pizipizi1 17 Napisano 2 Grudzień 2010 (edytowane) Witam, Jako, że wszelkie klasy, licencje, eventy specjalne mają swój dział, postanowiłem zrobić oddzielny da driftu. Jak wielu z was wie, drift narodził się w Japonii, obecnie jest to jeden z najszybciej rozwijających się Motorsportów na świecie. Polega on na wprowadzeniu auta w poślizg, a następnie kontrolowaniu go w tym poślizgu, jadąc z maksymalną prędkością i maksymalnym wychyleniem auta. Dla ciekawych dodam, iż Polscy zawodnicy, bez wątpienia dorównują światowej czołówce. Świadczy o tym m.in zwycięstwo Pawła Treli w jednej z rund JDM Allstars, rozgrywanej w Wielkiej Brytanii. Nie muszę chyba dodawać, iż sport ten stał się moim hobby, możliwie często pojawiam się na zawodach czy też treningach, oczywiście w roli widza ;) Krótki wstęp a teraz do rzeczy. Przeglądając filmiku na youtube, zauważyłem iż drift bardzo widowiskowo wygląda w Gran Turismo 5. Krótka lekturka odnośnie przygotowań auta, zakup RX7 i do boju. Po ponad godzinie jazdy jednak zwątpiłem. Gdy wprowadzam auto w poślizg, jedynie przez chwilkę udaje mi się go kontrolować, a później bezwładnie podąża swoją drogą. Próbowałem różne ustawienia LSD, komfortowych opon od miękkich po twarde, różne specyfikacje zawieszeń i nic. Nie ma mowy o przejechaniu płynnie dłuższego łuku jadąc bokiem. Wiem, że się da świadczą o tym m.in. filmy z youtube, ale niewiem gdzie robie błąd, bo z pewnością coś jest nie tak z techniką mojej jazdy. Pewnie wielu z was trenowało go w GT5P, zatem czekam na rady, miłe także będą specyfikacje aut, oraz wszelkie wskazówki jak ćwiczyć, operować gazem, kierownicą aby drift w tej grze był jak najbardziej widowiskowy ;) Myślę też że jeżeli pare osób dojdzie do niezłej wprawy i będzie panowała nad autem, można założyć jakieś Gran Turismo Drift Championschip, gdzie będziemy mogli się wyszaleć parami, czyli popularnym tsuiso, gdzie oba auta jadą niemal na krawędzi, zderzak w zderzak ;) Licze na wasze porady i sugestie, enjoy! ;) //. EDIT Poprawiłem temat, żeby był bardziej czytelny. Patricko Edytowane 2 Grudzień 2010 przez Patricko Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BrzozaLuk 876 Napisano 2 Grudzień 2010 Ja mam podobny problem, slabszymi autami jak sie chcialem uczyc to nie wychodzi, za to jak wezme jakiegos potwora to dupka mi ucieka i koncze na bandzie... nawet jak przejade caly luk to pozniej na wyjsciu dostaje strzala w druga strone:/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CePeeN 402 Napisano 3 Grudzień 2010 Nie probowalem co prawda driftu jako osobnego wyzwania, ale np honda beat bez problemu udalo mi sie przejechac bokiem calkiem spory luk. Moze nie byl to super piekny drift, ale byl pposlizg. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BubuPN 15 Napisano 3 Grudzień 2010 Ja mam do driftu przygotowaną RX7 i.... MX5, oczywiście odpowiednio wzmocnione. W sumie lepiej mi się MX5 lata, mniej się wyrywa :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pizipizi1 17 Napisano 3 Grudzień 2010 Mógłbyś podać specyfikację w/w aut, oczywiscie jeśli to nie tajemnica No i powiedzieć tak mniej więcej, czy nie masz problemów z płynnością jady bokiem? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drift_master 1 Napisano 3 Grudzień 2010 Na forum GTPL mamy turniej driftu jakby ktoś był chętny Ja driftuję całkiem nieźle - mam między innymi kilka trzecich miejsc na świecie w GT5P. Jak ktoś chciałby coś podpatrzeć to mogę udostępnić swoje replaye. Generalnie jeśli chodzi o sety to ciężko tu pomóc, bo każde auto ustawia się trochę inaczej. Moim zdaniem najważniejsze jest dobre ustawienie biegów auta, ja robię tak żeby prędkość maksymalna na danym biegu była jak największa, ale nie dławiła silnika w poślizgu. Proponuję możliwie optymalnie dostroić 2 biegi, jeden do wolnych i drugi do szybkich zakrętów. Rozpoczynając drift do zakrętu podchodzimy wolniej niż normalnie, używamy ręcznego i szybko dodajemy gazu, następnie musimy tak balansować kierownicą i gazem by utrzymać auto w odpowiedniej prędkości pod odpowiednim kątem. Z teorii to chyba tyle, reszta to kwestia wyczucia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jezykosss 6 Napisano 3 Grudzień 2010 to jak podstawowo przygotowac jakies auto do driftu zeby zrobic te trofeum co 10 tys punktow trzeba zrobic w drifcie ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rydz87 13 Napisano 3 Grudzień 2010 to jak podstawowo przygotowac jakies auto do driftu zeby zrobic te trofeum co 10 tys punktow trzeba zrobic w drifcie ? Nissan 350/370z, trasa eiger nordwand i trofeum wpada na luzie po kilku próbach. Z przodu opony sportowe średnie a z tyłu sportowe twarde. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pizipizi1 17 Napisano 4 Grudzień 2010 Trzeci dzień nad driftem siedzę i oprócz dwóch, może trzech jazd w poślizgu wiecej niż 3sekundy nie osiągnąłem nic. Nie wiem co robie źle, ale mam dosyć. Non stop, gdy wprowadzam auto w poślizg nawet lekkim muśnięciem gazu to on od razu spinuje. Ściągam jakiegoś lfsa, przynajmniej mnóstwo porad w necie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BubuPN 15 Napisano 7 Grudzień 2010 (edytowane) Mógłbyś podać specyfikację w/w aut, oczywiscie jeśli to nie tajemnica No i powiedzieć tak mniej więcej, czy nie masz problemów z płynnością jady bokiem? Nie no, pewnie, że to nie tajemnica. Zwłaszcza, że przy RX7 trzeba by chyba jeszcze dopieścić ustawienia dyferencjału. Raz jest za mocno, a raz za słabo. Ostatnio jednak postanowiłem go ciut przyciąć. No, ale wracając do prośby. Mazda MX5 Zakupione części: - Nadwozie - redukcja masy stage 1, redukcja masy szyb, maska z kompozytu - Silnik - Stage 3 + ECU - Układ dolotowy - kolektor + wyścigowy filtr - Wydech - kolektor + sportowy katalizator + tytanowy wydech wyścigowy - Turbo - brak - Skrzynia - 5 biegów - krótka - Układ napędowy - dwutarczowe sprzęgło, półwyścigowe koło zamachowe, regulowany LSD, lekki wał napędowy - Zawieszenie - w pełni regulowane - Opony - sportowe średnie Konfiguracja - LSD - 20, 45, 20 - Zawieszenie - wysokość przód i tył: -15, twardość sprężyn z przodu 6.0, z tyłu 4.0, amortyzatory rozprężanie i sprężanie przód 4, tył 3, stabilizatory przód 2, tył 3, pochylenie przód -1.0, tył 0, zbieżność przód -0.20, tył 0.00 - Hamulce - bez zmian Mazda RX7 FD3S Zakupione części: - Nadwozie - redukcja masy stage 3, redukcja masy szyb, maska z kompozytu, zakupione w GT Auto spojlery przedniego zderzaka i tył - Silnik - Stage 3 + ECU - Dolot - kolektor + wyścigowy filtr - Wydech - kolektor, katalizator, tytanowy wydech wyścigowy - Turbo - Stage 1 - Skrzynia - krótka, 6 biegów - Układ napędowy - dwutarczowe sprzęgło, półwyścigowe koło zamachowe, w pełni konfigurowany LSD, lekki wał napędowy - Zawieszenie - w pełni regulowane - Opony - sportowe średnie Ustawienia - Hamulce - przód 5, tył 8 - Zawieszenie - wysokość -15, twardość sprężyn 10, amortyzatory sprężenie i rozprężenie 2, stabilizatory 3 i 6, pochylenie przód 0,5, tył 2.0, zbieżność przód i tył +0,25 - LSD - 25, 35, 30 MX5 jest o tyle fajna, że nie ma za dużo mocy, a idzie całkiem płynnie i nie ucieka. Przy RX7 już trzeba mieć trochę więcej wprawy i ostrożnie operować gazem żeby nie przegiąć przy wyciąganiu auta. Moc w RX7 mnie w zupełności wystarcza. Edytowane 7 Grudzień 2010 przez BubuPN 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuba24999 1 Napisano 7 Grudzień 2010 Trofeum z driftem polecam robić na trasie Chamonix (tor główny) samochodem Ford Focus RS 07 '08, po kilku próbach powinno wpaść :thumbsup: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pizipizi1 17 Napisano 7 Grudzień 2010 Nie no, pewnie, że to nie tajemnica. Zwłaszcza, że przy RX7 trzeba by chyba jeszcze dopieścić ustawienia dyferencjału. Raz jest za mocno, a raz za słabo. Ostatnio jednak postanowiłem go ciut przyciąć. No, ale wracając do prośby. Mazda MX5 Zakupione części: - Nadwozie - redukcja masy stage 1, redukcja masy szyb, maska z kompozytu - Silnik - Stage 3 + ECU - Układ dolotowy - kolektor + wyścigowy filtr - Wydech - kolektor + sportowy katalizator + tytanowy wydech wyścigowy - Turbo - brak - Skrzynia - 5 biegów - krótka - Układ napędowy - dwutarczowe sprzęgło, półwyścigowe koło zamachowe, regulowany LSD, lekki wał napędowy - Zawieszenie - w pełni regulowane - Opony - sportowe średnie Konfiguracja - LSD - 20, 45, 20 - Zawieszenie - wysokość przód i tył: -15, twardość sprężyn z przodu 6.0, z tyłu 4.0, amortyzatory rozprężanie i sprężanie przód 4, tył 3, stabilizatory przód 2, tył 3, pochylenie przód -1.0, tył 0, zbieżność przód -0.20, tył 0.00 - Hamulce - bez zmian Mazda RX7 FD3S Zakupione części: - Nadwozie - redukcja masy stage 3, redukcja masy szyb, maska z kompozytu, zakupione w GT Auto spojlery przedniego zderzaka i tył - Silnik - Stage 3 + ECU - Dolot - kolektor + wyścigowy filtr - Wydech - kolektor, katalizator, tytanowy wydech wyścigowy - Turbo - Stage 1 - Skrzynia - krótka, 6 biegów - Układ napędowy - dwutarczowe sprzęgło, półwyścigowe koło zamachowe, w pełni konfigurowany LSD, lekki wał napędowy - Zawieszenie - w pełni regulowane - Opony - sportowe średnie Ustawienia - Hamulce - przód 5, tył 8 - Zawieszenie - wysokość -15, twardość sprężyn 10, amortyzatory sprężenie i rozprężenie 2, stabilizatory 3 i 6, pochylenie przód 0,5, tył 2.0, zbieżność przód i tył +0,25 - LSD - 25, 35, 30 MX5 jest o tyle fajna, że nie ma za dużo mocy, a idzie całkiem płynnie i nie ucieka. Przy RX7 już trzeba mieć trochę więcej wprawy i ostrożnie operować gazem żeby nie przegiąć przy wyciąganiu auta. Moc w RX7 mnie w zupełności wystarcza. Dzięki wielkie ;) Aha i jeszcze takie pytanie, mam rozumieć, że zawias kupujesz ten najdroższy za 15tyś? Bo z tego co sie orientuje to w tym za 4,500 nie ma możliwości o obniżeniu auta o 15cm, a właśnie ten mam obecnie w swojej RX7, dobrze rozumuje? ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xenomorph 129 Napisano 7 Grudzień 2010 Tak Pozdrawiam B) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BubuPN 15 Napisano 7 Grudzień 2010 No tak, jak napisałem - zawias jest kupiony w pełni regulowany :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Longer85 15 Napisano 8 Grudzień 2010 Witam, co prawda w GT5 jeszcze nie próbowałem driftu, ale w GT5P miałem BMW M3 i całkiem fajnie sie tym latało z ustawien jedyne co pamietam to opony miałem na N1 i N2 trasa Eiger Nordwand i myśle ze 10K wpadnie bez problemu. Mój rekord w GT5P to 16K :) także dzisiaj jak wróce z pracy kupie sobie M3 i bd testował :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gallus 2 Napisano 8 Grudzień 2010 no to ja sie dołącze.. powie mi ktos co robię źle? 2 dni nauki dopiero... pozdro! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Longer85 15 Napisano 9 Grudzień 2010 jest dobrze jak na 2 dni treningu, ciężko powiedzieć co robisz źle po prostu sam musisz wyczuć fure i opanować ją do perfekcji, trening czyni mistrza ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Melon PS3 16 Napisano 9 Grudzień 2010 Tak z ciekawości: Driftuje ktoś z was na kierownicy? Jak tak to co, FF na 0? ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pizipizi1 17 Napisano 9 Grudzień 2010 Ja "próbuje" driftować, gram na DFGT, a co do FF to mam podajże na 6 ustawione. Przestawienie na zero co zmieni? Pytam bo w temacie driftu w GT5 jestem typowym żółtodziobem ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gallus 2 Napisano 9 Grudzień 2010 ja niestety na padzie... czekam aż kiery stanieją :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pizipizi1 17 Napisano 9 Grudzień 2010 Postanowiłem dzisiaj odkurzyć swojego DS3 i jakie było moje zdziwienie, kiedy siadłem za starami swojej RX7 i bez trudu pokonywałem zakręty, jadąc bokiem z naprawdę imponującym wychyleniem. Może to kwestia wprawy, ale na kierze jest zupełnie inaczej i o wiele trudniej moim zdaniem. Ale nic tak nie cieszy jak pokonanie łuku bokiem sterując DFGT ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ucantstop 4 Napisano 10 Grudzień 2010 Ja ostatnio zacząłem swoje próby z driftem, robię to na kierownicy. Momentami jest ciężko w szczególności gdy koła nawet minimalnie zachaczą o przykładowo trawę : ) A mam jeszcze pytanie do BubuPN : Rx 7 o której pisałeś - gdzie ją dostać ? to ta zwykła z salonu Rx7 'Spirit' ? pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SmaleC 280 Napisano 10 Grudzień 2010 http://www.youtube.com/watch?v=etXCd_Hci4M A tu dwa przejazdy z moich wzmagan z driftem, coraz lepiej idzie. I satysfakcja ogronma :D 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pizipizi1 17 Napisano 10 Grudzień 2010 http://www.youtube.com/watch?v=etXCd_Hci4M A tu dwa przejazdy z moich wzmagan z driftem, coraz lepiej idzie. I satysfakcja ogronma :D Grasz na kierze, czy padzie? ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SmaleC 280 Napisano 10 Grudzień 2010 Kierownica(DFGT) i manualnie :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach