Skocz do zawartości
tprudzic

Mała Liga LTE - BMW 2002 Turbo (start 08.01.2017)

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Sprawdziłem jeszcze CRC i moim zdaniem kluczowe są tutaj te punkty:

CR-2 Jeżeli znaczący overlap został ustanowiony przed początkiem zakrętu, to kierowca z tyłu ma prawo do niezbędnego miejsca w zakręcie. Kierowca z przodu ma wtedy obowiązek takie miejsce pozostawić.
CR-2-A Samochód po zewnętrznej ma prawo do miejsca na całej długości zakrętu. Nie może więc być przyciskany do brzegu w drodze do końca zakrętu.
CR-2-B Samochód po wewnętrznej ma prawo do miejsca na całej długości zakrętu. Nie może więc być przyciskany do brzegu w drodze do wierzchołka zakrętu.

 

Więc odnosząc się do naszej sytuacji:

- Error o ile miał overlap - na pewno nie miał znaczącego :)

- jadąc z Topru po zewnętrznej - mamy pełne prawo do kontynuacji ścieżki (i to uznając w ogóle overlap Errora)

- Error miał miejsce po wewnętrznej i nikt mu jazdy po tej stronie zakrętu nie blokował :)

 

Reasumując: nie rozumiem decyzji jeszcze bardziej :)

 

Dark, widzę, że podchodzisz podobnie jak Diego :) Więc odpowiem jak jemu - widoczność z mojego punktu jest drastycznie mniejsza niż widoczność z punktu widzenia Errora. Stąd - jak na stoku narciarskim - odpowiada ten z tyłu, szczególnie przy elektronicznym ściganiu gdzie nie można się specjalnie rozejrzeć ale wg CRC można iść w takiej sytuacji na pewniaka licząc, że to ten z tyłu się dostosuje. Z takich fundamentów wychodzę ;)

 

PS. W tej sytuacji też nie podoba mi się stawianie mnie jako tego, który powinien okazać się "mądrzejszy". Takie argumenty z synami stosuję kiedy starszy - nawet kiedy ma rację - powinien odpuścić smykowi :) No ale tutaj mamy tor i konkretne sytuacje a decydować powinny zasady wyścigowe a nie behawioralne ;) Poza tym też wiem, że Error ma swoją firmową tendencję do zajeżdżania powioli drogi autom, które go na długich prostych wyprzedzają. Ja tu widzę małą analogię :)

Edytowane przez cieglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Darkman133 napisał:

Strasznie duzo rozmow w temacie Cieglo/Error wiec postanowilem rzucic okiem na sytuacje i postawic sie na miejscu Cienglasza i powiem tak: ja bym w tej sytuacji lekko odpuscil gaz :) Widzac ze idziesz Cieglo szeroko i masz po prawej wracajacego przed Ciebie kolege a na wewnetrznej atakuje Error, to nie ma bata zeby sie 3wide zmiescic na tak waskim torze. To nie Nascar :) wystarczylo na moment odpuscic gaz, Error by zamknal manewr i siedzialbys mu na zderzaku klejac sie do lewej strony a zostawiajac prawą dla wracajacego.

To tylko moja opinia i deklaracja wlasnego zachowania w podobnej sytuacji a nie ocena. IMO RA i nie ma o co kopii kruszyc.

Postanowiles isc na pewniaka i OK, miales pelne prawo ale umowmy sie (żart mode on) Error nie mogl bezblednie tego wyprzedzania przeprowadzic. Ksywka zobowiazuje. (żart mode off) :)

 

 

Dokładnie tak. To samo napisałem  na priv Cienglaszowi ;)

6 minut temu, cieglo napisał:

Reasumując: nie rozumiem decyzji jeszcze bardziej :)

 

Ale decyzja to RA . :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Az tak zbiezne mamy podejscie Diego? Fajnie, zwlaszcza ze ja nie mam doswiadczenia takiego jak Ty w realnym sciganiu.

Cieglo, rozumiem lekkie rozgoryczenie. Na pocieszenie moge powiedziec tyle: olej ta sytuacje teraz i zrob wszystko w kolejnych wyscigach aby Error nie mial mozliwosci Cie dogonic a postepy robisz ogromne odkad pierwszy raz Cie na torze zobaczylem. Wtedy problem masz rozwiazany definitywnie podrzuce Ci wieczorkiem te dyfry na Spa na priva zatem zeby Error nie skorzystal

  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tu zadnej analogii. Nie zajezdzalem. Ja jak widac po mojej kierownicy katu skretu nie zmienilem predkosci nie zwiekszylem.. Jedyne co to opony nie byly tak przyczepne.

Jesli przeprowadzic linie prostopadla do mojego auta to wyjdzie ze ja mam kat 90... Co swiadczy o tym ze odleglosc. Moja od apex byla stala..

Twoj kat Cienglasz jest mniejszy zatem zaciskasz zaktet (podyktowane topru). Co powoduje ze dochodzi do kolizji. Gdy dochodzi do uderzenia jestem przed toba pol auta..

Naprawde takie cos to RA bez dwoch zdan. Wszyscy ryzykowalismy tam. Mowienie ze ktos powinien byc madrzejszy no jest troche takie... Bo rodzi sie pytanie a dlaczego ja..?

via Xiaomi Mi5 ver Karramba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam widzę że w połowie zakrętu zaczęłaś przyspieszać co spowodowało że zaczęło cię wynosić na zewnętrzną tam gdzie akurat jechał cienglasz,nawet w momencie kontaktu masz gaz wciśnięty ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Sir Siekier napisał:

Nie ma tu zadnej analogii. Nie zajezdzalem. Ja jak widac po mojej kierownicy katu skretu nie zmienilem predkosci nie zwiekszylem.. Jedyne co to opony nie byly tak przyczepne.

Jesli przeprowadzic linie prostopadla do mojego auta to wyjdzie ze ja mam kat 90... Co swiadczy o tym ze odleglosc. Moja od apex byla stala..

Twoj kat Cienglasz jest mniejszy zatem zaciskasz zaktet (podyktowane topru). Co powoduje ze dochodzi do kolizji. Gdy dochodzi do uderzenia jestem przed toba pol auta..

Naprawde takie cos to RA bez dwoch zdan. Wszyscy ryzykowalismy tam. Mowienie ze ktos powinien byc madrzejszy no jest troche takie... Bo rodzi sie pytanie a dlaczego ja..?

via Xiaomi Mi5 ver Karramba

Error, ja właśnie nie jestem za tego typu argumentami. Mamy mieć zasady i się ich trzymać. A to co zrobiłeś moim zdaniem stoi w sprzeczności z czystym CRC, do którego ja staram się w razie wątpliwości jednak odwoływać i myślę, że konsekwentnie mi to na torze wychodzi. Popatrz na to co wklejam i powiedz szczerze czy pojechałeś z tym w zgodzie :) Moim zdaniem nie.

Kierowca z przodu może oczywiście walczyć o pozycję, z zachowaniem miejsca dla kierowcy z tyłu.

Manewr polegający na wejściu po wewnętrznej samochodu, który rozpoczął manewr skrętu, a bez wypracowanego istotnego overlap'u, jest czasem określany jako "barge passing". Jest to wysoce ryzykowny manewr, zarówno dla Ciebie, jak i dla innych. Jeżeli spowodujesz wtedy wypadek, nie masz żadnych praw.

CR-3 Jeżeli kierowca z przodu popełnił błąd stwarzający warunki do bycia wyprzedzonym, to kierowca z tyłu ma prawo zaatakować jego pozycję - z zachowaniem ostrożności - bez względu na wypracowany wcześniej overlap, lub jego brak.

Np.: Jeżeli kierowca z przodu spóźni hamowanie i pojedzie zakręt szeroko, zostając przy tym zmuszony do zredukowania prędkości itp., upoważnia to kierowcę z tyłu do (próby) wyprzedzenia, niezależnie od istniejącego (lub nie) overlap'u. Mimo tego, kierowca wyprzedzający ma obowiązek dołożyć wszelkich starań, by manewr przebiegł bezpiecznie.

Małe błędy kierowcy z przodu mogą nie być wystarczającym usprawiedliwieniem ataku na jego pozycję. To, że wyszedł on z wprawy czy np. został rozproszony, nie daje Ci automatycznie prawa do wyprzedzenia czy miejsca w zakręcie. Twoim obowiązkiem jest ocena, czy jego błąd stworzył sytuację wystarczającą do bezpiecznego wyprzedzania.

 

I - powtarzam - bez kompletnie żadnej spiny do tego podchodzę. Bardziej akademicko, żeby zrozumieć i wiedzieć co robić w przyszłości (też w kontekście ewentualnych - być może niezasadnych z miejsca wniosków o karę). Dużo napisane ale też sam Diego napisał, że ciekawy przypadek. Fajnie być bohaterem ciekawego przypadku Error ;) Inna sprawa, że mam wrażenie, że CRC nie jest brane konsekwentnie pod uwagę i niektóre sytuacje są rozpatrywane z punktu widzenia prawdziwej praktyki wyścigowej (gra ma swoje ograniczenia).

 

A co do Twojej linii to miałem na myśli wyjście z zakrętu. Widać gołym okiem, że jedziesz na ukos, do zewnętrznej i o to się wszystko rozbija. Gdybyś zacieścił - jechał byś równolegle do nas ale i - coś za coś - stracił na prędkości. Wyszedłeś tam tak jakbyś się chciał należycie napędzić a niekoniecznie uniknąć sytuacji, na którą miałeś znacznie lepszy widok. RA to zdarzenie, na które nikt nie ma specjalnego wpływu, przynajmniej wg mojej definicji. Ty miałeś i mimo to nie uszanowałeś naszego prawa do zewnętrznej.

Edytowane przez cieglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, DeeS napisał:

Cieglo vs Error -  ciekawa sytuacja  jednak Error  powinien ten zakręt  mocniej zacieśnić a nie jechać swoim torem . Z drugiej strony to walka Cieglo vs Topru jest tutaj kluczowa.  To oni  ze sobą walczyli a Error wykorzystał sytuację.  Zarówno Cieglo jak i Error powinni zachować szczególną uwagę. Nic wielkiego się nie stało poza straconej pozycji przez Cieglo ale w sposób  uczciwy.    ( cieglo / Error  - RA )

 

ja tutaj dostalem kare przyciecia gazu na 5s, dlatego tak latwo mi wszyscy odjechali, aczkolwiek po przejrzeniu sobie na spokjnie powtorki zdecydowalem, ze plakal nie bede bo cieglasza winy na pewno nie ma, a error tez jakos hamsko nie pojechal, takie domino sie zrobilo przez lekkie kontakty, dla mnie tez raczej RA chociaz to ja nawiecej stracilem.

 

BTW,

czy nie powinno sie pisac RI (Racing incydent) zamiast RA(Racing accident)????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to Racing Accident? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

po naszemu mowi sie, ze to incydent wyscigowy, a nie wypadek wyscigowy.

jak dla mnie ktos zaczal pisac RA, potem wszyscy podlapali i pisali tak samo, a powinno byc RI ;-), anyway, zapraszam do glosowania na Formule B jako samochod do nowego eventu, zeby was zniechecic do BMW procar, dodam, ze to fura z dodatku ;-))))

 

Edytowane przez tprudzic
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze podaj cenę tego dodatku

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jakieś wstępne wyniki głosowania? Ile poszło głosów itp? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja formula B walczy o zwyciestwo....spelnienie marzen blisko ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z open whellerami w tej grze jest problem pamiętajcie przy kontakcie opon robi sie bardzo różnie i nie ciekawie

jak wybierzecie open whellera o ja chyba rezygnuję z tego eventu bo będą same nerwy przy kontakcie auto w auto 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to mozna zwiekszyc zuzycie opon, zeby normalnie kazdy musial 2 lub 3 razy zjezdzac do boksu, wtedy taki wymuszony pitstop przez uszkodzone spojlery bedzie dalo sie nadrobic bo inni tez beda zjezdzac wiecej.

...albo wylaczyc mozna tez uszkodzenia.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy open wheel da się tylko wpływ na osiagi i do put stopu się człowiek doturla jakoś 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Yarek napisał:

Przy open wheel da się tylko wpływ na osiagi i do put stopu się człowiek doturla jakoś 

ze co???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja mam awarię  nie dam rady córka niestety budzi mi się co 10 minut. 

Edytowane przez Gustaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj działo się dzisiaj !!!

R1 - kiera zwariowała, szalała jak głupia, pobudziła domowników. Koniec wyścigu przy próbie ratowania kiery poprzez rozłączenie zasilania. Niestety auto wtoczyło się kawałek na tor gdy nie była aktywna bo hamulce się wyłączyły i ktoś we mnie przywalił. Na czacie mówiono że jest z tego mega fotka. Wrzućcie kto ma

20 minut siedzenia i czekania aż chłopaki skończą i zaproszą ponownie.

R2 - start z 15 pozycji i cierpliwe przebijanie się a lekko nie było. Im dalej i opony siadały tym łatwiej było mi odrabiać. W końcu na okrążeniu gdy planowałem zjazd wskoczyłem na 1 miejsce. Po wyjeździe z pitu znowu spadłem na 4 miejsce. Zrobiło się ciaśniej, jakaś walka przede mną, trzeba się ratować żeby w nich nie przywalić i znowu tracę.

Kilka naprawdę niezłych akcji było i masa dobrego ścigania. Ostatecznie P4 jest bardzo OK.

Na 12 okrążeniu w R2 miała miejsce walka z Topru która jak żywo przypomniała mi przeboje Cienglasza z Errorem w poprzednim wyścigu

Specjalnie Cieglo filmik z tego fragmentu dla Ciebie gdzie ja jestem w sytuacji jak Error i podejmuje walke z Topru w podobnych warunkach jak Ty miałeś. Ot taka ciekawostka wyścigowa

Źle wychodze pod górkę i tracę predkość. Camel mnie łapie a za chwilę Topru i się zaczyna zabawa.

Topru gdy go wyniosło poza trasę ładnie odpuścił. Modelowe fair play.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym wyścigu narobiłem trochę bałaganu. W pokoju B, R2 (nr 86) poczułem lekką presję kierowcy z tyłu i wpadłem w poślizg, przez co gość za mną mocno spadł w rankingu. Błąd nowicjusza, także wielkie sorry!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×