Skocz do zawartości
unknown3d

The Last Of Us

Rekomendowane odpowiedzi

Żywy ma rację że to w zasadzie nic nowego. Tylko że panowie z naughty dog wzięli wszystko co już było najlepsze i złożyli to w jedną całość w taki sposób że nic na dziś dzień niemożna postawić obok tego arcydzieła. W zasadzie wszystko już było to prawda szkopuł w tym żeby to tak złożyć. Gra już teraz jest legendą. To pozycja o której się będzie dyskutować i za 10 lat jako arcydzieło w dziedzinie gier naszych czasów. Co najważniejsze gra ta lekko popchnęła branże do przodu bo teraz każdy developer będzie musiał równać do tej pozycji a na chwilę obecna to ta gra wyznacza standardy jak ma wyglądać niemal idealna gra video. Wyciąganie tej grze niedociągnięć na siłę(które są to jasne) to taka hipsterska moda krytykować nawet niemal wybitne rzeczy. Powtarzam ta gra ma błędy ale na siłę ich szukać to po prostu trochę nie sprawiedliwe akurat przy takiej produkcji która nam ciągnie branżę do przodu.

Edytowane przez vincent
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może tak trochę mniej agresji i złośliwości, a więcej obiektywizmu i konstruktywnej krytyki. Niektórzy zachowują się jakby ktoś jechał po ich matce, a nie krytykował grę. Inni tak jakby chcieli za wszelką cenę dokopać grze i przy okazji jej fanom. To jest tylko g-r-a-. Chill out.

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co najważniejsze gra ta lekko popchnęła branże do przodu bo teraz każdy developer będzie musiał równać do tej pozycji a na chwilę obecna to ta gra wyznacza standardy jak ma wyglądać niemal idealna gra video.

 

Bo ja wiem? Za doslownie 3-4 miesiace wychodza next-geny, i tam standardy beda duuuuzo wieksze niz to, co teraz widzimy na current-genach, np. wiekszosc do tej pory zapowiedzianych gier bedzie posiadala otwarty swiat, co na PS3/X360 malo ktoremu deweloperowi sie udawalo, nie wspominajac o tak podstawowych rzeczach jak lepsze animacje, fizyka, AI, interakcja z otoczeniem, itd. itd., ktore beda zapewnione ot tak, bo wieksza moc na to pozwala. Takze nie wiem jakie standardy TLoU ma wyznaczac na generacje, ktora lada dzien wyzionie ducha i juz malo gier pojawi sie z mysla wylacznie o niej, a reszta to beda okrojone porty z PS4/X1. Jakby gra wyszla 3-4 lata temu jak UC2 to moze i mogla by namieszac, a tak? W sumie jak tak sobie pomysle, to mogli poczekac i zrobic z tego tytul startowy na PS4, to by bylo cos!

Edytowane przez Żywy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że TLoU w dziedzinie narracji będzie wyznaczał bardzo wysoki poziom także i na next genach. Inne zagadnienia tj. grafika, fizyka, AI itp. nie są dla mnie aż tak istotne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo ja wiem? Za doslownie 3-4 miesiace wychodza next-geny, i tam standardy beda duuuuzo wieksze niz to, co teraz widzimy na current-genach, np. wiekszosc do tej pory zapowiedzianych gier bedzie posiadala otwarty swiat, co na PS3/X360 malo ktoremu deweloperowi sie udawalo, nie wspominajac o tak podstawowych rzeczach jak lepsze animacje, fizyka, AI, interakcja z otoczeniem, itd. itd., ktore beda zapewnione ot tak, bo wieksza moc na to pozwala. Takze nie wiem jakie standardy TLoU ma wyznaczac na generacje, ktora lada dzien wyzionie ducha i juz malo gier pojawi sie z mysla wylacznie o niej, a reszta to beda okrojone porty z PS4/X1. Jakby gra wyszla 3-4 lata temu jak UC2 to moze i mogla by namieszac, a tak? W sumie jak tak sobie pomysle, to mogli poczekac i zrobic z tego tytul startowy na PS4, to by bylo cos!

Graficznie i owszem że powstanie, otwarty świat także ale upłynie dużo wody w wiśle zanim na nowych konsolach powstanie coś co będzie można na równi postawić z tą grą.(chodzi o całość połączenie wszystkiego ze sobą. To bardzo trudny i złożony proces) Ja tą grę skrytykowałem za parę rzeczy ale ogólnie gdy sie mnie ktoś zapyta o The last of us to odpowiedz jest prosta: na tej generacji konsol nie powstało nic lepszego jeśli chodzi o całość. Co prawda wyżej sobie cenię oby dwie części mario galaxy jeśli chodzi o sam gameplay. Ale za odwagę pakowania się w nowe ip i tworzenie takich perełek nie mam problemu żeby powiedzieć że jeśli chodzi o całość to na tych konsolach niema bardziej idealnej gry niż the last of us.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żywy, odniesiesz się do mojego posta, czy go przemilczysz?

 

W pełni zgadzam się z tym, co pisze Vincent, rozumiem, że każdy odbiera ten tytuł na swój sposób, ale dla mnie jest to najlepsza gra na PS3. Tytuł, który śmiało stawiam obok FFVII, MGS czy drugiego Silent Hill.


Ciekawe co piszecie. Każde słowo sugerujące, że gracz przed grą nie padł na kolana i nie wychwala w wniebogłosy gry to troll. Nie można mieć innego zdania, niż słynne 10/10 recenzenta.
Nie wspominając, że kolejna już osoba piszę, że w gamepleyu nie na za grosz świeżości. HETETYCY!

Kto tak twierdzi? Jeżeli ktoś stawia zarzuty, które moim zdaniem są absurdalne, to staram się je obalić. Tak jak ty przed premierą pisałem w 40 postach ciągle to samo, że to kalka Uncharted pod względem gameplayu, lokacji czy bohaterów. Ukończyłeś grę, więc chyba możesz teraz przyznać, że byłeś w błędzie? Oczywiście możesz nadal w to brnąć i mieć inne zdanie niż 95% grających w ten tytuł.


multi jest bo taki jest chory trend teraz... nie od dziś wiadomo, że ND multi daje bo tak trzeba. Siłą gier jest singiel, i za niego grze daję 10/10.

Multi jest równie ważne jak single z kilku względów. Przed premierą U2 dużo osób pisało, po co multiplayer, a wyszło tak, że do dziś wyszukiwanie meczy w U2, a o U3 nie wspomne, to kwestia kilkanastu sekund, ludzi nadal jest dużo.

Edytowane przez ONE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co moge powiedziec? Koledzy juz chyba wyczerpali teamt - gra nie wnosi nic nowego, a jedynie bardzo dobrze zlepia to co juz zostalo zrobione. Dla mnie poza fabula i jej prowadzeniem gra niczym sie nie wyroznia, no chyba, ze ktos przygode z grami zaczal dopiero w tej generacji i brak auto-regenu HP czy pelny inwentarz zamiast max 2 broni jednoczesnie jest dla niego nie lada zaskoczeniem.

 

 

@Pack:

10/10 ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co moge powiedziec? Koledzy juz chyba wyczerpali teamt - gra nie wnosi nic nowego, a jedynie bardzo dobrze zlepia to co juz zostalo zrobione. Dla mnie poza fabula i jej prowadzeniem gra niczym sie nie wyroznia, no chyba, ze ktos przygode z grami zaczal dopiero w tej generacji i brak auto-regenu HP czy pelny inwentarz zamiast max 2 broni jednoczesnie jest dla niego nie lada zaskoczeniem.

 

 

@Pack:

10/10 ;)

Ale chodzi mi o multiplayer, co ci się w nim nie podoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezus Maria...

Dokładnie, Jezus Maria, tak można skomentować twoje argumenty. Napisał bym coś więcej, ale nie mam do czego się odnieść, przykro mi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kill - nie znasz się ;)

 

kill zgadzam się z tobą że tlou nie jest idealne... One a z tobą że te klasyki które wymnieniłeś są bliskie ideałowi  ;) (no i coś od siebie... Nie ma gry idealnej dla ogółu)

Edytowane przez zdun

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze inaczej - nie ma w nim czegos, co sprawialoby, zeby mi sie podobal. Ot, jest bo jest, bo taki trend, zeby wrzucac teraz multi na sile do kazdej gry, cos na zasadzie jak SP w Battlefieldzie - niby jest, niby fajny, ale to nie do konca to, mogli sobie tryb multi darowac i dac sama kampanie, nikt by pewnie nie zauwazyl roznicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ty przed premierą pisałem w 40 postach ciągle to samo, że to kalka Uncharted pod względem gameplayu, lokacji czy bohaterów. Ukończyłeś grę, więc chyba możesz teraz przyznać, że byłeś w błędzie? Oczywiście możesz nadal w to brnąć i mieć inne zdanie niż 95% grających w ten tytuł.

Oczywiście nie jest to kalka w 100% Uncharted, aczkolwiek sporo z jej elementów zaczerpnięto. Niestety jeden bardzo ważny o którym już pisałem. Schemat gry. 5min chodzenia i rozmowy z NPC i 5 min strzelania. Przez ten zabieg ND kompletnie porzucili efekt zaszczucia. Po godzinie gry doskonale wiemy, że gdy mamy sekcję chodzono-mówioną nic nas nie zaskoczy, przestraszy. Wiem, że każdy inaczej odbiera efekt zaszczucia, moim absolutnym guru jest Metro na dostępnym od początku gry Ranger Mode czy wysokim poziomie trudności w Dead Space 1.

Najbardziej żałuję, że ND od początku nie dało możliwości przejścia gry na Przetrwaniu od początku. Myślę, że inna percepcja gry by była wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze inaczej - nie ma w nim czegos, co sprawialoby, zeby mi sie podobal. Ot, jest bo jest, bo taki trend, zeby wrzucac teraz multi na sile do kazdej gry, cos na zasadzie jak SP w Battlefieldzie - niby jest, niby fajny, ale to nie do konca to, mogli sobie tryb multi darowac i dac sama kampanie, nikt by pewnie nie zauwazyl roznicy.

No pewnie ktoś by zauważył, bo ludzie grają. Identyczna sytuacja jak z Uncharted, po co multi, po to aby bawić się jeszcze kilka miesięcy po premierze. Wiesz, takim sposobem ja też moge napisac, po co multi w CoD, single jest fajne, efektowny, jak film akcji, ale multi? Powinni się skupić na singlu.

Ale ogólnie to grałeś coś, czy tylko widziałeś na YT?

Oczywiście nie jest to kalka w 100% Uncharted, aczkolwiek sporo z jej elementów zaczerpnięto. Niestety jeden bardzo ważny o którym już pisałem. Schemat gry. 5min chodzenia i rozmowy z NPC i 5 min strzelania. Przez ten zabieg ND kompletnie porzucili efekt zaszczucia. Po godzinie gry doskonale wiemy, że gdy mamy sekcję chodzono-mówioną nic nas nie zaskoczy, przestraszy. Wiem, że każdy inaczej odbiera efekt zaszczucia, moim absolutnym guru jest Metro na dostępnym od początku gry Ranger Mode czy wysokim poziomie trudności w Dead Space 1.

 

A jak to jest rozwiązane w DS czy Metro? Całe gra strzelanie czy może 15min chodzenia i 15 strzelania. Grałem w DS i wiem jak to wygląda, więc kolejny argument po przeczytaniu którego zapala się lampa WTF? Co oni mieli tam wrzucić, bo wszystkie gry przygodowe mają taki sam schemat, walczysz, zwiedzasz, rozmawiasz, walczysz, zwiedzasz, rozmawiasz. Nie traktuj tego jako atak, tylko pytam z ciekawości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest rozwiązane w DS czy Metro? Całe gra strzelanie czy może 15min chodzenia i 15 strzelania. Grałem w DS i wiem jak to wygląda, więc kolejny argument po przeczytaniu którego zapala się lampa WTF? Co oni mieli tam wrzucić, bo wszystkie gry przygodowe mają taki sam schemat, walczysz, zwiedzasz, rozmawiasz, walczysz, zwiedzasz, rozmawiasz. Nie traktuj tego jako atak, tylko pytam z ciekawości.

Ciężko to wytłumaczyć. Polecam Ci Metro:LN. Grę można kupić już za ok. 100 zł (przejdziesz w 12h i sprzedaż za tą samą cenę) - gra gwarantuje niesamowitą przygodę, szczególnie na trybie ranger. Chodzi mi o fakt, że gdy przechodzisz grę masz cały czas uczucie strachu, że zaraz coś się wydarzy, jesteś spięty i trzymasz nerwowo pada w ręku bo masz kilka sztuk pestek więc już podświadomie szukasz buttona do którego przypisany jest nóż bo wiesz, że będziesz musiał go użyć.

Niestety tego w ND nie doświadczysz, chociaż klimat i fabuła sprawiają, że można było pójść bardziej w stronę survival horroru niż gry przygodowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko to wytłumaczyć. Polecam Ci Metro:LN. Grę można kupić już za ok. 100 zł (przejdziesz w 12h i sprzedaż za tą samą cenę) - gra gwarantuje niesamowitą przygodę, szczególnie na trybie ranger. Chodzi mi o fakt, że gdy przechodzisz grę masz cały czas uczucie strachu, że zaraz coś się wydarzy, jesteś spięty i trzymasz nerwowo pada w ręku bo masz kilka sztuk pestek więc już podświadomie szukasz buttona do którego przypisany jest nóż bo wiesz, że będziesz musiał go użyć.

Niestety tego w ND nie doświadczysz, chociaż klimat i fabuła sprawiają, że można było pójść bardziej w stronę survival horroru niż gry przygodowej.

Najpierw piszesz o schemacie gry, a teraz o klimacie, dwie zupełnie odmienne rzeczy.

Nic się nie stało. Zabiłeś obiektywizm w tym temacie już dawno temu.

A ty brakiem argumentów, tylko postami składającymi się z 20 znaków. Napisz jaka gra według ciebie jest najlepsza na PS3, a ja to skomentuje Jezu Maria i rozmowa się zakończony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw piszesz o schemacie gry, a teraz o klimacie, dwie zupełnie odmienne rzeczy.

Niby tak, ale schemat gry wymusza ten klimat. Schemat jest prosty jak 99% fpsów.

Ja w poprzednim poscie tylko napisałem co ND ściągnęli z U - co moim zdaniem było błędem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale schemat gry wymusza ten klimat. Schemat jest prosty jak 99% fpsów.

Ja w poprzednim poscie tylko napisałem co ND ściągnęli z U - co moim zdaniem było błędem.

Zgadzam się, że schemat jest również jednym z elementów budujących klimat. Czytając twój post, po prostu odniosłem wrażenie, że narzekasz na schemat gry w TLoU z tego względu, że jest taki a nie inny, a w inne gry pod tym względem oferują coś lepszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żywy, argumentem, że Uncharted to zrzyna z Call of Duty, wygrywasz nagrodę roku.

A co nie ma racji? Masa skryptów? Uncharted i COD-check Liniowa fabuła jak i gameplay?- check. I co Uncharted nie zrzyna w pewnych aspektach od Coda? Zrzyna. Przypominam że pierwszy Modern Warfare wyszedł w 2007 roku a Uncharted 2 w 2009

Edytowane przez LionelPL
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co nie ma racji? Masa skryptów? Uncharted i COD-check Liniowa fabuła jak i gameplay?- check. I co Uncharted nie zrzyna w pewnych aspektach od Coda? Zrzyna. Przypominam że pierwszy Modern Warfare wyszedł w 2007 roku a Uncharted 2 w 2009

A mi najbardziej wali zrzynką z Super Mario Bros, a to za sprawą wszechobecnych grzybków (sic!). Sorry, ale kolejny temat, który prowadzi donikąd...jak napisał zdun - ideałów nie ma...na swój sposób wszyscy mają rację, ale prawda leży po środku tych wszystkich skrajnych argumentów :)

Edytowane przez Dilerus
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi najbardziej wali zrzynką z Super Mario Bros, a to za sprawą wszechobecnych grzybków (sic!). Sorry, ale kolejny temat, który prowadzi donikąd...jak napisał zdun - ideałów nie ma...na swój sposób wszyscy mają rację, ale prawda leży po środku tych wszystkich skrajnych argumentów :)

;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi najbardziej wali zrzynką z Super Mario Bros, a to za sprawą wszechobecnych grzybków (sic!). Sorry, ale kolejny temat, który prowadzi donikąd...jak napisał zdun - ideałów nie ma...na swój sposób wszyscy mają rację, ale prawda leży po środku tych wszystkich skrajnych argumentów :)

Ale mój post broniący opinię Żywego to oczywista oczywistość więc nie rozumiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w miejscu z dema, pograłem 1 godzine 40 minut i mam na liczniku 18% gierka konkretna ale czas bardzo szybko przy niej płynie. Mam nadzieje, ze później % przejścia gry zwolni, bo według tego czasu  jaki mam aktualnie singiel wystarczy na ok 10 godzin, a mówiło się o 15 godzinach jak to wkońcu jest? gram na normalnu i zaglądam raczej w każdy kąt do tej pory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×