Skocz do zawartości
MagEllan

Wander

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 6 czerwca roku pańskiego 2015 dość cicha premierę miała gra Wonder (PS4) dostępna  także na PC (steam).

 

Oto opis tej gry zaczerpnięty prosto ze PSS:

 

 

Wyobraź sobie kojące dźwięki tropików wokół siebie. Wsłuchaj się w uderzenia fal o brzeg i odgłosy przelatujących ptaków. Jesteś częścią natury, która tętni życiem.
Rozpoczynasz życie jako gigantyczne drzewo, niewiele wiedząc o samym sobie. Ożywasz dzięki rzadkiemu kwiatowi, którego niezwykła moc odmieni Twój los i odkryje przed Tobą nowe obszary. Czarujący śpiewacy operowi prowadzą Cię przez las. Odkrywasz sekrety, nawiązujesz przyjaźnie z innymi wędrowcami i poznajesz kolejne elementy wciągającej fabuły. Gra zachęca do eksploracji pięknego świata wokół Ciebie, szukania innych graczy, przybierania nowych form z unikalnymi umiejętnościami i własną historią.
Jeśli czasami zastanawiasz się, jak by to było szybować po niebie i czuć wiatr w skrzydłach niczym gryf, przybrać formę drzewa i zespolić się z naturą, czy też przemierzać głębiny oceanu jako zwinny płaz, poznaj pełną tajemnic rozgrywkę eksploracyjną w trybie współpracy w grze Wander.

 

Oto trailery tejże produkcji:

 

GDC and PAX East 2015 Trailer:

 

Wander -- Story Trailer:

 

Gra w PlayStation Store kosztuje 104pln.

 

--------------------------------------

Zarówno na steam jak i wśród użytkowników PS4 pojawiają się negatywne opinie. Na Steam sporo osób będzie wnosiło o zwrot kosztów z powodu błędów dręczących grę.

Na YT pojawiły się filmiki z PS4 obrazujące jak słaba jest ta gra od strony technicznej i ze sam CryEngine cudów nie zrobi trzeba jeszcze umieć w kolo niego kod napisać.

Filmiki w spoilerach:

 

 

 

W tej chwili dostępna jest tylko jedna recka z Push Square: http://www.pushsquare.com/reviews/ps4/wander

Z  której oprócz tego co widać gołym okiem (z filmów na YT):

- lewitacja jako niedopracowanie gry,

- przenikanie obiektów, przenikanie przez obiekty, 

- gwałcący gałki oczne pop-up i pop-out obiektow

Dorzucone są takie braki jak:

- komunikacja miedzy graczami odbywająca się w języku gry, odbywa się poprzez rysowanie symboli na touch padzie - co zdaje się nie działać bo nie ma marginesu błędu a próba powiedzenia "hello" może zająć masę czasu, co powoduje ze gracze po prostu rezygnują z komunikacji, jeden z prostych symboli to okrąg ale jego odwzorowanie mazianiem palcem po touchpadzie to level impossibile wg recenzji.

- liczba wcieleń w inne formy jest ograniczona (do 4rech)

- wyraźne linie dzielące tekstury, np na kamieniach czy na plaży gdzie wyraźnie widać jak tekstury o rożnych kolorach się łącza.

- niedopracowany ruch postaci (chodzenie, bieganie, skakanie), problemy z bieganiem,

- gra ma opcje "Can't move" Yes?/No? która pozwala wybrnąć z glitchy, lub kiedy nasza postać się zablokuje - co jest interesujące acz chyba lepiej dopracować produkt zamiast częstować gracza taka opcja z której ten zmuszony jest korzystać (wnosząc po opiniach na steam)

Ocena Push Square - 4/10  - za oryginalny pomysł.

 

--------------------------------------

 

Szczerze, lubię czasami coś innego oryginalnego, nawet prostego bo czasami coś może być genialne w swojej prostocie, a eksplorowanie przestrzeni poza oklepanymi schematami growymi to coś co potrafię docenić.

 

Niemniej jednak w wypadku tej produkcji na usta cisną się słowa/pytania:

Ja piórkuje czy to jest jakiś żart!!??!!

Kto to tak zaprojektował!!??!!

Czy ktos to te(s)tował!!??!!

 

Kto siedzący w akceptacji po stronie Sony będący odpowiedzialnym za zatwierdzenie gry to przyklepał, i dlaczego??

 

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mógł być kolejny dobry indyczek do Plusa. Kaz będzie musiał zhakować metacritic i liczyć, że tej gry nikt w przyszłości nie odpali. 
 
Czy Wy widzicie jak postać się porusza? Przecież to jest poziom gazetowych gierek CI sprzed 10 lat.
 

Nie oszukujmy się, ktoś taki jak prezes Sony Computer Entertainment Worldwide Studios jest na pewno bardzo zajętą osobą. Skąd jednak Shuhei Yoshida bierze czas na gry i jeszcze aktywnie dyskutuje o Bloodborne (PS4)? Praca, podróże – to wszystko zajmuje czas. Mimo to Yoshida ma go wystarczająco, aby w sposób, którego nie powstydziłby się żaden znawca gier wideo mówił o poszczególnych produkcjach. Odpowiedź jest jednak prostsza niż myślicie. To po prostu część jego pracy. Tak właśnie Yoshida stara się wytłumaczyć ten fenomen. Jako SCE WWS musi znać najnowsze trendy i poszczególne gry wideo. Dzięki temu wie, czego chcą konsumenci. Gra w bardzo wiele gier, może nie tak dokładnie jakby chciał, ale kiedy widzi przykładowo ocenę 9 czy 10 przy Wiedźmin 3: Dziki Gon, to dostaje czytelny sygnał, że jest to coś, czego mogą chcieć gracze.


Ciekawe czy po zagraniu w Wonder nakaże wypieprzenie tego tytułu ze sklepu.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mag przez ciebie straciłem 7 minut życia wchodząc w ten temat i oglądając te filmiki  :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mag przez ciebie straciłem 7 minut życia wchodząc w ten temat i oglądając te filmiki  :P

 

Doliczyles czas na czytanie posta - czy TL;DR :P

 

Coz, jesli paru graczy zapozna sie z postem filmami - znow calkiem ladne trailery i gra ktora troche do nich nie przystaje, kontra mocno drewniany gameplay moze uchroni to ich  przed checia inwestowania w ta orgyninalna (i sama oryginalnosc doceniam) produkcje ktora to jest powiedzmy to dosc delikatnie malo grywalna z powodu niedopracowania technicznego - to cel mojego postu zostanie osiagniety  :)

 

Niemniej patrzac na tą produkcje - zaczynam sie bac jak bedzie No Man's Sky wygladac i co bedzie poza 3743723947244234214 planet ofrowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra mogła byc ciekawa, ja akurat jestem fanem mmorpg i grałem w praktycznie wszystkie głośne tytuły.

Ale Wander to nie jest skończona gra, to jest zlepek kodu w prealpha który mi się wysypał 4 razy w ciagu 10min próbowania tego tytułu. Pomijając oczywiście takie braki jak kompletnie niedziałający touchpad (tu nie chodzi o dokładność odwzorowania - on kompletnie nie działa).

Napisałem wczoraj do Sony by mi oddali pieniążki - bo gra po prostu nie działa i zostałem zrobiony w balona - do tej pory zero odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra mogła byc ciekawa, ja akurat jestem fanem mmorpg i grałem w praktycznie wszystkie głośne tytuły.

Ale Wander to nie jest skończona gra, to jest zlepek kodu w prealpha który mi się wysypał 4 razy w ciagu 10min próbowania tego tytułu. Pomijając oczywiście takie braki jak kompletnie niedziałający touchpad (tu nie chodzi o dokładność odwzorowania - on kompletnie nie działa).

Napisałem wczoraj do Sony by mi oddali pieniążki - bo gra po prostu nie działa i zostałem zrobiony w balona - do tej pory zero odpowiedzi.

 

Jest mi niezmiernie przykro, ze sie naciales. Niestety polityka Sony jest jasna - zakup produktu jest ostateczny a Sony czesto ma wywalone na to czy on dziala czy nie.

 

Ja lubie oryginalnosc i nietuzinkowosc w grach, ale nigdy nic nie kupuje na premiere bo doswiadczenie (i nie wazne czy to produkcja duza czy mniejsza niezalezna) pokazuje ze mozna sie rozczarowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw przejrzałem kilka for gdzie ludziska mają identyczny problem. Jest szansa na refund - co prawda niewielka, ale moim zdaniem warto spróbować.

I warto robić gównoburzę gdzie się da, by takie crapy nie pokazywały się więcej w PSS. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie moge sie powtrzymac przed kopaniem tej gry. 

 

Przejrzalem watek na reddit - i moze fakt nie powinno sie biednego Sony obwiniac bo przeciez ich proces akceptacji to sprawdzenie czy gra sie odpala i nie crashuje (buuuu wtopa Wander sie crashuje).

Do tego to jest MMO wiec powinni sie bardziej przylozyc.

 

Moze powinniem współczuć zespolowi co to robi w koncu to tylko 1 dev, jeden na czesc etatu dev i jakas babka co to testowala (i to zle jesli moge cos jej zarzucic).

 

Ciekaw jestem jak oni chcieli dodac do tego wsparcie dla VR skoro nie potrafia zrobic symulatora chodzenia, a byly takie plany:

wander-rift.jpg

 

A dla cierpliwych sesja Pytan&Odpowiedzi (przewincie od razu do 6 minuty) ktora ma prawie poltorej godziny po 10 minutach powiem jedno bullshit...

brak tutoriala i wprowadzenia do gry - o byl jakis przeciez na YT i bedzie ich wiecej.

O masz problem z X - ale jak to na PS4 testowalem to nie mialam  problemow....

 

Moze dalej bedzie ciekawiej w kazdym razie przyjeli postawe obronna czyli gra dziala  :) Coz w zeszym roku bylo Basement Crawl w tym roku mamy Wander ale rok sie jeszcze nie skonczyl....

 

a tutaj link do sesji Q&A:

http://www.twitch.tv/wander/v/5827915

 

Edit:

przesluchalem calkiem sporo, wiec  bronia sie, twierdza ze beda  latac oraz pracowac nad zawartoscia  - to ja sie pytam co jest przedawane? wczesny dostep?

 

------------------------

Edit 2015-08-09

Rezencje

 

PSSite:

http://www.pssite.com/recenzje-1660-recenzja__wander__ps4_.html

ocena 1.

 

Eurogamer PL:

http://www.eurogamer.pl/articles/2015-06-09-wander-recenzja

ocena 1

 

GameSpot:

http://www.gamespot.com/reviews/wander-review/1900-6416171/

ocena 2

 

PushSquare:

http://www.pushsquare.com/reviews/ps4/wander

ocena 4

 

Na chwile obecna gry nie da sie wyszukac w PSS - czyzby Sony ja usunelo, po cichu? Czyzby skojarzyli iz gra jest niegrywalna (z powodu bledow)? czyzby zrefundowali ja tym ktorzy ja kupili?

Edytowane przez MagEllan
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×