Skocz do zawartości
xsynapse_

STADIA - platforma gamingu od Googla

Rekomendowane odpowiedzi

stadia-780x400.jpg

 

Można to nazwać śmiało Netflixem dla gier. Patrząc na prezentację, wygląda to magicznie. Całość oparta jest o streaming. Google zapewnia, że nie ma problemu z jakością 1080p (podczas premiery ma być już 4K), a także 60 klatkami na sekundę. W przyszłości ma być dostępne 120+ fps i 8K.

Platforma nazywa się Stadia, a do rozgrywki wystarczy przeglądarka Chrome, tablet, telefon czy TV z Chromecast. Podczas konferencji zaprezentowano rozgrywkę na żywo na wielu urządzeniach: od telefonu po telewizor.

 

WYSTARCZY 5 SEKUND I GRASZ

 

Po wejściu na YouTube wystarczy kliknąć Play i po pięciu sekundach będziemy mogli cieszyć się grą. Brzmi niewiarygodnie, ale to się dzieje teraz, to nie jest przyszłość. W trakcie prezentacji rozegrano sceny z gry Assassin’s Creed Odyssey.

stadia-1.jpg

 

Podczas gry, przedstawiciel Google odkładał smartfon na bok, nie pauzując nawet gry. Następnie przechodził do tabletu, tam odpalał grę w tym samym miejscu. I tak dalej, aż do TV.

 

Jak zaprezentowano podczas konferencji, platforma pozwoli zapomnieć o aktualizacjach i długim ładowaniu rozgrywki. Od teraz dowolna gra będzie dostępna natychmiastowo i zawsze będzie aktualna. Wszystko obsługiwane jest przez serwery Google. Nie będzie ograniczona możliwościami technicznymi naszych konsol.

 

Bez problemu możemy korzystać zarówno z pada do Xboxa, jak do PS4. Oczywiście dodatkowo Google przygotowało własne, dedykowane urządzenie. Niemniej firma postawiła na dostępność, dla każdego i wszędzie.

stadia3.jpg

 

Całość ma być napędzana nowymi procesorami od AMD. Według Google, sprzęt będzie mocniejszy niż PS4 i Xboxe One, nawet gdyby były połączone.

Wszystko oparte o system Linuks. Google zapowiada wsparcie dla rozgrywki międzyplatformowej. Przykładowo Doom Eternal ma odpalić w 4K HDR i 60fps.

 

Według oficjalnej strony, premiera jeszcze w 2019 roku. Na początek oczywiście Stany Zjednoczone, następnie Kanada i "większa" część Europy. Na razie na liście brakuje Polski.

stadia_launch.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze primo nie ma w PL, drugie primo lag nadal jest i bedzie, trzecie primo ultimo za ile.

 

Koncept może i fajny ale na razie nikomu się nie udał , tym bardziej u nas

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwnie mi to wygląda że to bardziej przygotowane i koleś wiedział gdzie się zatrzymać i w którym momencie jest zapauzowane na następnym urządzeniu :) + coś mu nie pykło kiedy chciał wskoczyć na posąg widokowy na samym końcu :) albo odpalił nagranie jakieś albo lag xD albo nie działa albo stres i nie umiał wcisnąć... 
(chodzi oczywiście o prezentacje kiedy koleś przesiadał się na następne sprzęty) 

a tak ogólnie to lag lag i brak w polsce :) nara 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki hooy jak prezentacja gier na nowym Xboxie (gdy okazało się, że to PC na windzie :P pamiętacie??)...

 

Ktoś tam siedział i grał a on tylko hujograjczył pod publikę, a wszyscy łykają jak pelikany :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka sama z tego przyszłość grania jak muve, kinekt i vr. Ot, ciekawostka dla chętnych i nic więcej.

Edytowane przez xavris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, xavris napisał:

Taka sama z tego przyszłość grania jak muve i vr. Ot, ciekawostka dla chętnych i nic więcej.

 

Będzie promowane, będą sypane miliony to i największi jutuberzy będę się sztucznie zachwycać, spuszczać jakie to zajebiste, a później podzieli los 3D, Muve, kinecta, czy powoli VR...

 

Streaming to przyszłość nie oszukujmy się, popatrzcie co się dzieje ;) Dla porównania przypomnę, że gracze pukali się w czoła kilkanaście lat temu słysząc cyfrową dystrybucję, była to jakaś bzdurna pieśń przyszłości która się nie sprawdzi a teraz sami widzicie :P

Szybka tabelka:

npd-group-sprzeda%C5%BC-gier.jpg

 

Pod ręką mam tylko tą "na szybko" ale gdzieś miałem dane dotyczące TYLKO rynku gamingowego (bez app i mobilnego) i trend był taki sam, w mniejszej skali ale jednak :P

 

TO SAMO będzie się działo z usługą streamingu/cloud gamingu ale po pierwsze nie teraz, za szybko, za słabe możliwości techniczne, za mała dostępność i być może cena nie taka, ale są to już próby wykonywane przez każdego liczącego się gracza, sprawdzają, próbują, testują, robią podchody do tematu :)

 

KTO ma zaplecze finansowe na tyle duże aby "tracić" miliony na te testy, badania, próby i przeczeka pierwszą falę (dłubiąc nadal przy projekcie) być może rozbije bank w przyszłości :)

 

CZAS, tylko CZAS, a zobaczycie, że każdy z WAS będzie grał na strimach za x lat....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że pudełka utrzymają się jak najdłużej, na razie nie ma obawy w Polsce premiera pewnie w bliżej nie określonym czasie, a jak na świecie nie wypali to do nas nigdy nie dojdzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie tylko interesuje kwestia jedna. Google ma w *uj kasy i jeśli nie oni to kto?  

 

To może odpowiedzcie w tym temacie, co musieliby zrobić, żeby to się udało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, manoszek napisał:

Mam nadzieję że pudełka utrzymają się jak najdłużej, na razie nie ma obawy w Polsce premiera pewnie w bliżej nie określonym czasie, a jak na świecie nie wypali to do nas nigdy nie dojdzie ;)

pudełka już w odwrocie. np MM już wycofują sie z filmów blu ray bo nikt nie kupuje.

To co ratuje pudełkowe gry to to że są tańsze na premierze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie tylko interesuje kwestia jedna. Google ma w *uj kasy i jeśli nie oni to kto?  
 
To może odpowiedzcie w tym temacie, co musieliby zrobić, żeby to się udało?
Zapewnić każdemu ZAJEBIŚCIE stabilne (nie musi być w UJ szybkie) symetryczne łączę :)

I już... Tadam! Badum Tssss...

Nawet najlepszy serwer i łączę chuj da jak klient leci na radiowce milion mega z umowy, a w praktyce to prędkość skokowa, często nie osiagalna, na dodatek zerowa stabilność....

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby ostatecznie uciąć temat tej platformy w Polsce, wystarczy zerknąć, jakie łącze jest rekomendowane, aby grać komfortowo ;) Dodajmy do tego zapewne abonament (obstawiam, że to będzie podstawą działania Google STADIA) i wyjdzie na to, że usługa będzie popularna jedynie w Stanach, a i tak pewnie nie dorówna konkurencji pod żadnym względem. Niemniej, brawa, ponieważ ktoś musiał wyłożyć pieniążki w ciemno jako pierwszy, aby przetrzeć szlak. Z pewnością jest to przyszłość, za jakieś 10 lat mega szybkie łącza Internetowe będą pewnie standardem w większości domów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cloud gaming to przyszłość i korporacje doskonale zdają sobie z tego sprawe, bo każdy będzie chciał uszczknąć dla siebie kawałek tortu i to jest bardzo dobra wiadomość dla konsumentów z wiadomych powodów. Technologia powoli zaczyna umożliwiać niskie opóźnienia i wysoką jakość. Infrastruktura światłowodowa rośnie w siłę (nawet w PL) do tego dojdzie 5G za jakieś 2 lata i można będzie raz na zawsze zapomnieć o posiadaniu hardware do gier. Skończą się wojenki fanboyów i wyścig zbrojeń. Jedyną kwetią sporną pozostanie to jaką platforme gamingową się wybierze. Skończą się również haxy w grach bo pliki będą na serwerach. 
 

Stoimy w obliczu gigantycznego kroku w przód jeśli chodzi o gaming. Za 2 lata nawet najwięksi malkontenci będą chodzić z głową w chmurach i wcale im się nie dziwie :jaro:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, bany® napisał:

cloud gaming to przyszłość i korporacje doskonale zdają sobie z tego sprawe, bo każdy będzie chciał uszczknąć dla siebie kawałek tortu i to jest bardzo dobra wiadomość dla konsumentów z wiadomych powodów. Technologia powoli zaczyna umożliwiać niskie opóźnienia i wysoką jakość. Infrastruktura światłowodowa rośnie w siłę (nawet w PL) do tego dojdzie 5G za jakieś 2 lata i można będzie raz na zawsze zapomnieć o posiadaniu hardware do gier. Skończą się wojenki fanboyów i wyścig zbrojeń. Jedyną kwetią sporną pozostanie to jaką platforme gamingową się wybierze. Skończą się również haxy w grach bo pliki będą na serwerach. 
 

Stoimy w obliczu gigantycznego kroku w przód jeśli chodzi o gaming. Za 2 lata nawet najwięksi malkontenci będą chodzić z głową w chmurach i wcale im się nie dziwie :jaro:

 

HAXy zostaną bo po drodze możesz przechwytywać pakiety i zmieniać i odsyłać, choć fakt pliki gry po stronie serwera minimalizują ryzyko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź spier... z Tym leszczem...

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten rock to bardzo kulturalny człowiek jak streamera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, manoszek napisał:

Nie wiem  @DigitalMan_PLPL skąd ta nienawiść, wyglada jak typowa polska zazdrość. 

 

Nie ma o co, On nub musiał gdzieś jechać aby Stadie zobaczyć, mnie w zębach do domu przyniesą jako usługę abonamentową :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz widze jak producenci rezygnjuja z hajsu za sprzedaz gier i rzucaja sie na strimy z gugla .. :30vm3cw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czache wyobraźnia srogo ponosi :xboss:

Google nie podało jeszcze modelu biznesowego ale stawiam, że będzie podobnie jak gforce now

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bany możesz odłożyć marzenia na bok, myślę że oni nie biorą Polski w ogóle pod uwagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

konkurencja nie śpi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O przegapilem ten watek a jak niektorzy wiedza temat streamingu jest mi dosc bliski, bo od 2010 interesuje sie ta technologia. 

@hacker25 - postaram sie odpowiedziec na Twoje pytania. 

 

A teraz do rzeczy. 

OnLive uzywalem dalo sie ale bez szalu. 

PS Now przejechalem triala z UK i zdecydowanie poza mniejszym (ale jednak odczuwalnym lagiem) nie widze podstepu od czasow OnLive. Ze odpalili usluge w Szwecji zupelnie po cichu pojawila sie ikonka ale nic zadnej reklamy (widac jaki to ma prio, albo wiedza ze Onion Race from US/UK juz rozkminila jak obejsc platnosci) i boja sie reklamowac :P

Shield TV (GeForce Now) pierwsza usluga ktora oferuje cos wiecej i dziala poki co najlepiej. 

 

Malo kto zwraca uwage na modele biznesowe streamingu i grupy docelowe. Wiekszosc ma w glowie wizje na poziomie tego co zaprezentowalo google a ze to z czym mamy doczynienia odbiega znacznie od tej wizji powoduje ze streaming jest nisza. 

To co jest pewne i tutaj nie ma co zaklinac rzeczywistosci Streaming gier istnieje i dziala w wielu odslonach. Wystarczy wbic na wikipedie, potem przeczesac strony dostawcow uslug a finalnie skonftontowac ta z YT (a sa cale kanaly poswiecone cloud gaming) zeby wyrobic sobie jako takie rozeznanie. 

 

Streaming w liczbach:

18 - dzialajacych uslug

4 - w fazie rozwojowej (MS xCloud, EA project Atlas - bazujacy na GameFly Streaming, GeForce Now beta, Google Stadia)

12 - poleglych, lub wykupionych uslug ktore nie wyszly z bety (jak GaiKai Sony wylozylo 300M$ a potem kij wie ile za patenty po OnLive).

 

18 dzialajacych uslug to calkiem niezle czyz nie? No wlasnie a czemu nikt jakos nie pisze o nich? bo sa nisza! Bo nikomu nie udalo sie przebic jak do tej pory. 

Pomijam juz Sony ktore oferuje 720p, i laga ktorego szczegolnie odczuwa sie w scigalkach z ery PS3 (testowalem te od Code masters i porownywalem z ta sama gra na konsoli, no powiedzialbym ze nie jest dobrze). 

 

Granie na telefonie? To juz jest! A wiecie kto to oferuje? Polska firma Vortex.gg lapa w gore ilu o nich slyszalo? 

 

Moj poglad na sprawe:

Streaming odniesie sukces jesli spelnione beda 3 warunki: technologia plus zachecajacy klienta model biznesowy, bogata biblioteka gier ktora utrzyma klienta. 

Co przez to rozumiem. Otoz wiele uslug kierowanych jest do posiadaczy komputerow. Tyle ze tu ciezko sie przebic ten kto ma dobry sprzet nie patrzy na streaming bo stac to na kupno sprzetu, a ten ze slabym sprzetem moze nie byc swiadom ze takie uslugi sa. 

Problemy natury modelu biznesowego - spora czesc uslug wymaga kupienia gry na jedna z plaform a pozniej dodatkowo placenia za streaming ceny od 10eur w gore. 

I tutaj pojawiaja sie problemy czyli raz trzeba miec jakikolwiek PC, dwa trzeba placic niejako podwojnie, ograniczony zasieg nie zawsze bogata biblioteka gier. 

Sa uslugi jak Parsec ktore po prostu odpalaja skrypty pomagajace w konfiguracji i gramy na zdalnej maszynie AWS (Amazon Web Services) tyle ze tutaj placimy za godzine i dostajemy po prostu RDP do maszyny zdalnej wiec instalowanie steam, origin, uplay oraz instalowanie gier to jest czas za ktory placimy ceny z kosmosu moim zdaniem: 

Cytat

Opcja 1 - Total cost of two months of gaming for about 32 hours in the cloud will be $65.37.

Opcja 2 - Total cost of two months of gaming for about 32 hours in the cloud will be $76.78.

Jesli gramy wiecej placimy wiecej. No sorry przy 60h w dwa miesiace (tyle co nic) wyjdzie 100$ za miesiac.... hmmm 1200$ rocznie za te pieniadze to mozna kupic 2 konsole, lub jakiegos pieca... a jesli policzymy ze po 2 latach to 2400$ no to pieca mozna miec juz bardzo porzadnego. A no i oczywiscie gry musimy posiadac sami. 

 

Rzeczony Vortex o ile dziala o tyle ma problemy roznego rodzaju np oczekiwanie na polaczenie do servera ktore wg jednego z tuberow mialo byc od 10 do 40 minut. 

 

GeForce now i ich keynote z 2017 styczen mowiacy o 25$ za 20h grania zostal wysmiany przez uzytkownikow. Tutaj jest ciekawostka GeForce now probowal i sie nie przebil, a mogl bo od 2015r w becie mozna bylo zagarnac wiele z tego tortu tymbadziej ze sama usluga dziala dobrze - a nie przebil sie przez model biznesowy. 

Ten byl: troche darmoszki (do zachecenia uzytkownika to na plus), gry dostepne od zaraz placisz i grasz (dobry pomysl, ale uboga biblioteka bez nowosci), Gry do kupienia kupujesz u nVidii i grasz w dana gre bez ograniczen (ceny z pupy w stosunku do tego ile gry kosztuja w cyfrze i tez nie bylo nowosci a starocia z 2013r to przecietny lapek odpali HDMI + TV + PAD i grasz), oraz ostanie czyli ograniczona biltioteka gier (stale powiekszana trafiaja tam nowe tytuly jak RE 2 czy Dirt 2) gdzie kup se gre sam i plac nam za streaming (to przed zniesieniem oplaty bylo na poziomie 10eur/mc). 

 

Czego brak nVidii wszystkich gier w ktore ktos moze chiec zagrac po co sie ograniczac skoro konsola, PC oferuje lepsze bilioteki. 

 

@hacker25- wiec zeby odniesc sukcess, trzeba miec biblioteke gier, dobra technicznie usluge oraz model platnosci ktory przekona uzytkownikow. 

 

Jesli mialbym napisac to zgodze sie ze jesli Google sie nie przebije to znaczy ze wszyscy inni tez polegna. Tutaj warto zaznaczyc co rozumiem pod pojeciem przebije - przebije znaczy zagarnie spora czesc istniejacej niszy streamingu oraz poszerzy ta nisze (innymi slowy zwiekszy ilosc osob ze streamu korzystajacych). 

 

 

I teraz inne problemy ze streamingiem:

- gry wyscigowe, sumulatory lotu - zapomnijcie o obsludze kierownic i hostasow. Innymi slowy osoby ktore chca uzywac tych urzadzen beda dalej potrzebowaly sprzetu zeby pograc. 

- VR - miala byc bomba a wyszedl z tego kapiszon. Tak VR istnieje, tak VR dziala i tak VR daje swoim uzytkownikom frajde - tutaj nie bede polemizowal. Mark Z. mowi na Oculus Connect "VR jest nisza i trzeba ja poszerzyc"  ja z tym sie w pelni zgadzam. Obsluga VR przez streaming jakos tego nie widze - a uzytkownicy googli beda dalej potrzebowali sprzetu. 

 

Mozemy wrocic do mojego wrozenia z fusow za pare lat. 

- jesli google sie przebije - streaming moze zagarnac czesc z tortu (przychodow) rynku growego. 

- jesli google sie nie przebije pociagnie za soba pare innych firm, i streaming zostanie waska (mniejsza niz dzis) nisza dla pasjonatow. 

 

Przyszloc? przyslosc miala byc teraz jak widac po dodatkach NOW do nazw uslug, ale nie jest, nie objawil sie przez prawie 10 lat mesjasz. 

Google moze sie nim stac, ale dalej przez conajmniej dekade uwazam ze streaming bedzie wspolistnial jako opcja (obok sprzetu), i w tym czasie nie zdominuje rynku. 

 

Edytowane przez MagEllan
  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie właśnie zastanawia jaki model biznesowy wybiorą, bo raczej płatność za godziny grania nie są trafione. Jednak opcja z abonamentami miesięcznymi jest najlepszym rozwiązaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

playstation now kosztuje 13 funtów ale zawartość to raczej suchary.

 

Zawartość musiała by być na poziomie XGP, część gier na premierę, część kilkomiesięcznych, część starszych a nie 2 dwu letnie i starocie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×