Skocz do zawartości
cwir

Playstation VR

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Marcossik napisał:

 

Tak jak było wielokrotnie wspominane - żadna gra nie ma prawa chrupnąć czy przyciąć nawet 1 raz, bo to mogłoby nam wsadzić głowę do wiadra. Sony nie będzie certyfikowało takich gier i wypuszczać ich na rynek, dopóki nie będzie gwarancji turbo-stałych 60 klatek. A co do grafiki to uważam, że nie jest ona w VR najważniejsza. Najważniejszy jest wysoki poziom immersji, który pozwoli mi zapomnieć o wszelkich niedociągnięciach zarówno tej technologii, jak i sporych ograniczeniach PS4. 

Owszem, na wrażenie "bycia w grze" też się składa zaawansowaność oprawy, ale to są drugie skrzypce. Rozgrywka i jej rozwiązania ponad to. 

Ogólnie i tak zostanę jednym z tych frajerów (nie urażając nikogo), którzy kupią ProStation, toteż mam nadzieję, że doświadczenia z VR na tym sprzęcie będą jeszcze lepsze. 

Gdyby ta certyfikacja w Sony rzeczywiście działała jak trzeba, to sklep nie byłby zaśmiecony tym niedorobionym szajsem - looknij sobie chociażby na pierwsze gameplaye z super zoptymalizowanego Battlemage - to w miarę świeża produkcja. Co prawda wyszedł już patch który poprawił bardzo tragiczny framerate, no ale certyfikacja...

 

A co do immersji - nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie popierdalanie paroma pikselami, po świecie niczym z majnkrafta, raczej przekreśla coś takiego jak immersja. A tak póki co, wygląda większość "hitów" na VR... 

Edytowane przez kloose

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać że najwięcej mają do powiedzenia ci co nigdy tego na głowie nie mieli 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, marko napisał:

Widać że najwięcej mają do powiedzenia ci co nigdy tego na głowie nie mieli 

To po co się wypowiadasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dajcie sobie spokój, po co to kłótnie. Wszystko się niedługo okaże. Jedno jest pewne żeby były lepsze efekty to trzeba zakupić na przyszłość Prosiaka,normalne Ps 4 też styknie. Testowałem mnie się podoba i biorę. Jedni kupują i grają inni narzekają, takie prawa przyrody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kloose

O ile zasmiecanie sklepu - Wander to chyba jeszcze dobitniejszy przyklad niz Battlemage - to fakt.

O tyle spojrzmy z czego to wynika - a no z tego ze konsole i tak sie sprzedaja, a Sony chce bic sie na na sztuke na ilosc gier. Ktos to kupi, wkurzy sie i przejdzie do porzadku dziennego a Sony liczy kase.

 

Sony jest butne to wiemy, ale nie podejrzewam  zeby bylo az tak bezdennie glupie zeby pozwolic sobie na wtope w przypadku gier VR. Wynika to z prostej przyczyny pare niedorobionych gier kazdy kto w to zagra wyrazi negatywna opinie a to moze przekresic PS VR do VR ludzie podchodza ostrozniej nizli do innych sprzetow.

 

Spojrzmy na rynek PC pare miesiecy po premierze i co? kto mial kupic to kupil, reszta jakos sie nie przekonala a "adtoption rate" grubo ponizej oczekiwan.  Smiech mnie ograrnia jak widze nie az tak stare analizy (toz nawet Lucyfer podkulil ogon jak je ogladal) ktore mowily o 1 miliardzie wartosci rynku VR. Te juz po premierze urzadzen poszly ostro w dol.

Sony ma przewage 40mln PS4 u graczy to wicej nizli steam (ogolem 130mln graczy) z ktorych moze 10% ma kompy ktore sa wstanie uciagnac VR.

Dodajac do tego cene ma szanse - ale jest jeden warunek nie moze tego spier.....niczyc.

 

Pomijam fakt ze VR trzeba bedzie dobrze pozycjonowac - a wiec jasno mowic to sprzet do nowych doswiadczen. Wii ze swoimi kontrolerami mimo smiesznej rodzialki namieszalo (zeby bylo jasne nie poronuje VR do Wii podalem tylko przyklad w stulu grafa to nie wszystko). Moze i VR sie uda - dla tych co chca innych doswiadczen.

 

I to pisalem ja VR sceptyk. (ktory jednak preferuje granie z padem w lapie przed TV)

 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testowałem oculusa i biorę PS VR bo podoba mi się ta technologia. Napewno nie da się zachęcić kogos kto nie miał tego na głowie bo pomimo nie najlepszej grafiki liczy się to coś czego nie da się opisać :)  

Edytowane przez marko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, marko napisał:

Testowałem oculusa i biorę PS VR bo podoba mi się ta technologia. Napewno nie da się zachęcić kogos kto nie miał tego na głowie bo pomimo nie najlepszej grafiki liczy się to coś czego nie da się opisać :)  

 

I dobrze dla Ciebie :) chcesz stac cie, kupujesz nie ogladasz sie na innych.

Proste.

 

To ze jestem sceptykiem, nie oznacza ze mam kogos przekonywac co moich racji.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku vr, nie ma co patrzeć na opinie innych, trzeba samemu spróbować aby móc ocenić, poniewaz każdy inaczej będzie odbierać wirtualny świat od Sony Japan PlayStation Power System

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że Ps vr wypali, bo daje dużo fanu i w porównaniu do konkurencji jest znacznie tańsza, a daje podobne efekty. Sam RE VII VR pchnie wysoko sprzedaż gogli. Na zachodzie preordery wykupione. Niestety Polacy są biedni i niejednego wstrzymuje aspekt finansowy. Ale dla zagraniczniaka to tygodniówka, portfela mu nie zrujnuje większość z nich 10.11 zakupi prosiaka bo ich stać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minut temu, marko napisał:

Testowałem oculusa i biorę PS VR bo podoba mi się ta technologia. Napewno nie da się zachęcić kogos kto nie miał tego na głowie bo pomimo nie najlepszej grafiki liczy się to coś czego nie da się opisać :)  

Ja nie mówię, że technologia mi się nie podoba, bo frajda z zabawy jest niezła (bawiłem się pierwszymi rewizjami Oculus, PS VR i tymi wcześniejszymi okularami od Sony - HMZ), ale na dłuższą metę, liczę na coś bardziej immersyjnego niż pikselowe pierdółki, bo o ile przy pierwszym kontakcie daje to sporo fanu, tak im dalej tym hmm... nudniej...  

 

9 minut temu, dragonosi napisał:

Myślę że Ps vr wypali, bo daje dużo fanu i w porównaniu do konkurencji jest znacznie tańsza, a daje podobne efekty. Sam RE VII VR pchnie wysoko sprzedaż gogli. Na zachodzie preordery wykupione. Niestety Polacy są biedni i niejednego wstrzymuje aspekt finansowy. Ale dla zagraniczniaka to tygodniówka, portfela mu nie zrujnuje większość z nich 10.11 zakupi prosiaka bo ich stać.

Niestety masz rację...

 

@MagEllan- o widzisz, zapomniałem o tym szajsie o nazwie Wander. Nawet chciałem to kupować, bo trailerki były fajnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, dragonosi napisał:

Myślę że Ps vr wypali, bo daje dużo fanu i w porównaniu do konkurencji jest znacznie tańsza, a daje podobne efekty. Sam RE VII VR pchnie wysoko sprzedaż gogli. Na zachodzie preordery wykupione. Niestety Polacy są biedni i niejednego wstrzymuje aspekt finansowy. Ale dla zagraniczniaka to tygodniówka, portfela mu nie zrujnuje większość z nich 10.11 zakupi prosiaka bo ich stać.

 

nie do konca zalezy od kraju regionu. Skandynawia jest przez Sony - zlana cieplym moczem nie ma  czegos takiego jak Sony Skandynawia  czy Szwecja/Dania/Norwegia/Finlandia jest spolka posredniczaca ktora ma odpowiadac za  promocje. No to mysle sobie sprawdze jak z tym PS VR co nie, tyle eventow w Polsce (gdzie tak masz racje w stosunku do zarobkow sprzet jest dosc drogi) i co? 2 slownie DWA eventy Sztokholm i Geteborg - kuniec.

I nie chodzi tutaj nawet o to ze Szwedow stac, tylko ze najwyrazniej mniej gonia za nowoscia, pracuje w firmie ktora produkuje soft geekow cala masa i co i jakos mimo posiadania PS4 czy mocarnych PC jakos sie nie garna, no moze ze 3 znam ktorzy mieli DK2 oculusa ale pogonili i czekaja jak sie sytuacja rozwinie.

 

Serio naprawde nie kazdy kogo stac popiernicza do sklepu po nowy telefon, nowy TV czy nowego cokolwiek innego...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, MagEllan napisał:

nie do konca zalezy od kraju regionu. Skandynawia jest przez Sony - zlana cieplym moczem nie ma  czegos takiego jak Sony Skandynawia  czy Szwecja/Dania/Norwegia/Finlandia jest spolka posredniczaca ktora ma odpowiadac za  promocje.

 

10 minut temu, MagEllan napisał:

I nie chodzi tutaj nawet o to ze Szwedow stac, tylko ze najwyrazniej mniej gonia za nowoscia

 

A może po prostu chodzi o to, że wszystkie te kraje, które wymieniłeś, zsumowane, pod względem ludności, nadal nie zbliżają się do Polski? Promocje dla krajów, które mają 5 milionów ludzi jednak się nie opłacają. Ile tam może być graczy? 10? (żarcik). Ja bym w każdym razie olał promowanie konsol do gier w Skandynawii :1_grinning:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na tej zasadzie jak Nintendo olewało Polskę, skutek opłakany.sony i ms zbudowali dość pokaźną bazę użytkowników. Ale licząc że PSVR zejdzie na start na poziomie 10% z 40 milionów do końca grudnia i już jest sukces. Nie wiem o ile dobrze pamiętam HTC sprzedał się w okolicy 500 tysięcy a Oculus jeszcze gorzej. Przyjmując że użytkowników kompów jest znacznie więcej to wypada to blado. Ceny jak na zachód dość drogie nie mówiąc o koszcie mocarnego kompa, wliczając pokój jak stodołę, czujniki i masa kabli szczególnie w htc, pięć zasilających do gniazdka. A PSVR prostota, miło szybko i przyjemnie. Wszytko teraz w rękach wydawców, to gry sprzedają system. A jak na początek nie jest źle. Jest w czym wybierać. Czasami przy starcie nowej konsoli było naprawdę słabo z grami a konsole rozchodziły się na pęczki. Pamiętam start PS 4, bieg ludzi na 100 i epickie bitwy w sklepach między klientami. Ale patrząc na ultime wszystkie preordery vr wykupione. Pytanie ile mieli sztuk.

Edytowane przez dragonosi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kill napisał:

 

 

A może po prostu chodzi o to, że wszystkie te kraje, które wymieniłeś, zsumowane, pod względem ludności, nadal nie zbliżają się do Polski? Promocje dla krajów, które mają 5 milionów ludzi jednak się nie opłacają. Ile tam może być graczy? 10? (żarcik). Ja bym w każdym razie olał promowanie konsol do gier w Skandynawii :1_grinning:

 

Coz widzisz Apple nie leje, Samsung nie leje, Sony leje.

Musialbym pogrzebac jesli chodzi o dane ilez to konsol sie w Skandynawi sprzedalo - roznica jest niemniej jedna dla ktorej w przeciwienstwie do Ciebie nie olewalbym Skandynawii konsola to tygodniowka (takiej w miare pensji) co oznacza ze rynek moze nieco wyplynac na kazualach, kolesi pod 40 ktorzy kupuja moze z 5 gier + graja z dzieciakmi w Lego i inne takie. Tacy ludzi kupuja kolejna konsole bo kupuja...

A klient ktory kupi konsole i kupi nawet te pare gier rocznie lepszy od klienta ktory nic nie kupi :)

 

Nie wiem jak to wyglada na tle polskiego rynku a jedyne ktore znalazlem to:

2015 - 2,9mln sprzedanych gier

rozklad

  • PS4 – 795,679 (+83,9 %)
  • PC – 416,944 (-15,0 %)
  • Xbox 360 – 381,750 (-32,2 %)
  • PS3 – 366,124 (-39,5 %)
  • Xbox One – 300,737 (+144,7%)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, DigitalMan_PL napisał:

Jebłem, prawie jak bym czytał wypowiedz z PR Sony... Nieźle głowy sprali... Są naprawdę dobrzy...

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

 

O czym Ty człowieku w ogóle mówisz? Bo nie wiem dokładnie do czego piejesz. Mówię, jak ja to widzę ze swojej perspektywy.

6 godzin temu, kloose napisał:

Gdyby ta certyfikacja w Sony rzeczywiście działała jak trzeba, to sklep nie byłby zaśmiecony tym niedorobionym szajsem - looknij sobie chociażby na pierwsze gameplaye z super zoptymalizowanego Battlemage - to w miarę świeża produkcja. Co prawda wyszedł już patch który poprawił bardzo tragiczny framerate, no ale certyfikacja...

 

A co do immersji - nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie popierdalanie paroma pikselami, po świecie niczym z majnkrafta, raczej przekreśla coś takiego jak immersja. A tak póki co, wygląda większość "hitów" na VR... 

Tyle że ja nie mówię o certyfikacji "normalnych" gier. Tam jeżeli gra ostro gubi klatki, to jedynie co odczuwasz to poirytowanie lub czystą złość. Burzy to trochę przyjemność z grania, ale co by się nie działo, nie będziesz miał od tego mdłości czy zawrotów głowy. A tutaj takie efekty uboczne mogą występować w VR, jeżeli deweloper się nie przyłoży. Tutaj muszą pilnować tej certyfikacji bardzo uważnie, bo tutaj chodzi w pewnym stopniu o aspekt zdrowotny użytkowników. Sprawa jest tutaj poważniejsza. 

Oczywiście zgadzam się, że w przypadków standardowych gier Sony bardzo często "kładzie lachę" na to co zasila bibliotekę ich konsoli, i to jest bardzo smutne.

Chciałbym, żeby był taki wymóg, poprzez który gry nie miały by prawa nigdy spadać poniżej 30 klatek. Świat stałby się piękniejszy, ale to jedynie sfera marzeń. Wiadomo, mniejsze restrykcje = wincyj szajsu, który można opylić nie nie świadomemu klientowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to Europa. II sort, ale lepszy rydz nisz nic. W sumie demkiem REVII bym nie pogardził. może dadzą na ps store

Cytuj
Cytuj

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie jest takie, kto bierze na premierę VR i jakie tytuły startowe wybieracie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja biorę tak jak pisaliśmy na premierę, i biorę odrazu PSVR worlds i Until Dawn 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również kupuję na premierą (jeszcze tylko 3 tygodnie, yay!). Z gier to na pewno tak: 

 

- PS VR Worlds (jako pokazówka możliwości gogli, zarówno dla mnie, jak i dla znajomych). 

- Until Dawn: Rush of Blood

- Driveclub VR (a jakżeby inaczej!)

- Bound

- Batman Arkham VR

 

 

To jest 5 pewniaków. Rozważam też Harmonix Music VR, Job Simulator, Farpoint oraz Robinson: The Journey, ale nie wiem ile będą kosztować te produkcje. 

 

Edytowane przez Marcossik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz premiera a nikt nie wspomina o tym trybie Cinema (niby Wielki ekran 200" jak w kinie)

Głównie pod to chciałem kupić VR ale coś temat ucichł.

Ogólnie mam wrażenie że im bliżej premiery tym emocje gasną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Marcossik napisał:

Ja również kupuję na premierą (jeszcze tylko 3 tygodnie, yay!). Z gier to na pewno tak: 

 

- PS VR Worlds (jako pokazówka możliwości gogli, zarówno dla mnie, jak i dla znajomych). 

- Until Dawn: Rush of Blood

- Driveclub VR (a jakżeby inaczej!)

- Bound

- Batman Arkham VR

 

 

To jest 5 pewniaków. Rozważam też Harmonix Music VR, Job Simulator, Farpoint oraz Robinson: The Journey, ale nie wiem ile będą kosztować te produkcje. 

 

Grubo :)  Ale Robinson: The Journey też bym ograł 

 

 

58 minut temu, Rambo8 napisał:

Zaraz premiera a nikt nie wspomina o tym trybie Cinema (niby Wielki ekran 200" jak w kinie)

Głównie pod to chciałem kupić VR ale coś temat ucichł.

Ogólnie mam wrażenie że im bliżej premiery tym emocje gasną

 

Podejrzewam że jakość tego trybu nie będzie powalała więc traktuje to jako ciekawostkę, dodatek 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kinie tez obraz pozostawia wiele do życzenia. Tu będziesz miał do czynienia ze zwykłym filmem, mogą spokojnie dać obraz fullhd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Nath_147 napisał:

W kinie tez obraz pozostawia wiele do życzenia. Tu będziesz miał do czynienia ze zwykłym filmem, mogą spokojnie dać obraz fullhd.

Żeby uzyskać obraz full HD przed oczami to w playstation VR musiał by być wbudowany wyświetlacz pewno z 8K Problem polega na tym że tam są soczewki które powiększają obraz do rozmiarów który widzimy. To tak jak byś podszedł do tv wyświetlającego obraz w 4K z dużym szkłem powiększającym Obraz będzie znacznie inaczej wyglądał niż gołym okiem go widzimy. Kiedyś czytałem że żeby obraz był dobrej jakości to wyświetlacz musiał by być co najmniej 8K ale to wymaga potężnego komputera który uciągnie taki obraz w VR oraz wyświetlacza o takich parametrach przy tak małym rozmiarze, puki co nieosiągalny temat .

Edytowane przez marko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×