Skocz do zawartości
MagEllan

Ustawienia FF i samochodow w pCARS

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie kierowcy :)

 

postanowilem zalozyc watek w ktorym bedziemy mogli wymieniac sie spostrzeniami na tmat ustawien jak i samymi ustawieniami, a takze zadawac pytania na temat ustawien. 

 

Jak do tej pory bazowalem na: 

http://projectcarssetups.eu/

 

Ustawieniach Jacka Spade:

https://www.gtplanet.net/forum/threads/wheel-settings-ps4-from-jack-spades.328426/#post-10691663

 

znalazlem tez to:

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22938-Jack-Spade-FFB-Tweaker-Files&p=891198&viewfull=1#post891198

 

Poki co testuje moje Clio na roznych torach, a takze przejechalem 2 eventy. 

 

Od zawsze nie lubilem zbyt mocnego FF (mam czuc auto, a nie walczyc z kierownica), wiec master scale w ustawieniach clio zmiejszylem z sugerowanych przez Jacka (ustawienia classic) 38 na 20. 

Niemniej mam jeden zasadniczy problem, auto przy jezdzie prosto i delitanych ruchach kierownica nie bardzo lapie FF. Sproboje to opisac porownawczo - w GT6 jadac prosto i przyspieszajac czujemy lekkie bicie kierownicy, a puszczenie jej owocuje tym ze auto zaczyna sie bujac kolo kierownicy tez az do momentu utraty przyczepnosci. 

 

Jesli chodzi o dead zones mam wylaczone wszystkie z wyjatkiem sprzegla (ktorego i tak nie posiadam mam T300RS i stockowe pedaly). 

 

I tutaj pytanie ktora z sil powinna nieco usztywnic kierownice przy jezdzie na wprost i wyeliminowac "luz"?

Edytowane przez MagEllan
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To może ja to jakoś skromnie podsumuję i komuś w prosty sposób pomogę.
 

moje ustawienia do THRUSTMASTER T150

 

1. kierownica ustawiona na 900 stopni (4 błyski diody MODE - trzymamy przycisk MODE i lewym bądź prawym krzyżakiem ustawiamy odpowiednią wartość)

2. reset ustawień (w grze)

3. kalibracja urządzenia

4. ustawienie wartości 

- steering deadzone - 0

- steering sensitivity - 50 

- throttle deadzone - 0

- throttle sensitivity - 50

- brake deadzone - 0

- brake sensitivity - 40

- speed sensitivity - 0 

- damper saturation - 0

- force feedback - 100

5. ustawień opcji force feedback (przycisk R2) - TYRE FORCE - 42 i to wszystko, reszte zostawiamy defaultowo

6. ostatni i bardzo ważny krok to manewry w pitstopie, zakładka force feedback. Udajemy się na stronę http://pcars.oscarolim.pt/carsi ustawiamy samochód według według wartości "classic" (innych nie testowałem), oczywiście odpowiednio dla danego samochodu.

 

Są to obecnie najlepsze i najdłużej testowane przeze mnie ustawienia, do których nie mam zastrzeżeń :)

 

Mam nadzieję że komuś pomogłem.

Edytowane przez Tachograf
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczy ktoś o co chodzi z poniższymi parametrami, fabrycznie niektóre auta mają oba parametry na 100 a inne na 0.01.

-sztywność przy oddziaływaniu na ciało

-tłumienie przy oddziaływaniu na ciało

Testowałem ale nie bardzo łapię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można olać, nie ma to zasadniczego wpływu na zachowanie ffb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

....

Edytowane przez Tachograf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wchodzilem na ta strone juz wczesniej ale nigdy nie chcialo mi sie nic dzialac. poprobuje dzis panie krzysiu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo zamiast trenować tor jazdy to grzebiesz w ustawieniach samochodu, bez sensu bez sensu ... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia dla T300 są kompletnie z czapy. W Fordzie master scale na 48!? Fz na 200? Kiere bym rozwalił po dwóch zakrętach :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Widzisz, chłopaki (topru i yelon) wczoraj testowali i są zadowoleni ...

Edytowane przez Tachograf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia dla T300 są kompletnie z czapy. W Fordzie master scale na 48!? Fz na 200? Kiere bym rozwalił po dwóch zakrętach :biggrin:

 

Zgodze sie ze master scale (w ustawieniach wozu) na poziomie 40-50 to walka z kierownica. Tak czy inaczej, moglbys sie podzielic jak zaczynales zabawe z ustawieniami. 

Z tego co widze domyslnie wozy niezaleznie od tego czy FWD czy RWD maja Fx, Fy, Fx plus jakies tam wygladzanie i te dla ktorych ogladalem ustawienia zero SoPa. 

 

Wsiadajac do nowego wozu i jadac na domyslnych i zmiejszajac li tylko master scale, absolutnie nie czuje wozu, bawiac sie ustawieniami samego wozu a nie FFB, zmienia sie cos moze na ciut lepiej, ale dalej sa momenty gdzie domyslam sie jak sie woz zachowuje i reaguje zamiast to czuc. 

 

Wiec z tego co widze kluczem do czerpania funu jest zabawa zarowno z ustawieniami FFB jak i ustawieniami wozu. 

 

Napisales wczesniej uzyj moich ustawien dla Clio ale chyba zapomniales podac gdzie owe moge znalezc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podał je Tacho pod moim postem.

Na tej stronie nie pasuje mi też ustawienie wygładzania, ten parametr musi być na zero bo traci się efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mataman, niekoniecznie. Przecież można ustawić master scale na np. 100 i kierownica dalej może lekko chodzić bo wszystko patametry mają na to wpływ. Zgodzę się, że przy defaultowych czyli wszystkie parametry na 100 , to MS już na 30 jest za wysoki.  Po za tym masz też główną siłę FF w opcjach, gdzie do końca nie wiadomo czy na konsoli trzeba dać 100, bo na kompie w profilerze thrustmastera zalecają zostawić 75, a w pcars dać 100. Przy konsoli do końca nie wiadomo ile mamy ustawione w sofcie. 

Co do tych ustawień od Tachografa, to widzę tam spore podobieństwo do tabelek Jack Spades. Ja raczej nie będę testował, bo pamiętam okres jak zamiast jeździć, traciłem czas ustawiając ten ff.  Ja jakich ustawień bym nie używał to skala FZ zawsze u mnie jest minimum 120.


Meggelan, bo domyśle ustawienia FF są z fizyki auta, więc są lipne bo nie ma żadnych dodatkowych efektów. 

Edytowane przez piotras3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podał je Tacho pod moim postem.

Sprawdze porownam ze swoimi.

 

Meggelan, bo domyśle ustawienia FF są z fizyki auta, więc są lipne bo nie ma żadnych dodatkowych efektów.

 

No na to bym liczyl, ale porownujac pare aut widzialem ze domyslne FFB byly bardzo zblizone (F x,y,z, z nieco innym wygladzaniem) i brak jakiegokolwiek SoP (ktore ma odpowiadac za sily z tylu). Wiec dlatego srednio mi to pasuje do fizyki auta. 

 

Jak rozwiazales problem siedzenia w opcjach zamiast jezdzic? zostawiasz domyslne zmiejszasz master scale i jedziesz?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Chodzi o to, że są obliczane bezpośrednio z fizyki czyli jest to tak zwany real ff(czyli zbliżony do tego co czujesz na kierownicy realnego auta) Jednak w simie powinno być więcej czuć na ff dlatego lepszy jest tak zwany fejk FF i po to są te ustawienia. Druga sprawa to słaby dźwięk opon w pcars i innych simach, który jak dla mnie zwiększa sporo imersje z grą i daje dziwne złudzenie czucia auta. Może gdy oglądamy to dźwięki  opon z GT czy AC są wkurzające i przesadzone, ale gdy gramy bardzo pomagają. I tego mi najbardziej brakuje w pcars.

Co do siedzenia w opcjach, chodzi Ci o opcje FF w danym aucie? Jeśli tak to po prostu ustawiam jednym schematem podobnym do tego co zaproponował Mataman tylko z większą skalą główną i FZ zawsze sporo ponad 120.

Edytowane przez piotras3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, pewnie w weekend sproboje i zobacze co z tego wyjdzie. 

:)


Na tej stronie nie pasuje mi też ustawienie wygładzania, ten parametr musi być na zero bo traci się efekty.

 

No i wlasnie o to mi chodzi, ustawien masa, ale wyjasnien juz mniej. Z drugiej strony jakby podali funkcje ktore to przeliczaja to i tak pewnie nikt nie chcialby sie zaglebiac w to. 

 

Bo jesli mamy Fx i wygladzanie x. to poza organoleptycznymi testami nie wiemy co to znaczy. 

np (przyklad od czapy) Fx = 100 i Fx smooth=50 czy to oznacza ze sila Fx bedzie do wartosci 50 a potem nastapi jej wygladzanie? czy np ustawienie 50 bez wygladzania da ten sam efekt itd. 

 

Tu po prostu chodzi o to ze jesli mam ustawienia ktore maja znaczenie to chcialbym rozumiec jak one dzialaja. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze i wszędzie trzeba wyłączyć wygładzanie. Jak jest efekt zbyt mocny to trzeba regulować tym efektem, a nie dodawać wygładzanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 3.02.2016 at 1:45 PM, Tachograf said:

To może ja to jakoś skromnie podsumuję i komuś w prosty sposób pomogę.
 

moje ustawienia do THRUSTMASTER T150

 

1. kierownica ustawiona na 900 stopni (4 błyski diody MODE - trzymamy przycisk MODE i lewym bądź prawym krzyżakiem ustawiamy odpowiednią wartość)

2. reset ustawień (w grze)

3. kalibracja urządzenia

4. ustawienie wartości 

- steering deadzone - 0

- steering sensitivity - 50 

- throttle deadzone - 0

- throttle sensitivity - 50

- brake deadzone - 0

- brake sensitivity - 40

- speed sensitivity - 0 

- damper saturation - 0

- force feedback - 100

5. ustawień opcji force feedback (przycisk R2) - TYRE FORCE - 42 i to wszystko, reszte zostawiamy defaultowo

6. ostatni i bardzo ważny krok to manewry w pitstopie, zakładka force feedback. Udajemy się na stronę http://pcars.oscarolim.pt/carsi ustawiamy samochód według według wartości "classic" (innych nie testowałem), oczywiście odpowiednio dla danego samochodu.

 

Są to obecnie najlepsze i najdłużej testowane przeze mnie ustawienia, do których nie mam zastrzeżeń :)

 

Mam nadzieję że komuś pomogłem.

Bardzo dobre ustawienia pod Thrustmaster T150. Testowałem kilka zagranicznych, które niby są perfekcyjne, a w praktyce samochód jeździł jak po lodzie na suchym asfalcie. Przy tych ustawieniach czuć pojazd i jeździ się mega przyjemnie. Od siebie polecam! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A macie Panowie może jakieś dobre ustawienia do driftu ? Chodzi o setup samochodów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O 4.02.2016 o 11:17, MagEllan napisał:

Witajcie kierowcy :)

 

postanowilem zalozyc watek w ktorym bedziemy mogli wymieniac sie spostrzeniami na tmat ustawien jak i samymi ustawieniami, a takze zadawac pytania na temat ustawien. 

 

Jak do tej pory bazowalem na: 

http://projectcarssetups.eu/

 

 

 

 

czy te ustawienia pasują i są kompatybilne z PS4 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, DeeS napisał:

 

 

czy te ustawienia pasują i są kompatybilne z PS4 ?

 

to sa ustawienia roznych uzytkownikow, grajacych na roznych platformach i uzywajacych roznych kontrolerow. 

Czasami trafialem na takie ktore pasowaly a czasami ustawienia byly kompletnie od czapy. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, MagEllan napisał:

 

to sa ustawienia roznych uzytkownikow, grajacych na roznych platformach i uzywajacych roznych kontrolerow. 

Czasami trafialem na takie ktore pasowaly a czasami ustawienia byly kompletnie od czapy. 

 

 

 

Mozna gdzieś znalezć setupy tylko dla PS4 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, mataman napisał:

Platforma nie ma znaczenia. Znaczenie ma rodzaj kontrolera.

 

 

Wlasnie wydaje mi się że jednak są różnice miedzy platformami.

Przynajmniej tak było w Assetto Corsa .

Co do Project Cars - mogę sie mylić ale  może ktoś testował  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×