PlayerOne!!! 1 Napisano 12 Grudzień 2010 Musicie wziąć pod uwagę to że nigdy tak nie będzie ponieważ to za duże koszty generuje. Mówimy o ps3, ale przecież są też inne artykuły typu telewizory, lodówki, pralki no i fajnie by była jakby Ci się lodówka typu side by side popsuła i od razu dostajesz nową a sklep 5 tysi w plecy bo kto chce kupić śmierdzącą lodówkę po kimś... Proszę was. Powrócmy do pytań... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darioBlaugrana 5 Napisano 13 Grudzień 2010 Ok masz też rację nie neguje tego,Ja tylko chciałem przytoczyć przykład jak to jest akurat w IRL.W większości wypadku sprzedawcy w IRL proponują też wykupienie dodatkowego ubezpieczenia za stosunkowo niewielką dopłatą,w przypadku PS3 tego nie miałem,ale na tv mam i tam jest zapis że w razie kłopotów wymieniają sprzęt bez naprawiania. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bravado 0 Napisano 14 Grudzień 2010 (edytowane) Witam, przeczytałem ustawę i cały artykuł od deski do deski i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Opisze swoją sytuacje w wielkim skrócie. W konsoli Padł laser. Chce skorzystać z reklamacji powołując się na niezgodność towaru z umowa, lecz minął termin 6 miesięcy w którym powinni wymienić od reki, przez co muszę udowodnić ze sprzęt był niezgodny z umowa w chwili wydania. Mieszczę sie w dwuletnim okresie od zakupu. I teraz pojawia się pytanie, w jaki sposób mam im udowodnić że laser w konsoli był uszkodzony w chwili wydania? Jak udowodnić że był zepsuty wcześniej skoro zepsuł sie dopiero teraz? To jest ta luka której nie ogarniam. Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi a to bardzo ważne inaczej mi tej reklamacji nie uwzględnią (wydaje mi się ze zgodnie z prawem chyba że im udowodnię ze był zepsuty wcześniej ale wada ujawniła się dopiero teraz), powołując sie na pół roczny termin. (Dodam że nie moge powiedzieć że była zepsuta od dłuższego czasu gdyż (jak wyczytałem) wadę powinienem zgłosić do dwóch miesięcy od jej wystąpienia). Art. 9.1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem. Powtórzę pytanie: Jak udowodnić po półrocznym okresie używania towaru że konsola była niesprawna w chwili wydania, tym samym niezgodna z umową. Art. 4.1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wy- dania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. -Wtenczas sprzedawca uzna nasze roszczenia w myśl w/w przepisu. I sprzęt zostanie naprawiony w myśl przepisów prawnych. Jednak po 6 mieś. od daty zakupu to my jako konsumenci musimy udowodnić w tym przypadku, że wada istniała w dniu wydania. Jednak najważniejsze, sprzedawca nie może zrobić czegoś takiego w chwili przyjmowania zgłoszenia, że z góry odmówi wam i odrzuci wasze roszczenia. Decyzja musi być oparta na opinii serwisu, w innym przypadku jest to nadużycie ze strony sprzedawcy. (jedyny ratunek w takiej sytuacji jest pisemne potwierdzenie odrzucenia reklamacji przez sprzedawce w chwili zgłoszenia) i wtenczas sprawa jest już wygrana..... Czyli mamy 50 na 50% szans w tym przypadku Edytowane 14 Grudzień 2010 przez Bravado Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KubaSz 0 Napisano 14 Grudzień 2010 Witam, kupiłem konsolę od osoby, która wzięła ją jako gratis do umowy w jednej z sieci telefonii i kablówki, konsola jest nadal zapakowana i zaplombowana. Narazie dostałem wraz z nią protokół przekazania (na nazwisko tej osoby) i podobno do pierwszego rachunku ta osoba ma dostać paragon czy fakturę. I teraz moje pytanie: czy obowiązywać będzie mnie gwarancja 2 letnia tej firmy i roczna Sony? Do Sony nie mam jak się dodzwonić, bo nie mam stacjonarnego. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachna01 80 Napisano 16 Grudzień 2010 Witam, kupiłem konsolę od osoby, która wzięła ją jako gratis do umowy w jednej z sieci telefonii i kablówki, konsola jest nadal zapakowana i zaplombowana. Narazie dostałem wraz z nią protokół przekazania (na nazwisko tej osoby) i podobno do pierwszego rachunku ta osoba ma dostać paragon czy fakturę. I teraz moje pytanie: czy obowiązywać będzie mnie gwarancja 2 letnia tej firmy i roczna Sony? Do Sony nie mam jak się dodzwonić, bo nie mam stacjonarnego. Pozdrawiam 1) i najważniejsze czy ta osoba wzięła na firmę - czy też prywatnie - na firmę ogólna gwarancja sony - prywatnie masz 2 lata Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leo250 0 Napisano 20 Grudzień 2010 1. Witam 2 tygodnie temu nabyłem PS3 320GB + Sing Star a dokładnie mój ojciec poszedł ją kupić a ja poszedłem kupić gta 4 i dziś kolega się mnie zapytał na ile mam gwarancje zobaczyłem tylko pustą kartę gwarancyjną a mój tata zgubił paragon a gwarancja miała być rok od sklepu i rok od producenta . Gdyby mi w niej coś nawaliło mam jakąś gwarancje ???????? Proszę o pomoc . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kakaroto 3892 Napisano 20 Grudzień 2010 nie ma dowodu zakupu = nie ma gwarancji, rekojmi itp Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radpns 9 Napisano 4 Styczeń 2011 Witam, W weekend padł mi laser w konsolce ( na szczęście do końca gwarancji został mi miesiąc.). Konsola została zabrana kurierem dzisiaj rano. Po rozmowie z serwisem PRAM do którego konsola została wysłana, dowiedziałem się że czas oczekiwania na naprawę oscyluje w okolicach 6 tyg. Moje pytanie kieruje do osób doświadczonych tego typu usterką: Jak długo czekaliście na naprawę/wymianę lasera, bo te 6tyg to tragiczna informacja dla mnie. Nie wiem czy to jest celowy zabieg z tą informacją o 6tyg, bo nie zgodziłem się na wymianę konsoli na inna też po naprawie ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedMachinePL 1 Napisano 7 Styczeń 2011 6tygodni myślę że to jest czas maksymalny w jakim konsola powinna być naprawiona bo jak znam serwisy naprawcze to nie jest tam tylko twój sprzęt więc dają sobie czas na naprawę żeby się wyrobić więc myślę że to maksymalny czas jak będzie wcześniej to tylko podziękować serwisowi bo to nie jego wina że sprzęt pada <lament to producenta> mam pytanie jak to jest gwarancją??? w końcu końców jest to jest 1 rok czy 2 lata>????? bo jak widzę to jeden sklep ma na 1 rok a drugi 2 lata gwaru na konsole?? czy jak kupię konsolę z 24mies gwar. to nie będę miał problemów z jej uznaniem?? bo coś słyszałem że sony się wykręca i zrzuca na sklep to prawda?" 12mies czy 24mies? bo już zgłupiałem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saracen 84 Napisano 14 Styczeń 2011 @radpns Maja tyle padniętych PS3 że 6 tygodni to nie jest dużo :)(Żart fanbojski) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidekFCB 38 Napisano 14 Styczeń 2011 Konsolę PS3 Slim 120gb kupiłem w Polsce 2009-11-26, jednak teraz przeprowadziłem się do USA. Czy mogę oddać konsolę na gwarancję tutaj? Jest szansa? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kakaroto 3892 Napisano 14 Styczeń 2011 na gwarancje na pewno nie. trwa rok, czyli skonczyla sie juz. musisz poszukac jakiegos serwisu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mizziek22 0 Napisano 14 Styczeń 2011 A co z gwarancją gdy mam paragon, ale nie mam karty gwarancyjnej od ps3? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kakaroto 3892 Napisano 14 Styczeń 2011 paragon wystarczy. nawet powiem, ze wazniejszy od karty gwarancyjnej jest dowod zakupu (paragon, faktura) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymuR93 55 Napisano 25 Styczeń 2011 Ma ktoś jakieś doświadczenie z zakupem PS3 w sklepach ultima/gram.pl Czy uznają ustawę o niezgodności towaru z umową? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thomazz 1 Napisano 29 Styczeń 2011 Ma ktoś jakieś doświadczenie z zakupem PS3 w sklepach ultima/gram.pl Czy uznają ustawę o niezgodności towaru z umową? To samo pytanie, lecz odnośnie sklepu morele. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej001 10 Napisano 29 Styczeń 2011 Jakby to ująć ... czy sklep internetowy stoi ponad prawem ? Chyba nie Co do sklepu Morele, wystarczy zajrzeć do regulaminu i wszystko staje się jasne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1422 42 Napisano 30 Styczeń 2011 Mam pytanie, mam okazję kupić ps3, jest ono wzięte z orange razem z telefonem, ale sprzedawca sprzedał najpierw telefon i rachunek poszedł z telefonem, to znaczy, że ps3 nie ma gwarancji? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kakaroto 3892 Napisano 30 Styczeń 2011 nie wiedzialem ze w orange mozna dostac ps3? jak nie ma paragonu to nie ma gwarancji. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smetan1 0 Napisano 30 Styczeń 2011 A jeszcze mam pytanie takie jedno... Czy te Ps3 Slimy psują sie tak jak FATy ? tzn chodzi mi YLODY ? jak to jest z ich awaryjnoscia ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kakaroto 3892 Napisano 30 Styczeń 2011 ylod'ow napewno maja mniej niz fat'y, za to zasilacze im czesciej padaja. zreszta kupujesz konsole z mysla ze sie zepsuje? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smetan1 0 Napisano 30 Styczeń 2011 Miałem juz 60gb Fata ktory dostał YLODA po 2 latach , wiec juz jestem wyczulony na ta kwestie wiec chce kupic cos co mi starczy na wiecej niz 2 lata . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kami 46 Napisano 31 Styczeń 2011 Tak od siebie chciałam dodać, że gdy w jakimś sklepie usilnie twierdzą, że po roku nie obowiązuje już gwarancja, to walczcie o swoje! Mi jakieś 2 tyg. temu całkowicie padł dysk w PS3 (slim). Od zakupu minęło prawie półtora roku. Zaniosłam konsolkę do MM, bo tam była kupowana i mówię, że chcę oddać na gwarancję powołując się na te prawa konsumenta itd.. Najpierw była mega awantura ze sprzedawcą, później przyszła kierowniczka również twierdząc, że konsoli mi już nie przyjmie, bo na karcie gwarancyjnej jest napisane, że gwarancja u nich to tylko rok... Powiedziałam w końcu, że gó**o mnie obchodzą ich gwarancje, bo powołuję się na prawa konsumenta. A, że nie minęło jeszcze półtora roku, to muszą przyjąć konsolę bez żadnego "ale" (po półtora roku, tak jak to pisał Kill na pierwszej stronie, mogliby żądać opinii na mój koszt czy usterka nie jest z mojej winy). No i w końcu kierowniczka z wielkim fochem konsolę przyjęła. Kilka dni temu przyszedł mi od nich polecony, że przyjęli konsolę zgodnie z prawami konsumenta itd., że będzie ona naprawiona całkowicie na ich koszt oraz, że została już wysłana do serwisu ;) Tak więc naprawdę walczcie o swoje, nawet jak sprzedawca zapiera się rękoma i nogami :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1422 42 Napisano 31 Styczeń 2011 Mam jeszcze jedno pytanie. Co z gwarancją na konsolę z Holandii? Obowiązuje ona w Polsce? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymuR93 55 Napisano 31 Styczeń 2011 Ja za 200zł wykupiłem dodatkową gwarancję na 4 lata w MM więc mam nadzieję, że moja nowa Slimka dotrwa do następnej generacji konsol :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach