KoRnick90 258 Napisano 20 Marzec 2014 (edytowane) Jest animacja, że chowa broń i wyjmuje, ale jest ona baaaardzo szybka. Widać to kiedy przeładowuje się broń i szybko prawą gałką zjedzie się kamerą na bok od bohatera. Taki Snake Eastwood. Co do gry to miałem z dwa razy świetny motyw kiedy to strażnik został sam na patrolu. Kiedy przebiegłem z dużej odległości, postanowił to sprawdzić. Tylko wolał się zabezpieczyć i zaraportował to do centrali, że idzie zobaczyć co i jak. Takie utrudnienie. :) Zrobiłem już jedną misję główną oraz trzy dodatkowe. Łącznie grałem z 3-4h. Została jeszcze jakaś misja lub misje. Wiem też, że będę sprawdzał różne możliwości przejścia konkretnych lokacji oraz polepszał wyniki. Jak to tak Snake może zostać złapany? :D Podpowiedź co do sposobu gry: Warto w głównym budynku wyłączyć prąd Edytowane 20 Marzec 2014 przez KoRnick90 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DwigHt 14 Napisano 20 Marzec 2014 Jeszcze jedna rzecz dla mnie na minus. Font napisów. Fajnie, że zmienili, ale ten jest beznadziejny. Za bardzo przypomina mi Comic Sans [jakiś taki powyginany pytajnik]. Pamiętam jak pierwszy raz zobaczyłem ten font w trailerze po japońsku, to myślałem, że jakiś fan to zrobił. Widzę, że się myliłem.... ;/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KoRnick90 258 Napisano 20 Marzec 2014 (edytowane) Takie drobne minusy typu czcionka, szybkie wyciąganie broni chyba tylko pokazują, że jest to naprawdę dobra gra. Bardzo przyjemne jest to, że jak już się podniesie jakiś alarm, to strażnicy potrafią biegać w najróżniejsze miejsca i ciężko przewidzieć czy np nagle się nie obrócą itd. Podczas misji za dnia to zobaczył mnie chyba z 50 metrów, a nie biegłem środkiem ulicy. :) Raz miałem jeden błąd AI, kiedy istotny przeciwnik podczas alarmu oddzielił się od grupy i stał na schodach patrząc się w ścianę. :) Super jest także podsłuchiwanie rozmów strażników lub wyciąganie od nich informacji gdzie znajduje się jakiś przedmiot, gdzie są przeciwnicy itd. W pewnym magazynie growym dziennikarz pisał jak to każdy z grających przechodził Ground Zeroes na swój sposób, a inni niekiedy nie potrafili się domyśleć, że dany sposób jest możliwy. :) Brakowało mi skradanki w stylu starych Hitmanów. Masz miejsce (w tym przypadku bazę wojskową) i masz określone cele do wykonania... reszta jest Twoim zadaniem. Nikt Ci nie mówi jak coś lepiej wykonać, gdzie jest jakiś przedmiot. Co najwyżej są określone obszary gdzie coś się może znajdować. Zaznaczanie przeciwników również jest w porządku, choć na początku sceptycznie do tego podchodziłem. Potem pewnie i tak to wyłączę, ale narazie staram się z tego korzystać. Jedna rzecz mi się nie podoba - podobny szczegół jak wspomniane wcześniej. Nie potrafię odróżnić, które drzwi są do otwarcia, a które nie. Niekiedy wyglądają one bardzo podobnie. Podoba mi się także, że nie ma podręcznego radaru. Pewnie w The Phantom Pain będzie on już do dyspozycji, ale też mocno ułatwi rozgrywkę. Tutaj wygląda sytuacja tak, że jeśli wbiegniemy w sam środek jakiegoś terenu... np. pomiędzy namioty to czujemy się mocno osaczeni. Nie wiem gdzie ktoś się może znajdować, za którym rogiem wyjdzie strażnik. Mocno emocjonujące wtedy są takie szybkie biegi przez drogę pomiędzy większymi przestrzeniami. Co do biegów... nie ma to jak ucieczka z terenu bazy... jeszcze jak kogoś taszczy się na plecach. :D Czekanie i odpieranie ataku przeciwników też potrafi być emocjonujące. Edytowane 20 Marzec 2014 przez KoRnick90 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DwigHt 14 Napisano 20 Marzec 2014 W ogóle powinno być tak, że wszystkie drzwi są interaktywne, ale co najwyżej zamknięte i nie dałoby się ich otworzyć.Pytanie - czy komuś zadziałał kod na jakiś ekskluzywny trailer z PP?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KoRnick90 258 Napisano 20 Marzec 2014 http://www.metacritic.com/game/playstation-4/metal-gear-solid-v-ground-zeroes Pragnę zauważyć, że jak już gra trafiła do szerszego grona odbiorców, to ocena graczy ciągle rośnie. Pewnie jest to spowodowane tym, że po prostu przed wystawieniem oceny ktoś w tę grę zagrał. :D :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korwin 242 Napisano 20 Marzec 2014 (edytowane) Podoba mi się także, że nie ma podręcznego radaru.Jest mapka w aplikacji na Androida. W opisie napisano, że działa jak nawigacja samochodowa. Skręć w prawo, trzymaj się lewego pasa :DZamiast Snake'a dostaliśmy Fishera. Wypad z tym kefirem, dawać Haytera z powrotem. Edytowane 20 Marzec 2014 przez korwin Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny Boy 407 Napisano 20 Marzec 2014 Tak, tłumaczcie sobie że demo wcale nie takie krótkie, bo przecież można je przejść 10 razy i od razu gejmpleju jest na 15h, a i cena wcale nie taka wysoka, bo przecież mogłaby być wyższa... I przypominam że raportowanie przez radio i przesłuchiwanie wrogów to nie nowość (pierwsze pojawiło się już w SoL,a drugie w SE). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KoRnick90 258 Napisano 20 Marzec 2014 (edytowane) Dzięki tym zrobionym 'na siłę' misjom dodatkowym można poznać informacje związane z fabułą. Z przyjemnością je skończyłem, potem z przyjemnością poznałem dodatkowe, ciekawe informacje - chodzi mi między innymi o zdobytą kasetę z nagraniem trwającym około 8 minut. W końcu w MGS'y grało się dla klimatu, fabuły. Nikt mi nie powie, że poprzednie numerowane MGS'y były długie... chyba filmiki były długie, bo gameplay w porównaniu do Ground Zeroes toporny. Misję główną oraz dodatkowe wykonałem w około trzy godziny (wedle zegara w grze - nie do końca mu ufam). Jeszcze pozostało Deja Vu mission. Co do raportowania przez radio, to nie chodzi mi o prosty komunikat, że strażnik kogoś widział jak w MGS2. Tutaj jest to rozbudowane i mniej przewidywalne. Strażników, którzy stale raportowali sytuację w MGS2 było raptem hmm z 5? Przesłuchiwanie wrogów w MGS3... pamiętam, że chyba raptem raz z tego skorzystałem jak fabuła tego wymagała. Tutaj strażnicy potrafią być bardziej nieobliczalni i pewnie nie mają problemów z dodawaniem jak wrogowie w MGS2 i 3. :) Radio było... przesłuchiwanie wrogów było... ściany były... Snake był... pistolety były... Co jak co, ale ten MGS od czasów pierwszego Metal Gear Solid, który był stworzony w 3D jest najbardziej rewolucyjny spośród kolejnych MGS'ów. Wreszcie czuć tutaj swobodę, gameplay jest miodny, można podnosić bronie przeciwników, wygodnie w razie potrzeby grać w widoku fpp (strzelanie albo używanie lornetki np. przy czołganiu się), a także co ważne - można jeździć pojazdami. Jeszcze jak zapewnienia co do otwartości świata w TPP się sprawdzą to już w ogóle będzie nowa twarz serii MGS, mimo że tamta mi bardzo odpowiadała. Ty twierdzisz, że wmawiamy sobie, że demo nie jest takie krótkie... Wybacz, ale ja (za innych pisać nie będę, ale kilka opinii które cenie znam) bawię się świetnie. Ja mam taki apel żebyś Ty nie wmawiał nam podświadomie, że jest to demo, że jest krótkie i ogólnie fe. Danny Boy, znam Twoją opinię już od kilku stron tego tematu. :) Kenet dobrze to podsumował w poprzednich postach. Prawie każdy fan MGS powinien się świetnie bawić przy tej grze. Z tego co pamiętam Ty Danny Boy też jesteś fanem MGS, dlatego zaznaczyłem, że prawie każdy. :) Jeszcze co do gry to podobają mi się te filmiki, które są dostępne w grze. Kojima chyba chciał aby MGS był jeszcze bardziej filmowy. Może przez to zatrudnił Sutherlanda... nie wiem. Bardziej chodzi mi o fakt, że strasznie przyjemnie mi się je ogląda. Nie ma sytuacji, że te scenki są przegadane, że gadają dwie osoby i nic się nie dzieje. Są według mnie odpowiednio wyważone i ciekawe. Bardzo fajnie pracuje kamera. Jest mapka w aplikacji na Androida. W opisie napisano, że działa jak nawigacja samochodowa. Skręć w prawo, trzymaj się lewego pasa Zamiast Snake'a dostaliśmy Fishera. Wypad z tym kefirem, dawać Haytera z powrotem. Może potem sprawdzę tę aplikację z grą, bo jakoś się tym nie przejmowałem. Może faktycznie fajny bajer. Pewnie rozwinie skrzydła w TPP. Co jak co, ale niech inni też jeśli będą chcieli coś napiszą. Moim zdaniem, jak narazie to ta gra/demo ma największe replayability spośród wszystkich MGS jakie wyszły. Ja poprzez te 3 godziny bawiłem się bardzo dobrze i plus, minus zajęło mi to tyle czasu co pierwszy Metal Gear Solid. :) Nie liczę filmików, a sam gameplay. W Ground Zeroes misje przeszedłem po jednym razie na Normalu. Biegałem do celu, za bardzo się nie rozglądałem. Pozdrawiam Edytowane 20 Marzec 2014 przez KoRnick90 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DwigHt 14 Napisano 20 Marzec 2014 Ja, mimo że jestem fanem to nie będę bronił tej gry jeśli chodzi o stosunek cena/długość, bo skandalem jest dawać misję, którą średnio gracz kończy w godzinę. Można powiedzieć, że ta gra jest ok 12-15x krótsza niż TLOU, który w ostatnim czasie bardzo mnie zaskoczył długością, gdzie początkowo nawet zastanawiałem się, kiedy to przygoda się skończy... Ta gra powinna kosztować $5,99, a nie 30... DLC do wielu gierek są dłuższe. Z drugiej strony cieszę się, że Kojima to wydał, bo jako fan nareszcie mam możliwość zobaczenia nowego silnika, nowego MGSa, nowego voice actora itp itd., ale gdyby nigdy nawet nie wspomniał o GZ, tylko skupił się na PP i wydał go w 2015, to pewnie czas by mi szybciej płynął. Wydaje mi się, że GZ jest pewnego rodzaju zagrywką, która ma skłonić ludzi do przesiadki na nową generację - coś w stylu fajnie, że mogliście w to zagrać na PS3, patrzcie co zrobiłem, ale pełnie odczujecie tylko na PS4. Przyznam szczerze, że bardzo bym się cieszył, gdyby PP było tylko na nextgeny, gdyż może wtedy byłoby 'zabójcze' pod względem oprawy AV. GZ można się jarać, że ma misje, że duże replayability, że za każdym razem można inaczej, ale koniec końców grasz wiecznie w to samo. W Peace Walkera można grać ok. 40-50h w singla, żeby sobie S-rank na misjach wbić, a w większości da się to zrobić za pierwszym razem. Tutaj już widzę jak ludzie S-rank wbiją za pierwszym podejściem. Jakby tak było w PW, to ta gra chyba by była do przejścia w 200h Fajnie, że świat jest otwarty, ale to nie wydłuża gry. Oznacza, że każdy inaczej podejdzie do misji, ale każdy ją i tak średnio w godzinę skończy. Do fajnych rzeczy które Kojima jeszcze zrobił zaliczyłbym mimikę twarzy. Szczególnie jak w helikopterze woła medyka - bardzo mi się ten moment podoba. Także na początku, na pierwszym filmiku, jak już ściągną napisy XOF z helikopterów i odlatują, to helikopter ma świetne dźwięki podczas podnoszenia się - zgrzyty, trzaski.. Świetny realizm. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KoRnick90 258 Napisano 20 Marzec 2014 (edytowane) Ja, mimo że jestem fanem to nie będę bronił tej gry jeśli chodzi o stosunek cena/długość, bo skandalem jest dawać misję, którą średnio gracz kończy w godzinę. Można powiedzieć, że ta gra jest ok 12-15x krótsza niż TLOU, który w ostatnim czasie bardzo mnie zaskoczył długością, gdzie początkowo nawet zastanawiałem się, kiedy to przygoda się skończy... Ta gra powinna kosztować $5,99, a nie 30... DLC do wielu gierek są dłuższe. Zgadzam się z Tobą. Sam już wielokrotnie pisałem, że nie jestem zwolennikiem takiej polityki. :) Ocenie gry jak już było też przez inne osoby wcześniej wspominane podlegają też inne składowe. :) Tylko tak to jest, że rynek oceni czy dana rzecz ma odpowiednią cenę, czy nie. Rynek to weryfikuje. Mi się wydaje, że też taka cena jest za duża. Nie powinno się tak ogólnikowo gry przeliczać na czas, ponieważ każdy z nas samemu zweryfikuje czy dana gra warta jest swoich pieniędzy. Można na to spojrzeć z drugiej strony - np takie GTAV. Gra na dziesiątki / setki godzin, której rozbudowany świat oraz napracowanie twórców powoduje, że brawo samo się bije. Tylko jak wtedy należy spojrzeć na Rockstar i inne firmy? Jak gra na np. 10h ma kosztować 199zł przy takim GTAV, które kosztuje podobne pieniądze, a zawartość ma wielokrotnie większą. Powinniśmy się cieszyć? Czy może gra powinna kosztować np. 299zł albo i więcej? Samemu decydujemy czy jesteśmy w stanie za coś zapłacić określoną sumę. Ja tutaj zagryzłem zęby i kupiłem. Żałuję? Nie. :) :) Fajnie, że świat jest otwarty, ale to nie wydłuża gry. Oznacza, że każdy inaczej podejdzie do misji, ale każdy ją i tak średnio w godzinę skończy. Tak, każdy w godzinę, ale dzięki takiej zagrywce chce się grać jeszcze raz. Prędzej będę chciał skończyć ponownie grę nieliniową niż liniową. :) Edytowane 20 Marzec 2014 przez KoRnick90 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
One Post Man 4596 Napisano 20 Marzec 2014 Ale ci straznicy maja sokoli wzrok za dnia, jakby mieli implanty jakies wszczepione z lornetek :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KoRnick90 258 Napisano 20 Marzec 2014 (edytowane) Dawniej nie widzieli z kilku metrów - źle. Teraz za dnia widzą bardzo dobrze - też źle? Jako Snake w grze widzę na końcu mapy, że jedzie ciężarówka lub bardzo daleko stoi strażnik. Dlaczego strażnik nie może zobaczyć gracza ubranego w czarny strój z kilkudziesięciu metrów za słonecznego dnia? Według mnie fajnie to wypośrodkowali. Można założyć, że do zawodowej armii przyjmuje się ludzi, którzy wady wzroku nie mają. Edytowane 20 Marzec 2014 przez KoRnick90 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DwigHt 14 Napisano 20 Marzec 2014 Ale ci straznicy maja sokoli wzrok za dnia, jakby mieli implanty jakies wszczepione z lornetek Do sokolego wzroku to im jeszcze daleko. Przecież w normalnym świecie to zobaczysz człowieka nawet z kilometra na drodze. Tutaj w nocy z 30m nie widzą, że się czołgam. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alfik 206 Napisano 20 Marzec 2014 Ja pie*dole, ale Phantom Pain będzie zajebisty :D. Ground Zeroes niestety nie jest niczym więcej, niż rozbudowanym demem, ale gra się w to wyśmienicie. Ogromny teren, ogromne możliwości, mam nadzieję, że więcej misji tak wygląda. W sumie już większość zalet jak i wad dema wypisaliście, więc nie będę się powtarzał. Bardzo mi się podoba zachowanie przeciwników. Przykład? Strzelam w kamerę, strażnik dostaje kominikat przez radio, że kamera jest rozwalona i żeby to sprawdził. Świeci latarką na kamere i sekunde później na miejsce z którego prawdopodobnie padł strzał i oczywiście idzie w moim kierunku :D. O mały włos i by mnie zauważył. Później wykorzystałem to na swoją korzyść i po strzale obiegłem strażników z drugiej strony, kapitalna sprawa. W skrócie - jeśli ktoś sie waha niech poczeka, cena spadnie lada moment. Jeżeli ktoś jest napalony niech bierze w składce na PS3 (nie wiem czy jeszcze dorzucają Peace Walkera, ale jeśli tak to zdecydowanie warto) albo na PS4 na płycie i po przejściu sprzedaje/wymienia póki jest jeszcze w cenie. Inna sprawa, że gra powinna być darmowa, no ale mówi sie trudno. Pan Kefir do wyjebania, reszta - GOTG. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
One Post Man 4596 Napisano 20 Marzec 2014 (edytowane) @Korniszon Gdzie mowie ze zle parowko, no pokaz, gdzie ? Do sokolego wzroku to im jeszcze daleko. Przecież w normalnym świecie to zobaczysz człowieka nawet z kilometra na drodze. Tutaj w nocy z 30m nie widzą, że się czołgam. Noc to akurat jest ok, ale w dzien to istna masakra czasami sie wyprawia, stoje sobie na tej centralnej wiezy kolo budynku administracyjnego i nagle znacznik ze ktos sie gapi, kurva schylam sie, rozgladam, nie widze dziada, ok, wstaje, znowu ktos na mnie kuka, WTF? W koncu zszedlem, skierowalem sie w strone markera, a tam typek jakies 150 metrow ZA PLOTEM przez szczelinke mala mnie zobaczyl (pomijam fakt ze chyba tylko czubek glowy BB wystawal). System do malej korekty musi sie udac, zdarzaly mi sie tez sytuacje, ze za tym materialem zawieszonym na ogrodzeniu mnie z wiezy widzieli choc bylem schylony i ja z kazdego kata nawet kamera ich nie moglem zobaczyc. Edytowane 20 Marzec 2014 przez Bansai Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malakay 303 Napisano 21 Marzec 2014 panowie, gdzie jest sniperka? :D ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mori 176 Napisano 21 Marzec 2014 panowie, gdzie jest sniperka? :D ...Siedzi w domu i szykuje obiad dla "snipera". 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fuviks 78 Napisano 21 Marzec 2014 Siedzi w domu i szykuje obiad dla "snipera". Haha Mori jak zawsze niszczy mi głowę XD. / Jak odpalić dodatkowa misje dla PlayStation? ten kod mam wpisać z pudełka? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DwigHt 14 Napisano 21 Marzec 2014 Haha Mori jak zawsze niszczy mi głowę XD. / Jak odpalić dodatkowa misje dla PlayStation? ten kod mam wpisać z pudełka? Przeczytałem, że trzeba znaleźć wszystkie naszywki XOF :) Mi się jeszcze nie udało :) 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korwin 242 Napisano 21 Marzec 2014 Ground Zeroes niestety nie jest niczym więcej, niż rozbudowanym demem, ale gra się w to wyśmienicie.Hideo @TTGZ is more like a tutorial, so fairly small open world, but TPP has much bigger field & changes time/weather giving more tension to players. :P:D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fuviks 78 Napisano 21 Marzec 2014 (edytowane) Ta gra nie przestanie mnie zaskakiwać, zacząłem Hard Ground Zero, i rozkminiając na początku gdzie się udać po ostatniego XOF Patch'a zacząłem się turlać. (Reszta w Spoilerze) <Spoiler> leżąc na ziemi przeturlałem się 3x w lewo, 3x w prawo i znowu 3x w lewo. Po czym załączyła się króciutka cutscenka i w ten sposób uzyskałem XOF Patch'a Sorry za kijowe spoilery, ale nigdy nie pamiętam, jak się je robi.Po zdobyciu wszystkich 9/9 XOF Patch faktycznie Deja Vu się odblokuje. Muszę przyznać że bardzo się wkręciłem w tę misje :D Edytowane 22 Marzec 2014 przez Fuviks Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
One Post Man 4596 Napisano 22 Marzec 2014 Jakby ktos byl ciekaw ekskluzywnej misji dla Xbotow, łapajta: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kenet 263 Napisano 22 Marzec 2014 Recenzja A-JoePo zagraniu w grę zgadam się z nią w 100% - Tak, zmieniłem zdanie co do dema po zagraniu w nie.GZ to świetne demo... ale nie za taką kasę... żałuje, że je kupiłem zwłaszcza, że cena spadnie/spada szybko.Mimo tego gra jest zajebista.. tylko za krótka. Wiem, wrócę do niej jeszcze nie raz przed Phantom Pain ale czuje też że spokojnie mógłbym poczekać i zagrać w to tuż przed premierą Pełnej wersji. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turin 108 Napisano 22 Marzec 2014 Większość chyba wiedziała, co kupuje. Ja tam nie żałuję :p Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kenet 263 Napisano 22 Marzec 2014 Większość chyba wiedziała, co kupuje. Ja tam nie żałuję :P Ja nad swoim rozlanym mlekiem płakać nie będę... kiedy gram w GZ to jest jedno z najlepszych doświadczeń jakie mam w tej generacji. Wystarczająco świrze, piękne i jednocześnie znajome - mimo to piekielnie krótkie...za krótkie. Kupiłem, mam i gram... no i czekam na pełną wersję :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach