Skocz do zawartości
Żywy

PlayStation 4

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież gwarancja typu door to door polega na tym, że zgłaszasz usterkę w Sony następnie zamawiasz kuriera do domu i wysyłasz sprzęt bezpośrednio do Sony. Po naprawie kurier dostarcza Ci sprawny sprzęt. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie polecam RTV agd... pracował tam dobry znajomy i sam powiedział "kupuj tutaj w ostateczności" 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie co do zamawiania, to ktoś z was bierze z amazon.co.uk ? Bo tak się zastanawiałem co skłania te osoby do zamawiania konsoli za granicą i nie chodzi mi o cene?

Wiesz co kilka lat temu brałem z Amazona UK xboxa 360 bo właśnie był 600zl tańszy niż u nas w kraju . tak naprawdę kupujemy z Amazona bo jest taniej a w przypadku ps4 cena będzie przynajmniej podczas premiery bardzo zbliżona fakt amazon=profesionalne podejście do transakcji, ale myślę że możesz brać z kraju a później co najwyżej lykniesz sobie gry bo będą tańsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale problemy i kombinowania. Usiąść po prostu na tyłku i przestudiować liczne opinie o sklepach, zaś po odbiorze rekonesans z halogenem oraz lupą przy kurierze. Sam przed zakupem jakichkolwiek sprzętów, siedziałem ponad tydzień zapoznając się z opiniami oraz procedurami, mały patroszek na obudowie i już nie przyjmuję. 

 

Ponadto sklepy praktycznie nie pośredniczą w procesie gwarancyjnym, chyba że ktoś oddaje sprzęt do sklepu - no ale po cholerę? Producent przysyła kuriera (w przypadku większych TV serwisanta) do domu i to wszystko. Po co sobie komplikować sytuację angażując w to wszystko sklep? Chyba że ktoś oddaje na niezgodność, ale wówczas zaznacza się że chcemy sprzęt nowy lub zwrot gotówki. 

 

Bardziej od tego jak sklep (który zresztą sami świadomie wybraliśmy) potraktuje nasz zakup, martwiłbym się o serwis Sony. Naczytałem się że potrafią przysłać sprzęt obity i obsmarowany pomidorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wolę elektronikę brać w stacjonarnych sklepach. Euro, saturn czy mm mam 5 km od domu. Z kurierami jest różnie, sam widziałem jak kurier prostował opakowanie telefonu kom, bo mu na pudełko spadł resor samochodowy. Zamawiasz przez internet, chcesz paczkę jak najszybciej, potem przyjeżdża kurier i co przy nim sprawdzisz??? Paczki są przewożone w dużych koszach. Nikt nie patrzy co jest w paczce, czy na niej naklejone. Jak masz szczęście to twoja paczka będzie na górze kosza, jak pecha to na dole, przygnieciona setkami kilogramów innych paczek. Sam prowadzę firmę i wysyłam wiele paczek kurierem, więc wiem co mówię. Ubezpieczenie paczki... z mojego doświadczenia to wiem że 30% jest uznawanych, reszta nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co mówisz to prawda, chociaż aż tak źle nie jest.

Tylko raz nie przyjąłem paczki, bo wyglądała jakby jakieś pies ją zjadł i wypluł.

Trzeba pamiętać, że przy kurierze zawsze można paczkę sprawdzić.

W euro kupiłem dziesiątki sprzętu i nigdy przygód nie miałem, trzeba tylko sprawdzić czy wszystko jest ok.

Gwarancja jest door-to-door więc jeśli miałbym bliżej to kupiłbym nawet w warzywniaku jakby była taka możliwość :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No takie życie, moja firma znajduje się w budynku gdzie jest poczta i do tego magazyny mają firmy kurierskie ( jedna jakaś lokalna, druga to DHL), wyładowanie/pakowanie przesyłek to czasami po prostu dramat . Zaliczanie gleby czy upychanie na siłę to norma. No ale czy mam pewność że w takim Saturnie czy MM towar dociera jakby do króla jechał? Wolę się łudzić ze tak ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patricko, aby nie przesadzasz troche? Kupilem troszke sprzetu w Euro RTV zarowno przez internet jak i w sklepach stacjonarnych i spotykalem sie z roznymi sytuacjami, ale zeby wsadzac wszystkich do jednego wora i nazywac ich niedorozwojami? Na zachodzie wszyscy sprzedawcy doradza Ci z dobrego serca (moda na motywowanie pracownikow przez producentow sprzetow przyszla z zachodu), wszyscy sprzedawcy znaja sie na kazdym sprzecie w dziale, w ktorym pracuja (zeby pracowac w sklepie ze sprzetem trzeba byc inzynierem) a juz o kurierach nie wspomne (kazdy kurier na zachodzie chucha i dmucha na paczki)

 

 

;)

  • Like 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem więc, że paczki do tych sklepów stacjonarnych się teleportują same i nikt ich tam nie dostarcza? Widziałem raz proces rozładowywania dostawy pod Mix Electronics - niezbyt ciekawy widok.

 

Kto nie sprawdza paczki przy kurierze, to jego problem i ma pecha. Ja przykładowo nie wyobrażam sobie, aby coś zamówić i nie przestudiować dokładnie paczki przy przewoźniku. Nawet w regulaminie sklepów piszą, że to konieczność, inaczej cały proces reklamacyjny idzie do kosza w przypadku uszkodzeń. 

 

Kupujesz drogi TV, przyjmujesz bez zastrzeżeń, a tam pęknięta matryca... co wówczas zrobisz bez protokołu? Niby masz 7 dni na jego spisanie, ale wtedy to Ty musisz udowodnić, że wada istniała już w momencie odbioru, czyli sklep i tak tej reklamacji nie uzna. Trzeba więc sprawdzać przy odbiorze. Ponadto kupując przez internet masz 10 dni na ewentualny zwrot, a to ogromny plus.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pamiętajcie również, że każdy uszkodzony towar, za który zapłacicie kartą, można wyreklamować za pośrednictwem oragnizacji płatniczych. Plus o tyle, że nie wadzimy się wtedy bezpośrednio ze sprzedawcą a załatwia to za nas nasz bank z właścicielem terminala sprzedawcy. Choć oczywiście zdrowy rozsądek podpowiada, żeby towar zawsze sprawdzić przy kurierze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak kupując przez internet mamy 10 dni na ewentualne oddanie towaru "nienaruszonego, nieużywanego, oryginalnie zapakowanego" Uszkodzony sprzęt nikt Ci nie przyjmie. Tylko jak sprawdzić przy kurierze czy konsola działa? Podłączyć ją przy kurierze i czekać aż się zagrzeje np 2h? Niektórych rzeczy nie da się sprawdzić. Mnie podoba się to np w mm że kupują towar, przychodzę do domu, patrze uszkodzony, idę z powrotem i dają mi nowy, bez czekania na reklamacje.

Z reklamacjami kurierskimi jest różnie i dużo dłuuuuuuuuuuużej trwają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy kurierze możesz sprawdzić tylko czy wizualnie sprzęt nie jest uszkodzony.

Jeśli na zewnątrz jest wszystko ok, to jak podłączysz pod TV i konsola nie będzie działać to zostaje wysyłka do serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niet. Płacąc za towar kartą, bez względu na to,  czy na miejscu w sklepie, czy przez internet, masz ciut więcej czasu na reklamację, niż 10 dni - polityka sklepu, czy ich regulamin, nie mają tutaj w tym przypadku nic do rzeczy - zastosowanie mają tutaj regulacje organizacji płatniczych.

Mówimy o towarze uszkodzonym/niezgodnym z opisem w momencie odebrania towaru, nie o sytuacji w której konsola przestała działać po kilku miesiącach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do dziesięciodniowego zwrotu, zmiana jest dopuszczalna w granicach normalnego zarządu - czyli możesz rozpakować i podłączyć sprzęt. Wypatrzysz mniejsze mankamenty typu: martwy piksel na matrycy nowego TV, to wówczas możesz go oddać bez podania przyczyny. To nie są czasy sprzętów z PRL i nic nie musi się "zagrzewać", działa albo nie, a jeśli ulegnie awarii później to pozostaje tylko gwarancja producenta lub dobra wola sprzedawcy (czyli sytuacja z Media Markt, którą opisujesz). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co wy macie do euro, ja mam prawie wszystkie sprzety od tego sklepu i żadnych problemów nie miałem, tak samo z gwarancją...W sumie co miałem dać na gwarancję jak wszystko co kupione było tam to działa... Lodówka,  tv , konsola itd. działa...Można powiedzieć, że nawet jakby się coś stało to przyjmą bez problemów tym bardziej, że jestem "stałym klientem".

 

U mnie w mieście profesjonalnie podchodzą do klienta (niewiem jak w innych punktach, miastach)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze widzę w Mm i w Saturnie zamiast 1749zl widnieje kwota 100zl. Cena na koniec zależna będzie od ilości złożonych zamówień :) Miałem złożyć wczoraj zamówienie ale jakoś zapomniałem postanowiłem ze zrobię to teraz a tu niespodzianka :D nic mi nie szkodzi złożyć z odbiorem w markecie i zapłata przy odbiorze najwyżej zrezygnuje jak przywala cenę zaporowa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do dziesięciodniowego zwrotu, zmiana jest dopuszczalna w granicach normalnego zarządu - czyli możesz rozpakować i podłączyć sprzęt. Wypatrzysz mniejsze mankamenty typu: martwy piksel na matrycy nowego TV, to wówczas możesz go oddać bez podania przyczyny. To nie są czasy sprzętów z PRL i nic nie musi się "zagrzewać", działa albo nie, a jeśli ulegnie awarii później to pozostaje tylko gwarancja producenta lub dobra wola sprzedawcy (czyli sytuacja z Media Markt, którą opisujesz). 

 

Co do "zagrzewania" chodziło mi o to, że uszkodzenie konsoli może wyjść np. po 2 godzinnym graniu, czyli uszkodzone chłodzenie, odklejenie jakiegoś elementu, przez co ma słabsze chłodzenie. Nie chcę się sprzeczać z tym 10-dniowym zwrotem, ale wydaje mi się że większość sklepu nie przyjmie TV z martwym pikselem jako zwykłe odesłanie towaru bez podawania przyczyny. Pewnie sklep będzie chciał przyjąć TV jako reklamacje, tak mi się wydaje. Gdyby by tak było to zamawiam TV za powiedzmy 5tys, testuje go sobie tydzień, nie pasuje mi, odsyłam bez podawania przyczyny i zamawiam kolejny. Sklep już takiego TV nie sprzeda jako nowy, w ten sposób większość sklepów poszłaby z torbami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do "zagrzewania" chodziło mi o to, że uszkodzenie konsoli może wyjść np. po 2 godzinnym graniu, czyli uszkodzone chłodzenie, odklejenie jakiegoś elementu, przez co ma słabsze chłodzenie. Nie chcę się sprzeczać z tym 10-dniowym zwrotem, ale wydaje mi się że większość sklepu nie przyjmie TV z martwym pikselem jako zwykłe odesłanie towaru bez podawania przyczyny. Pewnie sklep będzie chciał przyjąć TV jako reklamacje, tak mi się wydaje. Gdyby by tak było to zamawiam TV za powiedzmy 5tys, testuje go sobie tydzień, nie pasuje mi, odsyłam bez podawania przyczyny i zamawiam kolejny. Sklep już takiego TV nie sprzeda jako nowy, w ten sposób większość sklepów poszłaby z torbami.

Mylisz się, kupując dowolny sprzęt przez internet masz dokładnie te 10 dni na odstąpienie od umowy kupna, bez podania przyczyny. Sklep oczywiście będzie stawał okoniem, niemniej jednak takie prawo ci przysługuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że mam takie prawo. Jednak mowa jest o sprzęcie nieużywanym, nie noszącym śladów użytkowanie w oryginalnym opakowaniu. Jak chcesz podłączyć tv i sprawdzić jak działa bez wyciągania z kartonu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czym problem? Sprawdzasz, nie podoba się -> ścierasz ślady po paluchach, pakujesz w karton i voila ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze Danny Boy

 

Ponadto pewna ilość martwych pikseli, nie stanowi wady według producenta (normy ISO), więc oddajesz teoretycznie sprawny sprzęt i też wątpię by sprzedawca to zauważył. 

 

Jak już wspominałem rozpakowanie i testowanie jest możliwe w ramach zwykłego zarządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można w MM dokupić gwarancje rozszerzona i nawet jak po trzech latach coś padnie (nawet mechaniczne usterki) to naprawiaja lub wymieniają . Ja przy zamówieniu ps4 dostałem to ubezpieczenie bo z nowym sprzętem jest różnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można w MM dokupić gwarancje rozszerzona i nawet jak po trzech latach coś padnie (nawet mechaniczne usterki) to naprawiaja lub wymieniają . Ja przy zamówieniu ps4 dostałem to ubezpieczenie bo z nowym sprzętem jest różnie.

 

Dostałeś czy zapłaciłeś za to ubezpieczenie?  Jak zapłaciłeś to powiedz mi jakie są warunki i cena :)

Edytowane przez cyricano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś czy zapłaciłeś za to ubezpieczenie?  Jak zapłaciłeś to powiedz mi jakie są warunki i cena :)

. Tu masz wszystko kilka wariantów ja zapłacę 249 zł za ubezpieczenie od usterki kradzieży , uszkodzenia z własnej winy itp. http://www.mediamarkt.pl/gwarancja-plus,u-60

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×