Jump to content

Followers

No followers

Information

Group

Old Boy

Content Count

8,453

Birthday

Unknown

Last visited


Joined

  1. MagEllan

    Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

    No niesty UBI nieco widac mocno przegielo - bo nie oszukujmy sie zrobic kolejna czesc majac calkiem ok (choc nieco powtarzalna) poprzednia czesc i wydac kolejna gorsza? Ja nie licze na nic od ubi nieco bylem zainteresowany WD3 ale poczeka sie na recki i opinie, spadek ceny nie pali sie. Beyond Good & Evil 2 tez zamienili w always online coop kij wie co. O dziwo mysle ze EA moze byc w trudnej sytuacji nowe materialy z The Fallen Order pokazuja, ze gra moze byc spora, ze jest pare planet, ze system walki to wiecej nizli tylko pew-pew z SW BF, ze lacza elementy znane z innych TPP singli (ekslploracja, platformowanie, walka i to w roznych smakach). Nie promuja jakos mocno tej gry. Jesli gra okaze sie dobra i jesli sie sprzeda dobrze to udowodni to ze EA bylo w bledzie ze swoimi poprzednimi decyzjami, oraz ze gracze chca porzadnych singli. A ubi moze sie ogarnie, ale na SC nie licze. Swoja droga to tez dobry przyklad jak urżnąć kurze zlote jaja. Mieli dobra serie, ale conviction zostalo zle przyjete, w SC:Blacklist (mnie akurat siadlo bardzo dobrze) probowali to nieco naprawic (byla opcja przechodzenia na ducha, jak i tez inne opcje) masterowanie dawalo fun. Ale co? po Conviction gra sprzedala sie zenujaco, swoja kopie na PS3 kupilem za grosze bo kopie wypadaly z kosza z napisem wyprzedaz. Wiec jesli zamiast zrobic porzadnego singla, nawet jesli na wiekszych mapach (nie trzeba otwartego swiata). No ale to UBI, wiec nie mam wielkich nadziei ze porzuca swoja formule. To czego bym sie obawial ze gra bedzie znow mniej taktyczna ze elementy taktyki i skradania zostana ograniczone i wyjdzie jakis potworek.
  2. MagEllan

    Need for Speed: Heat

    Walssnie ogladam gameplay od GameRiot (ten pierwszy co @helganinwkleil) i nie sadzilem ze to powiem ale poki co nie ma tragedii moim zdaniem i jest ciut lepiej nizli w Payback. Oczywiscie filmik ni jak nie oddaje modelu jazdy. To co mi sie nie podoba bo wole bardziej old schoolowe podejscie to znow level wozu. Co sie stalo z prostym po prostu zarabiam i kupuje czesci i gram jak mi pasuje. Zamiast tego mamy wyscigi za dnia gdzie zarabiamy kase ktorej i tak nie wydamy poki nie podbijemy reputacji scigajac sie noca. Kumam ze taki zamysl tworcow zeby pewnie nieco wydluzyc rozgrywke ale nie jest to system progresji ktory mi sie podoba. Dodanie opcji risk/reward jest ciekawe ale jeszcze znow nie do konca jestem przekonany. Bo gra moze latwo nieco oszukiwac i jesli po nocy nie uda nam sie zadeponowac punktow reputacji to trzeba bedzie powtarzac. No i jeszcze jedno co sie stalo z mechanikami badz w pierwszej trojce zeby ukonczyc - tu widze w nocy 1 miejsce albo nie zaliczyles. Ogram triala w Origin Access i sie zobaczy, moze moja ocena poleci w dol po tym doswiadczeniu ale poki co uwazam ze gra moze wypasc lepiej niz payckback ktoremu wystawilem ocene (5,5/10 taki przecietniak z plusikiem).
  3. MagEllan

    Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

    no szybko polecialo, bardzo szybko. Ale nie oszukujmy sie - nie jest to dzielo przyjete zbyt cieplo nawet IGN czy inny GameSpot nie byly zbyt przychylne w swoich reckach. Z drugiej strony jakos mi UBI nie zal (a byl moment ze nawet troche mi ich bylo zal o tym pozniej), prowadzenie dzialanosci gospodarczej wiaze sie z ryzykiem. Ubi moglo pojsc sciezka z Wildlands i poprawic gre, a poszli gdzie chcieli podjeli ryzyko - ich decyzje. Moment kiedy troche bylo mi zal ubi byl w 2012 czy 13 roku jak wyszedl SC:Blacklist - dobre recki, bardzo dobra (w mojej opinii gra - wybor duch, pantera a dla tych co sie nie bawia w skradanki byl i styl szturmowiec czyli na rambo), przyzwoite mapy i lokacje. I co gra sie zupelnie nie sprzedala. W pol roku po premierze kupilem ja bo rzucila mi w oczy w koszu z napisem wyprzedaz a cena byla smieszna, I ja rozumiem ze biznes ze trzeba zarabiac, monetyzowac itd. Ale mozna stosowac rozne modele biznesowe. Bo jednak czesc klientow moze stwierdzic a idz pan w pieruny z takimi grami.
  4. MagEllan

    W co teraz gracie?

    PC: Crash i Spyro - z jednej strony mila podroz w czasy starszych mechanik, z drugiej strony widac jak gry od tego czasu sie zmienily, nowa oprawa ale mechaniki rodem z koncowki lat '90 troche mi nie siadly.
  5. MagEllan

    Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

    Obawiam sie ze UBI udowodni ze sie mylisz
  6. MagEllan

    Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

    To odpowiem lacznie. Akurat obejrzalem recke Angry Joe i w sumie nic nowego z niej sie nie dowiedzialem... te same zarzuty co w innych reckach. No ale do rzeczy. Przylaczam sie do Was panowie - sam duzy, ba ogromny swiat nawet jesli zroznicowany moga sobie wydawcy wsadzic w zad. Nie trzeba ogromnej mapy zeby miec otwarty swiat. Nie trzeba setek znacznikow zeby gracz dobrze sie bawil. Ale no wlasnie. Po co robi sie takie gry (a breakpoint jest tutaj dobrym przykladem) wrzucic nude zeby rzucic pomocna dlon z platnosciami. I to jest cos co robi sie juz na poziomie projektowym, i zbytnio przypomina mi to po penisie fest gry mobilne (EA pamietamy jak żeście zeszmacili Dungeon Keeepera mobile). I to wlasnie jest problem gry robione pod dojenie kasy i/lub klepane ze schematu (niepotrzebne skreslic acz te rzeczy ida czesto w parze). Tez mam przesyt otwartych swiatow. zbierz 100 piorek, 100 notatek, 100 kij-wie-czego-ale-zbieraj, misja A - jedz na drugi koniec mapy, zrob cos, wroc, i wrzucanie tego x100 bo czemu nie... to mnie meczy. A mimo to np taki Horizon:ZD mi siadl, i tutaj to nie przytyk a pozytywne porownanie nieco mialem z ta gra jak w FC3 - w miare rozwoju wykorzystywalem nowe zabawki i eksterminowalem na rozne sposoby wrogow/maszyny. Ale raz mapa nie jest az tak ogromna jakby sie moglo wydawac, dwa nie ma zbyt wielu zadan, nie jest nasrane znacznikami. Niemniej wiele gier po prostu skreslam. Po JC 2 ktore mi siadlo rewelacyjnie o ogralem je 2 razy, JC3 nie siadlo (do tego stopnia ze nawet nie dalem tej grze drugiej szansy jak byla na promocji za jakies grosze), JC4 bylo juz skreslone. Sa inne lepsze gry. To samo z masa innych gier. Aktualnie postawilem na cos innego Crash i Spyro (czyli gry wydawane w oryginale od 1996 do 2000 jesli dobrze pamietam) nigdy nie gralem w oryginaly na pierwszy kontakt z obu grami byl ciekawy.... ale o tym to chyba w stosownych watkach...
  7. MagEllan

    Horizon: Zero Dawn

    co gracz to opinia, i 2 moich znajomych odbilo sie od Horizon:ZD piszac troche nuda, gameplay nie powala. Postaram sie wytlumaczyc o co chodzi z tym ze trzymal mnie gameplay. 1. mapa jest roznorodna ale nie jest za duza, i nie jest upstrzona aktywnosciami jak golebim gownem bulwar. Masz obozy bandytow (pare), strefy skażone (11), i tereny lowieckie (pare). Misji pobocznych jest ciut wiecej ale spoko. To samo jesli chodzi o znajdzki wymienialne u kupcow. A nie 100 piorek, 100 obozow, 100 czegos innego jak w co poniektorych grach co mnie czasami odrzuca. 2. Gameplay loop. Zaczynamy jako niedoswiadczony łowca, a wraz z postepem levelowaniem, zdobywaniem nowego sprzetu stajemy sie koksem. I to mi sie zwyczajnie podobalo, tak jak podobalo mi sie w innych grach gdzie z czasem dostajemy nowe umiejetnosci czy zabawki. Tutaj przyrownalbym gre do FC3 - w ktorym mialem dokladnie to samo z kazda nowa opcja podchodzilem do czesto tych samych zadan w nieco inny sposob. W H:ZD odpowiednikiem tego bylo podchodzenie do kolejnych kreatur z ktorych wypadal lepszy loot (mody broni i ubioru). Przyklad pierwsze starcie z duza latajaca kreatura bylo porazka, kolejne bylo sukcesem ale okupionym dluga walka (uczylem sie jak do owej kreatury podejsc) gdzie w trakcie tej walki wykorzystalem wiekszosc moich zasobow i zostalem prawie goly jesli chodzi o amunicje, ale wraz z postepami levelowaniem pod koniec gry wbijalem na uber-Aloy mowiac no choc tu kreaturo zaraz dostaniesz w diub i serce! 3. Do samej walki i tego jak kreatywnie wykorzystac oręż trzeba bylo przywyknac bo gra daje opcje w wiekszosci tylko opcje. Wscizg ze spowolnieniem czassu, skok ze spowolnieniem czasu (szczegolnie z tego drugiego korzystalem) pomagaly plynnie ubijac maszyny. I to teraz moze to byc zaskoczenie dla wielu ale sam w grze moge wymienic sporo minusow: - dlugi wstep ktory ciagna sie jak flaki z olejem - i bardzo sredni tutorial. Czego sa swiadomi sami tworcy - (polecam post mortem z GDC), uczymy sie jak zbierac ziolka, drewno i kamienie, gdzie mechanika rzutu kamieniem staje sie bez znaczenia doslownie pare minut po tym jak otwiera sie mapa bo mozemy rozwinac miejetnosc gwizdania. - menusy, handel, przekopywanie sie przez to - nie jest to zbyt intuicyjne, nie zawsze jasno jest opisane jaki zasob do czego sluzy. Przyklad menu zlomu - i Plomien - handel wytwarzanie amunicji i fajnie ale jakiej amunicji? no zeby to sprawdzic to trzeba wejsc w menu wytwarzania amunicji. - walka z przciwnikami ludzkimi - szczegolnie ta wymuszona w misjach jest czesto taka se. Tam gdzie mamy dowolnosc podejscia wolalem robic to po cichu i bawic sie z przeciwnikami. - Tutaj to aspekt techniczy - czyli ograniczone pole po ktorym poruszaja sie dane maszyny. Tworcy zeznali ze wynika to z ze streamingu danych do pamieci i mieli nadzieje ze nie bedzie to problem dla zbyt wielu. Podczas gdy to byl jeden z elementow wytykany w reckach. Jesli ktos bedzie to wykorzystywal moze sporo maszyn pokonac z dystansu zajmuje to wiecej czasu bo zadajemy mniejsze obrazenia ale jestesmy "bezpieczni". Tutaj dla kontrastu przypomnial mi sie wiedzmin gdzie jakas latajaca kreatura na poziomie 32 gonila mojego Geralta na poziomie 16 (bo zachcialo mi sie mape zwiedzac) przez pol mapy... bylo to z jednej strony upierdliwe z drugiej docenilem ze pchajac sie gdziec mozna sobie narobic klopotow. - animacje postaci podczas dialogow - no Uncharted 4 to to nie jest, czasami wypadalo to conajwyzej OK. No i jak pisalem wczesniej fabula moze byc (6/10) tez nie pomogla. Ale mimo wszystko bawilem sie bardzo dobrze. W pelni rozumiem ze komus gameplay mogl nie podejsc. Mnie akurat podszedl i jestem zadowolony ze ogralem ten tytul.
  8. MagEllan

    Horizon: Zero Dawn

    ukonczylem podstawke - jeden trofik do platyny. Ocena koncowa bardzo dobra 8/10 Ale mnie przy grze trzymal gameplay, i gameplay loop. Niestety historia jest wg mnie moze byc (6/10) to jak ona sie nie klei, ile to ma dziwactw i kompletnie niezrozumialych decyzji przedwiecznych czy jak ich tam nazywaja. Zanim ktos zarzuci ze trzeba czytac - widokowki mam wszystkie i ta historia poboczna jest akurat dobra. Mam wszystkie zapiski przedwiecznych i hologramy. Nie mam wszystkich zapisow zwiaznych z obecnym stanem swiata ale chyba z polowe zebralem i czesc z nich jest ciekawa. Ale glowny watek.... no nie speclajnie. To jedna z tych gier gdzie ocena koncowa to cos wiecej nizli suma skladowych. Ale zeby nie to ze z niedozbrojonej i niedoswiadczonej wojowniczki moglem stac sie predatorem to ocena nie byla by tak wysoka, bo to glownie trzymalo mnie przed TV.
  9. MagEllan

    Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

    nie jestes sam niejaki Jim Sterling mial dokladnie to samo. Biedaczyna zalewal sie jakas whisky i zmuszal do grania zeby nagrac swoje Jimpressions.
  10. MagEllan

    The Last of Us: Part II

    no to polecimy po czeci dyskusji. Wbijam miedzy wodke z zakaske. @zdun banito i psychofanie Niny, @bany® i @Kentucky Zaczniemy alfabetyczenie Bany - kwestia odbioru dziela (bo tyczy sie to gier, filmow czy ksiazek) - czynniki jesli mialbym wymienic to bagaz doswiadczen i wrazliwosc, kwestia dojrzalosci pewnie tez ale akurat wole tego argumentu unikac bo bywa naduzywany czesto w obronie danego tytulu i to czesto argument ostateczny (majacy zakonczyc dyskusje). Kentucky - widzisz majac juz czynniki ktore wplywaja na odbior Tobie historia podeszla, wzruszyla a innym no nie szczegolnie ja zaliczam sie do tej grupy TLOU 1 bylo gra dobra moze dobra z plusem i tyle. I tutaj dochodzimy do Zduna - z ktorym zgadzam sie w tym jak dojrzalym tytulem byl Papo&Yo (mimo iz trochu mu w departamencie technicznym zabraklo, co obnizylo moja koncowa ocene, na tylko ciut ponizej tej ktora dostalo odemnie TLOU), Brothers A Tale of Two Sons w mojej oceni jest rewelacyjne (9/10) maly indyk na pare godzin z ocena wyzsza niz TLOU! Po prostu moja wrazliwosc (a sa tacy co twierdza ze empatie mam na poziomie krzesla) i bagaz doswiadczen sprawily ze Bracia trafili do mnie bardziej nizli TLOU. W pelni rozumiem ze ktos moze z racji innej wrazliwosci czy doswiadczen uwazac TLOU za arcydzielo, acz ja tego zdania nie podzielam. Dorzuce tutaj jeszcze jedna gierke od czapy bo czemu nie Life is Strange - dla mnie objawienie na rynku gier sredniopółkowych i bardzo dobra z plusem gra zahaczajaca o rewelacje. I luz co kto lubi co komu pasuje. Wszystkim czekajacym na TLOU Part 2 zycze aby gra spelnila ich (niemale) oczekiwania. Ja z pewnoscia gre ogram, ale nie moge powiedziec zebym na nia jakos wyczekiwal.
  11. MagEllan

    DOOM Eternal

  12. MagEllan

    Death Stranding

    Nie w kontekscie tego zdania. Bo brzmi to jakby brak opcji wyboru nie byl problemem, bo jest alternatywa (conajwyzej srednia w mojej opinii). Pamietajmy tez ze zmiana jezyka w konsoli wymusza czesto obie sciezki zarowno voice over jak i napisy. Wiec zdecydowanie nie powiedzialbym "po problemie". Tak czy inaczej gry powinny miec menu wyboru jezyka. Gdzie gracz moze ustawic sobie dowolna kombinacje dostepnych jezykow.
  13. MagEllan

    Death Stranding

    Nie do konca. Jak pisalem przy okazji dyskuji o wersjach jezykowych ja optuje za wyborem. Zmiana jezyka w konsoli nie pozwala na mix dowolnej sciezki voice over z dowolna sciezka napisow. A nie oszukujmy sie dodanie takiej opcji nie jest ani trudne ani czasochlonne. Pozwole sie nie zgodzic. Jest wprost przeciwnie. EA na PC zmusza graczy do PL nie dajac nawet wyboru ktory ci mieli pare lat wstecz. Ogolnie w tej generacji ktore nie mialy menu wybory jezyka (czegos co w poprzedniej generacji bylo raczej powszechne). Jak pisalem powyzej ja optuje za wyborem. I taki byc powinien. I tak masz racje Horizon:ZD ma menu zmiany jezyka ale juz spider-man, the order 1866, ratchet & clank takowego nie maja. A rozwiazanie jest proste gra ma X sciezek audio i Y sciezek napisow - dac menu niechaj sobie gracz wybiera co chce. I takie rozwiazanie uznaje za jedyne sluszne.
  14. MagEllan

    Steam, Origin, itd.

    Gry EA dostepne beda takze na Humble Store. oferty moim zdaniem bez szalu... Szczegolnie biorac pod uwage origin access za 15 pln za miesiac. Ale jesli ktos woli posiadac cyfre niz kupowac abo to jest pare gier po 4,99eur https://www.humblebundle.com/store/need-for-speed-payback https://www.humblebundle.com/store/burnout-paradise-remastered
  15. MagEllan

    Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

    Moim problemem (pomijajac juz monetyzacje) jest to ze zrobili jak pisalem wczesniej frankensteina - gdzie jakies elementy rpg-looter-shootera w czyms co powinno byc taktyczna strzelanka. No ale pomijajac to, swiaty robia fajne (ale pewnie maja juz do tego szablony i tylko je poleruja). Spec Ops nie ma jeszcze dekady i owszem strzelanie bylo takie sobie, ale przekaz, niejednoznacznosc i fabula wysoka polka (wiem bo ogralem w tym roku raz jeszcze kampanie). UBI zamiast skupiac sie na ulepszaniu wrzuca to samo w kolo macieju i robi sie nijakie mialkie cos jakby ktos zamiast podac na stol salatke warzywna wystawil przeciery dla niemowlakow... Ale uwaga mimo iz do UBI nie mam przesadnie przyjaznego stosunku to sa rzeczy gdzie probuja, lub jesli spierlolą koncertowo to potrafia naprawiac. Przyklady: Star Trek Bridge Crew (pogralem 3h) fajna opcja, fajnie ze na VR, na papierze idealna gra dla niszy fanow a jednak cos nie pyklo bo gra nie oferuje jakiegos wyraznego smaku. Steep - po SSX ktore umarlo, UBI probowalo wejsc w sporty zimowe i dobrze probowali, mnie gra nie przekonala i chyba nie byla sukcesem. Raymany zostawiam bo ubi wycofalo sie z mniejszych gier a szkoda bo 2 ostanie odslony byly bardzo dobre. Z gier ktore ratowali to R6:Siege oraz For Honor. Wiec probuja ale jak sie okazuje te ich proby sa srednio udane wiec wracaja do klepania czegos co sie sprzedaje, czegos co mozna monetyzowac. Przykladem prob bardziej udanych sa rewitalizacje Assasynow - czyli 2 ostanie odslony ktore nieco zmienily formule. Obstawiam ze UBI zrobi 5h triala, a potem darmowe weekendy - wiec mozna spokojnie poczekac i na spokojnie sprawdzic. Lub kompletnie olac ta gre.

Community Reputation

MagEllan last won the day on October 6

MagEllan had the most liked content!

2,674 Guru

Informacje o profilu

  • Wiek
    38
  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

12,028 profile views
×