będziesz potrzebował ataku dystansowego. Pionki nie dadzą sobie rady z tym. - Nameless Terror: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] od <strażnika> przy wejściu. Zadanie banalne. Okazuje się że ktoś na nas poluje i musimy przetrwać kilka zasadzek. Miejsce 1: Zaraz za mostem po drodze do Gran Soren. Miejsce 2:Ancient Quarry. Miejsce 3: Kiedy idziemy do “The Mountain Waycastle”. Miejsce 4: Droga między The Mountain Waycastle a Encampment. Miejsce 5: Przed Cassardis. - Supply & Demands: zadanie otrzymamy w [Windbluff Tower] od < Ser Daerio>. Zadanie banalne. Udajemy się za markerem do Gran Soren i wracamy szybko znowu do <Ser Daerio>. - Talent In Bloom: zadanie otrzymamy w [The Abbey w Gran Soren] od <Quiny>. Niestety nad jej głową nie będzie znacznika zadania. Wszystko co musimy zrobić to szybko dać komuś kwiatek. Najlepiej dać go właśnie <Quin’ie> - A Parting Gift: zadanie otrzymamy w [The Abbey w Gran Soren] musimy mieć najpierw skończone zadanie "Talent In Bloom". Zadanie otrzymamy od <Clarus> która poprosi nas o przyniesienie jednej rzeczy. - Thick as Thieves: zadanie otrzymamy w [Ruins of Heavenspeak Fort]. Musimy jednak pamiętać że tam każdy mężczyzna jest atakowany więc trzeba iśc w pełni kobiecym składem lub przebrać wszystkich mężczyzn w sukienki. Zadanie poza tym jest banalne i wystarczy podążać za markerem. Część czwarta: po "Reward and Responsability", przed zakończeniem "Deny Salvation" - Bad Business: zadanie otrzymamy w [Gran Soren] musimy jedna dać wcześniej pieniądze Madeleine w "Guard Duty" I skończyć "Chasing Shadows". Zadanie dostaniemy od dziewczyny w sklepie Madeleine. Potem już tylko robimy wg. poleceń i quest zostaje zaliczony. Musimy tylko pamiętać żeby na końcu dać Madeleine 50,000G. - Duchess in Distress: zadanie dostaniemy w [Gran Soren] od < Mirabelle> ale najpierw musimy wykonać zadanie "Arousing Suspicion". Robimy wszystko wg. markera i zadanie zaliczone + dostajemy dostęp do Duke’s Manse. :braz: Human Resources Changed your vocation. Trofeum możliwe do pominięcia. Żeby je zdobyć wystarczy raz zmienić Vacation swojej postaci. :srebo: The Specialist Learned all the skills of a single vocation. Trofeum możliwe do pominięcia. Żeby je zdobyć wystarczy wykupić wszystkie umiejętności dla jednej klasy. Nie ważne czy naszego bohatera czy naszego pawna. Żeby otrzymać dostęp do wszystkich umiejętności bohatera musimy zdobyć Vacation Level. VLvL zdobywamy tak samo jak zwykły LVL z tą różnicą że idzie trochę wolniej. Max VLvL dla każdej klasy wynosi 9. Jest on pokazany za pomocą czerwonych kółek w profilu postaci. Wszystkie skille dla danej klasy otrzymamy po zdobyciu właśnie dziewiątego poziomu Vacation. Samo zdobycie VLvL dużo nie da ponieważ będziemy potrzebować też punktów za które będziemy mogli wykupić umiejętności. Zdobywamy je walcząc i zabijając potwory. :braz: The Veteran Defeated 3,000 enemies. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić żeby zdobyć to trofeum to zabić 3,000 przeciwników. Nie musimy się nawet specjalnie nastawiać na wbijanie tego trofeum ponieważ wpadnie ono samo po jakimś czasie. :braz: Headshunter Defeated a hydra or archydra. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić to pokonać hydrę lub archydre. Niestety pierwsze spotkanie w Encampment się nie liczy. Przeciwnik nie jest jakoś bardzo trudny dopóki pamiętamy o kilku rzeczach. 1. Walczymy z nim w Everfall ( archydra ). 2. Posiadamy dużą ilość roślinek leczących i rozdajemy je między pawny. 3. Podczas walki w Everfall napieramy cały czas na archydre co spowoduje zepchnięcie jej do ściany. Dzięki temu posunięciu nie będzie ona używać ataku ogonem a tylko od czasu do czasu spróbuje nas złapać jedną głową. 4. Musimy mieć sporo grzybków odnawiających staminę ponieważ przydadzą się nam one podczas wspinania po wielkim przeciwniku. 5. Tak…musimy wspinać się po szyjach i ucinać głowy podczas walki. Jeżeli posiadamy Maga/Sorcerera który posiada jakiś czar ognia to zaraz po ucięciu głowy on zasklepi ranę ogniem co da nam dodatkowy czas zanim głowy odrosną. 6. Staramy się ucinać jak najwięcej głów ponieważ kiedy przeciwnikowi zostaną tylko dwie/jedna głowa nie będzie on nic robił poza staniem i czekaniem aż odrosną pozostałe. Kiedy tylko jakaś głowa odrośnie to staramy się jej pozbyć. Tak wygląda praktycznie cała walka po której wpadnie nam trofeum i rzadkie przedmioty. Możemy też spróbować tej samej taktyki na zwykłą hydrę w Frontier Caverns. :braz: Eye Contact Defeated an evil eye. Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Trofeum zdobędziemy po pokonaniu Evil Eye w Everfall. Nie ważne jak bardzo będziecie chcieli, przy pierwszej wizycie w Everfall ( tym prawdziwym ) nie ważne na jakim piętrze się złapiecie, przeciwnikiem będzie właśnie Evil Eye. Dopiero po pokonaniu go dostaniemy dostęp do wszystkich 16 pięter. Taktyka jest tutaj bardzo prosta. Nie atakujemy od razu ponieważ nic to nie da. Evil Eye ma na sobie jakiś rodzaj magicznej ochrony przez co nie zadamy mu żadnych obrażeń. Musimy cierpliwie czekać aż ta osłona zejdzie i wtedy atakować. Przeciwnik jest dość łatwy więc w sumie nic więcej nie muszę pisać. Pamiętajcie tylko żeby atakować jak osłona znika i tyle. :braz: Serpents' Bane Defeated a drake, wyrm, and wyvern. Trofeum możliwe do pominięcia. Tutaj niestety musimy się nachodzić żeby zdobyć pucharek. Po zabiciu „czerwonego” jesteśmy w świecie zdominowanym przez zło. Wszystkie potwory są silne i do tego spawn mobów jest inny. Tutaj już nie ma przelewek ponieważ po świecie przeważnie biegają sami twardziele i często możemy spotkać wielkie golemy tam gdzie ich nie było i opancerzone trolle. Sam fakt zabicia czerwonego sprawił że inne smoki też wylazły na świat i naszym zadaniem jest zabicie właśnie tych smoków. Walka jest praktycznie taka sama jak z czerwonym, atakujemy serce dzięki czemu przeciwnik traci masowo życie i unikamy ataków. Jedyna różnica polega na tym że dwie na trzy walki stoczymy w otwartym świecie i musimy znaleźć najpierw smoki które pokonamy. Wyvern’e można spotkać między Catacombs a Windbluff Tower. Wyrm’a możemy spotkać tylko w Everfall w Offering Chamber. Drake’a można spotkać w okolicy Shadow Fort, najcześciej w lesie. :zloto: The Messiah Defeated the Ur-Dragon. Trofeum możliwe do pominięcia. Tym razem przyjdzie nam się zmierzyć z najpotężniejszym smokiem jaki kiedykolwiek nawiedził świat. Ur-Dragon w skrócie Urd. Najpotężniejszy przeciwnik i jeden z największych atutów Dragon’s Dogma o którym było wiele mowa przed premierą. Walka z nim może odbywać z różnymi zasadami, Offline i Online. Walka Online polega na tym że URd jest potężniejszy z każdą generacją ( kolejna generacja następuje po tym jak poprzednia została zabita. Podczas pisania tego poradnika była już 165 generacja Urda online ) a obrażenia jakie otrzymuje są sumowane. Sumowane ponieważ każdy może z nim walczyć, każdy gracz na całym świecie. Po zabiciu Urda następuje jego odrodzenie po którym staje się silniejszy i tak w kółko. Każda walka z Urd’em trwa 8 minut. Nagrody za walkę są przyznawane w oparciu o kilka czynników. Za największe zadane mu obrażenia w trakcie tych 8 minut, za samo uczestnictwo oraz za zadanie ostatecznego uderzenia które kończy jego żywot i generację. To wszystko odnosi się do Urda online ale my musimy się skupić na wersji offline. Różnicy nie ma wielkiej, sposób walki i ataki są takie same. Rozróżnia te dwa Urdy jednak fakt że Online rośnie w siłępo każdej śmierci a Offline zawsze jest taki sam. Żeby walczyć trybie offline musimy odłączyć konsolę od Internetu. Wtedy automatycznie gra poda nam jak na tacy przeciwnika słabszego od swojego online’owego braciszka. Każda walka z Urd’em trwa równo 8 minut, oczywiście nie musimy go zabić tym czasie. Po prostu po 8 minutach Urd odlatuje i wszystko co musimy zrobić to wyjść i wejść do niego znowu. Życie które mu zabraliśmy podczas tych 8 minut nie odnowi się więc podczas kolejnego starcia nie musimy zbijać go od nowa a tylko zbić całą resztę jaka mu została. Ważne rzeczy o które musicie zadbać zanim rzucicie się na Urda Offline to: 1. Level postaci musi wynosić minimum 50-60 ponieważ poniżej będzie naprawdę ciężko. 2. Musicie posiadać dużo mikstur albo ziółek odnawiających hp oraz staminę. 3. Podczas walki nie atakuje się całego smoka a tylko świecące punkty na jego ciele które odpowiadają za serca. 4. Należy trzymać się bardzo blisko smoka dzięki czemu unikniemy wielu obszarowych ataków oraz najgroźniejszego ataku, ziania czymś na wzór biało-fioletowego ognia. Taktyka tutaj jest taka sama jak podczas walki z czerwonym z niewielką różnicą. Podczas walki z czerwonym przeważnie atakowało się jego serce tutaj natomiast serca są na całym ciele Urd’a. Serca są oznaczone jako świecące punkty i to właśnie te punkty musimy atakować. Atakowanie czegokolwiek innego mija się z celem ponieważ nie zadaje praktycznie obrażeń przeciwnikowi. Niestety klasy nastawione na bliski dystans mają tutaj trochę pod górkę ponieważ musza wspinać się po smoku ( i tutaj żeby nie zabrakło staminy przydają się duże grzybki które jemy po drodze kiedy wędrujemy po smoku ) i atakować te punkty z bliska. Niestety innego sposobu nie ma. Wszyscy atakujący na dystans po prostu walą w punkty i ciesza się że mają trochę łatwiej. Ur-dragon posiada około 1,200,000 hp życia więc będzie co zbijać. Nie da się tego wszystkiego zbić na raz, z racji że im dłużej walczymy tym mniej tych serc mu zostaje i później trzeba nieźle się wspinać żeby dojść do jakiegoś. Po każdej rundzie polecam też odnowienie hp i zapasów. Do omówienia została jeszcze jedna kwestia, otóż występowanie Urda. Walczyć z nim możemy w dwóch miejscach: 1. Everfall na piętrze nr 8. 2. W Cassardis po rozpoczęciu NG+ Sam mogę polecić walkę podczas NG+ kiedy mamy już sprzęt. Powodem dla którego polecam walkę tam jest fakt że rift stone który teleportuje nas do niego jest na plaży więc nie musimy liczyć i celować piętro. Po każdej rundzie możemy iść odpocząć, uzupełnić zapasy i znowu do niego startować. :braz: Local Recruit Directly enlisted a pawn to your party. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić to przygarnąć do naszej drużyny pawna stworzonego na potrzeby gry. Są to między innymi pawny które chodzą po całym świecie gry. Możemy z nimi swobodnie rozmawiać i werbować, a kiedy zginą nie musimy płacić za ożywienie ich. :braz: Foreign Recruit Enlisted a pawn to your party from beyond the rift. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić do zwerbować pawna za pomocą Rift Stone’a. :braz: The Captain Enlisted a large number of pawns. Trofeum możliwe do pominięcia. Tak jak wyżej. Musimy zwerbować 70 pawnów za pomocą rift stone. :braz: Inhuman Resources Changed your main pawn's vocation. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić to zmienić klasę sobie lub naszemu pionkowi. Klase zmieniamy w chociażby Gran Soren Inn za punkty DP. :braz: The Savior Used a Wakestone to restore the dead to life. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić żeby zdobyć to trofeum to użyć wakestone’a na sobie lub kimś innym. Wakestone’a otrzymamy po zdobyciu 3szt wakestoneshard lub możemy znaleźć w Everfall. Żeby użyć wakestone wystarczy zginąć i jeżeli posiadamy ten kamień to zamiast opcji retry pojawi się wakestone z możliwościa wyboru ożywienia. :braz: The Knave Obtained a forgery. Trofeum możliwe do pominięcia. Żeby zdobyć to trofeum musimy zdobyć podróbkę czegoś co wykonał NPC w Black Cat. Wszystko co musimy zrobić to wejść po drabinie blisko Black Cat’a i tam znaleźć pokój ze skrzynią ( wejdziemy do niego przez okno ). W skrzyni powinien znajdować się podrobiony wakestone shard. :braz: The Craftsman Combined two materials to make an item. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić to połączyć ze sobą dwa dowolne przedmioty w jedno. Żeby tego dokonać wchodzimy w nasz ekwipunek ( select ) i wybieramy dowolny przedmiot. Po kliknięciu na niego wybieramy opcje „Combie” i pojawi nam się możliwość łączenia przedmiotów. Jeżeli mamy odpowiednie materiały to na liście pojawi nam się opcja którą możemy stworzyć. Nie musimy się martwić o to trofeum ponieważ na 100% będziemy mieli przedmioty które można ze sobą połączyć. Najłatwiej jest użyć opcji „Combie” na latarni którą nosimy ze sobą, połączyć ją z „Flask Of Oil/Oil Flask” i dzięki temu dostaniemy „Fueled Lantern”. :srebro: Dragon Forged Strengthened equipment in wyrmfire. Trofeum niemożliwe do pominięcia. Dragon’s Dogma posiada prosty system rozwoju przedmiotów. W Gran Soren w sklepie z bronią mamy możliwośc „Enchance”. Możliwość ta wzmacnia nam broń dzięki czemu rosną lub maleją jej statystyki. Każdą broń możemy standardowo ulepszyć na +3 lecz żeby zdobyć to trofeum musimy ją ulepszyć na +4. Cały myk polega na tym żeby zabić smoka. Kiedy zabijemy smoka mamy jakaś szansę na to że ekwipunek sam z siebie wskoczy na +4. Wyjątkiem jest „czerwony” po którego zabiciu mamy 100% na Dragonforge czyli wbicie eq na +4. Z innymi smokami sprawa wygląda już inaczej. Drake,Wyern i Wyvern dają 50% szansy na Dragonforge więc to wszystko zależy od szczęścia. :braz: Well Equipped Obtained 350 pieces total of weapons and armor. Trofeum możliwe do pominięcia. Jedno z najbardziej czasochłonnych i pożerających kasę w grze. Musimy łącznie zdobyć 350 sztuk ekwipunku. Niestety twórcy gry nie ułatwili nam zadania i nie możemy kupić 350szt jakiegoś miecza żeby zdobyć to trofeum. Musimy zdobyć różne zbroje,bronie itp. Itd. Polecam zdobyć to trofeum po zabiciu “czerwonego” i odkryciu Everfall ponieważ w Everfall wypadają rzadkie materiały i przedmioty które po sprzedaży dają dużo złota. Najlepiej jednak sprzedawać wakestone’y ponieważ za nie dostaniemy 30k/szt. Najbardziej czasochłonne będzie zdobywanie pieniędzy które potem musimy wydać. Odwiedzić musimy każdy sklep z ekwipunkiem, każdy obóz z kupcem itp. Itd. Niektóre przedmioty dostaniemy też za wykonaywanie questów. Oczywiście nie musimy trzymać tego całego złomu w skrzyni, wystarczy kupić i od razu sprzedać. Polecam wykupowanie wszystkiego z danego sklepu żeby potem nie zastanawiać się czy wszystko się już kupiło czy nie. Całkowitą liczbę zdobytego tak ekwipunku można zobaczyć w zakładce History w menu gry. :braz: A Queen's Regalia Dressed a male party member in women's clothing. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić to przebrać siebie lub dowolnego pionka z naszej drużyny w damskie ciuszki. Żeby je zdobyć musimy odwiedzić „Black Cat” w Gran Soren. Jest to sklep w dzielnicy Venery w którym możemy kopiować przedmioty i kupować ferrystone. Kupujemy tam sukienke, przebieramy członka drużyny i trofeum samo wpadnie. Sukienka przyda się też kiedy będziemy w forcie opanowanym przez kobiety bandytki ponieważ one atakują wszystkich mężczyzn, lecz jeżeli przebierzemy facetów za kobiety wtedy nie będą nas atakowały. :braz: The Philanthropist Gave 50 presents. Trofeum możliwe do pominięcia. Żeby je zdobyć musimy rozdać pięćdziesiąt prezentów. Prezentem może być cokolwiek zaczynając od czaszki na kwiatach kończąc. Dawać je możemy każdemu przechodniowi do którego zagadamy ( po rozpoczęciu rozmowy będzie dostępna opcja „present” pod „kwadratem” ). Po rozdaniu 50szt. Czegokolwiek trofeum samo wpadnie. :braz: The Escort Acted as a reliable travel companion. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić to wykonać jedno dowolne zadanie typu “eskorta”. Zadania te polegają na przeprowadzeniu pewnej osoby z punktu „a” do punktu „b”. :braz: Affinity and Beyond Raised a person's affinity to the maximum. Trofeum możliwe do ominięcia. Wszystko co musimy zrobić to sprawić żeby zainteresowanie naszą osobą u kogoś osiągnęło maksymalny poziom. Możemy to osiągnąć na kilka sposobów. 1. Zdobywając trofeum „Patron” ( patrz niżej ) 2. Śpiąc w motelach podbijamy zainteresowanie właścicieli motelu. Mimo wszystko to bardzo czasochłonne podejście. 3. Dając jednej osobie pięćdziesiąt prezentów. 4. Po wykonaniu zadania „Dragons Tongue” otrzymamy pierścień, który jeżeli komuś zaoferujemy w prezencie to wzrośnie zainteresowanie naszą osobą na maksa. 5. Wykonując questa „Talent In Bloom” podczas którego kwiatek dajemy Quinie. :braz: Into Dripstone Cave Entered the azure caverns. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić żeby zdobyćto trofeum to wejść do Azure Caverns. Znajdują się one w Cassardis a dostaniemy się do nich za pomocą studni. W celu znalezienia tego miejsca proszę spojrzeć na mapkę niżej. :braz: Into the Ancient Quarry Entered the ancient quarry. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić żeby zdobyćto trofeum to wejść do Ancient Quearry. W celu znalezienia tego miejsca proszę spojrzeć na mapkę niżej. :braz: Into Soulflayer Canyon Entered the Soulflayer Canyon. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić to wejść do Soulflayer Canyon. W celu znalezienia tego miejsca proszę spojrzeć na mapkę niżej. :braz: Into the Manse Entered the duke's manse. Trofeum możliwe do pominięcia. Żeby je zdobyć musimy wejść do „Dukes Manse” które tak naprawdę nazywa się”Blighted Manse”. Wejścia do tego miejsca chronią strażnicy którzy nie przepuszczają nikogo. Niestety żeby wejść tam musimy aktywować questa „Duchess In Distress” który żeby odblokować trzeba wykonać Quest „Arousing Suspicion”. W celu znalezienia tego miejsca proszę spojrzeć na mapkę niżej. :braz: Into the Frontier Caverns Entered the southwestern caves. Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić to wejść do Southwestern Caves. W celu znalezienia tego miejsca proszę spojrzeć na mapkę niżej. :braz: The Tourist :braz:The Vagabond :srebro:The Explorer Visited 50 locations Visited 100 locations Visited 150 locations. Trofeum wpadnie po odwiedzenie 50/100/150 lokacji. Pierwsze dwa trofea powinny wpaść samoistnie podczas przechodzenia gry. Ostatnie trofeum ( Explorer ) wymaga od nas jednak dużo zwiedzania. Najprostszym sposobem na zdobycie tej trójki jest po prostu zwiedzenie całej mapy. Polecam przy okazji robienia tego trofeum, porozkładac portcrystal'e ponieważ ułatwi to później podróżowanie za pomocą Ferrystone. Oczywiście nie oznacza to że musimy oblecieć 150 miast/wsi i innych takich żeby zdobyc wyżej wymienione trofea. Jako "lokacje" gra uznaje różne miejsca takie jak healing spring,katakumby itp itd. Więc zdobycie tego trofeum to praktycznie pestka w porównaniu do innych. Cały świat dostępny w grze wygląda tak: :zloto: The Ever-Turning Wheel Completed the adventure a second time. Nie ma co tu dużo pisać. Trofeum wpadnie samo kiedy przejdziemy grę drugi raz czyli NG+. Możemy zrobić speed runa albo zagrać NG+ w nastawieniu na platynę. Wszystko co zdobyliśmy podczas poprzedniego przejścia gry ląduje w skrzyni i mamy do tego dostęp zaraz po początkowej walce ze smokiem. LVL i VLvL który zdobyliśmy również zostaje ( dla nas i naszego pionka ). Również podczas NG+ dochodza nowe questy, moby spawnują się troszkę inaczej oraz jest więcej potężnych przeciwników. Najlepszym przykładem jest fakt że podczas NG+ na mapie świata spokojnie możemy spotkać już Gryfy,Drake i Wyvern oraz ziejące petryfikującym oddechem Cockatrice. :srebro: The Coin Collector Earned a total of 10,000,000G. Żeby zdobyć to trofeum należy łącznie zebrać 10,000,000G. Suma na samym początku gry wydaje się ogromna i praktycznie niedozdobycia. To trofeum polecam odłożyć na moment kiedy już pokonamy "czerwonego" i dostaniemy swobodny dostęp do Everfall. W Everfall wypadają wszystkie najrzadsze przedmioty. Oczywiście te najdroższe lecą z bosów na każdym piętrze. Mimo wszystko najszybszym sposobem na zdobycie tej ogromnej kwoty jest sprzedawanie wszystkiego co zdobędziemy tam. Najlepiej jest sprzedawać też wakestone'y ponieważ 1szt kosztuje około 30k. Nie musimy zdobyć całej sumy podczas jednego przejścia gry ponieważ historia tego co osiągneliśmy w poprzednim przejściu przechodzi na kolejne,więc spokojnie można to rozłożyć na dwa-trzy przejścia jak chcemy. :braz: The Patron Helped Madeleine open her shop. Trofeum możliwe do pominięcia. Żeby je zdobyć musimy pomóc Madeleine otworzyć jej własny sklep w Gran Soren. Cały myk polega na tym żeby zaraz po dotarciu do Encampment i zwerbowaniu pierwszego pawna, wrócić do Cassardis gdzie w motel będzie stała właśnie Madeleine. Tam zostaniemy poproszeni o eskortowanie jej do Encampment gdzie na sam koniec poprosi nas ona o pożyczenie 1,000 G na dobry początek. Zgadzamy się na to po czym ona znika. W późniejszym etapie gry kiedy będziemy wykonywać questa 'A Matter of Myrmidons będziemy śledzić pewnego rycerza do sklepu w Venery. Jak się później okaże to jest sklep naszej znajomej Madeleine. Po wykonaniu tego questa wystarczy przespać się dwa-trzy dni i pójść w miejsce gdzie doprowadził nas rycerz. Wchodzimy do środka i gadamy z Madeleine po czym ona opowiada nam o swoim sklepie i trofeum samo wpada nam do kieszeni. Jest to pierwsza wersja poradnika i prawdopodobnie będę go jeszcze poprawiał :). 10 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 22 Sierpień 2012 Zapomniałem Ci napisać. Staraj się jeszcze pisać coś w rodzaju wskazówek. Jakiś krok po kroku jak grę przechodzić. Na co zwracać uwagę, co robić, a czego nie, itd. A tak poza tym to poradnik dobry :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TW_DoomMachine_ 63 Napisano 2 Wrzesień 2012 Witam. Po pierwsze gratuluje poradnika, bo robić guida to tak dużej gry , to nie lada wyzwanie. Sam mam platynę , więc chciałbym się podzielić paroma uwagami . Chodzi mi głownie o trofea za 350 broni i zbroi oraz za wszystkie questy . Wszystkie questy : nie ma opcji żeby po prosu grając ostrożnie zrobić wszystkie questy , bo gra nie mówi , że zrobiliśmy wszystko co się dało i możemy iśc dalej. Częścią questów trzeba się interesować od początku nawet jeżeli dostajemy je później. Gra nie mówi , że jest gdzieś quest , albo ważny npc póki sami nie dostaniemy questa . Mnóstwo npc chodzi losowo po mapie , część odpada nawet po zabiciu randomowego wroga, bo npc jest wrogie, jak np chodzimy po jego teranie (tyle, że o tym nie wiemy). Jest to najtrudniejsze trofeum w grze. Na zagranicznych stronkach można znaleźć w miarę dobrą listę , jak krok po kroku robić questy , żeby wszystko wbić, ale nawet ona nie wszystkim się sprawdza. Puchar za 350 zbroi i broni : super ważne jest to, że muszą być one unikalne a nie 100 x jakiś najtańszy i tan sam miecz. Polecam OD SAMEGO POCZĄTKU kupować i od razu sprawdzać, czy statystyka poszła w górę , a jak poszła , to alfabetycznie zapisywać se na kompie , czy coś, bo potem nie ogarniemy , na co kasę wydawać, bo będzie mnóstwo powtórek, a kasy mało. Plus jak brakuje nam kasy , to polecam sztuczkę, z marchewkami (trzeba usunąć patcha) : rozbieramy nasze pawny i siebie , idziemy do sklepiku z żarciem (np w Cassardis) , kupujemy marchewek ile się da , rozdzielając pomiędzy siebie i kolegów, potem idziemy spać ok. 3 dni i wtedy marchew jest dojrzała i warta o wiele więcej niż była. Po patchu można mieć ograniczoną, niewystarczającą ilość marchwi na raz przy sobie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinX 197 Napisano 2 Wrzesień 2012 Może i podchodziłbym do Platyny, ale brak Szybkiej Podróży zabija grywalność tej gry. Skończyłem główny wątek i mam dość biegania setny raz tymi samymi drogami. Drogami, bo taki z tej gry sandbox jak z serii Darksiders. I gra wcale nie jest trudna, nie wiem skąd takie opinie. Ginąłem góra dwa razy przy silniejszych bossach, choć nie walczyłem jeszcze z Ur Dragonem. Byłaby DUŻO prostsza gdybyśmy mieli całkowitą kontrolę na Pawnami. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TW_DoomMachine_ 63 Napisano 6 Wrzesień 2012 Chciałeś powiedzieć : "jakąkolwiek kontrolę" :) . Bo 3 komendy , w tym najważniejsza działająca jak chce ("help") , to jakiś żart . A co do braku szybkiej podróży : farmuj kasę na marchwi i kup port crystals. Ja tak zrobiłem za drugim przejściem i dużo czasu oszczędziłem . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bunji 0 Napisano 10 Marzec 2013 Ja ze swojej strony polecam jeśli chodzi o trofeum 350 weapons taktykę, z której sam skorzystałem. Nie kupujemy żadnych broni ani ubrań od NPC i pod koniec NG+ gdy już mamy przynajmniej 5 kk odwiedzamy wszystkich kupców. Każdy nowy przedmiot, którego nie mieliśmy będzie pokazany jako new, więc nie trzeba nic zapisywać bo i po co :P Jak już wszystkie wykupimy to wtedy w everfall lootujemy skrzynie, sposób jest prosty zabijamy wszystkie stworki i robimy save'a otwieramy wszystkie skrzynie ale jesli nie ma w nich nic dobrego to nie podnosimy nic, potem używamy god's bane'a i bierzemy retry. Kufry są z powrotem zamknięte i posiadają nowy loot. Jeśli wypadnie coś dobrego zabieramy i znowu robimy save i tak do skutku. Jeśli chodzi o zadania to w history pokazane jest, które mamy zrobione i wystarczy porównać je z tymi z listy. To by było na tyle :) Powodzenia ! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zygo89 136 Napisano 16 Marzec 2013 Na wstępie gratulacje odnośnie poradnika. Kawał dobrej roboty, ale tak jak napisał Patricko - napisałbyś coś w stylu "Road to Platinum". Przydałoby mi się to w szczególności, ponieważ od pierwszych screen'ów miałem mega hype na tą grę. Z nie wiadomo jakich powodów zwlekałem z zakupem, a jak już wylądowała w napędzie, to była odpalona około 10 razy i to po pół godziny. W ogóle nie mogę się wkręcić, nie wiem czy to z powodu jakiejś kiepskiej warstwy fabularnej i głównego wątku, czy lekkiego zamotania jeśli chodzi o interface i samą rozgrywkę. Mechanika podoba mi się jak najbardziej i chciałbym celować w calaka, bo lubię długie i trudne platyny. Zazwyczaj bawię się pucharami po napisach końcowych, ale tutaj chyba zrobię wyjątek, ponieważ jeżeli nic mnie nie może przyciągnąć do brnięcia przed siebie w grze, to może niech to będą trofea. Z góry dzięki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kentucky 266 Napisano 24 Sierpień 2013 :braz: HeadshunterDefeated a hydra or archydra.Trofeum możliwe do pominięcia. Wszystko co musimy zrobić to pokonać hydrę lub archydre. Mam pytanie związku z tym trofikiem. Kiedy można go wykonać, w każdej chwili czy po ukończeniu jakiegoś etapu? Jestem na razie w połowie gry. :braz: The Knave Obtained a forgery. Trofeum możliwe do pominięcia. Żeby zdobyć to trofeum musimy zdobyć podróbkę czegoś co wykonał NPC w Black Cat. Wszystko co musimy zrobić to wejść po drabinie blisko Black Cat’a i tam znaleźć pokój ze skrzynią ( wejdziemy do niego przez okno ). W skrzyni powinien znajdować się podrobiony wakestone shard. Mam problem z tym pucharkiem. Znalazłem owe miejsce, lecz w skrzyni nie było podrobione Wakestone shard, lecz jakaś miksturka. za każdym razem gdy tam idę, skrzynia jest niestety już otwarta, a w środku nic nie ma. Pucharek przepadł? ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shemaforash 881 Napisano 24 Sierpień 2013 Archydra jest w Everfall, pokonaj ją tam i trofeum wypadnie. Co do podróbek to daj kolesiowi do podrobienia jakiś quest item i za kilka dni go odbierz, trofeum będzie twoje. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kentucky 266 Napisano 25 Sierpień 2013 Hm, a archydra nie jest czasem w post-game? Bo błądze po everfall od ponad godziny i jeszcze dziada nie znalazłem xD Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m0rph 3307 Napisano 25 Sierpień 2013 http://www.youtube.com/watch?v=aAMXv4a3R28 tu masz jak "leciec" 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 25 Sierpień 2013 (edytowane) ArcHydra jest na jednym z pięter jako boss, trzeba po prostu dobrze trafić i można farmić tam bossów do uciechy serca. Łatwiej zdobyć to trofeum na zwykłej hydrze do której idzie się z questa ( związanego z kopalnią ). Edytowane 25 Sierpień 2013 przez TRaCeGuitar 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kentucky 266 Napisano 25 Sierpień 2013 Dzięki wam za odpowiedzi, ale darowałem sobie tą ArcHydrę w Everfall, wiec udałem się do Shandow Fort, by ubić chociażby zwykłą Hydrę. Lecz na końcu korytarza, na wielkiej arenie napotkałem Cyklopa, a Hydry ani śladu. Brama dalej była zamknięta, ale to już chyba koniec mapy. Czy na tej arenie losowo pojawia się jakiś boss? np. raz Cyklop, raz Hydra? ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m0rph 3307 Napisano 25 Sierpień 2013 Skacz do tej drugiej dziury w Shadow Forcie - tam masz Frontier Caverns - a quest to A Challenge. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kalabis1920 0 Napisano 29 Październik 2014 (edytowane) Przy zadaniu - Seeking Salvation: zadanie dostaniemy w [Gran Soren] od < Ser Maximilian>. Musimy iść do katakumb i podsłuchać pewnego zgromadzenia. Na samym końcu zadania będziemy mieli wybór czy zabić jednego członka stowarzyszenia z katakumb czy nie. Najlepiej jest go zabić, a potem ożywić za pomocą wakestone’a albo po prostu zostawić martwego. jest chyba błąd wykonałem o tak jak napisałeś, a gdy przychodzę do Ser Maximilian, by zakończyć zadanie (ravel back to Ser Maximilian in Gran Soren and tell him what you uncovered.) i nic cisza nie idzie zakończyć zadania wie coś ktoś ? dokładnie jak przychodzę z wypełnianą misja mówi My apologies arisen Rule of the guard forbids me from speaking with any who lack a wyrm hunt license? Edytowane 29 Październik 2014 przez Kalabis1920 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cuki 53 Napisano 29 Październik 2014 A masz ta licencje przy sobie czy zostawiles w magazynie ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kalabis1920 0 Napisano 7 Styczeń 2015 A masz ta licencje przy sobie czy zostawiles w magazynie ? Nie miałem jej wcale poszedłem kupiłem i qest zakończyłem, że tak powiem, a codo pucharka the hero nie taki trudny wystarczy śmigać jak pisze w poradniku i trofeum wasze :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kalabis1920 0 Napisano 24 Styczeń 2015 hm powie mi ktoś, gdzie znajdę resztę kupców z bronią ?, bo w gran soren i cassardin wszystko wykupione i nie wiem, gdzie znajdę innych kupców z arsenałem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 25 Styczeń 2015 Przmierzaja mapę, są w obozowiskach i jak pójdziesz dalej z Fabula to spotkasz ich jeszcze kilku. Ewt. możesz okradac pionki z broni. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach