bolek 7 Napisano 26 Wrzesień 2008 jabcook- tak najpierw musisz przejść Story Mode kurczę, ależ są lagi w graniu On-Line! Wprost nie da się grać. Ja grałem z Misiempuchatkiem to postać reagowała 5 s po wciśnięciu przycisku!! Mam nadzieję, że w finalnej wersji to poprawią... P.S. Ale wrażenia z single jak najbardziej pozytywne Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiopuchatek 0 Napisano 26 Wrzesień 2008 Dziś online jest wprost koszmarne! Wczoraj i przedwczoraj wszystko szło płynnie. Przycinki były tylko w chwili respawnu. Dziś nawet w pokoiku nie można nic zrobić. Ale ten story wymagający... Zdobycie więcej niż 80% w 2 i 3 etapie graniczy z cudem Ja już nie wiem gdzie co jest pochowane i co pooblepiać Tutorial do edytora etapów jest bardzo fajny i czytelny Już mam swoją ulubioną zabawkę. Bomba!! Za każdy tutorial dostaje się bonusowe nalepki, obiekty i materiały. Jutro się bawię w tworzenie etapu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przem_2010 1 Napisano 26 Wrzesień 2008 Little Big Planet Beta 'Xbox 360' Czego to ludzie nie wymyślą http://gamevideos.1up.com/video/id/21674 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rokugatsu 0 Napisano 26 Wrzesień 2008 Little Big Planet Beta 'Xbox 360' Czego to ludzie nie wymyślą http://gamevideos.1up.com/video/id/21674 Ale się ktoś wysilił...Jak rozmawia z tym..czymś, to w dymkach widac kółko od ps3 xD Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przem_2010 1 Napisano 26 Wrzesień 2008 Chyba nie zrozumiałeś przesłania Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jabcook 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 Po wczorajszej grze ochłonąłem i mogę napisać co myślę o gierce. Otóż zawiodłem się :/ Zawiodłem się na ludziach tworzących lvl. Naprawdę fajne i przyjemne poziomy można policzyć na palcach jednej reki. Przeważnie poziom stworzony przez kogoś to wyścig pojazdami. Wsiadasz jedziesz i nawet niema przeszkód. Tak jakby ludzie tworzyli te poziomy na silę zero kreatywności. Druga rzecz to lagi ale to rozumie coraz więcej kluczy jest wydawanych i więcej graczy pojawia się na serwerach sony. A co do samej gry czysta przyjemność ubawiłem się jak dziecko Przypomniały mi się czasy prawdziwych platformówek. Mario, Prehistoryk, The Lost Viking, Alladyn i inne gry mojego dzieciństwa PS kiedy gramy online ?? Z Polakami powinno być mniej lagów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seba-osw 4 Napisano 27 Wrzesień 2008 Zawiodłem się na ludziach tworzących lvl. Naprawdę fajne i przyjemne poziomy można policzyć na palcach jednej reki. To nie wiem jak te levele wybierales, ja juz widzialem kilka (ponad 10)lvl naprawde ciekawych lub ze swietnymi pomyslami. Biorac pod uwage ze beta powoli zaczyna dzialac dopiero od 2 dni, a wiekszosc osob dopiero dostaje lub dostanie kod a na stworzenie dobrego lvla potrzeba kilka godzin to naprawde sporo. Pozatym to sa pierwsze poziomy ludzi, strach pomyslec co sie bedzie dzialo po miesiacu gry. Do osob juz grajacych mam takie pytania: 1 Czy udalo wam sie przejsc 1 poziom bez straty zycia, a dokladnie bez wpadniecia do tej dziury(znikajacy most)? Jak to zrobic? 2 Gdzie i jak, co trzeba zrobic aby zdobyc ukryte przedmioty? W 2 poziomie mam zaledwie 40%, a w 3 60% i nic wiecej nie widze. Dodam ze staralem sie przeszukac wszystkie zakamarki, wskakiwac na elementy tla, wracac sie itd. Gdzie to kurde ukryli??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michaelius 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 Musisz złapać te żółte bele na dole (nie wiem co to jest) i wrzucić na tą zawieszoną platformę u góry, gdzie już leży jedna taka bela. Ciężar kukurydzo-beczkopodobnych ciężarków opuści platformę i ściana opadnie. Voila Dzieki zaraz sprubuje Musze aczac myslec bardziej abstrakcyjnie jak w to gram. PS. Swietny jest ten etap z krecacym sie krawatem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lololo 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 wie ktoś może czy jest jakaś cenzura w lbp że jak ktoś będzie układał levele pełne penisów albo czegoś w tym stylu to mu ten level skasują? Bo coś mi się wydaje że za jakiś czas takich leveli będzie pełno. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rokugatsu 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 Tak, jeśli ktoś zrobi las penisów to level zostanie usunięty, a Twórca tego poziomu pożegna się z grą D: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiopuchatek 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 wie ktoś może czy jest jakaś cenzura w lbp że jak ktoś będzie układał levele pełne penisów albo czegoś w tym stylu to mu ten level skasują? Bo coś mi się wydaje że za jakiś czas takich leveli będzie pełno. Wciskając select możemy zgłosić jakiekolwiek nadużycie. Kogokolwiek kto ma ochotę na trochę niebezpiecznej zabawy zapraszam na mój etap user - rospondek level - Watch out! Dużo ukrytych sekretów i dwa obiekty do zdobycia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GreyOrange 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 Ponieważ, dzięki PS3site.pl, położyłem swoje rączki na becie postanowiłem podzielić się wrażeniami i spostrzeżeniami. Oczywyście dotyczą one bety i niewykluczone (a nawet całkiem prawdopodobne), że część z nich będzie nieaktualna wraz z wyjściem wersji finalnej. Tak samo, jak prawdopodobnie większość z Was, czekam na ten tytuł, stąd też sam proces ściągania oraz instalacji śledziłem z niesamowitą niecierpliwością. I o ile sam download zajął mało czasu (2h przy czym z pełną wydajnością łącza byłoby to ok. 1,5h) tak proces instalacji mnie trochę zirytował. Gra instalowała się ok. 10-15 minut, co przy 900mb pliku jest czasem raczej długim. Zaraz po instalacji zabrałem się do gry. Mimo, że czułem niesamowity nacisk aby gry w końcu wypróbować postanowiłem obejrzeć intro. Te - mimo, że wizualnie nie zachwyca (pierwsze uruchomienie np. Burnouta Paradise zrobiło na mnie znacznie większe wrażenie) jest ciekawie zrobione, a sama "historia" powstania Sack-świata jest dosyć interesująca. Na samym początku widzimy naszego Sackboya w ciemnym pomieszczeniu i po początkowym przedstawieniu prowadzonym przez Stephena Fry'a (dosyć znany lektor o bardzo dobrej dykcji) możemy "pobiegać" naszym Sackboyem. Okazuje się wówczas, że niestety, w grze nie ma napisów. Co może utrudnić trochę zrozumienie niektórych tutorialów, mimo, że jak wspomniałem wcześniej, lektor jest bardzo wyraźny. Początek gry i pewna niespodzianka - która mnie osobiście się zbytnio nie podobała. Pierwszy level, przez który mamy okazję przebiec jest czymś w rodzaju "Creditsów". Musimy przebiec przez level pełny twarzy i nazwisk twórców przy czym nie mamy w nim zbytniej możliwości interakcji ze środowiskiem (większość mechanizmów jest tłem dekoracyjnym). Oczywiście, większość tych mechanizmów jest skomplikowanych i do wykorzystania przy tworzeniu własnych etapów, jednak, póki nie jesteśmi świadomi, co tak naprawdę możemy zrobić raczej nas to nie zainteresuje. W końcu doszedłem do części Gameplaya. Zanim jednak mogłem tworzyć własne etapy musiałem przejść etapy w trybie Story. A te są... nudne! Jabcook napisał, że przypomniały mu się czasy takich platformówek jak Mario, Prehistoryk, The Lost Viking czy Alladyna. Jednak tutaj podstawa jest trochę inna. Bo o ile w ww. platformówkach szliśmy z punktu A do punktu B, rozgrywka (a przynajmniej offline'owy Story) w Little Big Planet jest raczej scavenger hunt. Trzeba biegać w tą i spowrotem po wszystkich zakamarkach levelu, wyszukując pochowanych obiektów, naklejek, materiałów itp. itd. Same poziomy (przynajmniej te offline-owe) nie są trudne i podejrzewam, że nawet 7-mioletnie dziecko (bo gra jest przeznaczona dla odbiorców z przedziałem wiekowym zaczynającym się właśnie na siedmiolatkach) nie będzie miało większych problemów z ich pokonaniem. Samo sterowanie jest niesamowicie intuicyjnie. Postacią sterujemy lewym stickiem, X-em skaczemy a R1 łapiemy się przedmiotów. Oczywiście nasz Sackboy to nie Spiderman, więc może złapać tylko niektóre powierzchnie - w tym m.in. gąbki i materiały. Szósta oś, czyli motion sensor pozwala nam na sterowanie głową albo (sic!) miednicą. Przełączanie pomiędzy nimi odbywa się za pomocą R3. Nie powiedziałbym aby akurat ta część była intuicyjna, bo szczerze mówiąc, ciężko mi zmusić sackboya do wykonania określonych ruchów. Winą jednak obarczam swoje nieprzystosowanie do Sixaxisa. L2 i R2 pozwala nam sterować łapkami. Przy czym lekkie przytrzymanie daje gest dłoni naturalny (wyprostowana dłoń) a dociśnięcie pokazuje gest związany z emocjami. Kiedy trzymamy L2 lub R2 to odpowiednia gałka steruje - uwaga - odwróconą ręką. To znaczy, L2 odpowiada za prawą rękę sackboya, zaś R2 za lewą. Brzmi to zagmatwanie jednak wcale tak nie jest. Oznacza to tyle, że gdy Sackboy stoi twarzą do ekranu, to L2 steruje ręką po lewej stronie ekranu, zaś R2 ręką po prawej stronie ekranu. Niestety, gdy biegniemy w prawą stronę (domyślny kierunek planszy) raczej nie wskażemy niczego kolegom/koleżankom, ponieważ R2 odpowiada za rękę będącą "wewnątrz" ekranu, więc ciało Sackboya zasłania ją. Ponieważ lewa gałka odpowiada za ruch, z oczywistych powodów nie możemy prawą ręką sterować w czasie biegu. Zaś jeśli chodzi o emocję - te są naprawdę niesamowite. Za pomocą krzyżyka możemy wybrać jedną z 4 podstawowych emocji. Są nią odpowiednio - radość (góra), złość (prawo), smutek (dół), strach (lewo). Im więcej razy naciśniemy na krzyżyku daną emocję tym bardziej nasz Sackboy będzie ją okazywał. I tak przy jednym naciśnięciu "up" mamy uśmiech, a przy 3 nasz Sackboy szczerzy się jak na gwiazdkę. Jak wspomniałem wcześniej dłonie przy dociśnięciu L2 lub R2 układają się zgodnie z emocją. I tak przy "radości" jest to znak "V" palcami, przy smutku kciuk w dół przy strachu dłonie do kamery, a przy złości w pięści. I tutaj pewne - niestety - zaskoczenie. W trybie budowania nie mamy dostępu do emocji. A więc to co widzieliście w trailerze Sackzilli jest wyssane z palca. Z prostego powodu - będąc w trybie budowania (a tylko w takim można coś podpalić) nie można robić min. Mam nadzieję, że to zostanie zmienione, bo online'owy tryb budowania (w kilka osó to byłoby coś! Jeśli zaś chodzi o tryb budowania - ten jest bardo przyjemny i powiedziałbym, że dla mnie osobiście jest centralnym trybem gry. Wśród podstawowych "obiektów" mamy do dyspozycji zebrane materiały (różnią się charakterystyką, np. jest śliska, lekko elastyczna guma, lub coś w rodzaju dmuchanego balonu), obiekty (butelki, piłki, różne elementy dynamiczne, np. młyńskie koło), pewien zbiór elementów znanych jako gadżety, a w tym są m.in. liny, rurki, sprężyny, sensory zbliżenia, dotyku, silniki kołowe, tłokowe i wiele innych. I tutaj kolejna niespodzianka - co prawda możemy bardzo dużo, ale nie wszystko. Pomijając fakt, że (przynajmniej w becie) nie ma mechaniki gazów ani płynów - co można wybaczyć, to jednak nie ma wszystkich podstawowych elementów z mechaniki klasycznej (np. suwnic), co po krótce oznacza, że nie każdą maszynę znaną ludzkości będziecie mogli wybudować. Brakuje także elementów z Algebry Boole'a, co z kolei oznacza, że nie będzie można tworzyć funkcji logicznych - a co za tym idzie układów komputerowych (chyba, że ktoś wie jak połączyć kilka "kabli" w jeden z odpowiednią bramką logiczną - będę wdzięczny). Ku swojemu rozczarowaniu nie znalazłem także czujników obciążenia. Na chwilę obecną są jednak pewne "pustki" w menu, więc nie wykluczone, że wraz w wyjściem pełnego BluRaya wypełnionego contentem te braki zostaną uzupełnione. Interfejs budowania jest z kolei lekko dziwny. Niby wszystko jest na swoim miejscu, jednak trochę to dziwnie działa. Nie opisując tutaj dokładnego działania interfejsu dam przykład podłączania guziczka (takiego zwykłego leżącego na ziemi) do silnika. Otwieram SackMenu (kwadrat) wybieram gadżet. Przedzieram się przez menu (które jest całkiem spore) wybieram guzik a następnie go umiejscawiam. Wychodzę z menu, zamykam je, aby zadziałała na nim fizyka (czytaj: ułoży się ładnie na ziemi). Otwieram menu, wybieram opcje sackboyowego lassa, zaznaczam obiekt. Przytrzymuje X aby przytwierdzić przycisk do podłogi. Zaznaczam kabelek wybieram punkt docelowy. Zaznaczam jeszcze raz button, naciskam trójkąt aby zmodyfikować wybieram sposób działania przycisku, wychodzę z menu. Mimo, że powyższy sposób działania nie jest skomplikowany, to jednak jest raczej wolny i przy bardziej skomplikowanych konstrukcjach może frustrować. Ogólnie ciężko też powiedzieć, aby gra była wolna od błędów. Niektóre instrukcje są przedstawione za późno, lub w nieodpowiednim trybie (bo np. dlaczego w trybie budowania mam się dowiadywać, że czasami muszę przykleić naklejkę na wiszące drewienko). Niejednokrotnie zastanawiałem się, co mam dalej zrobić, albo dlaczego coś w danym momencie występuje. Są też problemy z przenikaniem obiektów. Niby nic wielkiego, jednak trochę drażni. Oprócz tego kilkakrotnie zdarzyło mi się, że tutorial nie załapał rozwiązania i musiałem go restartować. A z bugów ciekawszych - jeden tutorial jest po japońsku (któryś z łączników śrubowych). Ogólnie wrażenia odniosłem bardzo pozytywny. Oprócz drażniącego interfejsu (który mam nadzieję, że się zmieni wraz z wersją finalną - na trailerach było pokazywane inne menu) wszystkie elementy są jak najbardziej satysfakcjonujące. Zdaje sobię sprawę, że tak naprawdę do tej pory miałem okazję poznać małą część frajdy (tym bardziej, że jak to prawdziwy gracz-socjopata gram całkowicie sam ) i że brakujący content wynika tylko i wyłącznie z bety. Stąd też w tej chwili wiem, że na pewno LBP znajdzie się w mojej kolekcji wraz z nadejściem premiery. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rokugatsu 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 Tak, też zauwarzyłem to przenikanie...Mam nadzieję, że to poprawią, a jeśli nie-trudno Aż tak strasznie mi to chyba nie będzie przeszkadzało. Co do robienia min w trybie budowy poziomów...Myślę, że dodadza to z pierwszym patchem, który już zapowiedzieli i w którym dojdzie tryb budowania poziomów online D: Tutorial...nie znoszę tutoriali xD Zawsze mnie nudzą, ale jakoś dam radę Krótko mówiąc...Chcę ten klucz~! xD Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiopuchatek 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 W tym wypadku tutorial to obowiązek. Bez tego ani rusz. Ok zrobisz podstawowe etapy ale już skomplikowane rzeczy, jak wspomniane śruby, materiały dissolve, magnesy, oj będą z nimi problemy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojewoodzki 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 Grey Orange - za dużo szczegółów!!! ARRGHH ja chce grać! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major_Kupricz 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 Kurde ta premiera wkońcu kiedy będzie bo wy gracie w BETE to znaczy, że jeszcze nie zrobili gry czy jak. Niektore gry są 2 miesiace przed premiera na sklepach internetowych a tej niema a bylo mowione ze za miesiac ma byc:| Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rokugatsu 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 Gra jest skończona i wyjdzie w US 22 października, u nas dzień później. Oni grają we wczesną wersje gry. Po prostu testują wytrzymałość serwerów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
froniu 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 ....Na chwilę obecną są jednak pewne "pustki" w menu, więc nie wykluczone, że wraz w wyjściem pełnego BluRaya wypełnionego contentem te braki zostaną uzupełnione.... rzeczy które możemy wykorzystać w becie to tylko cześć tego co będzie w pełnej grze ! do dyspozycji mamy przede wszystkim rzeczy które zostały wykorzystane w trybie story i tych 4 planszach które są dostępne... także nie ma się co martwić o te braki.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiopuchatek 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 Uff 100% na każdym etapie zaliczone Ale to pochowali Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GreyOrange 0 Napisano 27 Wrzesień 2008 Uff 100% na każdym etapie zaliczone Ja zażeram się na drugim. Trzeciego narazie nie naciskam bo nie mam partnera do tej części, w której 2 osoby są potrzebne Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiopuchatek 0 Napisano 28 Wrzesień 2008 Drugi etap skończony. Coraz większa frajdę mi to sprawia. A co najlepsze praktycznie każdy pomysł da się w jakiś sposób zaimplementować. Scena z zasuwanymi drzwiami i spadającą kulą prawie jak na filmie Level -> Indiana Jones - beginning of the Raiders of the Lost Ark. User -> rospondek. Zapraszam do testowania Ostrzegam końcówka jest wyliczona co do pół sekundy Ktoś się pisze na V symfonię? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rokugatsu 0 Napisano 28 Wrzesień 2008 Ktoś się pisze na V symfonię? Zwykle nie używam tego słowa ale... LOOOOOOOOOOOOOOOOOL! W LBP rzeczywiście można zrobić wszystko ^^ Ja chcę klucz... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jabcook 0 Napisano 28 Wrzesień 2008 Drugi etap skończony. Coraz większa frajdę mi to sprawia. A co najlepsze praktycznie każdy pomysł da się w jakiś sposób zaimplementować. Scena z zasuwanymi drzwiami i spadającą kulą prawie jak na filmie Level -> Indiana Jones - beginning of the Raiders of the Lost Ark. User -> rospondek. Zapraszam do testowania Ostrzegam końcówka jest wyliczona co do pół sekundy Ktoś się pisze na V symfonię? Nie mogę znaleźć twojego poziomu :/ BTW zdarzyło wam się że LBP się zawiesiło ?? Ja przechodząc tutoriale przy edytorze załapałem zwieche :/ I nie chciało mi odpalić LBP bez usuniecia savów. Musiałem całe story od nowa przechodzic i tutoriale :/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jabcook 0 Napisano 28 Wrzesień 2008 Misiopuchatek dzieki temu ze mnie dodałeś do friendsów znalazłem twoje poziomy I muszę przyznać że są wymagające bardzo mi sie podobały. Indiana też z małymi 2 wyjątkami. Pierwsze primo to te zatrzaskujące sie drzwi 2 razy mnie przygnioyły przycisk powinnen znajdowac sie raczej po drugiej stronie. A drugie primo dokąd uciekac przed kamieniem ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiopuchatek 0 Napisano 28 Wrzesień 2008 Haha Czytaj co jest na ścianach 'Run like crazy'. Po prostu biegnij. Nie martw się ścianą Sam zobaczysz Przypomnij sobie film Na 100% da się przejść i to bez straty życia Powiem szczerze, że jestem bardzo zadowolony z tego etapu Jak na ograniczone środki(stary build i beta!) wyszły całkiem fajne pułapki A jeszcze usprawiedliwienie W ostatniej sekwencji śmierć oznacza rzeczywiście śmierć czyli restart levelu. W końcu jak byście się sami zatrzasnęli w takiej jaskini pomiędzy metalowymi drzwiami a olbrzymią kulą też byście nie wyszli Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach