Frog__PL 121 Napisano 22 Sierpień 2016 (edytowane) Mnie sie wydaje ze Neo bedzie mialo zblizone parametry do Scorpio. Zawsze tak bylo miedzy konsolami ze roznily sie jak dla mnie w bardzo malym stopniu. I zapewne teraz tez tak bedzie...Zreszta na necie kraza juz tabelki pokazujace wlasnie lekko odbiegajace od siebie parametry porwnawcze...Mysle ze taki scenariusz sie sprawdzi...A szczytem tej konsoli bedzie FHD@60FPS a 4K zostanie dla filmow i kilku gier ktore poza sama wysoka rozdzialka beda bardzo biedne gameplayowo stad konsola je pociagnie w 4K.... TAk jak ktos wczesniej napisale nie ludzcie sie ze dadza nam cos super duper hiper, teraz juz wszystkie branzy na 1 miejscu maja tniecie kosztow i wciskanie ludziom szajsu na krotka mete chociaz maja mozliwosci by spokojnie wydac porzadny sprzet na dlugie lata...No ale wtedy hajs sie nie bedzie zgadzac..... Edytowane 22 Sierpień 2016 przez Frog__PL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bany® 907 Napisano 22 Sierpień 2016 (edytowane) podobno scorpio wg microsoftu odpali gry w 4k i 60fps. Wszystko w rekach producentów gier. Edytowane 22 Sierpień 2016 przez bany1987 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sLk 1405 Napisano 22 Sierpień 2016 Podobno PS4 mial odpalać gry w FullHD i 60fps 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żywy 690 Napisano 22 Sierpień 2016 @bany1987 Tak, ale z tego co ja zrozumialem tylko te ktore na XB1 chodza w 1080p/dynamic res @60FPS, bo jesli chodza w 30 to na Scorpio tez beda w 30, tylko ze w 4K. No i kwestia otwarta co z grami w 720-900p na XB1, jak one sie beda zachowywac na Scorpio? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bany® 907 Napisano 22 Sierpień 2016 w sumie specem nie jestem ale 6 teraflopw to chyba sporo na dzisiejsze standardy ale nie wiem z czym to sie je i jakie moga byc scenariusze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kill 10044 Napisano 22 Sierpień 2016 Ale to już nie jest problem 4K i 60fps. Jako świeży posiadacz GTX 1070 mogę każdą grę upscalować do 4K, albo jeśli gra natywnie obsługuje tą rozdzielczość, to w niej grać. I nie ma żadnej zadyszki, nawet wiatraki ledwo słychać. A we wszystko gram w 120 albo 144 klatkach. Także, jeśli w Scorpio będzie podobny układ graficzny (a ilość teraflopów to sugeruje), to 4K/60 to będzie mały pikuś dla tej konsoli. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sLk 1405 Napisano 22 Sierpień 2016 To ile będzie kosztować ta konsola skoro sam układ graficzny będzie wart 2k.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bany® 907 Napisano 22 Sierpień 2016 (edytowane) za rok czy tam poltora pewnie sprzet stanieje, i nie zdziwilbym sie jakby ms cos doplacil do konsol Edytowane 22 Sierpień 2016 przez bany1987 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KOMARZYSKO 767 Napisano 22 Sierpień 2016 Scorpio 4k/60fps całkiem możliwe jeśli do tego czasu MS uruchomi tą mityczną moc chmury Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sLk 1405 Napisano 22 Sierpień 2016 Mityczna moc procesora cell z ps3 do dzisiaj nie została okiełznana, także nie wiem czy uda się zapanować nad mocą chmury 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bany® 907 Napisano 22 Sierpień 2016 chmura to chyba cos w stylu psnow, wsyzstko zalezy od serverow i jakosci lacza a moc obliczeniowa konsoli tu nie ma nic do rzeczy, gry z chmury mozna odpalac na tabletach wiec o czym wy tutaj dyskutujecie panowe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MagEllan 2738 Napisano 22 Sierpień 2016 9 minut temu, sLk napisał: Mityczna moc procesora cell z ps3 do dzisiaj nie została okiełznana, także nie wiem czy uda się zapanować nad mocą chmury coz jak bedzie czas pokaze, ale amazon ma chmury, gdzie dodaja parametr GPU - i te przeznaczone sa do streamingu video. MS ma tez swoj odpowienik N. z technologia nvidia grid wiec nieco pod katem streamingu ale gier. oferty to jedno a to czy i jak to bedzie wykorzystane... bo problemy sa te same co przy stramingu gier - opoznienia i stabilnosc laczy u odbiorcow koncowych. Streaming jakos sobie poradzil (choc idalnie nie jest), wiec moze i chmura da rade. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DigitalMan_PL 1527 Napisano 22 Sierpień 2016 Hahahaha słuchajta na pssite.com pojawił się taki zacny wpis Musioła (tak tak to ten cheater, który jest redatorem naczelnym, SIC!) o grze: Kingdom Come: Deliverance uwaga: " Ale teraz wiemy, że na rynku dostępne będzie PS4 Neo, więc być może konsolowa wersja nie będzie aż tak bardzo odstawała od tego, co dostaną PC-towcy. " No już mu całkowicie w mózgu się poprzewracało Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żywy 690 Napisano 22 Sierpień 2016 25 minut temu, kill napisał: Ale to już nie jest problem 4K i 60fps. Jako świeży posiadacz GTX 1070 mogę każdą grę upscalować do 4K, albo jeśli gra natywnie obsługuje tą rozdzielczość, to w niej grać. I nie ma żadnej zadyszki, nawet wiatraki ledwo słychać. A we wszystko gram w 120 albo 144 klatkach. Także, jeśli w Scorpio będzie podobny układ graficzny (a ilość teraflopów to sugeruje), to 4K/60 to będzie mały pikuś dla tej konsoli. Ale to tak nie dziala, na PC masz wszystko "otwarte" nazwijmy to, natomiast na konsolach wszystko jest podblokowane - framerate, rozdzielczosc, etc., jak Scorpio bedzie mialo te 6TF a gra bedzie zablokowana na 900p@30FPS to w tylu bedzie chodzic, i zadna moc obliczeniowa tego nie przeskoczy, analogicznie sytuacja z Neo. Jako-takim rozwiazaniem sa gry z dynamiczna rozdzialka i odblokowanym freamrat'em, ktore beda sie automatycznie skalowac w dol na slabszym sprzecie, lub wypuszczenie odpowienich patchy do starszych tytulow pod nowe konsole, na co Sony dalo czas dla deweloperow zdaje sie do Wrzesnia czy Pazdzernika, a MS chyba po prostu olal sprawe. PS. Te 120/144 FPS to tak nie do konca chyba, to ze monitor ma tyle Hz nie znaczy od razu ze tyle klatek generuje GPU Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kill 10044 Napisano 22 Sierpień 2016 Nie no wiem, chciałem tylko zauważyć, że moc samego Scorpio w tej chwili, z tego co wiemy, spokojnie starcza na produkowanie gier w natywnym 4K/60. Nie odnosiłem się do tego jak ta sama gra będzie wyglądać na XO/S i Scorpio. Zapewne na początku będzie tak jak mówicie, czyli gra robiona na XO będzie tylko scalowana do 4K na Scorpio. Ale to i tak będzie zauważalna zmiana w jakości. Przepraszam, jeśli teraz zabrzmię jak jakiś noob (ciągle uczę się pc master race), ale nowe karty Nvidii mają coś takiego jak DSR (wcześniej miałem Radeony więc nie wiem czy to było). Otóż ten DSR renderuje grę w 4K a potem scaluje to do rozdzielczości monitora. I widać różnicę. Niewielką, ale zawsze. Mówiąc prościej można odpalić grę w 4K na monitorze FHD. Tu szczegóły jakby kogoś interesowała ta technologia. http://www.nvidia.pl/object/dsr-technology-pl.html P.S. @Żywy Jeśli gra ma możliwość ustawienia zablokowanej ilości klatek to w takieju chodzi. Przykład - Diablo3, Borderlands 2, CS GO. Bez kitu aż taki tępy pecetowiec to nie jestem Może zbyt ogólnie to ująłem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MagEllan 2738 Napisano 22 Sierpień 2016 @Żywy Jesli dobrze pamietam to owo patchowanie ma byc opcjonalne natomiast od pazdziernika kazda wychodzaca gra ma: - dzialac w full HD jesli wyjdziem jest TV FHD - dzialac w jednej z dozwolonej do upscale lub natywnym 4K dla konsoli podpietej do TV 4K. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żywy 690 Napisano 22 Sierpień 2016 18 minut temu, kill napisał: Przepraszam, jeśli teraz zabrzmię jak jakiś noob (ciągle uczę się pc master race), ale nowe karty Nvidii mają coś takiego jak DSR (wcześniej miałem Radeony więc nie wiem czy to było). Otóż ten DSR renderuje grę w 4K a potem scaluje to do rozdzielczości monitora. I widać różnicę. Niewielką, ale zawsze. Mówiąc prościej można odpalić grę w 4K na monitorze FHD. Tu szczegóły jakby kogoś interesowała ta technologia. http://www.nvidia.pl/object/dsr-technology-pl.html P.S. @Żywy Jeśli gra ma możliwość ustawienia zablokowanej ilości klatek to w takieju chodzi. Przykład - Diablo3, Borderlands 2, CS GO. Bez kitu aż taki tępy pecetowiec to nie jestem Może zbyt ogólnie to ująłem Tylko ze FHD to ciagle FHD, owszem jest wtedy mniej/brak "zabkow" na ekranie, lekko ostrzejszy obraz, ale gry wcale nie wygladaja bardziej szczegolowo, do 4K JEST potrzebny ekran 4K, z natywnym 3840x2160, inaczej to nie jest nawet polizanie tematu. PS. A jesli tak to spoko, te gry faktycznie nie sa jakos bardzo wymagajace, myslalem ze chodzi Ci o bardziej zaawansowane graficznie tytuly @MagEllan Tak wiem, ale chodzilo mi o tytuly ktore juz zdazyly wyjsc, bo w przyszlych grach jak deweloperzy wiedza ze celuja w 4K to wiedza tez co i gdzie musza przyciac te 4/6TF wystarczyly, natmoiast w starszych grach zadna dodatkowa moc nie pomoze bez wczesniejszego odblokowania rozdzielczosci. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MagEllan 2738 Napisano 22 Sierpień 2016 @Żywy Rozumiem. Ale tutaj mysle ze sie zgodzimy ze teoretycznie patch nie powinno spedzac snu z oczu wydawcow/devsow. Gra jest i dziala, sprawdza sie wyzsza rozdzialke (zdefiniowana przez sony), dopasowuje poziom detali, robi testy czy wszystko dziala plynnie. Caly patch to jesli podpiety jest 4K TV to uzywaj innych ustawien. Co do dodatkowej mocy, ta moim zdaniem, moze pomoc przy zachowaniu tej samej rozdzialki w plynnosci (choc tez nie spodziewalbym sie tutaj drastycznych zmian). Przyklad - gra z ograniczeniem do 30fps ktora dzialala pomiedzy 26 a 30fps moze na neo dzialac po prostu w zelaznych 30fps. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MagEllan 2738 Napisano 22 Sierpień 2016 (edytowane) ------------- Zastanawia mnie jedno jak Sony chce pozycjonowac NEO. Chodzi oczywiscie o gry wydane w pazdzierniku i pozniej. Wiemy 4K no super fajnie ale jesli moc bedzie taka jak z przeciekow to prawdopodobnie sporo gier bedzie mialo nizsza rozdzialke i upscale (np pionowa 1800p -> 2160p) to takze trzeba brac pod uwage 3 wzajemne zaleznosci (-->rozdzialka<---->detale<---->plynnosc<--) czyli majac wieksza rozdzialke mozemy miec gry, dzieki wiekszej mocy, w tych samych detalach co na podstawowej PS4 i w tej samej plynosci (wiekszosc 30fps, a i to nie zawsze stabilne). No dobrze ale mnie interesuje czy Sony zamierza zrobic jakis skok jakosciowy zeby zachecic - tych co maja TV full HD i nie szykuja sie do zakupu 4K - do neo? Znow teoretycznie majac ta sama rozdzialke a wiecej mocy mozna zrobic gre o wiekszym poziomie detali i lepszej plynnosci lub skupic sie tylko na jednym z tych aspektow. I teraz czy jesli wersja 4K bedzie szla na kompromisy, to czy zrobia bezkompromisowa wersje full HD? Bo smiem domniemac ze w takim wypadku stawiajac obok siebie 2 NEO podpiete do odpowiednio do TiVikow FullHD i 4K czesc osob moze uznac ze lepiej gra sie na FullHD, a to bylby strzal w stope. (Przyklad TLOU-Remaster wolalem grac z kijowymi cieniami ale w 60fps, nizli z lepszymi cieniami i 30fps gdzie mialem smuzenie przy szybkich obrotach postaci) Z drugiej strony ciagniecie w dol (poprzez ograniczanie przez ustawienia w grze) wersji FullHD, raczej nie sprzeda NEO jako konsoli, lub nie zacheci jak domniemam wiekszosci sposrod 40paru milionow posiadaczy do przesiadki na nowa konsole ktora podepna do swojego aktualnego TV. Bo to co najbardziej mnie interesuje czyli jak gry beda dzialac na obecnym PS4 to dosc duza niewiadoma... (EDIT: sorry cos automatycznie nie polaczylo postow) Edytowane 22 Sierpień 2016 przez MagEllan Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sLk 1405 Napisano 22 Sierpień 2016 No skoro to nie fake to juz zupelnie nie rozumiem jaka droga pragnie podążać Sony. Moze faktycznie slim i neo to jedna konsola. Chyba nie zrobią tak głupiego ruchu i wypuszcza slima tuż przed neo. Przeciez to bez sensu zupelnie. Jaka bedzie roznica cenowa, jezeli wyjdzie wersja slim 2TB to cena bedzie zbliżona. W takim razie jaki target ma miec wersja slim. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żywy 690 Napisano 22 Sierpień 2016 Slim ma po prostu zastapic obecny model (ktory juz nie jest produkowany BTW, dzisiaj czytalem ze u niektorych dystrybutorow oryginalne PS4 nie jest juz dostepne bo Sony zaprzestalo dostaw) i ma byc bazowym modelem za 299$, natomiast Neo ma byc modelem "Premium" za 399. Mi sie np. zagranie Sony bardziej podoba od MS, bo konsumenci dostana dwie wersje konsoli mniej-wiecej w tym samym czasie, i latwiej sie zdecydowac co chcemy kupic, a jesli jest to Neo to nie trzeba dlugo czekac, natomiast u MS wyglada to tak ze teraz wyszedl Slim ze wsparciem 4K i HDR, a dopiero za 1,5 roku wyjdzie Scoprio, i teraz nie wiadomo czy brac teraz Slima czy czekac na Scorpio. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DigitalMan_PL 1527 Napisano 22 Sierpień 2016 Slim ma po prostu zastapic obecny model (ktory juz nie jest produkowany BTW, dzisiaj czytalem ze u niektorych dystrybutorow oryginalne PS4 nie jest juz dostepne bo Sony zaprzestalo dostaw) i ma byc bazowym modelem za 299$, natomiast Neo ma byc modelem "Premium" za 399. Mi sie np. zagranie Sony bardziej podoba od MS, bo konsumenci dostana dwie wersje konsoli mniej-wiecej w tym samym czasie, i latwiej sie zdecydowac co chcemy kupic, a jesli jest to Neo to nie trzeba dlugo czekac, natomiast u MS wyglada to tak ze teraz wyszedl Slim ze wsparciem 4K i HDR, a dopiero za 1,5 roku wyjdzie Scoprio, i teraz nie wiadomo czy brac teraz Slima czy czekac na Scorpio. Dokładnie! Od lat siedzę w branży i tak to wygląda! Slimka zastępuje ten stary (który przestaje być dostepny) więc nie ma byc konkurencją dla fatalnie, a neo dla onanistów co chce mieć 2 klatki więcej i filmy 4k... For me only Scorpio.... (a całe życie z Sony) Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sLk 1405 Napisano 22 Sierpień 2016 (edytowane) Macie racje, tylko z drugiej strony jak wyjdzie scorpio to slim juz bedzie pare stówek tańszy i podejrzewam, ze roznica cenowa bedzie znacząca. U Sony natomiast wyjdą obydwie jednoczesnie, slim ktory z większym dyskiem prwnie bedzie kosztował w granicach 1700zl i neo po ile? 2000? Roznica niewielka. Nie moga tez przesadzić z cena neo bo nikt nie kupi troche lepszej konsoli na ktora tak naprawde za bardzo nie ma gier drastycznie drożej niz wersja basic. Zwłaszcza mając w zanadrzu tylko rok handicapu i wisząca nad glowa konsole konkurencji, ktora wedle zapowiedzi ma byc znacznie mocniejsza. Edytowane 22 Sierpień 2016 przez sLk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bany® 907 Napisano 22 Sierpień 2016 nie ma co gdybać, wracam tu po konfie sony, wtedy moze poznamy dokladne specyfikacjei jakies orientacyjne daty Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcossik 57 Napisano 22 Sierpień 2016 (edytowane) Czytam sobie te komentarze, czytam, czytam i czytam i jestem zdziwiony, jak mało ludzi ma tu jakiekolwiek pojęcie o magicznych 60 FPS na konsoli. Słuchajcie, sprawa jest prosta - konsola może mieć 10 a nawet 50 teraflopów, a gry w 30 klatkach i tak będą się na niej pojawiać i tak. Dlaczego, skoro to tak mocarne maszyny? Ano dlatego, że to wciąż pozostanie zamknięta architektura i developerzy zawsze będą stać przed wyborem 30 fps - lepsza grafika / 60 fps - gorsza grafika. I często będą wybierać 30, aby ich gra prezentowała się wizualnie lepiej. 60 klatek to nie jest funkcja konsoli, którą sobie włączacie w opcjach jednym guzikiem. Dlatego tak długo, jak konsole pozostaną tym, czym są teraz, tak długo będą pojawiać się na niej gry w 30 klatkach. Edytowane 22 Sierpień 2016 przez Marcossik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach