Skocz do zawartości
Patricko

F1 2012 - Ustawki

Rekomendowane odpowiedzi

Dodajcie mnie do znajomych na psn, też się przejadę.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie generalnie zamysł tych testów jest trochę chybiony. Test jak sama nazwa wskazuje służy do testowania ustawień bolidu. Tutaj mamy 15min qualu i wyścig.

Robicie poprostu próbne wyścigi (których była już chyba wystarczająca ilośc) a nie żadne testy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie generalnie zamysł tych testów jest trochę chybiony. Test jak sama nazwa wskazuje służy do testowania ustawień bolidu. Tutaj mamy 15min qualu i wyścig.

Robicie poprostu próbne wyścigi (których była już chyba wystarczająca ilośc) a nie żadne testy.

My z So-Vicky zazwyczaj po odpaleniu wyścigu "nie ścigamy" się lecz testujemy ustawienia i dochamowania, wyjścia z zakretów, eski :)

Wymieniamy się spostrzeżeniami.

Więc to testy :)

Edytowane przez lennox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak niby testujecie ustawienia po odpaleniu wyścigu?:) Macie jakąś inną wersję gry, gdzie można sobie zjechać do boxów i coś pozmieniać? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo jak jest z ustawieniami, więc możesz się domyśleć co miałem na myśli. ;)

Jak ustawienia do dupy to przy następnym wyścigu się je zmienia :)

Edytowane przez lennox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rhol i Lennox o czym wy piszecie? :)

Przecież testy przed Melbourne jeździliśmy z wyłączonym Parc Ferme, a więc można zmieniać ustawienia przy każdym zjeździe do boksu.

Parc Ferme można wyłączyć. No chyba, że faktycznie mam inną wersję gry, tak jak pisze Rhol :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo twórcy tej gry nie przewidzieli takiej możliwości w tej doskonałej grze, aby zrobić sesję treningową w multi. Ja nie wiem w czym problem, aby dać do wyboru, oprócz wyścigu i wyścigu z qualem, godzinny trening. Wtedy każdy by mógł sobie pojeździć, zjechać, zmienić ustawienia, zapisać... Ale nie, online 15 min. quala i jazda. Więc faktycznie testowaniem trudno to nazwać ;)

Edytowane przez pitian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie Pitian ma rację - jak nie masz setupu, tzw. GOTOWCA do wczytania , to zbytnio niczego nie zdążysz poustawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rhol i Lennox o czym wy piszecie? :)

Przecież testy przed Melbourne jeździliśmy z wyłączonym Parc Ferme, a więc można zmieniać ustawienia przy każdym zjeździe do boksu.

Za dużo i tak nie zrobisz w te 15min :P

Nie ma innej opcji do wyboru w wyścigu online? W sumie to nawet nie sprawdzałem tego :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Online w tej grze kuleje ostro, z resztą jak wszystko :P W sesji online można ustawić trzy opcje: wyścig, wyścig plus qual - jedno kółko, wyścig plus qual - 15 minut. Proste rozwiązanie pozwoliłoby zrobić w dwie sesje cały program testowy przed wyścigiem, a tak to trzeba się męczyć z qualem i wyścigiem :( Pewnie zostawiają takie rozwiązanie na F1 2020, żeby było trochę nowości w przyszłych odsłonach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rhol i Lennox o czym wy piszecie? :)

Przecież testy przed Melbourne jeździliśmy z wyłączonym Parc Ferme, a więc można zmieniać ustawienia przy każdym zjeździe do boksu.

Parc Ferme można wyłączyć. No chyba, że faktycznie mam inną wersję gry, tak jak pisze Rhol :)

Masz rację :)

Ja sie zakręciłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mataman ale pomyśl trochę.

Odpalasz te 15 min Q i możesz zrobić kilka okrążeń na różnych setupach. W razie czego na wyścig także można ustawić inny setup.

Tragedią było testowanie przed patchem, kiedy to nie można było wyłączyć Parc Ferme. Jakoś jednak wszyscy jeździli i nikt nie płakał, że boli. Teraz po patchu można wyłączyć Parc Ferme, a więc jest niemal jak w bajce, a jednak zaczyna pojawiać się płacz.

Jeszcze chciałem zauważyć, że w testach online testujesz setup, który sobie stworzyłeś w singlu, a testowanie setupów w singlu to totalna bułka z masłem, bo włączasz Q i potem w nieskończoność resetujesz przed końcem czasu, co zaoszczędza wiele czasu, bo gra nie musi się wczytywać itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby macie rację, że jest za mało czasu na ustawienie setupu, ale prawdę mówiąc to setup nie ma jakiegoś ogromnego wpływu na wyniki. Są tylko pewne schematy typu: wysokie aero na ciasne, krótkie tory i tyle. To czy ustawisz 8/8 czy 9/7 to nie ma zbyt dużego znaczenia ( dla mnie ). Więc pozostaje kwestia poznania punktów dohamowań i dobrej linii jazdy. Reszta testów, to jak ktoś wcześniej wspomniał, zwykłe wyścigi.

Faktycznie, przydałaby się taka godzinna sesja, ale jakoś za bardzo nie przeszkadza mi jej brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Milczar, bajka to jest w GT5, gdzie można sobie testować do bólu :P

Tutaj każdy wyjazd pomiarowy to 3 kółka więc w przeciągu 15min ile ich zrobisz?

Przyzwyczajony jestem poprostu do lepszych gier :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko nie rozumiem po co ludzie mają się bawić w włączenie kwalifikacji w singlu i w nieskończoność je restartować, żeby mieć możliwość opracowania sobie ustawień na wyścig online... No nie na tym rzecz polega.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że za bardzo wszystko wyolbrzymiasz i źle podchodzisz do zagadnienia (tu odpowiadałem na post Matamana, ale po części będzie i do Pitana :) )

Kto mądry będzie testował ustawienia tylko podczas testów online? Przecież jasne jest, że najpierw trzeba taki setup zrobić (albo jak inni jeszcze robią, znaleźć w necie). Jeśli ktoś sam robi, to tak jak wcześniej napisałem - włączasz GP w singlu z Q 15 minutowymi. Wyłączasz PF i testujesz. Q faktycznie trwa 15 minut, ale te 15 minut możesz zamienić na 1,5h. Wystarczy wcisnąć START, gdy sesja Q się kończy i wybrać opcję POWTÓRZ SESJĘ. Czas wraca do 15 min. Można robić tak w kółko i bawić się ciągle setupem. Restart sesji nie powoduje wyjścia z trybu i nie ma wczytywania gry, więc wszystko odbywa się płynnie, tak jakbyś siedział na Q w nieskończoność.

Testy online to raczej coś w stylu próby generalnej. Badasz jak sprawdza się upatrzony setup już w online, uczysz się jeździć z żywymi towarzyszami, porównujesz czas i kombinujesz czy może jeszcze coś pozmieniać.

Jest niemal tak jak pisze Deeny. Bez setupu też można dobrze pojechać, ale jazda na standardzie może być męcząca, mimo dobrych czasów. Robiąc odpowiedni setup pomagasz sobie w prowadzeniu bolidu, bo może wolisz krótsze odcinki dohamowania, albo dłuższe, czujniejsze skręty, bądź mało czułe... itd itp.

Nie zgodzę się jednak z tymi ustawieniami skrzydeł, o których pisze Deeny. Każdy element setupu jest zależny od siebie. Można ustawić skrzydła 11/1 i bolid będzie stabilny na zakrętach, a można mieć 11/1 i na zakrętach zawsze wylecisz z toru, bo ucieknie dupa. Przy konkretnych ustawieniach bolidu można zauważyć różnicę w prowadzeniu się go mając 8/8 i 9/7.

Piszesz Pitan, że rzecz nie na tym polega. Ale w takim razie na czym?

Poza tym ja odpowiadam ludziom, którzy chcieliby pobawić się setupem, a nie wiedzą jak.

Chodzi o to, że w jadąc same testy online nikt nie zdąży zrobić dobrego setupu, bo tych testów online jeździmy mało, a tym bardziej, że nie tylko przykładowo taką Malezję na nich jeździmy.

Edytowane przez MilczaR-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jazda online jest najbardziej miarodajna, w singlu mimo wszystko jest lepsza przyczepność. Powinna być opcja sesji treningowej online i tyle ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w singlu mimo wszystko jest lepsza przyczepność

Bo widocznie jedziesz bolidem z jakiejś konkretnej stajni. Przejrzyj sobie 39 stronę tego tematu i końcówkę 38, to zrozumiesz na czym rzecz polega.

Na wszelki wypadek upewnij się, że w singlu masz wyłączone asysty, w tym TC.

Rhol trenuje z RB i kręci identyczne czasy w online. Ja jeździłem Ferrari i też w zasadzie w online kręciłem te same czasy. Jednak jadąc Ferrari mam słabszą przyczepność w singlu, niż jadąc testy, czy gp online. Tak więc Twoja teoria zostaje w tym momencie obalona.

Gdy testuję w singlu i wiem, że dobrze mi się jedzie, to wiem, że w online będzie mi się jechało jeszcze milej.

Jak ktoś się uprze, to będzie w singlu trenował z HRT. Jak będzie zadowolony z jazdy, to w online będzie w niebie :) (choć do końca nie jestem pewien czy ten setup przykładowo na HRT i na RB ma ten sam wpływ).

Jazda online jest najbardziej miarodajna

Dlatego właśnie z gotowcem trzeba wejść na testy online i sprawdzić setup. Jeśli jest ok, to trenujesz dalej. Jak coś nie tak, to lekko poprawiasz setup.

To chyba tyle na ten temat.

Edytowane przez MilczaR-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rholek jest specyficznym przypadkiem. On nawet w GT5 nie widzi różnicy online vs offline :P Co tam jest aż nadto oczywiste.

Mi chodzi o fakt jak powinno być to zrobione a nie jak się dostosować do shitexu jaki zaoferowała firma CM. Bo to ze muszę mieć gotowca jest w tym momencie oczywiste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie mam frajdy z jazdy offline. Ja testuje setupy tylko online, jak mam z kim pograć, wtedy zawsze się pogada, śmiechy będą, podyskutuje na temat skrzyni np itp. Właśnie z tego powodu wolałbym godzinną sesje treningową, a nie Q+R. Prawdą jednak jest to, że w tej grze jeden podstawowy setup sprawdza się na każdym torze. Lekkie modyfikacje i można kręcić dobre czasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tam nie mam frajdy z jazdy offline. Ja testuje setupy tylko online, jak mam z kim pograć, wtedy zawsze się pogada, śmiechy będą, podyskutuje na temat skrzyni np itp. Właśnie z tego powodu wolałbym godzinną sesje treningową, a nie Q+R. Prawdą jednak jest to, że w tej grze jeden podstawowy setup sprawdza się na każdym torze. Lekkie modyfikacje i można kręcić dobre czasy.

O to, to. Polać mu! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to, by się dostosowywać do tego, co zapodało nam CM. Ludzi zamartwiał wątek robienia/testowania setupu przy ograniczonym czasie jaki jest w grze. W takim razie znalazłem alternatywę dla tych, którzy potrzebują więcej poćwiczyć. Kowi, ja, Patricko czy Deeny (i wielu innych) nie potrzebujemy tak ćwiczyć i wystarczy nam sesja testowa online. Jednak niektórzy dopiero oswajają się z grą, poznają tory... Tak więc alternatywa ta będzie dla nich na pewno pomocna.

Offline frajdy chyba nikomu nie sprawia, ale jak wcześniej zaznaczyłem testów online jest mało, a przy tym mało okazji poćwiczyć na torze, który nas czeka, a są tacy, którzy nie mogą się zjawić na testach ze względu na porę. Ćwiczyć jednak trzeba i ci, którzy potrzebują, wiedzą teraz jak to robić.

Edytowane przez MilczaR-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×