Skocz do zawartości
kill

Jak to jest z Gwarancją?

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam takie pytanie, czy mogę powołać się na Umowę w przypadku kiedy usterka powstała jakiś miesiąc temu, konsolę zakupiłem 29.01.2008 więc nie minęły jeszcze dwa lata, ponadto usterka nie występuje regularnie a tylko czasami, są to błędy graficzne.. chciałbym aby konsola została naprawiona nieodpłatnie, jakie mam na to szanse ?

proszę o pomoc.

Edytowane przez Deep

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie pytanie, czy mogę powołać się na Umowę w przypadku kiedy usterka powstała jakiś miesiąc temu, konsolę zakupiłem 29.01.2007 więc nie minęły jeszcze dwa lata, ponadto usterka nie występuje regularnie a tylko czasami, są to błędy graficzne.. chciałbym aby konsola została naprawiona nieodpłatnie, jakie mam na to szanse ?

proszę o pomoc.

patrzac na ta date co podales to minely juz dwa lata i pozostaje tylko naprawa na koszt wlasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patrzac na ta date co podales to minely juz dwa lata i pozostaje tylko naprawa na koszt wlasny

ups przepraszam, chodziło oczywiscie o 29.01.2008, mój błąd.

w związku z powyższym obejmuje mnie ustawa o ochronie praw konsumenta, dodam że konsolę nabyłem w sieci sklepów Avans.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie jak ma się sprawa w mniejszych miastach, salonach sprzedaży. Przytoczę Wam moją sytuację, kupiłem konsolę w miejscowym sklepie RTV, Sime 120gb i otrzymałem dowód zakupu (ani nie paragon, ani faktura) i co najważniejsze: gwarancję mi podbito, lecz nie wpisano daty sprzedaży. Tak samo ma się sprawa przy dowodzie zakupu. Pan poinformował mnie, iż jeśli będzie potrzeba to wystawią mi dowód zakupu na datę mi pasującą, czy to za rok, czy za dwa. Pytanie jest takie, jak to się ma po stronie 'prawnej', czy Sony uzna dowód zakupu z pieczątką sklepu, czy musi być faktura i/lub paragon ?

Pozdrawiam,

haerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie jak ma się sprawa w mniejszych miastach, salonach sprzedaży. Przytoczę Wam moją sytuację, kupiłem konsolę w miejscowym sklepie RTV, Sime 120gb i otrzymałem dowód zakupu (ani nie paragon, ani faktura) i co najważniejsze: gwarancję mi podbito, lecz nie wpisano daty sprzedaży. Tak samo ma się sprawa przy dowodzie zakupu. Pan poinformował mnie, iż jeśli będzie potrzeba to wystawią mi dowód zakupu na datę mi pasującą, czy to za rok, czy za dwa. Pytanie jest takie, jak to się ma po stronie 'prawnej', czy Sony uzna dowód zakupu z pieczątką sklepu, czy musi być faktura i/lub paragon ?

Pozdrawiam,

haerde

To co napisałeś to jakaś abstrakcja. Nie ma czegoś takiego jak dowód zakupu nie będący paragonem. Mam rozumieć, że napisał na kartce ołówkiem czy jak? Każda sprzedać musi przejść przez kasę fiskalną, a ta wypluwa zawsze dowód w postaci paragonu, który jest ustawowym świstkiem do zgłaszania reklamacji. Jeśli czegoś takie nie było to zarówno pan w sklepie złamał prawo i jeśli się nie mylę ty też. Zwykły czarny rynek, który ma na celu ominięcie podatków.

Wydaje mi się jednak, że coś pomieszałeś bo taki proceder może ma miejsce na bazarze, ale raczej nie w sklepie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałem namieszać. Otrzymałem dowód zakupu w postaci świstka 'ala faktura', może pokaże Wam jak to wygląda:

25102009010.jpg

Jak widać jest pieczątka sklepu, towar, cena i podpis. Sony uzna takie 'coś' ?

PS. Przepraszam za 'baźgranie', które ma charakter 'chuchania na zimne'.

PS2. Dopiero teraz zauważyłem 'kapcie', sorry chłopaki - tak wyszło zdjęcie ;D.

Edytowane przez haerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej podstawowa informacja na takim dokumencie powinna byc DATA zakupu. Na podstawie daty mozna przeciez okreslic czy mozesz sie ciagle powolywac na niezgodnosc towaru z umowa czy juz nie. Ja na Twoim miejscu bym sie przeszedl do sklepu i ladnie poprosil o wpisanie daty. Jezeli na tym swistku bym znalazl takie dane jak:

- pieczatka sklepu

- nazwa towaru i cena

- data zakupu

- moze jakis numer transakcji

to moglbym uznac go za calkiem wiarygodny, aczkolwiek, jak wiekszosc z nas, jestem tylko zwyklym konsumentem i nie mam pewnej wiedzy w zakresie sklepowych swistkow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-Jeśli minęło ponad półtora roku i sklep zażyczy sobie (zła wola sklepu), udowodnienia, że ma do czynienia z wadliwym towarem, to my musimy udowodnić sklepowi, że konsola się zepsuła nie z naszej winy. Co to oznacza? Ano zazwyczaj wizytę u specjalisty, który sprawdzi, że konsola nie była otwierana, zalana, uderzana itp. Nie ma możliwości zwrotu kosztów takiej ekspertyzy!

________________________________________________________________________________

_______

Gdzie wykonam taką ekspertyze i ile moze ona kosztowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie wykonam taką ekspertyze i ile moze ona kosztowac?

moze rzecznik praw konsumenta bedzie wiedzial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Otóż słyszałem że sony od jakiegoś czasu daje 2 lata gwarancji na PS3, a więc tak konsole chciałem zakupić w MM w którym aktualnie jest napisany 1 rok gwarancji więc moje pytanie czy będzie mnie obowiązywać gwarancjia dwu roczna czy roczna???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Otóż słyszałem że sony od jakiegoś czasu daje 2 lata gwarancji na PS3, a więc tak konsole chciałem zakupić w MM w którym aktualnie jest napisany 1 rok gwarancji więc moje pytanie czy będzie mnie obowiązywać gwarancjia dwu roczna czy roczna???

Gwarancja Sony na wszystkie konsole Playstation wynosi 1 ROK. I proszę nie przytaczać różnych cytatów ze stron internetowych. Pytałem u samego źródła. Na wszystkie sprzęty jest min. 2 lata albo więcej, ale nie na konsole. Przykre ale prawdziwe. Kropka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 2 tygodniach jak oddalem konsole do naprawy empik podeslal mi pisemko standardowe ze nie widza podstaw itp i proponuja ekspertyze.Udalem sie wczoraj do empiku a tam pani do mnie ze konsola juz po ekspertyzie i uznaja mi gwarancje.Przypomne ze konsole mialem 1rok 11 miesiecy i 28 dni :) czyli teoretycznie 2 dni i by miala 2lata.Aha pani powiedziala zebym sie uzbroil w cierpliwosc:(

Edytowane przez chopinek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie jest tak różowo

Pracownicy sklepu są zdziwieni dlaczego robię problemy ,że pierwszy raz takie coś słyszą i w ogóle patrzą tam na mnie jak na intruza

Dostałem pisemko że mam wykonać ekspertyzę ale sklep nie podpowiedzial gdzie mam to zrobic a rzecznik wie tylko o jednym takim miejscu ,oddalonym ode mnie okolo 80km (mieszkam w okolicach Białej Podlaskiej a rzeczoznawca w Lublinie)

Czy może ktoś polecic serwis który przeprowadzi mi ekspertyzę wysyłkowo?

Wiem że allegro itp. ale nie wiem czy to bezpieczne i pewne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje to empik wyslal do pramu w warszawie.http://www.pram.com.pl/i tam zrobili ekspertyze zadzwon i sie dowiedz co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacznijmy od tego że Ty nie robisz im łaski że składasz u nich reklamację, nie mają PRAWA odmówić przyjęcie reklamacji zwłaszcza że u nich zakupiłeś towar.

Dla przypomnienia podejdź do nich i pokaż nieukom że jest coś takiego jak ustawa o niezgodności towaru z umową,. Jak nadal będą odmawiać poproś o napisanie iż odmawiają przyjęcia reklamacji a jak nadal będą odmawiać to wezwij policję to zobaczysz jak się od razu im przypomni im się prawo konsumencki.

Niech oni się zajmą wysłaniem sprzętu do serwisu Pram jest to na ich koszt. jedynie możesz zapłacić za ekspertyzę w przypadku uszkodzenia z winy osób trzecich.

Więc nie musisz się głowić tym czy sam musisz wysłąć do ekspertyzy.

zgłoś sprzęt na reklamację jeśli rok nie minął gwarancji a jak już jest po gwarancji to z tytułu ustawy, a nie chcesz zgłosić sprzęt związany z ekspertyzą. tak czy tak serwisy robią ekspertyzy podczas napraw by odszukać usterkę, i wtenczas stwierdzają czy jest to wina samego sprzętu czy ingerencji osób trzecich lub inaczej nazywanym użytkownikiem.

Spokojnie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich padl mi laser w ps3 konsole kupilem uzywana paragon jest .ps3 kupione bylo w media w szczecinie w 03.2008 a ja mieszkam w łodzi .dzwonilem dzisiaj do nich w sprawie reklamacj z tytulu niezgodnosci . kaza mi ja dostarczyc osobiscie.Mam pytanie czy zeczywiscie musze im dostarczyc osobiscie w łodzkim media mowili ze przysla kuriera na ich koszt.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wybieram się do Krakowskiego Saturna z reklamacja na podstawie niezgodności towaru z umową. Nie wiem za bardzo jak mam wpisać w reklamacji przyczynę usterki i ją opisać jeżeli konsola jest po Ylodzie.

Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Alan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od tygodnia żyję w żałobie,gdyż moja konsola zakończyła swój żywot. Najpewniej padł laser,gdyż tzw."zacinki totalne" zdarzały się tylko przy uruchamianiu płyt. Szczęście w nieszczęściu,ale całe to wydarzenie zdarzyło się na miesiąc przed końcem gwarancji. W zeszłą niedzielę zaniosłem więc ps3 do salonu empik,w którym to została zakupiona te prawie 2 lata temu. Poinformowano mnie,że następnego dnia, tj. w poniedziałek, konsola pojedzie do wa-wy. A w wa-wie mają 2 tygodnie (!) na "ustosunkowanie się wobec zgłoszenia reklamacyjnego". Potem-jeśli łaska-naprawią. Nie martwię się,bo wiadomo że naprawić muszą,ale boję się że może to potrwać. Jak długo zazwyczaj trwa naprawa gwarancyjna ps3?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skad masz wiedziec jaka jest przyczyna? Wpisz tylko objawy usterki, a z tym chyba nie bedzie problemu, bo przeciez widzisz jak sie konsola zachowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że jestem pracownikiem sklepu RTV AGD... Serwisy działają różnie...

Czasem sprzęt wraca nawet i po kilku dniach... Czasem po 21....

Innym razem serwis może tłumaczyć się tym, że czeka na dostawę części od producenta i tutaj możesz zapomieć o 21 dniach...

Mowa oczywiście cały czas o dniach ROBOCZYCH...

W mojej karierze rekordzistą okazał się pewien serwis Nokii z Wrocławia, który trzymał telefon 3 miesiące...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja Sony na wszystkie konsole Playstation wynosi 1 ROK. I proszę nie przytaczać różnych cytatów ze stron internetowych. Pytałem u samego źródła. Na wszystkie sprzęty jest min. 2 lata albo więcej, ale nie na konsole. Przykre ale prawdziwe. Kropka.

Prawo unijne nie dopuszcza gwarancji niższej niż dwa lata na żaden sprzęt elektroniczny. Nie wiem u jakiego źródła pytałeś,ale raczej wątpię by było wiarygodne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.W moim przypadku czekałem ponad 2 miesiące,podobno dlatego,że konsolka pojechała na słowację :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×