Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, walczy napisał:

Słuchajcie dyskutujemy o tym że tylko niektóre firmy spatchują gry pod Pro.

A nie jest tak, że nawet gry nie-patchowane będą miały więcej fps na Pro ?, wydaj się że tak bo hardware jest mocniejszy, gdy np w takim Wieśku framerate spada do 25 fps to wynika to bezpośrednio ze sprzętu, a nie z projektu gry, nikt przecież nie zaprojektował że ma być 25fps lecz przyczyną jest brak mocy dla wygenerowania grafiki w danym momencie gry.

Więc gry nie-patchowane na Pro będą miały taką samą grafikę, takie same efekty, ale fps będzie więcej.

Dobrze myślę ?

 

Nie do konca. Pisalem o tym strone czy 2 wczesniej - a dluzsze wytlumaczenia wrzucal user @Żywy

 

Masz dwie rzeczy CPU i GPU - ten  pierwszy zostal  tylko podkrecony co umozliwil nizszy proces technologiczny i tak dalej 8 rdzeni ale w PS4 mamy @1,6GHz w a PRO-tezie @2,1GHz (co jest ciut powyzej 30% roznicy). Teraz trzeba zadac pytanie co robi CPU a co robi GPU upraszczajac GPU renderuje a CPU robi reszte (obsluga sygnalow wejsciowych, obliczenia zwiazane z fizyka, obliczenia zwiazane z AI) i CPU musi dac rade zrobic to odpowiednio szybko.

 

Innymi slowy jesli GPU jest w stanie renderowac pierdyliard klatek na sekunde ale czas spedzany na obliczenia ktore wykonuje CPU jest dluzszy niz 1/30s to liczba klatek nie bedzie nizsza niz 30.

 

Wiec nawet przy mocarnej grafice jesli ma sie slabszy CPU to zysk w klatkach nie musi byc jakis ogromny (bo CPU bedzie sie krztusil). Teoretycznie 30% wiecej mocy CPU powinno zapewnic jakis zysk w ilosci klatek ale nie spodziewalbym sie tutaj cudow (tzn nie spodziewalbym sie o 30% lepszego frame rate).

I teraz bez ingerecji w kod gry jesli wezmiemy jakas gre w ktorej ilosc klatek spadala tak nisko jak 20, czesto bylo 25 a czasami 30 przy zalozeniu ze gra i tak ma lock  na 30fps to teoretycznie w najlepszym mozliwym wypadku powinnimy miec  nastepujacy wzrost wydajnosci 20 -> 26, 25 -> 30 (32 teoretyczna wartosc gdyby nie bylo locka na 30)

 

Wiec tak pewnego rodzaju wzrost wydajnosci pewnie bedzie obserwowany ale jak duzy on bedzie trzeba poczekac na premiere i az jakis serwis zajmulacy sie klatkarzem porowna ta sama gre na Pro i Amator.

 

 

 

Acha i potraktuj to co napisalem jako duze uproszczenie - bo jest o wiele wiecej zmiennych ktorych tutaj nie uwzglednilem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spało się po premierze PS4? Cerny mówił, że jeśli developerzy ogarną temat GPGPU to będziemy mieli małą rewolucję na konsolach. Mocny CPU już nie jest musem, GPU przejmie część obliczeń na siebie.

 

Po co Microsoft forsował DX12? Narzut na CPU zmniejszony drastycznie. Wszystko teraz liczy GPU.

 

Wniosek - PS4 PRO da radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da radę tak samo jak radę dało PS4, chociaż przy premierze była podobna gadka - jak tylko deweloperzy ogarną...

Ilu z nich ogarnęło? Można policzyć na palcach jednej ręki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego kiedy udostępnili nowe biblioteki SDK. Zdaje się, że w jakieś rewizji z zeszłego roku udostępnili dodatkowy rdzeń CPU do gier.

 

Niewielu dało radę, a ktoś pamięta, jaka była bajka przed premierą? Że to architektura x86 to gry będą łatwe w developingu! Potem wychodziły gry w 900p i same remastery żałosnej jakości. Remastery po 40-50 euro :1_grinning::1_grinning::1_grinning:

 

PS4 PRO może być dużym problemem dla posiadaczy PS4, bo dev'y będą lać na optymalizację, która już teraz w wielu grach jest wprost żałosna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby połączyć koszty kupna telewizora 4k HDR i ps4 pro , to wychodzi tyle ile za dobrego PC do grania.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś tani, jak na swoje możliwości. Współczynnik interpolacji też na poziomie 1300. Matryca pewnie 100 Hz, chociaż nic nie jest napisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu różnica jest na tyle widoczna, aby zakupić pro. Matko kochana, te kolory, te reflUksy . Ale będzie grane, dziękuję Ci Sony za Pro.

No faktycznie różnica jest spora pod koniec na przejściach miedzi HDR i zwykłym. Nie spodziewałem się . Czas się rozglądać za TV z dobrym HDR

1+3@tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No faktycznie różnica jest spora pod koniec na przejściach miedzi HDR i zwykłym. Nie spodziewałem się . Czas się rozglądać za TV z dobrym HDR

1+3@tapatalk

Mam nadzieję że zrozumiałeś co miałem na myśli :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Różnice są widoczne, ale czy aż tak żeby od razu kupować nowy tv to nie jestem pewien. Trzeba by to było na żywo ocenić a nie jakieś filmiki.

A ktoś się orientuje czy hdr jest hdr'owi równy? Tzn. taki w tv za 3k zł to to samo oprogramowanie co w tv za 8k zł?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, wnt napisał:

Spało się po premierze PS4? Cerny mówił, że jeśli developerzy ogarną temat GPGPU to będziemy mieli małą rewolucję na konsolach. Mocny CPU już nie jest musem, GPU przejmie część obliczeń na siebie.

 

Po co Microsoft forsował DX12? Narzut na CPU zmniejszony drastycznie. Wszystko teraz liczy GPU.

 

Wniosek - PS4 PRO da radę.

 

To do mnie?

 

Sugerujesz ze gry wydane na PS4 takie jak Wiesiek czy Bloodborne bez patchy po prostu po wlozeniu plyty beda dzialac lepiej na PS4 Pro-tezie?

(bo o  to wlasnie pytal @walczy).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, garob napisał:

OK. Różnice są widoczne, ale czy aż tak żeby od razu kupować nowy tv to nie jestem pewien. Trzeba by to było na żywo ocenić a nie jakieś filmiki.

A ktoś się orientuje czy hdr jest hdr'owi równy? Tzn. taki w tv za 3k zł to to samo oprogramowanie co w tv za 8k zł?

 

Oprogramowanie może mieć, ale telewizor za 3k będzie sporo słabiej świecił.

1 minutę temu, MagEllan napisał:

 

To do mnie?

 

Sugerujesz ze gry wydane na PS4 takie jak Wiesiek czy Bloodborne bez patchy po prostu po wlozeniu plyty beda dzialac lepiej na PS4 Pro-tezie?

(bo o  to wlasnie pytal @walczy).

 

Sorry, że nie cytowałem.

 

Bez patchy zapewne nawet w 4k się nie uruchomią :-)

 

A tak poważnie. Wg mnie tak, nawet bez patchy na PRO taki Wiesiek powinien płynniej działać. Nie oszukujmy się, obecne konsole to prawie PC. Dodali Polarisa, który już robi robotę w porównaniu do Radeona 7850 montowanego w PS4. To jest lekka przepaść. Kto jest w temacie wie, ile w tym temacie się zmieniło przez 3-4 lata.

 

Choćby to możemy wykorzystać: http://wccftech.com/amd-improves-dx12-performance-45-gpu-asynchronous-compute-engines/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, wnt napisał:

Wszystko zależy od tego kiedy udostępnili nowe biblioteki SDK. Zdaje się, że w jakieś rewizji z zeszłego roku udostępnili dodatkowy rdzeń CPU do gier.

 

Niewielu dało radę, a ktoś pamięta, jaka była bajka przed premierą? Że to architektura x86 to gry będą łatwe w developingu! Potem wychodziły gry w 900p i same remastery żałosnej jakości. Remastery po 40-50 euro :1_grinning::1_grinning::1_grinning:

 

PS4 PRO może być dużym problemem dla posiadaczy PS4, bo dev'y będą lać na optymalizację, która już teraz w wielu grach jest wprost żałosna.

Bajki były i będą. Tak samo jak i remastery remasterów - bo przecież ktoś mógł jeszcze nie grać w te wspaniałe hity z PS1/PS2/PS3/PS4. Już ND, R* i reszta o to zadba ;)

 

Z tą optymalizacją może nie będzie aż tak źle (nie żeby teraz było jakoś rewelacyjnie, bo jest ujowo za przeproszeniem) - przynajmniej na poczatku. Baza posiadaczy PS4 jest i będzie sporo większa niż Pro, więc wydaje mi się, że deweloperzy będą się skupiać głównie na biedniejszej wersji która przyniesie większy zysk...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minut temu, Sedno34 napisał:

Jakby połączyć koszty kupna telewizora 4k HDR i ps4 pro , to wychodzi tyle ile za dobrego PC do grania.

 

Zwłaszcza, ze na pc można mieć gry za firko, co nie?

 

Przez pierwsze dwa, trzy tytuły, to może będzie ok, ale potem... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie są świadomi że pro to tylko przejściówka, że Scorpio może sporo namieszać, nie dość że obecne porządny 4k z hdr kosztuje krocie, nie ma sensu bawić się w pół środki.

Bankowo Sony coś zapowie na e3, bo gier ex póki co na lekarstwo, TV pójdą w dół z ceną.

MS jakoś nie robił takiego hype z xone s. Wiedzą że konsola nadal słabsza od ps4, powiedzieli jasno z czym to się je. Sony póki co kręci takiego hype z pro, jakby była to new generation. Nadal czekam na PSplusPro za piNcet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wnt

 

Ja rozumiem ze zmiana, ja rozumiem ze czesc kalkulacji moze byc przerzucona na GPU.

Ale niemniej dalej wydaje mi sie ze to CPU bedzie ograniczal starsze gry bez patchy.

 

Przyklad - jesli ta zmiana w PRO jest taka dobra tyle wiecej mocy (cpu+gpu) to spodziewac by sie mozna majac na uwadze zaleznosci (rozdzialka - poziom detali - plynnosc) ze gry w 1080p spokojnie mozna by do 60fps podciagnac. A tymczasem SqrEnix pracujacy nad Tomb Raiderem wspominajac o ustawieniach graficznych dla full HD wymienil 2 - lock 30 i odblokowany frame rate miedzy 40-60.... a to juz gra ktora jakby nie patrzec powstaje z mysla o Pro.....

 

Dlatego nie spodziewam sie cudow w stosunku do starych gier bez PRO-łatek.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, czeskimaster napisał:

Ludzie są świadomi że pro to tylko przejściówka, że Scorpio może sporo namieszać, nie dość że obecne porządny 4k z hdr kosztuje krocie, nie ma sensu bawić się w pół środki.

Bankowo Sony coś zapowie na e3, bo gier ex póki co na lekarstwo, TV pójdą w dół z ceną.

Scorpio może namieszać tak samo jak ta mityczna chmura M$, która miała wspomagać pracę Magnetowidu i sprawić, że... a jak wyszło, to wiadomo...

Póki co, są to tylko obietnice i przechwałki. Zresztą, przy każdej premierze jest to samo, a jak tylko opadnie podniecenie, to zaczyna się narzekanie, bo miało być lepiej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas pokaże, ale jak widzę że będzie do wyboru w takim tomb raider opcja graficzna, to coś mnie strzela. Produkt ma być w pełni dopracowany pod względem grafiki i klatek, a nie albo ładna grafa i stale klatki w mitycznej liczbie 30, albo bez grafiki w 60.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, MagEllan napisał:

@wnt

 

Ja rozumiem ze zmiana, ja rozumiem ze czesc kalkulacji moze byc przerzucona na GPU.

Ale niemniej dalej wydaje mi sie ze to CPU bedzie ograniczal starsze gry bez patchy.

 

Przyklad - jesli ta zmiana w PRO jest taka dobra tyle wiecej mocy (cpu+gpu) to spodziewac by sie mozna majac na uwadze zaleznosci (rozdzialka - poziom detali - plynnosc) ze gry w 1080p spokojnie mozna by do 60fps podciagnac. A tymczasem SqrEnix pracujacy nad Tomb Raiderem wspominajac o ustawieniach graficznych dla full HD wymienil 2 - lock 30 i odblokowany frame rate miedzy 40-60.... a to juz gra ktora jakby nie patrzec powstaje z mysla o Pro.....

 

Dlatego nie spodziewam sie cudow w stosunku do starych gier bez PRO-łatek.

 

Bez patcha i tak nie usuniesz locka na 30 fps. Nawet jakby wydali konsolę z 10 Teraflopsami :)

 

Tomb Raider ma niby w FullHD działać między 45 a 60 klatkami na sekundę. Przynajmniej tak widziałem na NeoGAFie, bo ktoś udostępniał wypowiedź dev'a.

 

Wszystko zależy od zachęty Sony dla dev'ów, czy jakoś ich zachęcą do łatania starych gier. Szczerze to wątpię, bo Sony nie sra kasą. Zasadniczo, jakby to wziąć na chłopski rozum to skończy się po prostu tym, że wszystkie gry wydane po październiku 2016 roku będą już dostosowane pod PRO. Wszystko wydane wcześniej nie dostanie NIC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

scorpio wychodzi za poltora roku a kogo w dzisiejszych czasach obchodzi co bedzie za poltora roku? To jest jak wrozenie z fusow, a spokoj MS wynika z tego ze nie maja czym sie pochwalic obecnie :1_grinning:

 

MS wyda scorpio jak ceny podzespolow spadna zeby im sie konsola sprzedala a technika pojdzie do przedu i sony zapowie ps5 i tak bedzie w kolko

 

Jesli chodzi o przelom w swiecie konsolowym to napewno nie bedzie to grafika czy moc obliczeniowa bo tu konsole sa z gory na przegranej pozycji w porownaniu do PC, sytuacje moze zmienic jakis knif, patent, pokroju Wii swojego czasu albo pierwszego psp

Edytowane przez bany1987
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie bany. Gownoburza porównując dwie inne generację i tyle.

Sent from my m2 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, wnt napisał:

Bez patcha i tak nie usuniesz locka na 30 fps. Nawet jakby wydali konsolę z 10 Teraflopsami :)

 

Tomb Raider ma niby w FullHD działać między 45 a 60 klatkami na sekundę. Przynajmniej tak widziałem na NeoGAFie, bo ktoś udostępniał wypowiedź dev'a.

 

Wszystko zależy od zachęty Sony dla dev'ów, czy jakoś ich zachęcą do łatania starych gier. Szczerze to wątpię, bo Sony nie sra kasą. Zasadniczo, jakby to wziąć na chłopski rozum to skończy się po prostu tym, że wszystkie gry wydane po październiku 2016 roku będą już dostosowane pod PRO. Wszystko wydane wcześniej nie dostanie NIC.

 

Zbaczasz z tematu - wiem ze locka nie usune o czym wspominalem w moim oryginalnym poscie.

Dalej uwazam ze starsze gry bez patcha mimo iz odniosa korzysci z PRO-tezy to te jesli chodzi o frame-rate beda male.

 

Bo tutaj zdaje sie sie nie zgodziles.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, MagEllan napisał:

 

Zbaczasz z tematu - wiem ze locka nie usune o czym wspominalem w moim oryginalnym poscie.

Dalej uwazam ze starsze gry bez patcha mimo iz odniosa korzysci z PRO-tezy to te jesli chodzi o frame-rate beda male.

 

Bo tutaj zdaje sie sie nie zgodziles.

 

 

Bez patcha jedynie co dostaniemy to stabilne 30 fps.

 

Sony jest nadwyraz ciche, jeśli chodzi o informacje na temat starszych gier. Czego możemy się spodziewać, etc. Czyżby woleli, że sami użytkownicy pomęczyli dev'ów na forach i wybłagali ich o patche?

 

Zasadniczo powiem Ci, że co będzie to będzie, nawet dochodzę do wniosku, że i tak starsze gry ograłem, niech się skupią na nowych. Ja PRO kupuję z myślą o FFXV. Nie powiem, bo takiego Wiedźmina 3 chętnie zagrałbym z lepszymi detalami, ale takie życie. Z tego co zdążyłem wczoraj na NeoGAFie wyczytać to niby CDProjekt ma wydać patch, gdzie mają poprawić roślinność dla wersji PRO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, wnt napisał:

Bez patcha jedynie co dostaniemy to stabilne 30 fps.

 

No i wlasnie w to smiem watpic... smiem watpic zeby gra ktora dajmy na to dropila i trzymala okolo 20 klatek przez pare sekund nagle dostala +50%  fps.

Obstawiam ze tam gdzie bylo 24-25 mozna dobic do 30, ale ponizej tej wartosci coz bedzie blizej 30.... ale nie koniecznie zelazne 30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, MagEllan napisał:

 

No i wlasnie w to smiem watpic... smiem watpic zeby gra ktora dajmy na to dropila i trzymala okolo 20 klatek przez pare sekund nagle dostala +50%  fps.

Obstawiam ze tam gdzie bylo 24-25 mozna dobic do 30, ale ponizej tej wartosci coz bedzie blizej 30.... ale nie koniecznie zelazne 30.

Oto akurat jestem spokojny, że będzie stabilne 30 fps. Dostajemy naprawdę solidne GPU.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×