Skocz do zawartości
kill

Jak to jest z Gwarancją?

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, na barana się nie obrażam tylko jak byś przeczytał dokładnie to byś wiedział, że to brat któremu mówiłem, żeby sprawdził paragon, tego nie zrobił. Jemu już się dostało :-). Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot, więc temat zamykam a dla innych przestroga. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temu to nie była wycieczka personalna... :)

Dobrze, że trafiłeś na uczciwego sprzedawcę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam na forum,

Chyba takiego problemu jeszcze nie było, więc jesli ktoś obcykany pomożei da jakieś wskazówki będę bardzo wdzięczny

Otóż wygrałem w jakimś tam konkursie od pewnej firmy zagranicznej konsole PS3 320 GB w zestawie z jakś gierką i kontrolerem "move". Zestaw przyszedł do mnie bez żandego paragonu, żadnej gwarancji, no po prostu beż żadneog dokumentu (oczywiście napisałem do tej firmy to odpisali, że jakby co proszę kierować sprawę do nich i oni coś poradzą). Po 8 miesiącach niezbyt intensywnej gry chyba padł napęd (nie wciąga płyty - jakby ten mechanizm "połyku" padł, a jak się wcisnie płyte na siłe to i tak jej nie czyta), więc napisałem do tej firmy u której wygrałem PS3, którzy przysłali mi fakturę zakupu + na osobnym dokumencie zaświadczenie że pan x i y (czyli ja) wygrał PS3 w naszej firmie. No i najwazniejsze tutaj to ta faktura: jest to faktura wystawiona na firmę pośrednicząca w Polsce z siedziba w Warszawie, która zakupiła tą konsolę w MediaMarkt w Warszawie - po czym przysłała ten zestaw do mnie. No i teraz jak to załatwić? Pisać/dzwonić/wysyłać PS3 + tą fakture do MM w Warszawie czy do tej firmy pośredniczącej (to jakaś firma księgowa, marketingowa) czy co? Bo jakby to było na mnie wszystko to bym wiedział jak zrobić tą reklamacje a tak to jakieś cuda tu są, a może nie bo nie wiem ? Aha no i jestem z miasta oddalonego od 400 km od Warszawy skąd z Media Markt jest ten sprzęt, wiec i tak byłoby to przez kuriera (jeśli tak można)

bardzo prosze o pomoc, bo mam w domu zepsutą konsolę + fakturę [nie na mnie] + zaświadczenie, że wygrałem ją w konkursie + brak karty gwarancyjnej i nie mam pojęcia co robić dalej :(

dzięki za pomoc !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam kolejne pytanie. Pieniądze odzyskałem, więc szukam dalej. Jak to jest z konsolami kupionymi w Play za złotówkę. Ma np: paragon z Play z kwotą 1 zł. Pierwszy rok gwarancja producenta czyli Sony a w drugim jak to robi Play, odda mi złotówkę?? Jak ktoś to przerabiał to proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam na forum,

Chyba takiego problemu jeszcze nie było, więc jesli ktoś obcykany pomożei da jakieś wskazówki będę bardzo wdzięczny

Dowód zakupu masz. Niestety z uwagi na zakup tej konsoli przez firmę, nie podlegasz ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Zostaje Ci albo gwarancja świadczona przez Sony, albo rękojmia - Kodeks Cywilny i artykuły od 556...

Pozatym, jeśli nic się nie zmieniło, to towar na gwarancje możesz oddać w każdym MM...

Ja też mam kolejne pytanie. Pieniądze odzyskałem, więc szukam dalej. Jak to jest z konsolami kupionymi w Play za złotówkę. Ma np: paragon z Play z kwotą 1 zł. Pierwszy rok gwarancja producenta czyli Sony a w drugim jak to robi Play, odda mi złotówkę?? Jak ktoś to przerabiał to proszę o pomoc.

Przeglądnij ten temat - już zostało to jakiś czas temu opisane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostaje Ci albo gwarancja świadczona przez Sony, albo rękojmia - Kodeks Cywilny i artykuły od 556...

Pozatym, jeśli nic się nie zmieniło, to towar na gwarancje możesz oddać w każdym MM...

Tzn jeśli chodzi o rękojmie to raczej nic nie mogę, bo to dotyczy wg 1 strony tego tematu zacytuję fragment czyjegoś postu: "3. Co to jest RĘKOJMIA.

-Rękojmia obowiązuje na osoby które prowadza działalność gospodarczą, a nie obowiązuje nas jako osoby prywatne więc nie mamy co się powoływać na ten fakt bo i tak nie uznają naszych roszczeń.

Jednym słowem mamy prawo korzystać jedynie z GWARANCJI LUB USTAWY."

tak więc skoro to kupione przez jakąs firme to nie mogę jakby w jej imieniu się na to powoływać, nie ?

Następna sprawa - nie mogę z tej konsumenckiej 2 letniej - ok.

Tak więc na czym stoję? Skoro MM daje 1 rok gwarancji a konsola wciąż na niej jest to mogę iść do MM i normalnie złożyć pismo reklamacyjne? Nie będą robić problemu, że to nie zakup na moje dane? Tzn wiem, że nie pracujesz w MM i nie wiesz co oni zrobią na 100% ;) ale już tak pytam naprawdę szczegółowo na logikę, bo nigdy czegoś takiego nie robiłem i może mi to wyjaśnisz kawa na ławę.

A ta opcja z Sony, to chodzi o serwis autoryzowany PRAM i tylko ten? czy może są jeszcze jakieś inne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy będący w Twoim posiadaniu dowód zakupu, wskazuje na to iż zakup był dokonany na osobę prywatną, czy firmę (przedsiębiorstwo) ?

A Media nie daje gwarancji - gwarancję daje Sony, MM jest jedynie sprzedawcą, od ktorego możesz egzekwować swoje prawa wynikające z odpowiednich przepisów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dowód zakupu wyraźnie wskazuje, że był to zakup na firmę (jest tam nazwa firmy itd), zresztą na tej fakturze jest wyszczególniony również jakiś inny sprzęt typu tablety itp.

Co więc byś zrobił na moim miejscu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli pozostaje Ci roczna rękojmia - która musisz złożyć w miejscu zakupu konsoli, lub oddanie sprzętu na gwarancje - możesz to zrobić albo dzwoniąc na infolinie Sony (door to door), albo oddając do dowolnego marketu MM...

W Twoim wypadku, chyba oddałbym ją na gwarancje, zważywszy na odległość...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kloose za wszelką pomoc, ostatecznie zadzwoniłem na infolinie Sony, która mnie pokierowała, żebym zgłosił usługę gwarancyjną w icj autoryzowanym serwisie PRAM, jutro kurier na ich koszy ma przyjechac i odebrać konsolę. Z MM zrezygnowałem z racji totalnego bałaganu i nieprofesjonalnego podejścia (każdy mówi co innego, na infolinii jedno, w sklepie w Warszawie drugie, w sklepie w moim mieście trzecie - parodia usług, nieważne)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj oddałem swoją konsole na "niezgodność .... " z objawami YLOD, zawieszki, resety itd do osiedlowego małego sklepu Avans, zaznacze ze PS3 ma 23 miesiące u mnie

oczywiście pan poinformował mnie ze sprobuje i Sony reklamować :rofl:

Prostuje pana ze szkoda ich czasu i kasy bo i tak sony nie uzna z racji tego ze play ma rok gwarancji...

od słowa do słowa pan przyjął dokumenty ode mnie i podpisał po czy powiedział ze za 14dni i tak otrzymam odpowiedź odmowną i czy wiem dlaczego ?

to mu mówie ze pewnie potrzebujecie ekspertyzy i niech najlepiej ją juz dzisiaj wyślą ....

pan sie uśmiechnął i powiedział ze ma 14 dni i jemu wygodniej bo im szybciej mi da odmowe to tym szybciej do sądu pojde co mu sie nie uśmiecha......

normalnie scyzoryk sie w kieszeni otwiera na takich ludzi ale trafił cwaniak na drugiego cwaniaka i nie popuszcze !

co sądzicie o takiej postawie sprzedawcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak rozmawiałem wcześniej z powiatowym rzecznikiem praw konsumenta to powiedział mi od razu ze jak będą takie teksty to przeczekamy 14dni a potem on sie zajmie resztą

u nas w okolicy przedsiebiorstwa nie lubią tego rzecznika bo depcze ludzią po piętach i jest kontretny.

najlepsze co mi powiedział czego nie wiedziałem ?

jak nie przyjmą panu reklamacji to pan idzie na poczte zapakuje towar z dokumentami reklamacji i wyśle im za potwierdzeniem odbioru. Mają 14dni na ustosunkowanie sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj oddałem swoją konsole na "niezgodność .... " z objawami YLOD, zawieszki, resety itd do osiedlowego małego sklepu Avans, zaznacze ze PS3 ma 23 miesiące u mnie

oczywiście pan poinformował mnie ze sprobuje i Sony reklamować :rofl:

Prostuje pana ze szkoda ich czasu i kasy bo i tak sony nie uzna z racji tego ze play ma rok gwarancji...

od słowa do słowa pan przyjął dokumenty ode mnie i podpisał po czy powiedział ze za 14dni i tak otrzymam odpowiedź odmowną i czy wiem dlaczego ?

to mu mówie ze pewnie potrzebujecie ekspertyzy i niech najlepiej ją juz dzisiaj wyślą ....

pan sie uśmiechnął i powiedział ze ma 14 dni i jemu wygodniej bo im szybciej mi da odmowe to tym szybciej do sądu pojde co mu sie nie uśmiecha......

normalnie scyzoryk sie w kieszeni otwiera na takich ludzi ale trafił cwaniak na drugiego cwaniaka i nie popuszcze !

co sądzicie o takiej postawie sprzedawcy

Nic - taka postawa to raczej norma...

Czekasz na odpowiedź od sprzedawcy i wtedy kierujesz się do rzecznika konsumenta - to zwykle pomaga...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej norma.

Liczą że klient odpuści i do sądu nie pójdzie.

odpowiedz juz znam jaka będzie bo mi dzis powiedział ale nie chciał mi na złosc od razu tego napisać z racji tego ze już bym zaczął reagować a tak to ma 14 dni luzu

ale juz wiem na przyszłość zeby omijać takie małe rodzinne sklepy RTV i lepiej kupować w duzych sieciach

Edytowane przez chudyVU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym mu odstrzelił przez łeb jakby się przy mnie tak zachował, siedzi taki typowy jebek za ladą zarabiając dosłownie grosze i jeszcze problemy sprawia, w sprawie z którą ma najmniej wspólnego. Najlepiej podejść od razu z odpowiednimi dokumentami, podpisanymi przez rzecznika. To jak przedstawianie swoich racji w Lidlu w sprawie zepsutego mięsa, gdyż ten facet jest zapewne na podobnym poziomie intelektualnym. Obsługa kasy fiskalnej, to prawdopodobnie jego jedyne kwalifikacje.

Edytowane przez PonurakPS3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak przedstawianie swoich racji Pani z Lidla w sprawie zepsutego mięsa, gdyż ten facet jest zapewne na równym poziomie. Obsługa kasy fiskalnej, to prawdopodobnie jego jedyne kwalifikacje.

Bez wycieczek i niepotrzebnych stereotypów...

Rzecznik konsumenta załatwi sprawę i nie ma znaczenia czy będzie to duża sieciówka, czy sklep "pani Krysi" z warzywami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym mu odstrzelił przez łeb jakby się przy mnie tak zachował, siedzi taki typowy jebek za ladą zarabiając dosłownie grosze i jeszcze problemy sprawia,

wiem ze tak by było najłatwiej ale na szczescie nie dałem sie ponieść emocją i w spokoju kazałem podpisywać pacjentowi odbior towaru, przyjecie papierka itd i byl to wlasciciel sklepu mial jeszcze pretensje do mnie ze jak ja to sobie wyobrazam ze on mi da nowy sprzet? to powiedzialem ze dzięki UE jest mi to przyjemniej zrozumieć

Bez wycieczek i niepotrzebnych stereotypów...

Rzecznik konsumenta załatwi sprawę i nie ma znaczenia czy będzie to duża sieciówka, czy sklep "pani Krysi" z warzywami...

Rzecznik nie zacznie dzialac jak nie bedzie odmowy, tak tez mi na spokojnie powiedzial zebym zalatwil a jak za 14dni bedzie odmowa to sie tym zajmie i zaprasza wtedy na spokojnieprzeczytałem wczoraj praktycznie całe google i jestem bojowo nastawiony do calej sytuacji ! nie poddam sie bez walki a wiem ze w tej wojnie jestesmy na tej lepszej pozycji

Edytowane przez chudyVU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam sie czy komus sie udalo ? tak zrobic? czy sprzedawca powiedzial ze kupujac konsole akceptujecie jej regulamin o zanizonej gwarancji ;) i "ze ma to w nosie", "jak sie nie podoba to konkurencja xbox360 ma 2 letnia gwarancje" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak 'regulamin zaniżonej gwarancji', ta powyżej jest to reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową u sprzedawcy, możliwa w okresie dwóch lat od zakupu sprzętu. Sprzedawca nie może jej odmówić, nawet jak reklamujesz suszarkę za 20zł. Xbox także ma rok gwarancji u producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj na odmowę - i załatw wszystko na spokojnie, bez niepotrzebnych nerwów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj na odmowę - i załatw wszystko na spokojnie, bez niepotrzebnych nerwów...

mam tylko nadzieje ze uda mi sie to wszystko załatwic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pisemną odmową idziesz do Rzecznika - zwykle jego działania są skuteczne...

Później zostaje jeszcze ADR - alternatywne metody rozstrzygania sporów (ale musi się na nie zgodzić sprzedawca i konsument), a później już sądy cywilne (postępowanie uproszczone i zwykłe)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę kupić PS3 slim 160 GB za 590 zł z jednym padem i grą Turok z gwarancją jeszcze na 14 miesięcy ,ale jak wiadomo nie mogą zostać zerwane plomby gwarancyjne i tu pytanie gdzie one się znajdują żebym wiedział że nie było z nią nic kombinowane

Z góry dziękuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×