Skocz do zawartości
LionelPL

Cyberpunk 2077

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.01.2021 o 23:17, xavris napisał:

Jestem bardzo tolerancyjny jeżeli chodzi o jakieś glitche czy klatkowanie, ale jakby mi wywalało grę co godzinę to bym to pierdolnął przez okno chyba.

Zazdroszcze. 

Ja niestety mam zmienna toleracje - gra mi sie podoba czyms mnie urzeka - moge wybaczyc duzo bardzo duzo. 

Ale klatkowanie musi byc sporadyczne i nie moze byc zbyt dotkliwe bo wtedy juz nerw, glitche - pal licho ze ktos wejdzie w sciane, dostanie drgawek (postac wibrujaca) czy stanie w T-pose, raz na pare do parunastu godzin trafi sie lewitujacy bez sensu obiekt - o ile jest to sporadyczne (takowe glitche mialem np w wiedzminie), bledy - jesli mi wywala misje - nerw. Technikalia - npc chodzacy po sznurku 50m w te i na zad - W Yakuza Zero ni jak mi to nie przeszkadzalo tak samo jak to ze rozpoczynajac walke npc rozplywaly sie w powietrzu. 

 

Ale jesli nagromadzi sie tego za wiele to zeby gra ani razu nie wywalila sie na cycki to i tak wplynie to na moja ocene. 

Jesli do tego doszly by crashe to chyba bym podziekowal (w wypadku CP77 pewnie zwrocil) i poczekal na jakies kompletne wydanie. Bo sama gra dalej jestem zainteresowany i z pewnoscia po nia siegne. 

 

@WszeborWczoraj mi ten film zasugerowal magiczny algorytm YT. Obejrzalem mocne, ostre wypunktowanie, mozna sie spierac czy porowania do innych zasadne czy nie. Ale jak film sie skonczyl bylo mi zwyczajnie smutno. Jak pisalem powyzej zagram i tak ale jeszcze nie teraz, nawet jesli nie naprawia gry w pelni to zagram tylko po to zeby sam ocenic. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ee tam. Gra jest na tyle fajna fabularnie i niektóre mechaniki są na tyle spoko, ze jestem w stanie przymknąć oko. Crashe drażnią, ale klimat wylewa się z ekranu. Mesjasz gamingu to nie jest ale na pewno nie ma potrzeby tego zwracać. Tez oglądałem filmiki i tez myślałem ze to niegrywalna rzecz. Otóż nie, jest naprawdę fajna. Technikalia poprawia, mechaniki i brakujące elementy pewnie nie ale i tak jest lepiej niż to wyglada na yt.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, CePeeN napisał:

Ee tam. Gra jest na tyle fajna fabularnie i niektóre mechaniki są na tyle spoko, ze jestem w stanie przymknąć oko. Crashe drażnią, ale klimat wylewa się z ekranu. Mesjasz gamingu to nie jest ale na pewno nie ma potrzeby tego zwracać. Tez oglądałem filmiki i tez myślałem ze to niegrywalna rzecz. Otóż nie, jest naprawdę fajna. Technikalia poprawia, mechaniki i brakujące elementy pewnie nie ale i tak jest lepiej niż to wyglada na yt.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie zrozum mnie zle - wole klimaty CP nizli fantasy. I zagram na pewno.

Film powyzej to troche tendencyjne zestawienie bugow i glitchy ale tez i masa fragmentow z materialow marketingowych ktore delikatnie mowiac promowaly cos czym gra do konca nie jest - jasne mozna powiedziec ze bylo ostrzezenie "work in progress/nie przedstawia finalnej gry" ale pewien niesmak pozostal.

 

Nie przecze bo wiele recek mowi o tym samym co Ty czyli: dobra fabula i badzo dobry klimat. I mnie to wystarczy zeby zagrac ale wole poczekac. Moze troche poprawia to i owo. We Wieska tez gralem z opoznieniem i jakos nie czulem ze cos stracilem.

 

Obecnie ogrywam DeusEx:MD (gdzies w 2017 zaczalem grac ale cos mi przerwalo chyba urlop a potem juz nie pamietalem co sie fabularnie dzialo) i powiem ze bawie sie naprawde dobrze mimo iz gra ma swoje glupotki. Po prostu jak wczuje sie w klimat to moge pewne rzeczy wybaczyc.

 

Moj najwiekszy problem to brak dostepnosci nowych konsol, moze w lutym pojawi sie jakis drugi rzut (XSX bo ta chce kupic), a CP77 planowalem jak wyjdzie juz pelnoprawny patch dla obecnej generacji (choc nie wiem czy to dobre okreslenie skoro to konsole widmo - nascie milionow osob na swiecie je ma, kilkadziesiat mln chce kupic a sprzetu brak).

 

I jak pisalem powyzej dla mnie subiektywnie jesli gra miala by idealna fabule, idealny klimat - ale zbyt wiele rzeczy ktora psuje zanurzenie sie w swiecie (AI, bledy, glitche) to wiem ze no bardzo dobrze to bawic sie nie bede.

W3 ogrywalem na PC i bledow mialem uber malo nawet probujac wywalic plotke na cycki (np na mostach, wbijac na chaty itd) nie udalo mi sie to - nie i juz, a pomniejsze bledy/glitche nie ujely nic z tego ze bawilem sie rewelacyjnie. Jedyny wiekszy zgrzyt to moment w ktorym quest sie wykrzaczyl tak ze mialem czarny ekran bo nagle gra uznala ze gadam z dwoma postaciami na raz (jedna to ta do ktorej chcialem zagadac a druga to auto odpalenie questa jak bylem w poblizu innej postaci) - wyjscie z gry, odpalenie ponowne wczytanie ostaniego zapisu i tylko 5 minut gry stracilem. Nieladnie ale bez dramatu bo stalo sie to tylko raz na chyba 150h gry.

 

CP77 liczylem na po prostu dobra gre, i licze ze jak ja troche polataja to dokladnie to dostane.

 

I tu ogolnie mozna pokusic sie o dygresje czy gry rozwijaja sie? staja sie ciekawsze? bogatsze?

No tu mozna polemizowac.

Mafia 3 (dla mnie przecietniak) i porownania do Mafii 1 z 2002 roku ktora fizyka, AI Policji, AI NPC pieszych, AI NPC kierowcow, szczegolami (łuski, roznoszenie na butach sladow krwi, itd itd) po prostu miazdzyla czesc 3.

Gry moim zdaniem stawiaja na grafike nieco zaniedbujac np AI a szkoda bo to czesto swiadczy o tym jak zywy/wiarygodny wydaje sie swiat. Mozliwe ze to zwiazane jest z playtestami i tym ze przecietny gracz chce rozgrywki latwej lekkiej i przyjemnej - i nie oplaca sie spedzac czasu i pieniedzy na bardziej zaawansowanych AI npc.

Ogladalem wiele filmow zwiazanych z AI w grach, panele na Game Dev Conf itd. i czesto naprawde tworzy sie mase swietnych systemow, czasem tworzy sie dobry system i ten dziala ale reszta gry jest taka se i ten jeden system jej nie podciagie w gore.

Dlaczego (mimo dziwnej restrykcji na recki) Doom 2016 byl hitem? Bo tam wszystko bylo szyte na miare od muzyki i dzwiekow przez gameplay w ktorym AI wrogow bylo czasami lekko oglupione zeby spelnic cel nadrzedny a wiec to zeby gracz czyl sie jak uber-mada-faka, a jednoczenie aby zbalansowac poziomy trudnosci. W projektowaniu AI tworcy Doom kierowali sie glowna mysla: wyzwanie premiujace bycie w ruchu, oraz dobra zabawa.

 

milego grania!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie byłem precyzyjny. Jakby klatkowało tak, że nie dało by się grać no to wiadomo, że do zaorania. Ale ogólnie jakieś tam nawet widoczne spadki płynności mi nie przeszkadzają.

GLitche tak samo, jeżeli każdy npc będzie lewitował bez nóg to do zaorania, ale jeżeli to będzie jakiś typ w bardze przy stoliku to kij z nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[mention=50026]Magellan[/mention], ja cię chyba właśnie rozumiem. Chodzi mi o to ze tych glitchy tak dużo nie ma jakby wynikało z filmów na yt. To ze gra jest pocięta i brakuje zawartości która obiecywali, No cóż, z tym raczej zostanie się pogodzić.

 

 Edit: policzyłem, 22 crashe na 36 godzin.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.01.2021 o 13:07, CePeeN napisał:

[mention=50026]Magellan[/mention]Edit: policzyłem, 22 crashe na 36 godzin.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na PS4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.01.2021 o 13:07, CePeeN napisał:

[mention=50026]Magellan[/mention], ja cię chyba właśnie rozumiem. Chodzi mi o to ze tych glitchy tak dużo nie ma jakby wynikało z filmów na yt. To ze gra jest pocięta i brakuje zawartości która obiecywali, No cóż, z tym raczej zostanie się pogodzić.

 

 Edit: policzyłem, 22 crashe na 36 godzin.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

To ile kto ma glitchy i to czy glitch przeszkadza czy wywoluje usmiech to tez kwestia dosc indywidualna, ja czesc moge pominac ale niektore no daja popalic.

Fun fact - Watch Dogs 1 - ludzie tez robili uber smieszne kompilacje gralem i na PC (duzo pozniej) i na PS4 (pare miesiecy po premierze chyba z 8) i te ktore mialem to doslownie pare lub no fizyka ktora byla dosc frywolnie zaimplementowana (pociag stajacy w miejscu) reszta to pomniejsze pierdoly, dopiero jak zaczalem gre testowac i probowac popchac ja do granic to rozpetala sie glitchoza ale i tak nie byla ona z tych - rzucam padem i gasze swiatlo a raczej no ja piernicze co tez tu sie odwala.

 

Ale Crashe? no drogi panie tutaj przy ilosci ktora miales to chyba bym jednak byl nerwowy.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem teraz do tych którzy mają ps4 slim, jeśli macie grę ze stałymi 30 klatkami to macie WIELKIE szczęście, błędów jest mnóstwo grafika potrafi być dobra ale jest zmiennie, częste doczytywania wkurwiają aż jest nie miło zwłaszcza przy akcji no a jeśli już przy strzelaniu spada do 26-23 to jest porażka i powiem teraz dosadnie ci którym to chodzi tip-top to zazdroszczę a tym którzy pomimo tego co napisałem dalej twierdzą że da się grać to polecam specjalistę, choć nie bo grać się da (to może tylko niech przemyślą co mówią) ale to nie jest gra, muszą naprawić sporo i nie będę chwalił tego bubla bo to nasze Ubi mnie wkurzyło z AC V i potem redzi zrobili z ludzi głupków i oszukali mnóstwo osób, grę trzymam bo w kwietniu kupuję ps5, więc wtedy ogram bez stresu ale na chwilę obecną jest to tytuł cieniutki jak barszczyk i poza paroma questami i fabułą leży kwiczy i dogorywa, co z tego że można pograć z 20min jak potem irytuje albo wypierdzieli z gry.

Edytowane przez Squal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja gram na ps5. Większość czasu trzyma 60FPS. Raczej rozdzielczość spada niż klatki. Bez właściwego patcha dla next gen cudów nie będzie. Wyszedł patch 1.1 może poprawili crashe.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dajcie znać jak po 1.1.

Szczególnie jak ktoś gra na zwykłym PS4.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gram na PS4. Zainstalowałem patcha 1.1 i od razu pojawił się problem. Wcześniej nie miałem jakiś wielkich kłopotów z rozgrywką, a po patchu już w pierwszej misji "Podejrzenie cyber psychozy Porucznik Mower" miałem problemy. Dotarłem na miejsce misji i ta dziwka wyskoczyła na mnie, ale zaraz na wejściu do lokacji dosłownie wtopiła się w schody. Rozwaliłem ją i niestety nie mogłem zabrać od niej żadnych danych. Wgrałem ostatniego sejwa i misja przebiegła bez problemów.

Edytowane przez alien666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jest jakaś poprawa jeśli chodzi o płynność?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, xavris napisał:

Ale jest jakaś poprawa jeśli chodzi o płynność?

YouTube - i masz filmiki randomow z netu z frame ratem.

A jak nie chcesz randomow to poczekaj na Digital Foundry.

 

Zreszta pewnie i tak predzej czy pozniej kupisz konsole nowej generacji wiec czy nie lepiej jest poczekac?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pograłem i wyglada na to ze jest stabilniej, muszę pograć dłużej żeby się upewnić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez najbliższe plus minus 2 miesiące nie będę miał w ogóle czasu na granie. Stan cp interesuje mnie ze zwykłej ciekawości.

I bardziej liczę się z opinią 3 osób z forum niż worka randomów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, xavris napisał:

Przez najbliższe plus minus 2 miesiące nie będę miał w ogóle czasu na granie. Stan cp interesuje mnie ze zwykłej ciekawości.

I bardziej liczę się z opinią 3 osób z forum niż worka randomów.

Rozumiem.

Ja tez sie przygladam jak to wyglada.

Jedyna opinia ktora ma znaczenie to nasza wlasna.

Niemniej zbieranie informacji zeby wyrobic poglad na sprawe jest cenne, tyle ze czy to ktos na forum czy ktos kto wrzuci opinie na YTube co za roznica?

Tu i tu masz ludzi ktorzy beda przekladac swoj stosunek do gry na to jak przekazuja informacje (jeden bedzie bardziej przychylny inny mniej)

Ponadto w wypadku medium bazujacego mocno na odbiorze wizualnym trzeba tez spojrzec nieco szerzej na problem - jeden z 3 minutowych testow patcha 1.1 ktory widzialem na tubie - pokazywal ze w niektorych lokacjach bylo lepiej z fps ale za to doczytywanie sie tekstur lezalo (w mojej opinii) plus na obiektach bardziej oddalonych powodowalo flickering. Co moze sie przekladac na: Optymista powie - tak jest lepiej z FPS, Pesymista powie: moze i lepiej ale doczytywanie sie jest nieakceptowalne. No i oczywiscie bedziesz mial wszystkie opinie pomiedzy tymi dwoma.

 

Tez jestem ciekawy co uda sie CDPR zrobic. Szczegolnie ze starszymi konsolami (na ktore to gra miala wyjsc - zanim nie zaczeli przekladac premiery). I pewnie bede sprawdzal raz na czas jakis informacje na ten temat.

 

Zdania nie zmieniam - w gre zagram tak czy siak - ale nie wczesniej nizli patch na konsole obecnej generacji (ktore to sa nie bardzo "obecne" w sklepach).

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego spokojnie możesz się skupić na innych grach. Jak wydadzą tego patcha w tym roku to będzie cud. Zapowiadają druga polowe 2021, ale patrząc na płonący śmietnik jakim jest teraz cp77 pod względem technicznym, nie spodziewałbym się tego wcześniej niż przed Bożym Narodzeniem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem. Na pewno przejdę drugi raz jak już skończą ta grę. Jest mi smutno bo nawet biorąc pod uwagę ta zawartość, niewiele (poza czasem) im zabrakło żeby to była znakomita gra. Ale akurat wymaga dużo czasu, żeby naprawić wszystkie bugi i doszlifować te mechaniki które już są w grze. Gdyby ich wykonanie było porządne to mielibyśmy do czynienia z goty.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem ją na patchu 1.20 i nie żałuję. Poważnych glitchy nie miałem, tzn. takich uniemożliwiających grę, bo doczytywanie się tekstur np. broni było obecne. Nie jestem zbyt wrażliwy na spadki animacji, więc one mi specjalnie nie przeszkadzały, chociaż w żadnej innej grze takich nie uświadczyłem chyba. Grafika też dawała radę na trochę mniejszym TV, a neonowe kolory bardzo poprawiały ogólne wrażenia. Najbardziej mi przeszkadzała pustka tego miasta, bo NPC było zdecydowanie za mało.

 

Ale za to sam projekt miasta, muzyka, klimat i fabuła - dla mnie naprawdę mistrzostwo. Dawno żadna gra mnie tak nie wciągnęła jak Cyberpunk gdy przechodziłem wątek główny. Wątki poboczne też były nieraz naprawdę ciekawe, tylko ogólnie gra jest jak dla mnie trochę za krótka. Chociażby prolog który zapewne wycięli by się tu przydał, aby nie było wrażenia niedosytu.

 

W każdym razie dla mnie gra jest rewelacyjna - skrzywdzona głównie przez CDPR, bo po pierwsze wydali ją za wcześnie, a po drugie reklamowali ją jako cud świata i cieszyli się z porównań do GTA. A jako sandbox jest to gra faktycznie co najwyżej średnia. Grając w nią jednak tak jak ja, tzn. jak w grę fabularną z otwartym światem do przejazdu od misji do misji - super, nawet pomimo problemów technicznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×