Watson20054133 10 Napisano 8 Luty 2011 Kierownica musi miec FF bo inaczej to nie kierownica tylko ster z kutra rybackiego i pad lepiej wypada. Hehehe... Gawron Twoje porównania zawsze mnie rozśmieszają :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simon999 2 Napisano 8 Luty 2011 (edytowane) Z doswiadczenia wiem, ze jak kupowac kiere to juz na nia nie zalowac. W simy pogrywam od ponad 5 lat i od poczatku smigam na DFP (obecnie to juz 2 moja DFP, pierwsza trafilo po ponad 100000 km online i offline w rF, Race07, GTRy itp). Podstawowa sprawa FF, bez tego zakup nie ma sensu. Kolejna rzecz, kąt skretu, osobiscie nie wyobrazam jezdzic na kacie obrotu mniejszym niz 720* (tylko w F1 450*). Jesli ktos chce naprawde sie fajnie pobawic a nie wkur.... to nie ma co zalowac kasy na dobry sprzet. Edytowane 8 Luty 2011 przez simon999 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
listek2000 49 Napisano 8 Luty 2011 siemka... przyznaje sie, nie przeczytalem od deski do deski tego posta (46 stron :) ) ale czy moze ten patch 1.05 (co mnie przy nim wlasnie krew zalewa (608MB) bo wieczor idzie sie... a chcialem pojezdzic...) czyni ta gre kompatybilna z G27? Na F1 2010 dziala super zas na Prologu nie moglem skonfigurowac przyciskow na kierze, pomyslalem ,ze to demo wiec pewno w pelnej wersji cos sie zmieni... Kupilem wlasnie gre uzywke na "aledrogo" i widze w opcjach,ze jednak nic sie nie zmienilo :( czy jest szansa (mozliwosc) lub zamiar tworcy gry aby to zmienic w kolejnych patchach? dzieki i pozdr. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yog-Sothoth 11 Napisano 8 Luty 2011 Pochwalę się wykonanym stanowiskiem :) Łączny koszt to ~150zł razem z fotelem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gawron 4 Napisano 8 Luty 2011 Pomyslowe i ladnie zrobione.Tylko wsiadanie jak do samochodu nascar heheheh,dzrzwi nie otwierajot sia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yog-Sothoth 11 Napisano 8 Luty 2011 Akurat to nie problem bo cała półka jest zdejmowana w ciągu 2 sekund :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BrzozaLuk 876 Napisano 8 Luty 2011 Fajne nie powiem, jesli fotel oczywiscie nie lata po pokoju... Ale za 150zl? Jestes pracownikiem IKEI :P? Kurde moze mozna zlozyc zamowienie u Ciebie :P ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marqus_Pirx 371 Napisano 9 Luty 2011 Pochwalę się wykonanym stanowiskiem :) Łączny koszt to ~150zł razem z fotelem. Full-wypas!!!Ładnie,przejrzyście,schludnie.....gratuluję!Kolejny przykład pozytywnego zakręcenia i jego efektów... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yog-Sothoth 11 Napisano 9 Luty 2011 Pod fotel podkleiłem podkładki filcowe i jest ok, ale można równie dobrze przykleić gumę antypoślizgową - ja wolałem jednak mieć możliwość przesuwania po podłodze. Generalnie projekt został wzięty z gtplanet jako średnia najprostszego, najtańszego i pod względem prezencji :) A jeśli chodzi o materiały to Ikea (ceny detaliczne): - fotel PELLO - 99zł - stołek FROSTA - 25zł - półka 79cm w Ikei - 10zł Do tego dwie obejmy do rur jako zawieszki w fotelu, jeden komplet zawiasów z których biorę dół i trochę śrubek. Jedyne co muszę jeszcze zrobić to blokadę na dole żeby nie dało się półki wyciągnąć, poza tym całość sprawuje się idealnie, a po skończonej jeździe zdejmujemy półkę i mamy normalny fotel Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TPS 3 Napisano 10 Luty 2011 Ja po walkach z moim stojakiem w kwestii jego stabilności postanowiłem go zastąpić Wheel Stand Pro. I muszę przyznać, że w kwestii jakości wykonania to nie ma porównania. Ale pomysł z fotelem z IKEA jest fajny. Tom Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
valhalem 2 Napisano 10 Luty 2011 (edytowane) Mam identyczny fotel ( tylko , że czarny ;) ) , dzięki za podpowiedź ! Już wiem co zrobić żeby to wszystko miało ręce i nogi :) Grałeś dłużej na tym fotelu ? Nie boli Cie odcinek lędźwiowy l1-l4 :D ? Masz możliwość regulacji jakoś wysokości i oddalenia/przybliżenia ? ( przejrzałem tylko 2 fotki ;) ) Edytowane 10 Luty 2011 przez valhalem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sipap 34 Napisano 10 Luty 2011 Tak w ogóle to ten typ fotela, jest chyba najpopularniejszy wśród graczy w scigałki(tez mam taki). Bardzo często występuje na zdjęciach zamieszczanych na różnych forach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
listek2000 49 Napisano 10 Luty 2011 (edytowane) siemka... ja podpatrzylem model oryginalny playseats... sciagnalem instrukcje skladania i juz wiedzialem z jakich czesci sie sklada... :) poszedlem do roboty... na spawalnie w 2 godziny pospawali co trzeba, fotel z piwnicy od starego polamanego stealaza i jedyny koszt to 20 zl czarny motip ale i tak sie sciera przy regulacji wysokosci kiery i odstepu tablicy z pedalami :) jedyny minus to waga... oryginal jest z aluminium... zas moja podrobka jest z zelastwa... pozdr. TUTAJ manual ,ktorym podparlem projekt i montaz, jest tez w jezyku polskim. Edytowane 11 Luty 2011 przez listek2000 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aniolekPL 46 Napisano 10 Luty 2011 do 100 zł raczej nie znajdziesz do GT5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
delta3 35 Napisano 10 Luty 2011 Panowie, potrzebuję kierownicy do Gran Turismo 5. Może być byle jaka, byleby nowa. Cena- nie więcej niż 200zł. Coś polecicie? :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yog-Sothoth 11 Napisano 10 Luty 2011 Mam identyczny fotel ( tylko , że czarny ;) ) , dzięki za podpowiedź ! Już wiem co zrobić żeby to wszystko miało ręce i nogi :) Grałeś dłużej na tym fotelu ? Nie boli Cie odcinek lędźwiowy l1-l4 :D ? Masz możliwość regulacji jakoś wysokości i oddalenia/przybliżenia ? ( przejrzałem tylko 2 fotki ;) ) Rozumiem że do mnie "pijesz" ;) Dziś właśnie zrobiłem sobie dłuższą sesję w GT5 i jest bardzo wygodnie, po paru godzinkach absolutnie nic nie boli. fotel ma tendencje do lekkiego gibania się, ale w sumie to nie przeszkadza, a jak się załącza FF to przy okazji czuć i na fotelu - jak w samochodzie ;) Regulacji nie ma, musisz sobie wymierzyć dokładnie pod siebie i tak skręcić - to jeden z nielicznych minusów. Jakbym trochę pokombinował to i regulację by się dało zamontować, ale wtedy koszty idą w górę, poza tym po odpowiednim wymierzeniu fotel sprawdza się idealnie, a goście niech się dostosują :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barol 0 Napisano 11 Luty 2011 zdjęcie zniknęło więc dodaje jeszcze raz mój stojak: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xenomorph 129 Napisano 11 Luty 2011 Dobry dowcip. Może koledze chodziło o 1000pln, bo za 100pln, to się nawet dobrego pada nie kupi :whistling: Co do kierownicy, to nie chodzi nawet o to, że łatwiej się zdobywa złoto, tylko o przyjemność i radość z samej jazdy i tego jak się bardzo człowiek z samochodem łączy. A przede wszystkim czuć samochód. Pozdrawiam B) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JohnySilver 11 Napisano 11 Luty 2011 Również gram na padzie i również wszystkie zawody specjalne czy licencje robię ledwo na brąz. Z kierownicą faktycznie wpadają złota za pierwszym razem? W takim razie chyba sobie zakupię, bo ta którą kupiłem do gry na komputerze konsola w ogóle nie wykrywa. :( Więc przy okazji: Polecicie jakąś kierownicę z pedałami, do 100zł, no i koniecznie żeby komfortowo grało się w gt5? :) Chyba śnisz, że kierownica to recepta na złota. Faktycznie jest łatwiej ale nie wierz w głupoty, że kierownica do ręki i wszędzie robisz złoto za pierwszym razem :) A kierownica za 100zl... odpuść sobie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tofik40 1 Napisano 11 Luty 2011 Również gram na padzie i również wszystkie zawody specjalne czy licencje robię ledwo na brąz. Z kierownicą faktycznie wpadają złota za pierwszym razem? W takim razie chyba sobie zakupię, bo ta którą kupiłem do gry na komputerze konsola w ogóle nie wykrywa. :( Więc przy okazji: Polecicie jakąś kierownicę z pedałami, do 100zł, no i koniecznie żeby komfortowo grało się w gt5? :) Na padzie też się da. Ja właśnie poprawiam w specjalnych akademie AMG na złoto. Oczywiście kilkanaście razy trzeba przejechać jeden wyścig ale nie jest to niemożliwe:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kovalov 36 Napisano 11 Luty 2011 (edytowane) Również gram na padzie i również wszystkie zawody specjalne czy licencje robię ledwo na brąz. Z kierownicą faktycznie wpadają złota za pierwszym razem? W takim razie chyba sobie zakupię, bo ta którą kupiłem do gry na komputerze konsola w ogóle nie wykrywa. :( Więc przy okazji: Polecicie jakąś kierownicę z pedałami, do 100zł, no i koniecznie żeby komfortowo grało się w gt5? :) Ja zaczynałem grać w GT5 padem, i nie było tak źle, ale jak podłączyłem kierę to w 30 min. ozłociłem ... tyle, że fotel pod sobą. Jeśli gra na kierownicy jest zbyt łatwa to warto sprawdzić, które asysty są włączone i czy autem steruje kierownica czy konsola, jak kierownica to proponuję kierować nogami, a gaz i hamulec palcami na padzie, ale dla "mistrzów" to pewnie chleb powszedni (takie AMG to robią na złoto nawet jedną nogą). Jeśli chodzi o bardziej poważne podejście do tematu sterowania w GT5 to grałem: Padem - spokojnie da się robić niezłe czasy, główna zaleta gała nie miota się w rękach, można skręcać bez dodatkowych atrakcji typu FF (a wibracje pada nie mają większego wpływu), gaz i hebel na spustach też dają radę ogólnie przyjemna ale tylko zabawa zdalnie sterowanym samochodzikiem, Kierownica 240 stopni (MOMO) - mniej spokojnie, przewaga (tylko dla tych co mykają autem w realu) gaz i hebel są pod nogami, precyzja kierowania - może jak ktoś wyłączy FF, z tym systemem o precyzji trzeba zapomnieć kiera próbuje nam wykręcić nadgarstki, największa zaleta to super szybkie kontry (szybkie nie znaczy precyzyjne). Z tym sprzętem zbliżamy się do symulacji. Kierownica 900 stopni z bardzo dobrymi sandałami (G27) - tu jest dobrze, zdecydowana przewaga nad w/w w dozowaniu gazu i hamulca, precyzja kierowania dość duża, FF skutecznie utrudnia gwałtowne manewry ale ogólnie jest "łatwiej" niż padem. Wady to problemy z szybkimi kontrami, trzeba się nieźle wysilać ze względu na duży kąt obrotu, kontry są precyzyjne, ale niestety często zbyt wolne, więc bączki się trafiają. Tu mówimy już o symulatorze. Reasumując za 100 zł można kupić podkładki wygłuszające pod kierownicę, matę antypoślizgową i butelkę złocistego trunku w celu oblania zakupu np. G27. Edytowane 11 Luty 2011 przez Kovalov Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JohnySilver 11 Napisano 11 Luty 2011 Wszystko fajnie opisałeś tylko mała uwaga - DFGT, G25 i G27 mają 900 stopni skrętu ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kovalov 36 Napisano 11 Luty 2011 Wszystko fajnie opisałeś tylko mała uwaga - DFGT, G25 i G27 mają 900 stopni skrętu ;) O kurna, dzięki za czujność, to tak zwana "palcówka" . Już poprawiam. . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael-m 101 Napisano 11 Luty 2011 Panowie, potrzebuję kierownicy do Gran Turismo 5. Może być byle jaka, byleby nowa. Cena- nie więcej niż 200zł. Coś polecicie? :) ____________________________________________________________________________________________________________________________________ Czy Thrustmaster zdetronizował Logitecha? Marketing, marketing jeszcze raz marketing.... jak czytam to forum to widzę, że 90% to tzw. fanboy'e Logitecha... czyli ludzie którzy się dali złapać na kierownicę DFGT tylko dla tego, że była dedykowana do GT5. Przed premierą GT5 można ja było kupić za nie co ponad 300 zł teraz kosztuje blisko 500 zł czyli ludzie płacą blisko 2 x tyle za to samo. A co z modelami G25 G27 czyżby Logitech nie opłacił haraczu? A może pseudo zyski z pseudo produktu (DFGT) nie zamortyzowały kosztów "dedykowania"...;Ja także używałem tej pseudo kierownicy dedykowanej, ale sprzedałem, ze względu na hałas i niezadowalający FFB, który pozostawia moim zdaniem wiele do życzenia. Obecnie kupiłem TM F430 FFB, za sprawą Kolegi Arta (100 krotne dzięki i z mojej strony szacunek za głos rozsądku), który zamieścił na tym forum recenzję Thrustmastera F430 FFB. Kierownica (dokładnie tak jak pisał Kolega Art) rzeczywiście bije na głowę DFGT poziomem wykonania, konstrukcją i dużo lepszym FFB- kiem stalowymi pedałami i SYSTEMEM TUCHSENCE, który wykrywa obecność rak na kierownicy i dopasowuje do tego pracę FFB tego w DFGT nie doświadczyłem - wiem, bo testowałem wiele kółek (jest to szósta kierownica, którą sprawdzam). Współpraca TM z GT5 w mojej ocenie jest fenomenalna, zdecydowanie lepsza od DFGT, mimo że Thrustmaster F430 FFB jest oficjalnie przeznaczona do PC. Wiele osób podnosi pseudo argument, że 900 stopni jest rzekomo lepsze od 270. Powiem tak, jest to sprawa indywidualna, dla mnie 900 stopni jest wadą, bo mam agresywny styl jazdy i potrzebuję szybkiego koła do szybkich manewrów. Od 5 lat bawię się w SIM - raceing na różnych platformach, głównie na PC... GT5 używam dla relaksu :))))) i F430 FFB jest dla mnie kierownicą która spełnia moje indywidualne oczekiwania. Oczywiście w przypadku modeli G25 G27 Logitech ciągle góruje, ale co z tego, skoro nie są suportowane przez GT5 sprzęgło jest zero jedynkowe....czyli co musisz dać się złapać na kolejną pułapkę marketingową i wydać 2000 zł na najlepszą kierownicę dedykowaną do GT5 - Thrustmaster T500 RS....Gdzie tu sens gdzie logika? Syn mojej koleżanki z pracy kupił wczoraj za 2000 zł dziesięcioletni samochód (na chodzie z przeglądami ubezpieczony OC AC NW do końca roku) a nie kierownicę do symulatora... Pozdrawiam klub rozsądnych i myślących głową, :)))) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simon999 2 Napisano 11 Luty 2011 Kolego gdybys sie bawil w simracing te 5 lat nie pisalbys, ze 900* wcale nie jest tak potrzebne. Jest duzo wieksza precyzja. Objezdzales simy na PC, masz agresywny styl jazdy to dlaczego w simach typu R07, rF majac 900* ustawiajac 900* obrotu nie zwiekszales SL? Precyzja wieksza a i wcale az tak ostro nie trzeba krecic. Thrustmaster ma rowniez dobry sprzet, nic do niego nie mam, ale puki co w przedziale cenowym do 500PLN rzadzi Logitech. Glownym tego powodem jest wlasnie 900*. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach