blackhawkPL 153 Napisano 23 Grudzień 2012 FAR CRY 3 Informacje ogólne: ilość trofeów: 51; :platyna: 1x / :zloto: 2x / :srebro: 10x / :braz: 38x trofea online: 6 (sześć misji w trybie coop, które można również przejść offline w splicie, w dwie osoby) trofea offline: 45 najtrudniejsze trofea: :srebro: “Archeology 101” trofea możliwe do pominięcia: praktycznie brak, teoretycznie - (!) przeczytajcie ważną uwagę (zaznaczona na czerwono i podkreślona) we wstępie tego poradnika (!) czas potrzebny do zdobycia platyny: około 20-25 h. Ważne wskazówki: W moim prywatnym rankingu gier z 2012 roku „Far Cry 3” to produkcja, przy której bawiłem się najlepiej. Nieoczekiwanie jak na grę FPS w połączeniu z sandboxem, zdobycie platyny nie jest zbyt trudnym i wymagającym zadaniem. Zdecydowana większość pucharków (około 60-70%) wpada podczas przechodzenia głównego wątku fabularnego, zahaczając przy okazji o misje poboczne (polowania), uruchamianie masztów radarowych i przejmowanie posterunków przeciwnika. Lubujący się w „zbieractwie” nie będą mieli najmniejszych problemów z zaliczeniem platyny, bo najbardziej wyczerpujące i czasochłonne zadania polegają właśnie na zbieraniu odpowiednio: przedmiotów kultu, kart pamięci i listów zaginionych. Przy odrobinie szczęścia – większość pozostałych trofeów do zdobycia offline wpadnie sama, bądź z naszą minimalną pomocą. Nieco inaczej wygląda sprawa z sześcioma pucharkami, które otrzymujemy za przejście kolejnych misji w trybie kooperacji. Niestety – mijają tygodnie od premiery, a coop nadal nie działa tak, jak byśmy chcieli, a wielu graczy niestety nie potrafi w niego grać. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zebranie własnej paczki minimum (!) trzech graczy i spokojne przechodzenie coopa misja po misji. Dlaczego trzech? Ponieważ nawet na poziomie easy misje w coopie są stosunkowo trudne i czasochłonne. Bardzo ciężko przechodzi się je w dwie osoby, szczególnie, gdy dopiero rozpoczynamy swoją przygodę z tym trybem i nie posiadamy odpowiedniego uzbrojenia. Oczywiście w „Far Cry 3” istnieje możliwość przechodzenia coopa w całkowicie obcymi graczami, ale niestety musimy wtedy mieć stalowe nerwy. Bardzo często zdarza się, że z czteroosobowej grupy zaczynającej zabawę, po dwóch zgonach i restartach misji od checkpointu, w lobby zostają tylko dwie osoby (pozostałe wychodzą zirytowane, że ich zdaniem – partnerzy w coopie to nooby). Warto również dodać, że jeśli wejdziemy do misji, która trwa już jakiś czas i jako gracz, który niedawno dołączył, ukończymy ją, nie zawsze pucharek za misję nam „wskoczy”. Dlatego najlepiej jest grać z ogarniętymi ludźmi (najlepiej znajomymi) i spokojnie przechodzić sobie misje jedna po drugiej, od początku do końca. O trofeach z trybu coop przeczytaliście we wstępie najwięcej, ale głównie dlatego, że były to pucharki, które – mi osobiście – sprawiły najwięcej problemów w dążeniu do zdobycia platyny. Trofea w „Far Cry 3” możemy podzielić łącznie na cztery kategorie: trofea, które zdobywamy za przechodzenie głównego wątku trofea dowolne (w taki sposób je nazwijmy), do wykonania w trakcie swobodnej eksploracji wyspy lub podczas misji trofea polegające na zbieraniu/kolekcjonowaniu znajdziek trofea, które zdobywamy za przechodzenie trybu kooperacji Ważna uwaga dotycząca pucharków, które niechcący możecie pominąć podczas gry! Całkiem spora liczba trofeów dowolnych wymaga interakcji z przeciwnikiem (Ameryki nie odkryłem, wiem). Problem polega na tym, że jeśli zostawicie je na sam koniec gry, gdy już przejdziecie wątek główny, może zdarzyć się tak, że ich wykonanie może sprawić wam dodatkową trudność. Wtedy możecie uznać, że jedynym wyjściem będzie rozpoczęcie gry od początku i skasowanie (!) zapisu stanu gry, na którym dotychczas graliście. W „Far Cry 3” jest, bowiem tylko jeden slot na zapis stanu gry. Niekoniecznie! Przykład? Zaliczacie trofeum :srebro: Island Liberator, które polega na zajęciu wszystkich posterunków wroga na obu wyspach. Gdy to zrobicie, całkowicie pozbędziecie się posterunków z obu wysp i z trudnością przyjdzie wam szukanie przeciwników, „na których” będziecie mogli zdobywać kolejne pucharki. Dlatego ważne jest, by wspomniane trofeum :srebro: Island Liberator zostawić sobie na sam koniec, tuż przed platyną. Jeśli faktycznie zdarzy się Wam tak, że przejmiecie wszystkie posterunki, to na szczęście piraci wciąż są obecni na wyspie w kilku miejscach. Aby ułatwić Wam ich odnalezienie, poniżej podaję współrzędne do miejsc, gdzie przeciwnicy cały czas przebywają i nie są to posterunki/obozy: X:365, Y:700 X:545, Y:740 X:265, Y:373 X:480, Y:680 X:364, Y:377 W poradniku będę się posługiwał się dziwnymi cyferkami (np. tymi, które podałem powyżej). Są to współrzędne, pod którymi na wyspie będzie można znaleźć interesujące was miejsce. Po wejściu na mapę, w prawym górnym rogu, w momencie, gdy przesuwać będziecie po mapie kursor, współrzędne będą się zmieniać. W ten sposób bez problemu namierzycie miejscówkę. Poradnik: Mastered the Jungle :platyna: Obtain all the Trophies Teoretycznie nic prostszego – platyna wpada w momencie zdobycia okrągłej 50-tki pucharków. Osobiście życzę powodzenia w zmaganiu się z trybem kooperacji, który niestety w dążeniu do platyny może wam solidnie przeszkodzić (szczególnie, gdy granie zaczynacie już jakiś czas po premierze). First Blood :braz: Escape the pirates and survive in the wilderness Trofeum to otrzymujemy po wykonaniu pierwszej misji z głównego wątku fabularnego pt. „Uciekaj co sił”. Misja nie jest szczególnie skomplikowana, a jednocześnie daje możliwość poczucia całkiem interesującego klimatu całej wyspy. Ważne, by we fragmencie, gdzie musicie uciekać przez dżunglę, pozostać cały czas w ruchu i nie oglądać się za siebie, bez względu na to, co dzieje się za Waszymi plecami. Odgłosy będą kusiły (choćby goniący nas niedźwiedź), ale biegnąc cały czas do przodu, bez problemu dotrzecie do celu. Magic Mushroom :braz: Return to the doctor with the cave mushrooms Trofeum to otrzymujemy po wykonaniu piątej misji z głównego wątku fabularnego pt. „Grzyby w głębi”. Nie sprawi ona Wam żadnych trudności, ponieważ droga do celu zawsze będzie oznaczona. Zarówno w jaskini, jak i podczas halucynacji. Pamiętajcie, że Jason bez problemu potrafi wspinać się do góry po pnączach. Worse Date Ever :braz: Rescue Liza from the burning building Trofeum to otrzymujemy po wykonaniu dziewiątej misji z głównego wątku fabularnego pt. „Hotel Island Port”. Mimo “gorącego” klimatu misja nie jest szczególnie trudna. Ważne jest, by w miarę szybko strzelać w rury przymocowane do ścian i sufitów, dzięki którym ugasicie ogień. Kiedy już znajdziecie się na zewnątrz, pościg przeciwnika nie będzie zbyt trudny do odparcia, szczególnie, że zostaniecie wyposażeni w jedną z najlepszych wg. mnie broni w „Far Cry 3” – czyli w granatnik. One of Us :braz: Complete the Rakyat initiation Trofeum to otrzymujemy po wykonaniu jedenastej misji z głównego wątku fabularnego pt. „Znajdź Citrę”. Kolejne halucynacje i pierwsze spotkanie z seksowną Citrą. Hands Off My Stoner :braz: Rescue Oliver from the pirates Trofeum to otrzymujemy po wykonaniu piętnastej misji z głównego wątku fabularnego pt. „Ratuj Oliviera”. W tej misji z przyjemnością będziecie mogli postrzelać z najmocniejszej snajperki w grze, która dostępna będzie w sklepach dopiero, gdy znajdziecie się na drugiej wyspie. Retake Wallstreet :braz: Rescue Keith from Buck Trofeum to otrzymujemy po wykonaniu dwudziestej misji z głównego wątku fabularnego pt. „Niefortunne spotkanie”. Pucharek wpadnie po skutecznie wykonanej sekwencji QTE. Have I Told You? :srebro: Survive the encounter with Vaas and escape Trofeum to otrzymujemy po wykonaniu dwudziestej trzeciej misji z głównego wątku fabularnego pt. „Ekipa ratownicza”. W tej misji musicie przebić się przez sporą ilość wrogów, a dodatkowym utrudnieniem będzie kompletny brak naszego stałego ekwipunku. Ważne jest, by zbierać każdą broń i amunicję z poległych wrogów, bo do wyeliminowania będzie około 20-25 przeciwników. Oczywiście będzie to również możliwe z pomocą cichego podejścia, które w tej misji może okazać się szczególnie przydatne. Taken for Granted :srebro: Kill Vaas Trofeum to otrzymujemy po wykonaniu dwudziestej piątej misji z głównego wątku fabularnego pt. „Zapłata”. Ograniczając spoilery do minimum, napiszę tylko o finałowej sekwencji, w której kolejny raz najważniejszą rolę odgrywają halucynacje. Aby dostać się do naszego celu należy ignorować wszystkich biegnących w naszym kierunku przeciwników. Musicie zwyczajnie iść przed siebie, co okaże się najskuteczniejszą taktyką, by zadać finałowy cios. Higher Than a Kite :braz: Use your wingsuit to reach the Southern Island Trofeum to otrzymujemy po wykonaniu dwudziestej szóstej misji z głównego wątku fabularnego pt. „Lot na południe”. Pucharek ten to nagroda za odkrycie południowej wyspy. Deep Cover :braz: Complete Riley's interrogation Trofeum to otrzymujemy po wykonaniu trzydziestej drugiej misji z głównego wątku fabularnego pt. „Wszyscy”. Krótka misja, która ma ważne znaczenie fabularne, ale nie sprawi wam najmniejszych problemów. Poker Night :srebro: Kill Hoyt Trofeum to otrzymujemy po wykonaniu trzydziestej piątej misji z głównego wątku fabularnego pt. „As w rękawie”. Kolejna sekwencja QTE, która nie sprawi Wam żadnych problemów. What a Trip :zloto: Attend the final ceremony Trofeum to otrzymujemy po wykonaniu ostatniej, trzydziestej ósmej misji z głównego wątku fabularnego pt. „Trudny wybór”. Ważna uwaga: Misja ma dwa zakończenia. Dobre i złe. Bez względu na jego wybór, otrzymamy pucharek. Wybierajcie z głową. Oba zakończenia są ciekawe i warte uwagi, dlatego polecam „to drugie” obejrzeć później na YT np. tutaj: Free Fall :braz: Freefall more than 100m and live (Single Player only) Przechodzimy do pucharków, które możemy zrobić niemal w każdym momencie gry. Na początek „Free Fall”, czyli swobodny spadek do wody z wysokości większej niż 100 metrów. Aby zdobyć trofeum potrzebujemy lotni. Te przeważnie porozmieszczane są na wysokich punktach na wyspie i pozwalają wzbić się w powietrze, w poszukiwaniu nieco mocniejszych wrażeń (a do tego świetnych widoków). Trofeum zdobędziemy, gdy lotnią polecimy nad wodę (najlepiej utrzymywać stałą wysokość lotu i nie próbować pikować w dół), a następnie puścimy się do wody. Poniżej podaję przykładowe współrzędne miejsc, w których możemy znaleźć lotnie znajdujące się na takiej wysokości, że po oderwaniu się od ziemi i spokojnym locie w stronę oceanu, bez problemu zaliczymy to trofeum. Ważna uwaga: Nie otrzymamy pucharku, po użyciu lotni, która znajduje się przy domku Doktora, którego spotykamy na początku gry (północno-wschodni kraniec mapy). Znajduje się ona na zbyt niskiej wysokości (poniżej 100 m.) by pucharek wpadł. Przykładowe współrzędne to: X: 442.4, Y: 651.1 X: 675.0, Y: 698.3 Trofeum to możemy również zdobyć podczas wykonywania misji w głównym wątku fabularnym pt. „Lot na południe”. Nie zdradzając zbyt wielu szczegółów napiszę tylko, że przy wyskakiwaniu z samolotu, nie należy otwierać specjalnego kombinezonu, który otrzymujemy chwilę wcześniej, tylko swobodnie spaść do wody. Inked Up :braz: Earn 5 skill tattoos Aby zdobyć ten pucharek, musimy zrobić sobie pięć pierwszych fragmentów tatuaży, co będzie równało się z nabyciem pierwszych pięciu umiejętności. Więcej szczegółów w opisie poniższego trofeum „Fully Inked”. Fully Inked :zloto: Earn every tattoo by learning all the skills. W “Far Cry 3” mamy do nauczenia się łącznie 54 umiejętności. Nabywamy je w formie fragmentów kolejnych tatuaży, które znajdują się na naszym ciele. Aby zdobyć umiejętność, potrzebujemy punkty umiejętności. Te z kolei zdobywamy za punkty doświadczenia, którymi jesteśmy nagradzani na wiele sposobów – choćby przez zabójstwa, wykonywanie misji, odkrywanie znajdziek, czy włączanie masztów radarowych. Kolejne umiejętności do „wykupienia” odblokowują się w momencie postępów fabularnych w głównym wątku. Ważna uwaga: Niektóre umiejętności wymagają dodatkowych działań. Przykładowo – by zdobyć umiejętność, dzięki której po cichej eliminacji przeciwnika, będziemy mogli wyciągnąć jego pistolet i skorzystać z niego, zabijając kolejnych wrogów, musimy w trakcie gry zabić przynajmniej 10 przeciwników z pistoletu. Jeśli preferujemy podejście na „rambo” i w ten sposób wybijemy na mapie wszystkich przeciwników, może nam się nie udać zdobyć umiejętności „Ninja step” (ciche poruszanie się). Aby ją odblokować należy wyzwolić dwa posterunki wroga bez wykrycia. Money to Burn :braz: Spend $5000 at the shop Trofeum to na 100 procent wpadnie podczas gry, w momencie, gdy uda nam się łącznie wydać w sklepie 5 tys. dolarów. Pieniądze podczas gry zdobywamy za misje dodatkowe lub też, jako łup po poległych wrogach. Wydajemy je w sklepach na ulepszenie uzbrojenia i przede wszystkim – na amunicję. Polecam w miarę szybko wykonać sobie konkretniejszy portfel na pieniądze, tak by nigdy nie zabrakło w nim miejsca na kasę. Aftermarket Junkie :braz: Buy all attachments and paint jobs for one weapon Niemal każdą broń w dowolny sposób możemy przemalować lub dołożyć do niej większy magazynek lub konkretny celownik. Pucharek wpadnie nam w momencie, gdy dla jednego, danego modelu broni wykupimy wszystkie możliwe kamuflaże i dodatki. Kosztowny (około 2,5 tys. dolarów), ale niezwykle prosty pucharek. Jeśli macie w portfelu mało pieniędzy, możecie zdobyć to trofeum na pierwszym dostępnym w grze pistolecie – 1911. Nie posiada on dodatków, jedynie dostępne kamuflaże, za które zapłacicie 1,2 tys. dolarów. Rebel with a Cause :braz: Liberate 3 outposts Pucharek wpadnie w momencie, gdy wyzwolicie (w dowolny sposób ) pierwsze trzy posterunki wroga. Więcej szczegółów poniżej w opisie trofeum „Island Liberator”. Island Liberator :srebro: Liberate all outposts Tak jak wspominałem już wcześniej, nie śpieszcie się ze zdobyciem tego pucharku. Przeciwnicy i ich posterunki nie uciekną. Będą cały czas w tym samym miejscu. Jeśli przeszliście już główny wątek, zachowajcie kilka posterunków tylko po to, by na przeciwnikach w nich obecnych, zdobyć jeszcze kilka brakujących pucharków. Łącznie na obu wyspach znajdują się 34 posterunki. Ważna uwaga: Pamiętajcie, by po przejęciu posterunku zawsze wejść do środka głównego budynku (czerwone drzwi) i zabrać kartę pamięci z laptopa. Przyda się to do zdobycia trofeum :srebro: Memory to Spare. Unheard :braz: Liberate an outpost without triggering an alarm Preferujący podejście w stylu “Rambo” nie polubią tego trofeum, ale nie macie wyjścia. Przynajmniej jeden posterunek musi zostać wyzwolony dzięki cichemu podejściu, w taki sposób, by przeciwnik nie włączył alarmu. Wyłączenie alarmu to jedna z podstawowych czynności podczas przejmowania posterunku, szczególnie, że wróg nie będzie potrafił odpalić go ponownie i wezwać posiłków. Ciche podejście lepiej wykonać szybciej, niż później. Najlepiej na jakimś małym posterunku, który pilnowany jest przez niewielką ilość przeciwników. Ważna uwaga: Często na posterunkach przeciwnicy trzymają w klatkach zwierzęta. Jeśli w klatce znajduje się tygrys bądź niedźwiedź istnieje duże prawdopodobieństwo, że wykona za Was całą robotę. Wystarczy z odpowiednio dalekiej odległości, z karabinu snajperskiego (z tłumikiem!) strzelić w stronę klatki i tym samym uwolnić zwierzę. Panikujący przeciwnicy nie będą mieli szans z wkurzonym, głodnym niedźwiedziem, który sam wyczyści okolicę, a my odbierzemy dodatkową nagrodę za ciche podejście. Full Bars :srebro: Activate 9 radio towers Jeden z przyjemniejszych pucharków w grze. Łącznie na obu wyspach znajduje się 18 masztów radiowych, które musimy uruchomić. Dzięki tej czynności odkryjemy fragment mapy, a także w sklepach za darmo udostępnione zostaną dla nas nowe bronie (za darmo!). Włączanie masztów radiowych w „Far Cry 3” to absolutnie obowiązkowa rzecz, którą należy wykonać jak najszybciej, choćby po to by odkryć całą mapę. Poznamy miejsca, w których można polować na określony gatunek zwierząt. Odkryjemy teren, na którym przebywa przeciwnik. W końcu bez problemu odkryjemy miejsca, gdzie rosną rośliny, których liście potrzebne są do wykonywania mikstur leczniczych. Ważna uwaga: Każda wieża radiowa jest inna i w inny sposób się na nią wchodzi. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe zadanie i wymaga od nas minimalnego użycia szarych komórek. Pucharek wpadnie w momencie, gdy włączymy połowę dostępnych w grze masztów radiowych. Archeology 101 :srebro: Gather a total of 60 relics Natrudniejsze trofeum do zdobycia offline w „Far Cry 3”. Przedmiotów kultu rozrzuconych jest na obu wyspach aż 120. Aby zdobyć pucharek, musimy znaleźć połowę z nich, czyli 60. Z pomocą przychodzi nam sklep i dostępne w nim mapy. Map jest 8, każda z nich kosztuje 500 dolarów. Przedmiot kultu wygląda na mapie jak pucharek/kubek. Znalezienie 60 przedmiotów kultu może zająć nawet kilka godzin, a do tego nieco frustrować. Okazuje się, bowiem, że przedmioty te są nieraz bardzo trudno dostępne. Należy szukać ukrytych przejść itp. Dlatego też, jeśli znaleźliście się w miejscu, gdzie na mapie zaznaczony jest przedmiot kultu i nie możecie go znaleźć, ruszajcie dalej. Na szczęście do zdobycia trofeum potrzebna jest tylko połowa, którą jesteście w stanie znaleźć bez większego problemu. Dead Letters :srebro: Gather all "Letters of the Lost" Po całej mapie rozrzuconych zostało 20 listów zaginionych. Znalezienie ich jest trudne, ale tylko wtedy, gdy nie posiadamy mapy. Te możemy zakupić w sklepie. Łącznie map jest 8, a każda z nich kosztuje 500 dolarów. Na minimapie list zaznaczony jest w charakterystyczny sposób, czyli za pomocą koperty. Trofeum to również jest czasochłonne, ale znacznie mniej, niż powyższe „Archeology 101”. Memory to Spare :srebro: Gather all the memory cards Karty pamięci znajdują się w laptopach, które umieszczane są w głównym budynku (czerwone drzwi) przejętego posterunku. Posterunków jest 34, a kart pamięci tylko 20, dlatego po przejęciu posterunku należy wejść do głównego budynku i uważnie przeczesać go ze wszystkich znajdziek. Poza kartami pamięci, możemy znaleźć tam również dodatkowa amunicję, pieniądze i śmieci, które później sprzedacie w sklepie. Jungle Journal :srebro: Unlock 50 entries in the Survivor Guide Na to trofeum nie mamy żadnego wpływu. Otrzymamy je automatycznie, w momencie, gdy w podręczniku odkryjemy odpowiednia ilość stron. Znajduje się w nim masa ciekawostek związanych z wyspą, bohaterami, pojazdami, zwierzętami. Jest to taka tutejsza wersja Animusa z „Assassin’s Creed”. Trofeum to wpadło mi po przejściu około 40-50 procent głównego wątku fabularnego. Bagged and Tagged :braz: Complete a Path of the Hunter quest “Scieżka łowcy” to poboczne zadania, które znajdują się na tablicach ogłoszeń umieszczonych w przejętych przez nas posterunkach wroga. Polegają na zabiciu określonego zwierzęcia, określonym rodzajem broni. Gdy wykonamy pierwsze takie zadanie, pucharek będzie nasz. Road Trip :braz: Complete a Supply Drop quest “Zrzut zasobów” to poboczne zadania, które porozrzucane są na obu wyspach. Aktywują się na mapie w momencie, gdy po uruchomieniu masztów radiowych, odkrywamy kolejne jej fragmenty. Jest to zwyczajny wyścig z czasem, w którym musimy na określone miejsce (np. wioska) dostarczyć zasoby. Po drodze musimy zaliczyć kilka checkpointów. Pierwszy, poprawnie wykonany zrzut zasobów wzbogaci naszą listę pucharków. In Cold Blood :braz: Complete a WANTED Dead quest “Poszukiwany martwy”, to poboczne zadania, które znajdują się na tablicach ogłoszeń umieszczonych w przejętych przez nas posterunkach wroga. Polegają one na wyeliminowaniu dowódców piratów lub najemników, za pomocą noża. Za pierwsze, odpowiednio dobrze wykonane zlecenie nagrodzeni zostaniemy pucharkiem. Let the Trials Begin :braz: Beat any Trial of the Rakyat score “Próby Rakyat” to poboczne zadania, które porozrzucane są na obu wyspach. Polegają na eliminowaniu wrogów na czas, najlepiej za pomocą cichego zabójstwa. Za określony wynik nagradzani jesteśmy kwotami pieniężnymi, a za pierwszą skuteczną próbę Rakyat otrzymamy pucharek. Poker Bully :srebro: Win $1500 playing poker. Teoretycznie – trudne trofeum, ale jak to w pokerze, wszystko zależy od szczęścia. Grając w pokera, mamy do wyboru cztery poziomy trudności. Oczywiście najwięcej kasy da się wygrać, jako „Mistrz” (250 dolarów wpisowego). Ale spokojnie trofeum wpadnie nam również na niższych poziomach trudności. Ważna uwaga: Nie jest możliwe, by za jednym razem wygrać 1500 dolarów, które potrzebujemy, by zdobyć trofeum. Z racji tego, że do gry wchodzi czterech graczy, którzy wyciągają z kieszeni max 250 dolarów, maksymalna wygrana wynosi 750 dolarów (nie wliczamy naszego wpisowego). Dlatego też pucharek zdobędziemy w momencie, gdy łącznie w kilku grach uda nam się zgarnąć 1500 dolarów. Najlepszym sposobem na zdobycie trofeum jest granie na „Mistrzu”, bądź „Zawodowcu”. Po rozdaniu zawsze stawiamy wszystko i sprawdzamy, jakie karty mają inni gracze. Przy odrobinie szczęścia, uda nam się zgarnąć 600 bądź 1000 dolarów (w zależności od poziomu trudności). Jeśli nam się nie powiedzie, możemy spróbować jeszcze raz. Niestety w „Far Cry 3” nigdy nie cierpimy na nadmiar pieniędzy. Dlatego jeśli przegramy, zawsze możemy wyjść na zewnątrz, zabić się i wtedy zacząć grę jeszcze raz, od ostatniego checkpointu (tuż przed rozpoczęciem gry w pokera). Ponadto - od stołu możemy odejść w każdej chwili i zabrać ze sobą dotychczasową wygraną, a w statystykach (podręcznik) sprawdzić, ile dotychczas udało nam się wygrać. Hunter Hunted :braz: Lure and kill a predator Drapieżniki w “Far Cry 3” to przede wszystkim: krokodyle, rekiny, tygrysy, leopardy i komodo. Jeśli uda się nam zabić jednego z nich, pucharek wskoczy na nasze konto. Zwierzęta te są dosyć groźne, dlatego przed ich ubiciem polecam zaopatrzyć się w specjalną miksturkę, która odstrasza zwierzęta (nawet drapieżniki), przez co są bardzo łatwym celem. Poacher :braz: Hunt and skin a rare animal Trofeum to zdobędziecie zapewne razem z pucharkiem o nazwie “Bagged and Tagged”. Bowiem na rzadkie okazy zwierząt polujemy wyłącznie w misjach „Ścieżki łowcy”. Naszym zadaniem jest upolowanie takiego unikalnego okazu, a następnie oskórowanie go. Artsy Craftsy :braz: Craft 5 upgrades for your equipment Crafting w “Far Cry 3” nie jest szczególnie skomplikowany. Ze skór zwierząt możemy robić większe portfele na pieniądze, większe plecaki na zebrane rzeczy, czy też dodatkowe kabury na noszoną broń, granaty, amunicję. Dokonanie pięciu modyfikacji naszego ekwipunku wystarczy, by zdobyć trofeum. Needle Exchange :braz: Craft 25 syringes To jeden z tych pucharków, który wpadnie na 100 procent w trakcie gry. Nie da się jej przejść bez miksturek, w tym jednej obowiązkowej – leczącej. Zielone listki na mapie bardzo szybko staną się Waszymi dobrymi znajomymi. Po stworzeniu 25 miksturek (niekoniecznie leczniczych, również np. odstraszających zwierzęta) zdobędziemy trofeum. The Good Stuff :braz: Craft a special syringe Tzw. “wyższa szkoła jazdy”. Gdy uda nam się odnaleźć 30 przedmiotów kultu (połowa z tego, ile potrzebna jest do zdobycia trofeum “Archeology 101”), otrzymamy przepis na miksturę pt. „Untouchable”. Dzięki niej będziemy odporni na wszelkie ataki przeciwnika. Pucharek otrzymamy, gdy stworzymy tą wyjątkową miksturę. Aby to zrobić potrzebujemy dwa czerwone, pięć niebieskich i pięć zielonych listków. Say Hi to the Internet :braz: Find the lost Hollywood star Czarny humor Ubisoftu. Zagubioną gwiazdę Hollywood znajdziemy pod współrzędnymi: X: 619.7, Y: 559.4. I nie, nie są to te dwa trupy powieszone na drzewie. Chodzi o faceta zakopanego w piasku, kawałek od wspomnianego drzewa, do którego podchodzimy, naciskamy [kwadrat] i trofeum ląduje na naszym koncie. Przy okazji – jest to miejscówka, w której „robiona” była fota na okładkę „Far Cry 3”. Sami zobaczcie: Heartless Pyro :braz: Kill 50 enemies with the flamethrower (Single Player only) Uruchamianie wieży radiowych sprawi, że w swój ekwipunek będziecie mogli wyposażyć w miotacz ognia. Jest to bardzo przyjemna, ale niebezpieczna broń, ponieważ łatwo samemu się przypalić. Do tego skuteczna jest tylko na bliską odległość. Pucharek wpadnie nam, gdy podpalimy łącznie 50 przeciwników. Kilkunastu z nich powinno się Wam udać załatwić w 13 misji głównego wątku fabularnego. Resztę najlepiej eliminować, przejmując kolejne posterunki przeciwnika na mapie. Ważna uwaga: Nie wiecie ile zostało Wam jeszcze wrogów do podpalenia? W podręczniku możecie sprawdzić statystyki każdej swojej broni, po naciśnięciu [kwadrat]. Wystarczy tylko w spisie broni odnaleźć miotacz ognia. Love the Boom :braz: Kill 4 enemies simultaneously with one explosion (Single Player only) Na zdobycie tego pucharku jest mnóstwo sposobów. Osobiście, jako narzędzie polecam granatnik, który jest skuteczniejszy niż RPG, czy zwykłych granatów. Ubicie czterech przeciwników jedną eksplozją nie należy do rzeczy łatwych, ale szybko zorientujecie się, że podczas przejmowania posterunków, bardzo często, jako posiłki, na miejsce akcji przyjeżdżają czteroosobowe ekipy w jeepie. Sztuką jest pozwolić uruchomić w bazie alarm i cierpliwie poczekać na samochód, a następnie wysadzić go za pomocą granatnika, gdy wjeżdża na posterunek (z czwórką przeciwników na pokładzie). Nie polecam C4 - nie zawsze zalicza pucharek. Rock Always Wins :braz: Fully distract 25 enemies with rocks (Single Player only) Dosyć czasochłonne trofeum i jedno z – moim zdaniem – głupszych w “Far Cry 3”. Za pomocą rzutu kamieniem (prawy przycisk na krzyżaku) musimy odwrócić/zwrócić uwagę przeciwnika. Niestety, pełne rozproszenie zaliczone jest nam dopiero wtedy, gdy wróg uda się w kierunku, gdzie rzuciliśmy kamień, a następnie powróci na swoje miejsce. I tak w kółko. Niestety często, za którymś razem katowany przeciwnik zaczyna się irytować i rozpoczyna poszukiwania gracza. Wtedy najlepiej go odpuścić i zająć się rozpraszaniem kogoś innego. Never Saw it Coming :braz: Kill an enemy with a takedown from above from a glider, zipline or parachute (Single Player only) W trakcie głównego wątku fabularnego będziemy mieć kilka okazji, by rozprawić się z przeciwnikiem skacząc na niego z tyrolki. Warto jednak poszukać podobnego sposobu podczas przejmowania posterunków. Często budynki połączone są specjalnymi linami, po których swobodnie możemy „przejechać”, a następnie zeskoczyć na przeciwnika. Ważna uwaga: Aby móc zabić przeciwnika z powietrza, skacząc na niego z góry, musimy mieć nabytą umiejętność o nazwie „Death from Above”. Ważna uwaga nr 2: Jeśli przez cały główny wątek fabularny nie udało się wam zdobyć tego trofeum "przypadkowo", warto udać się do Sunset Cove (X 365, Y 700). Więcej o tym w swoim poście pisze Siriondel. Improper Use :braz: Kill an enemy with the Repair Tool (Single Player only) Banał. W sklepie (zakładka „specjalne”) wyposażamy się w narzędzie do naprawiania, po czym zakradamy się do przeciwnika od tyłu i podpalamy go właśnie za pomocą tego narzędzia (trwa to jakieś 2-3 sekundy). Pucharek wędruje na nasze konto już po pierwszej "przypalonej" osobie. Toxophilite :braz: Kill a target from 70m or more with the bow (Single Player only) Wymagające trofeum, które sprawi problemy osobom nieużywającym na stałe łuku. Dobrze jest zaopatrzyć się w specjalny celownik, który umożliwia łatwiejsze celowanie z dalszej odległości. Pamiętać należy, że cięciwę łuku musimy odpowiednio naciągnąć, przytrzymując R1 nieco dłużej, niż przy zwykłym strzale np. ze snajperki. Warto też nabyć dwie umiejętności, które poprawiają nasze posługiwanie się łukiem. Najprostszym sposobem na zdobycie pucharku jest – ponownie – moment, w którym przejmujemy posterunek. Polecam szukać przeciwników, którzy stoją nieruchomo. Gdy docieramy w okolice posterunku przeciwnika gra automatycznie nam się zapisuje. Dlatego jeśli nawet nie uda nam się ustrzelić wroga z łuku, bądź odległość będzie mniejsza niż 70 metrów, możemy dać się zabić, a następnie zacząć od checkpointa i ponownie trafić przeciwnika, tym razem nieco z dalszej odległości. Metodą prób i błędów, w końcu się uda. A jeśli się nie udaje, to z pomocą przychodzą wybuchowe bełty, które na dalsze odległości są bardzo skuteczne i nie trzeba "ustrzelić" przeciwnika bezpośrednio. Island Paparazzi :braz: Tag 25 enemies using the camera (Single Player only) Kolejne trofeum, które wpadnie nam na 100 procent, podczas przechodzenia głównego wątku. Korzystanie z aparatu do oznaczania wrogów, to absolutna konieczność, gdy planujemy przejmować posterunki „cichaczem”. Gdy oznaczymy 25 przeciwników (pomarańczowa ikonka nad ich głowami), pucharek wpadnie na nasze konto. Fearless or Stupid :braz: Dive more than 60m (Single Player only) Aby zdobyć to trofeum, potrzebujemy głębokiego miejsca na mapie. Przykładowo może to być miejscówka o współrzędnych: X: 709.1, Y: 835.6. Dobrze jest się tam udać np. skuterem, by potem bez problemu wrócić na ląd. Kiedy już znajdujemy się nad głębokim miejscem, nurkujemy pionowo w dół, naciskając przy okazji L3. Kiedy dobijemy do dna, trofeum wpadnie na nasze konto. Podczas wynurzania, zapewne zginiecie, chyba, że nabyliście umiejętność „Deep Breath Skill” bądź wyposażyliście się w miksturę, która pozwala dłużej utrzymać oddech pod wodą. Here We Come :braz: Complete "Ready or Not" Co-op map (Online/Offline) O trofeach w trybie kooperacji więcej przeczytacie we wstępie do tego poradnika. Starałem się tam w miarę sensownie przedstawić realia, jakie panują w coopie „Far Cry 3”. To trofeum otrzymacie, gdy ukończycie pierwszą misję z tego trybu. Return to Sender :braz: Complete "Sidetracked" Co-op map (Online/Offline) Trofeum otrzymacie po ukończeniu drugiej misji z trybu kooperacji. Rocking the Boat :braz: Complete "Overboard" Co-op map (Online/Offline) Trofeum otrzymacie po ukończeniu trzeciej misji z trybu kooperacji. Hide and Seek :braz: Complete "Lights Out" Co-op map (Online/Offline) Trofeum otrzymacie po ukończeniu czwartej misji z trybu kooperacji. Late Night Pick-up :braz: Complete "Rush Hour" Co-op map (Online/Offline) Trofeum otrzymacie po ukończeniu piątej misji z trybu kooperacji. Getting Even :braz: Complete "Payback" Co-op map (Online/Offline) Trofeum otrzymacie po ukończeniu szóstej misji z trybu kooperacji. ________________ To chyba wszystko! Wielkie podziękowania za pomoc przy tworzeniu (mojego pierwszego) poradnika dla Patricko, a także dla Salwika92 i TRaCeGuitara, z którymi zgłębiałem tajemnice trybu kooperacji. Wesołych Świąt! 23 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 23 Grudzień 2012 Super, mam nadzieję, że to nie pierwszy i ostatni poradniczek z pod Twoich rąk :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LionelPL 217 Napisano 24 Grudzień 2012 Dobra robota! Dzięki ze napisałes o tych posterunkach ze lepiej je wyzwolić na samym koncu. A po za tym,serio te misje w coopie są takie trudne ze potrzeba 3 osoby? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackhawkPL 153 Napisano 25 Grudzień 2012 W dniu 24.12.2012 o 00:44, LionelPL napisał: A po za tym,serio te misje w coopie są takie trudne ze potrzeba 3 osoby? No powiem Ci szczerze, że grałem z kumplem we dwójkę na easy, to męczyliśmy się niemiłosiernie. Dopiero z chłopakami, których wymieniłem w podziękowaniach, którzy byli dobrze ogarnięci, bo grali sporo wcześniej, dało się ukończyć misję ;) Najlepiej samemu się przekonać. Może jesteś lepszym graczem niż ja ^^ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lennox 1641 Napisano 25 Grudzień 2012 Dobra robota ;) Na dniach się przyda ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pack 698 Napisano 25 Grudzień 2012 Super poradnik! Dzięki! :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Killeras 12 Napisano 25 Grudzień 2012 Mam kilka uwag co do niektórych trofeów. Zabicia 4 kolesi jednym wybuchem nie da się zrobić chyba z C4. Ja tak próbowałem i nie wpadło, a na 100% zabiłem 4 kolesi. Dopiero po wrzuceniu im do autka granatu trofik wpadł. ;) Co do gry w pokera. Na drugiej wyspie po odblokowaniu, któregoś z posterunków pojawia się nam zadanie, w którym musimy wygrać pieniądze, które przegrał jakiś pijak podczas partyjki pokera. Musimy więc ograć niemiluchów z 2000$, a grają bardzo słabo i często stawiają wszystko na "parę dwójek". ;) Zabicie z łuku można zrobić z... wybuchowymi bełtami! Więc snajpienie normalnymi strzałami nie ma większego sensu. Możesz też dokładniej opisać zdobycie całej dziary, bo odbicie dwóch posterunków bez alarmu to nie to samo co zrobienie tego bez wykrycia. Pasowałoby wyjaśnić tą subtelną różnicę. Trofea związane z fabułą mógłbyś wypisać w spojlerze? Bo jakbym przeczytał to przed skończeniem gry to popsułbym sobie zabawę... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Substraty 26 Napisano 25 Grudzień 2012 Napisz jeszcze czy platyna wymaga online passów. I już będzie gicior. Super poradnik. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 25 Grudzień 2012 Wymaga i nie wymaga...jak chcesz szybciej ja wbić to warto mieć...dzięki temu możesz grać w coopie do 4 osób...ale jak nie masz to trofiki z coopa wbijasz w trybie offline na dwie osoby... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackhawkPL 153 Napisano 25 Grudzień 2012 W dniu 25.12.2012 o 22:13, Killeras napisał: Zabicia 4 kolesi jednym wybuchem nie da się zrobić chyba z C4. Ja tak próbowałem i nie wpadło, a na 100% zabiłem 4 kolesi. Dopiero po wrzuceniu im do autka granatu trofik wpadł. ;) W porządku, poprawione. W dniu 25.12.2012 o 22:13, Killeras napisał: Co do gry w pokera. Na drugiej wyspie po odblokowaniu, któregoś z posterunków pojawia się nam zadanie, w którym musimy wygrać pieniądze, które przegrał jakiś pijak podczas partyjki pokera. Musimy więc ograć niemiluchów z 2000$, a grają bardzo słabo i często stawiają wszystko na "parę dwójek". ;) No spoko, ale nie każdy robi misje poboczne, bo nie są one wymagane do platynowania :) Temu podałem przykład, jak zrobić to podczas gry, a nie podczas misji. W dniu 25.12.2012 o 22:13, Killeras napisał: Zabicie z łuku można zrobić z... wybuchowymi bełtami! Więc snajpienie normalnymi strzałami nie ma większego sensu. Dopisane. W dniu 25.12.2012 o 22:13, Killeras napisał: Możesz też dokładniej opisać zdobycie całej dziary, bo odbicie dwóch posterunków bez alarmu to nie to samo co zrobienie tego bez wykrycia. Pasowałoby wyjaśnić tą subtelną różnicę.. Dziara odblokowuje się w naturalny sposób wraz z postępem gry, a umiejętności, które wymagają dodatkowego zaangażowania są łopatologicznie wytłumaczone w menu umiejętności. Nie widzę sensu, by przepisywać to do poradnika ;) W dniu 25.12.2012 o 22:13, Killeras napisał: Trofea związane z fabułą mógłbyś wypisać w spojlerze? Bo jakbym przeczytał to przed skończeniem gry to popsułbym sobie zabawę... Opisy trofeów związane z fabułą są pozbawione szczegółów fabularnych i nie zawierają spoilerów. Celowo zostały opisane tak, by nie psuć zabawy. Bardziej spoilerowe od mojego opisu są faktycznie opisy trofeów po angielsku. Je też mam dać w spoiler? Jaki to ma sens? No to tyle ^^ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siriondel 855 Napisano 26 Grudzień 2012 (edytowane) W dniu 23.12.2012 o 23:31, blackhawkPL napisał: trofea online: 6 (sześć misji w trybie coop) Co-op może być zrobiony całkowicie offline na splicie w dwie osoby. W dniu 23.12.2012 o 23:31, blackhawkPL napisał: trofea możliwe do pominięcia: teoretycznie brak, praktycznie - (!) przeczytajcie ważną uwagę (zaznaczona na czerwono i podkreślona) we wstępie tego poradnika (!) Coś mi tu brakuje logiki. Chyba powinno być odwrotnie - teoretycznie można pominąć to i tamto, ale w praktyce jest to trudne. Ale tak poza tym, w FC3 chyba nie ma, że teoretycznie tak, praktycznie siak - trofea Unheard :braz: i Fully Inked :zloto: po prostu można pominąć i trzeba wtedy zaczynać od nowa. W dniu 23.12.2012 o 23:31, blackhawkPL napisał: Ważna uwaga dotycząca pucharków, które niechcący możecie pominąć podczas gry! Całkiem spora liczba trofeów dowolnych wymaga interakcji z przeciwnikiem (Ameryki nie odkryłem, wiem). Problem polega na tym, że jeśli zostawicie je na sam koniec gry, gdy już przejdziecie wątek główny, może zdarzyć się tak, że nie będziecie mieli ich jak wykonać. Wtedy jedynym wyjściem będzie rozpoczęcie gry od początku i skasowanie (!) zapisu stanu gry, na którym dotychczas graliście. W „Far Cry 3” jest, bowiem tylko jeden slot na zapis stanu gry. Przekolorowane bardzo mocno, niepotrzebnie straszysz ludzi. Nawet po zrobieniu wszystkich posterunków, przeciwników na mapie zostaje cała kupa i wszystkie pucharki z nimi związane można zrobić lekką ręką, jedynie na Love the Boom :braz: trzeba uważać, bo choć to też da się zrobić po całkowitym wyzwoleniu wysp, może być upierdliwe i lepiej faktycznie zrobić to na samochodzie z posiłkami. Przykładowe lokacje, to Sunset Cove (X 365, Y 700), budynek o współrzędnych X 545, Y 740, albo lotnisko na drugiej wyspie (X 265, Y 373), a w ogóle to najlepszy jest obóz o współrzędnych X 480, Y 680, gdzie przy odrobinie szczęścia ze spawnami można nawet po wyczyszczeniu mapy rozkręcić zadymę lepszą niż w niejednej misji fabularnej się robi. W dniu 23.12.2012 o 23:31, blackhawkPL napisał: maksymalna wygrana wynosi 1000 dolarów. 750$. Wkupne się nie wlicza, liczy się tylko zysk z gry. IMO warto też napisać, że od stołu można odejść w każdej chwili, zabierając wygraną, oraz że podobnie jak z trofeum za zabicia z miotacza ognia, postęp można sprawdzić w statystykach. W dniu 23.12.2012 o 23:31, blackhawkPL napisał: Never Saw it Coming :braz: Kill an enemy with a takedown from above from a glider, zipline or parachute (Single Player only) W trakcie głównego wątku fabularnego będziemy mieć kilka okazji, by rozprawić się z przeciwnikiem skacząc na niego z tyrolki. Warto jednak poszukać podobnego sposobu podczas przejmowania posterunków. Często budynki połączone są specjalnymi linami, po których swobodnie możemy „przejechać”, a następnie zeskoczyć na przeciwnika. Ponieważ to jest pucharek, który chyba najczęściej umyka ludziom, warto IMO wspomnieć, że poza fabułą najlepsza lokacja do zrobienia tego badziewia to Sunset Cove (X 365, Y 700). I tak, można to zrobić po ukończeniu fabuły i wyzwoleniu posterunków, bo piraci będą tam zawsze. Z wieży strażniczej idzie linka, wystarczy stanąć na wieży, dosłownie 10 metrów od liny będzie stał gościu, rzucić kamień, poczekać aż podejdzie pod samą linę, zjechać i bum, z głowy. Cytat Opisy trofeów związane z fabułą są pozbawione szczegółów fabularnych i nie zawierają spoilerów. Celowo zostały opisane tak, by nie psuć zabawy. Bardziej spoilerowe od mojego opisu są faktycznie opisy trofeów po angielsku. Je też mam dać w spoiler? Jaki to ma sens? W sytuacji, gdzie opisy trofeów tak chamsko zdradzają fabułę gry (a w FC3 niestety zdradzają), warto przenieść całą sekcję z trofeami za story na dół poradnika i ostrzec na kolorowo, żeby czytelnik podczas spokojnego przewijania strony nie zjechał zbyt daleko. Edytowane 26 Grudzień 2012 przez Siriondel Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackhawkPL 153 Napisano 26 Grudzień 2012 (edytowane) Cytat Co-op może być zrobiony całkowicie offline na splicie w dwie osoby. Dopisane. Aczkolwiek granie w coopa we dwie osoby na splicie jest całkowicie bezsensowne dla mnie i bardzo trudne. Cytat Coś mi tu brakuje logiki. Chyba powinno być odwrotnie - teoretycznie można pominąć to i tamto, ale w praktyce jest to trudne. Ale tak poza tym, w FC3 chyba nie ma, że teoretycznie tak, praktycznie siak - trofea Unheard i Fully Inked po prostu można pominąć i trzeba wtedy zaczynać od nowa. Można ominąć znacznie więcej trofeów wtedy, gdy przeciwników nie ma już na mapie. No bo na kim je nabijać? Chyba, że chcesz atakować nie piratów, a Rakyat, którzy ogólnie są do Ciebie pozytywnie nastawieni. Jeśli nie chcesz - musisz zaczynać grę od nowa. Spotkałem się z wieloma przypadkami znajomych, którzy musieli zaczynać granie od początku, bo zbyt szybko wyzwolili wszystkie posterunki. IMO - sprawa ważna. Jeśli ktoś będzie podchodził do robienia platyny z głową i myślał, praktycznie nie pominie nic, teoretycznie... warto przeczytać, to co napisałem. Poprawiam, fakt :) A straszę dlatego bo - powtarzam - jest jeden slot, więc trzeba być szczególnie uważnym, by nie stracić tego, co udało nam się w FC3 ugrać. Sprawdź priva i gg - odezwałem się do Ciebie, może jakoś wspólnie to rozgryziemy i podamy miejscówki, gdzie piraci nadal przebywają, nawet po zajęciu posterunków. Cytat Literówka. Usunę ten akapit, kiedy ją poprawisz Poprawione. Cytat 750$. Wkupne się nie wlicza, liczy się tylko zysk z gry. IMO warto też napisać, że od stołu można odejść w każdej chwili, zabierając wygraną, oraz że podobnie jak z trofeum za zabicia z miotacza ognia, postęp można sprawdzić w statystykach. Dopisane. Cytat Ponieważ to jest pucharek, który chyba najczęściej umyka ludziom Dopisane. Cytat W sytuacji, gdzie opisy trofeów tak chamsko zdradzają fabułę gry (a w FC3 niestety zdradzają), warto przenieść całą sekcję z trofeami za story na dół poradnika i ostrzec na kolorowo, żeby czytelnik podczas spokojnego przewijania strony nie zjechał zbyt daleko. Tutaj już decyzję pozostawiam moderatorom i Patricko, który sprawował pieczę nad tym poradnikiem ;) Edytowane 26 Grudzień 2012 przez blackhawkPL 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Killeras 12 Napisano 26 Grudzień 2012 Chodzi o to, że po zakończeniu fabuły i odbiciu wszystkiego jest kilka miejsc, gdzie piraci dalej się respią. Jest takie zadanie w fabule, że mamy udać się do takiego okrągłego i głębokiego zbiornika. Jest tam ponad 100 metrów tylko trzeba przejść na drugą stronę rozpadliny i robimy skok wiary -"free fall" i wpada nam trofeum. Później kręcimy się po jaskini i jest tam sporo linek i można łatwo komuś skoczyć na głowę, bo na platformach jest mało miejsca. :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siriondel 855 Napisano 26 Grudzień 2012 W dniu 26.12.2012 o 09:02, blackhawkPL napisał: Dopisane. Aczkolwiek granie w coopa we dwie osoby na splicie jest całkowicie bezsensowne dla mnie i bardzo trudne. Być może, ale poradnika nie piszesz dla siebie, bo grę już splatynowałeś, tylko dla innych. Uwierz mi, że ludzie będą tak grać. Poza tym, nie dla każdego co-op może być trudny, ja przeszedłem w dwie osoby wszystko na normalu bez zająknięcia. Może dlatego, że jestem weteranem FPS i co-opa ogólnie, może miałem super ogarniętego partnera, nie wiem - ale jest to do zrobienia :) W dniu 26.12.2012 o 09:02, blackhawkPL napisał: Można ominąć znacznie więcej trofeów wtedy, gdy przeciwników nie ma już na mapie. No właśnie mówię - cały szkopuł w tym, że przeciwnicy dalej są na mapie i zawsze na niej będą, szczerze mówiąc - dziwne że można tego nie zauważyć. Jakby nie było - wszelkie problemy osób o których napisałeś wynikały z niewiedzy i jako twórca poradnika, powinieneś tę wiedzę dostarczyć :P Ludzie często omijają takie rzeczy, a potem się budzą z ręką w nocniku. Zamiast straszyć więc, lepiej jest napisać "nawet jak ominiesz, wszystko jest okej, to co przeoczyłeś, można spokojnie zrobić tu i tu". Dać ludziom najłatwiejsze sposoby, o które nie muszą się martwić. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c0r 29 Napisano 26 Grudzień 2012 Świetna robota. Solidny poradnik. Plusik leci. ; ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Flinston 11 Napisano 29 Grudzień 2012 Widać że włożyłeś w to ogrom pracy, wielkie brawa :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Killeras 12 Napisano 29 Grudzień 2012 Wbiłem platynę. Misje w coopie dość frustrujące, nie przez poziom trudności, ale powtarzalność. Udało nam się zrobić go z kumplem i padaliśmy dosłownie kilka razy, ale większość z własnej głupoty i lecenia na jana niż z samej trudności gry. Na Easy we dwóch da się przejść bez jakiegoś super skilla. Trzeba uważać na pancernych, pamiętać o "okrzykach" i uzupełnianiu ammo, a jak ktoś padnie nie lecieć do niego na pałę, bo często źle się to kończy, HS też by się przydał. A z zaliczaniem przejścia misji od połowy chyba jest tak, że... po prostu nie zalicza. Próbowałem sam kiedyś robić na randomie i wbiłem bodaj, gdzieś tak jak "właściciele" lobby byli praktycznie na początku misji. Pod koniec trofik mi nie wpadł. Poziom randomów też jest taki sobie, a dochodzą do tego bugi i to, że większość gra na pierwszych 2 mapach i ciężko znaleźć skład na dalsze, a nie ma wyboru chyba jakich misji szukamy. Najstraszniejsze jest to, że DLC będzie zawierać... Nowe misje do co-opa... Dziwne posunięcie firmy, ale to ich produkt. Więc ciężki orzech będzie dla tych, którzy planują utrzymać 100% w FC. Dobrze, że mi wystarczy sama platyna. :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strusiu44 9 Napisano 4 Styczeń 2013 (edytowane) Witam Pojawił się dziwny problem , nie wiem czy to tak ma być czy poprostu coś z gra nie tak. Otóż przed jakąś misją znikneło mi całe wyposarzenie tj. wszystka broń,granaty ,c4 i co najważniejsze nie mam aparatu ani kamieni. Broń przypisałem od nowa ale aparatu i kamieni nie moge - nie wiem co jest . może ktoś z was spotkał się z takim samym problemem ??? Dodam jeszcze ze wogule nie moge zadnego zastrzyku sobie zrobić - tam gdzie mial byc aparat to teraz jest tak jakby zmiana broni , tam gdzie kamienie - nic nie ma a tam gdzie zastrzyki tez pusto. Edytowane 4 Styczeń 2013 przez strusiu44 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sakosusz 169 Napisano 4 Styczeń 2013 Mi granatnik nie pomogł a wysadziłem 4 kolesi naraz, kampania ukonczona i wyspa przejeta, teraz załuje ze przejałem posterunki, sugestie?? bo w tych miejscach co sie respia piraci probowałem i 4 trafiłem i nie wpadło :/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strusiu44 9 Napisano 4 Styczeń 2013 tyty masz problem z granatnikiem a ja potrzebuje kamieni aby odwrucic uwagę . a ich nie mam . sproboj załadować ostatni zapis z ręki może to coś pomoże .a jak nie to proponuje zacząć gre od nowa i pierwsze co rozwalic 4 gości i platyna powinna wpaść . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sakosusz 169 Napisano 4 Styczeń 2013 W dniu 4.01.2013 o 19:18, strusiu44 napisał: tyty masz problem z granatnikiem a ja potrzebuje kamieni aby odwrucic uwagę . a ich nie mam . sproboj załadować ostatni zapis z ręki może to coś pomoże .a jak nie to proponuje zacząć gre od nowa i pierwsze co rozwalic 4 gości i platyna powinna wpaść . Podobno ma wyjsc patch co ma naprawic to z tym aparatem i kamieniem a jeszcze sprobuje RPG jak nie pomoze to od nowa wezme Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kasper 29 Napisano 5 Styczeń 2013 Ja mam jeszcze inny problem. Tak mi się wydaje. Otóż ukończyłem kampanię, przejąłem prawie wszystkie posterunki (ponad połowa po cichu), a trofeum odnośnie odwrócenia uwagi 25 wrogów za pomocą kamienia jeszcze nie wpadło. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie udało mi się tego zrobić... Jakieś rady? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 5 Styczeń 2013 Wróg musi zrobić pełny obieg żebyś miał zaliczone odwrócenie uwagi...czyli...musi dojść do miejsca gdzie rzuciłeś kamień, rozejrzeć się i wrócić na swojej miejsce...inaczej nie będziesz miał zaliczonego odwrócenia uwagi... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kasper 29 Napisano 5 Styczeń 2013 OK, dzięki za informację, chociaż i tak wydaje mi się że powinno już wcześniej wpaść. :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackhawkPL 153 Napisano 5 Styczeń 2013 W dniu 5.01.2013 o 12:46, Kasper napisał: OK, dzięki za informację, chociaż i tak wydaje mi się że powinno już wcześniej wpaść. :) Raczej nie, jeśli odwracałeś uwagę gościa to przeważnie zabijałeś go w momencie, gdy do Ciebie podchodził (lub w kierunku, gdzie padł kamień). Rzadko zdarzało Ci się, że wracał na swoje miejsce ;) Ja też musiałem trochę przysiąść, by mi ten trofik wpadł, ale trwało to jakieś 5-10 minut. Dobrze się skitrać tylko trzeba i nie ma problemu ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach