Skocz do zawartości
bloterzoter

O ograniczeniu zielonych i płaczu czarnych.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość
Dałoby się pogadać gdyby forum nie było ciągle atakowane przez zatwardziałych 13 letnich fanboyów X0, którym ich forum już się znudziło.

nie dało by się bo są też fanboye ps3 którzy równie sprawnie jak ci od x'a psuli by kulturę i poziom tematu :/ po za tym nie chcę mówić "a nie mówiłem" ale - a nie mówiłem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie dało by się bo są też fanboye ps3 którzy równie sprawnie jak ci od x'a psuli by kulturę i poziom tematu :/ po za tym nie chcę mówić "a nie mówiłem" ale - a nie mówiłem?

Ale to jest forum dla posiadaczy PS3, nawet takich fanatycznie zakochanych w swojej konsoli.

Jak pojedziesz do innego miasta i tam zaczniesz bluzgac na to miasto i udowadniac wyzszosc swojego to dostaniesz wpier... i nawet miejscowe dewoty stana po stronie tych co tlukli.

A w temacie chodzilo o to, ze developerzy przy projrktowaniu gier musza brac pod uwage ograniczenia plyty DVD w stosunku do BD. Co jest faktem. A skoro wydawcy gier multiplatformowych przyzwyczaili sie do pisania gier na Xboxa i portowaniu ich potem na PS3, to znaczy, ze potencjal konsoli Sony lezy odlogiem.

Co w konsekwecji hamuje cala branze gier. I to jest fakt. Jakie jest moje zdanie? Microsoft pospieszyl sie ze swoja konsola, ale bylo to konieczne, zeby przetwrwac na rynku po wtopie z pierwszym Xboxem i zepsul rynek. Niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ale to jest forum dla posiadaczy PS3, nawet takich fanatycznie zakochanych w swojej konsoli.

ale ja nie napisałem, że nie jest, tylko, że zaniżają poziom i kulturę forum....

Microsoft pospieszyl sie ze swoja konsola

i to jest jedyna rzecz w świecie konsol za którą powinniśmy mu być wdzięczni gdyby ją wydał równolegle do ps3 albo co gorsza po ps3 zmiótł by ją z powierzchni ziemi...

co do dvd vs bd, to fakt dvd trochę ogranicza rozwój, ale w nie zbyt zauważalnym stopniu, na razie i tak chyba tylko mgs wykorzystuje bd ale tylko i wyłącznie dzięki cud scenką, a reszta zmieściła by się pewnie na 1-2 płytach dvd, może 2,5 , bo co z tego, że taki uncharted ma lepszą grafikę (co prawda ja nie wiem co w niej takiego pięknego, no ale cóż ) jak można go przejść w 5 godzin na najłatwiejszym poziomie? (poziom trudności nie wpływa za bardzo na zajęte miejsce na płycie ), pewnie, że bd będzie na plus dla ps3 za kilka lat, tylko z tego co czytałem w necie m$ miał możliwość władowania bd również do x'a, ale uznał, że woli skupić się na lepszych grach niż lepszym napędzie, władował dvd, możliwe, że chciał oszczędzić na napędzie i wcisnął kit, ale kto go tam wiem, tak czy inaczej gdy bd będzie wykorzystywany w 100% m$ będzie się przymierzał do wydania następnego x'a jeśli już nie wyda, który pewnie będzie miał lepszy napęd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hahah GT5 ma ładne samochody a otoczenie to jakas kpina, Pgr4 bije na łeb w tym aspekcie Gt5 ma ładne samochody i otoczenie które wygląda jak prawdziwe.W gt5 cała moc ps3 poszła w samochody a jakis mały % uzyli dla tras i wyszło to co wyszło.Co do gry akcji poczekaj na splinter cella sądząc po tym co goscie wyciskali z pierwszego xboxa jestem spokojny.Kz2 ok ale przy gow 2 nie jest juz taki wielki.Co do dzungli lepsa widziałem w far cry instincts Predator hahahah.Nosnik dvd jest in plus szybsze ładowanie a powiedz mni która gra na PC wyszła na nosniku wiekszym niz DVD 9????????????? Zadna i jakos games for windows nie potrzebuja blu raye zeby istniec , a prawda jest taka ze to xbox 360 jest prawdziwą konsola nie ma instalacji wkładam płyte i gram.Tak wiec blu ray potrzebny jest tylko konsoli ps3 zeby kojima mogł sobie wstawiac 100min przerywników filmowych w HD, bo do normalnych gier fps scigałek starcza jeszcze te DVD9 , a tak jak ktos wspominał wyzej zmiana płyty po 10 h nie stanowi problemu.Jakos za czasów psx nikt nie marudził ze final 7 wyszedł na 5 cd a teraz wielce fanboye ps3 wysmiewają x'a który zjadł juz ps3.

Imho marna prowokacja..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Imho marna prowokacja..

Prowokacja? To wejdź na jego profil i poczytaj inne jego posty...

tylko z tego co czytałem w necie m$ miał możliwość władowania bd również do x'a, ale uznał, że woli skupić się na lepszych grach niż lepszym napędzie, władował dvd, możliwe, że chciał oszczędzić na napędzie i wcisnął kit, ale kto go tam wiem, tak czy inaczej gdy bd będzie wykorzystywany w 100% m$ będzie się przymierzał do wydania następnego x'a jeśli już nie wyda, który pewnie będzie miał lepszy napęd...

Heh... Znaczy myślisz, że Sony przybiegło do M$ i powiedziało "Chcecie kupić od nas BD? Jest lepszy od HDDVD!" A M$ na to "Nieeee, wolimy DVD9. Wasz napęd ssie"?

M$ nigdy nie miało możliwości wsadzenia BD do X0 bo nie maja do tego prawa. Oczywiście są obecnie rozmowy z Sony na ten temat bo M$ chce go włożyć do nowego X0 (zdają sobie sprawę z tego, że po 2010 DVD9 będzie oferował stanowczo zbyt mało miejsca). Ale jest bardzo wątpliwe, żeby sony chciało się wyzbyć swojej jedynej przewagi i dumy. Dlatego właśnie M$ tak namiętnie rozwija swoją usługę online. Nowy X0 najprawdopodobniej będzie oparty o ogromny dysk, a wszelkie gry na niego będzie się ściągać z neta. Dzisiaj może się to wydawać chorym pomysłem (ssać grę 25 GB?), ale za 2 lata naprawdę może się sprawdzić. Plusy są oczywiste: szybsze loadingi, szybki wybór gry z dysku (fajnie się przebiera w gierkach z PSS?), niemal bezgłośna praca (brak płyty + statyczne chłodzenie = 0 jakiegokolwiek dźwięku) do tego dostęp do gry minutę po jej premierze bez wychodzenia z domu... Brzmi bardzo przyjemnie, prawda?

EDIT: O dystrybucje też się nie martwcie... Co może zachęcić bardziej dev niż ominięcie wszystkich pośredników i przyjście po kase od razu bezpośrednio do M$? Valve jest ze swojego Steama bardzo zadowolone. A że to ogromny krok do monopolizacji... Skoro z PC sie udało to czemu ma się nie udać z konsolami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja tylko przypomnę, że gry na pierwszą Playstation, również były wydawane na kilku płytach (FF7 anyone? )... FFXIII na Xa pojawi się zapewne na kilku płytach, tak samo MGS4 na X'a (tak, tak panowie, to jest praktycznie przesądzone).

Możecie biadolić, możecie narzekać - ale fakt jest jeden. Tylko wewnętrzne studia producentów pozostaną ekskluzywne, gdyż tylko one są odpowiednio dofinansowywane.

MGS4 mimo niezłego startu, nie zarobił na siebie (koszta produkcji, dystrybucji itp) - i na PS3 już raczej nie zarobi. Zdrowy rozsądek mówi, że gra prędzej czy później pojawi się na innej platformie (tyle, że tym razem Otakon poprosi o zmianę płyty - tak, tak - to taki mały hint w stronę multiplatformowości od Kojimy).

Koniec końców, ważne, by gry na X'a i na PS3 były traktowane na równi, i nie były obcinane z żadnej funkcjonalności. Z nadzieją wyczekuję czasów, gdzie funkcjonalność PSN (przynajmniej) dogoni XBL (nawet, jeżeli miałoby być odpłatne).

Czy słyszę sprzeciw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Nowy X0 najprawdopodobniej będzie oparty o ogromny dysk, a wszelkie gry na niego będzie się ściągać z neta. Dzisiaj może się to wydawać chorym pomysłem (ssać grę 25 GB?), ale za 2 lata naprawdę może się sprawdzić. Plusy są oczywiste: szybsze loadingi, szybki wybór gry z dysku (fajnie się przebiera w gierkach z PSS?), niemal bezgłośna praca (brak płyty + statyczne chłodzenie = 0 jakiegokolwiek dźwięku) do tego dostęp do gry minutę po jej premierze bez wychodzenia z domu... Brzmi bardzo przyjemnie, prawda?

pewnie, że brzmi przyjemnie, ale na pewno będą też gry na półkach, czemu? po pierwsze nie każdy ma neta, po drugie, nie każdy ma super łącze, po trzecie nie każdy by miał jak płacić

EDIT: O dystrybucje też się nie martwcie... Co może zachęcić bardziej dev niż ominięcie wszystkich pośredników i przyjście po kase od razu bezpośrednio do M$?

świadomość, że mniej osób kupi ich produkt by ich pewnie zniechęciła ;] i tak będą musieli latać do "pośredników" na m$ się nie skończy, może za 6-10 lat takie coś będzie standardem, ale 6 lat to minimum przekaz przez neta za wolno się rozkręca, gb dawno już stał się standardową miarą pojemności płyt itp. a łącza wciąż są max na 4mb u przeciętnego Kowalskiego, wiec coś takiego nie ma sensu. następny x będzie z napędem na płyty 1 terabajt a dyski będą po 20 terabajtów. po za tym trochę beznadziejna jest idea, że konsole staną się kolejnym PC na którym trzeba wszystko instalować :/ ale niestety wszystko na to wskazuje ;/ gdzie ten klimat z gry na konsolach? ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem w tym temacie nie pisac ale jak widze ze nawet admin tego szanownego forum zaczyna plesc glupoty to nie mam wyjscia

arab - slyszysz sprzeciw. Mowie nie bezpodstawnym plotkom!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mialem w tym temacie nie pisac ale jak widze ze nawet admin tego szanownego forum zaczyna plesc glupoty to nie mam wyjscia

arab - slyszysz sprzeciw. Mowie nie bezpodstawnym plotkom!

Uzasadnij swoją wypowiedź albo zejdź mi z oczu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uzasadnij swoją wypowiedź albo zejdź mi z oczu

Wpierw ty uzasadnij swoja. W koncu ja pierwszy poddalem ja w watpliwosc. Chodzi dokladnie o fragment ze MGS4 nie zarobil na siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wpierw ty uzasadnij swoja. W koncu ja pierwszy poddalem ja w watpliwosc. Chodzi dokladnie o fragment ze MGS4 nie zarobił na siebie.

1. Metal Gear Solid IV (PlayStation 3, Konami) - 774.6K (not including hardware bundled copies) [link]

W sumie rozeszło się około miliona egzemplarzy (o czym dalej w linku powyżej).

Licząc 39$ za sztukę, zarobił około 40 mln dolarów. Przy kosztach produkcji, które wyniosły 20 mln zielonych, kosztach wyprodukowania kopii gry (nośnik, okładka itp), dystrybucja, reklama... gra ledwie im się zwróciła (link), a wiadomo, że raczej chcieli na tej grze zarobić, a nie ledwie na swoje wyjść.

Czekam na twoje uzasadnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ty masz za dane? :/

Zaczne od wypowiedzi Paytona o ktorym wspomina zlinkowany przez ciebie artykul - jest to plotka zdementowana osbiscie przez Ryana P.

Kontynuujac. MGS4 sprzedal sie w 1.3mln egzemplarzy w dzien pierwszy i w okolo 3mln egzemplarzy do dzisiaj. http://ps3.ign.com/articles/884/884552p1.html

Koszt gry to 60$ z czego do 20% idzie dla dystrybutora - to zostawia 48$. Sony ma stala marże w wysokosci 10$ od gry - zostaje 38$ dla wydawcy - czyli Konami.

3mln*38$ = 114mln do tego dolicz sobie zysk z umowy na wylacznosc z Sony (w wypadku dlc dla GTA4 i MS bylo to 50mln wiec cos kolo tego mozna sie spodziewac) - gra zarobila sporo bedac tylko na jednej platformie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3mln*38$ = 114mln do tego dolicz sobie zysk z umowy na wylacznosc z Sony (w wypadku dlc dla GTA4 i MS bylo to 50mln wiec cos kolo tego mozna sie spodziewac) - gra zarobila sporo bedac tylko na jednej platformie.

Dane mam stare, to fakt - jestem na urlopie więc wybacz Nie zmienia to ani o jotę faktu, że dla dystrybutora to i tak mało, i koniec końców, dojdzie do tego, że gra trafi na Xboxa. Takie są prawa rynku - nie zarobiła na siebie, więc zrobimy wszystko, żeby zarobiła. Zarobiła na siebie - ale my i tak chcemy więcej.

Jestem się gotów założyć o to, że w przeciągu pół roku gra trafi na Xboxa (a przynajmniej zostanie to ogłoszone...).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dane mam stare, to fakt - jestem na urlopie więc wybacz Nie zmienia to ani o jotę faktu, że dla dystrybutora to i tak mało, i koniec końców, dojdzie do tego, że gra trafi na Xboxa. Takie są prawa rynku - nie zarobiła na siebie, więc zrobimy wszystko, żeby zarobiła. Zarobiła na siebie - ale my i tak chcemy więcej.

Jestem się gotów założyć o to, że w przeciągu pół roku gra trafi na Xboxa (a przynajmniej zostanie to ogłoszone...).

Problem w tym ze sony placi sporo zeby gra nie wyszla na X360 i oglasza to wszem i wobec. Nie wydaje mi sie zeby gra wyszla za pol roku - przecietna umowa na wylacznosc trwa 2 lata - i mniej wiecej w tym okresie stawiam ze byc moze ukaze sie MGS4 na X360.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem w tym ze sony placi sporo zeby gra nie wyszla na X360 i oglasza to wszem i wobec. Nie wydaje mi sie zeby gra wyszla za pol roku - przecietna umowa na wylacznosc trwa 2 lata - i mniej wiecej w tym okresie stawiam ze byc moze ukaze sie MGS4 na X360.

Lost Planet - rok.

UT3 - pół roku...

Tendencja spadkowa i to wyraźna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadna z tych gier nie miala umowy na wylacznosc z prducentem konsoli. Zwroc uwage jak Sony pewnie odnosi sie do MGS4 - za tym musi stac taka sama umowa jak za MGS2 i 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zadna z tych gier nie miala umowy na wylacznosc z prducentem konsoli. Zwroc uwage jak Sony pewnie odnosi sie do MGS4 - za tym musi stac taka sama umowa jak za MGS2 i 3
Zapomnijmy na chwilę o MGSie i wyłączności, bo nie to było "pointą" mojego wywodu.
Koniec końców, ważne, by gry na X'a i na PS3 były traktowane na równi, i nie były obcinane z żadnej funkcjonalności.
Jak się odniesiesz do tego?

EDIT: Rozwinę jeszcze. XBL jaki jest każdy wiemy - prostota obsługi, możliwość wysyłania zaproszeń do wspólnej gry - każda gra, która posiada tryb online, musi w 100% spełniać wymagania Microsoftu. Czy przyszłe gry multiplatformowe pod względem obsługi będą odbiegały na PS3 od tego, do czego przyzwyczajeni są właściciele XBOXów w świetle ostatnich zmian w firmware i zapowiedzi zmian w Playstation Network?

Czemu, płacąc tyle samo za grę, mam się godzić na niższą funkcjonalność?

Wracając jeszcze do tematu formatu DVD9 vs BD - czemu kosztem PS3 gry mają być obcinane z kontentu by zmieściły się na Xboxie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz - nie czytales poprzednich moich postow w podobnych tematach - tez jestem zdania ze era exclusivow thirdparty dobiega konca i niedlugo jedynymi exclusivami beda te od wewnetrznych developwrow - chodz i to moze sie zmienic (np Viva Piniata - gra robiona przez wewnetrzne studio MS pojawi sie na NDS). A i oczywistym chyba jest to ze mam nadzieje iz gry multiplatformowe bedzialac rownie dobrze na obu platformach.

Co do XBL - sadze ze niedlugo PSN bedzie dysponowalo identyczna jak nie lepsza funkcjonalnoscia ale nie sadze ze bedzie to dzialalo tak samo jak na XBL.

Kurde przestan edytowac bo nie nadazam!

co do DVD9 i BD - nie musi byc to zasada - np taki the Darkness ma ponoc w wersji na PS3 znacznie wiecej kanalow do obejzenia na tv niz wersja na X360. W pewnym momencie nawet obcinajac co nieco nie bedzie wystarczalo miejsca na DVD9 i gry zaczna wychodzic na kilku - wtedy developerzy przestana pilnowac limitow i BD sie do czegos przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wracając jeszcze do tematu formatu DVD9 vs BD - czemu kosztem PS3 gry mają być obcinane z kontentu by zmieściły się na Xboxie?

Jak to czemu? Sytuacja analogiczna do produkcji gier na PC-ty. Gry na PC (te najmocniejsze) moglyby juz dzis wygladac fotorealistycznie, ale ilu jest uzytkownikow, posiadajacych PC z najnowszymi bebechami? Developer, juz na etapie planowania musi rownac do dolu, zeby grono odbiorcow bylo na tyle duze, by mozna bylo myslec o zysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak to czemu? Sytuacja analogiczna do produkcji gier na PC-ty. Gry na PC (te najmocniejsze) moglyby juz dzis wygladac fotorealistycznie, ale ilu jest uzytkownikow, posiadajacych PC z najnowszymi bebechami? Developer, juz na etapie planowania musi rownac do dolu, zeby grono odbiorcow bylo na tyle duze, by mozna bylo myslec o zysku.

Czyli w tym punkcie się zgadzamy. (BTW, użyłeś ciekawego stwierdzenia, z którego pozwolę sobie skorzystać poniżej).

Wyjaśnijmy zatem jedną kwestię dotyczącą FFXIII, żeby definitywnie zamknąć tematy związane z E3, bo zamykanie wątków wyrastających jak grzyby po deszczu związanych z tym tematem zaczyna powoli męczyć mnie i innych moderatorów.

W fazie planowania FFXIII przewidywane było jedynie na PS3, port będzie zrobiony dopiero w pół roku po wydaniu gry w Japonii - wraz z przygotowywaniem wersji angielskojęzycznej na wszystkie platformy. Nie znaczy to, że wersja wielojęzyczna na PS3 będzie z tego powodu gorsza. Nie.

Temat FFXIII, E3, multiplatformowości itp uznaję niniejszym za zamknięty. Wszelkie nowe wątki w tych tematach będą nagradzane warnem. Dyskusję w tym wątku pozostawiam otwartą, ale liczę na dobrą argumentację, a nie fanbojowskie wylewy żalu. Pogódźcie się z tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zadna z tych gier nie miala umowy na wylacznosc z prducentem konsoli. Zwroc uwage jak Sony pewnie odnosi sie do MGS4 - za tym musi stac taka sama umowa jak za MGS2 i 3

Co do umów na tytuły wymienione przez araba, to nie byłbym taki pewny, że ich nie było. Polecam wywiad dot. BioShocka, w którym odsłonięto kulisy negocjacji, o których przecież też do niedawna nic nie wiedzieliśmy.

http://www.videogamer.com/news/18-07-2008-8862.html

Co do MGS4 na X360, to po wypowiedzi kolesia prowadzącego konferencję Sony na E3 (MGS4 nie jest jedynie exclusivem na PS3, ta gra jest możliwa jedynie na PS3) sam w to zwątpiłem. Oczywiście to, że nie można tej gry przenieść na X360 jest kosmiczną bzdurą, bo wystarczyłoby zastąpiś instalację między aktami zmianą płyty, ale skoro facet mówi to z taką pewnością dzień po stracie flagowego exclusiva, to coś w tym musi być. Ale z arabem i tak bym się nie zakładał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kojima i jego zespół stwierdził, że MGSa 4 na X0 przenieść się zwyczajnie nie da i chodzi tutaj o kwestie techniczne. Tytuł jednak należy do Konami i mogą oni zlecić konwersje innemu zespołowi. Wątpię jednak aby posiadaczom X0 wyszło to na zdrowie...

Dlatego Arab z chęcią się z Tobą założę o skrzynkę dobrego browara, że nawet jeśli MGS4 powstanie na X0 to na bank nie w przeciągu pół roku i na bank nie w tej samej formie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

^^

Mnie także się nie wydaje, aby komuś chciało się w to bawić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
^^

Mnie także się nie wydaje, aby komuś chciało się w to bawić...

Jak poczują pieniądze to im się zachce... a na pewno poczują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt przyplyw i zapach kasy wszystko zmienia, jak tylko to poczuja to moga to bardzo szybko zrobic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×