szymuR93 55 Napisano 24 Grudzień 2009 Prezentuje się to bardzo dobrze, może mój ojczulek by się wkręcił, ale młodzi ludzie? Nie to nie ta grupa docelowa, choć może kupię HR ojcu na 40 urodziny. Co do filmu to jest super. Dubbing fajny, oddaje emocje choć nie zawsze. Grafika jest dobra, poziom KZ2 czu U2 to nie jest lecz jest to porządna rzemieślnicza robota. Mimika twarzy, mechanika, pełno emocji, coś pięknego. Taki symulator życia z wątkiem psychologicznym. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
One Post Man 4596 Napisano 24 Grudzień 2009 To ja moze wkleje cos co mnie zainteresowalo, cytuje: j_uk_dev "Udało mi się zagrać dziś w demo "Heavy Rain" odwiedzając Eurogamer Expo 2009 i wrażenia moje są dosyć pozytywne. Rozgrywka w Heavy Rain z pewnością różni się od tej jaka jest znana w Fahrenheit i mimo że obie gry są często zestawiane razem i HR po prostu w tym zestawieniu jest następcą, to gameplay jest diametralnie różny. QTE pojawiają się na ekranie w określonych miejscach, które z daną akcją są związane. Bardzo wygodne i praktyczne, bo zmusza gracza do ciągłego obserwowania akcji. W porównaniu z Fahrenheit, gdzie QTE zakrywały całą akcję ( mam na myśli te dwa d-pady ). Co więcej ciekawie rozwiązano stan emocjonalny bohaterów. QTE wykonują drgania i wirują, co nasila się, gdy bohater jest zdenerwowany lub zdezorientowany. Im sytuacja bardziej stresująca tym w rzeczywistości trudniej podjąć pewne decyzje i QTE w HR są tego odzwierciedleniem. Przykładowo grałem detektywem Scottem Shelby, gdy do sklepu, w którym toczyła się akcja wtargnął uzbrojony przestępca i zaczął grozić sprzedawcy. Sytuacja robi się stresująca, ale może udałoby się podejść do niego niezauważenie. Idę więc między półkami powoli i nagle QTE, drgające bardzo szybko pojawiło się pod nogą detektywa, nim się zorientowałem, nadepnąłem na coś szeleszczącego. Zostałem zauważony. Przestępca każe mi podejść i podnieść ręce do góry. L1 i R1 lekko drgają, podnoszę ręce i zaczyna się moment, w którym trzeba coś zrobić. Pojawiają się QTE, wśród których muszę wybrać akcję, nie ma dużo czasu, QTE drgają i wirują z czasem coraz szybciej. Mogę spróbować mówić spokojnie, przedstawić się lub grozić. Przedstawiam się. Udaje się nawiązać kontakt z przestępcą. Pytam więc spokojnie o przyczyny itp. jednocześnie powoli podchodząc. Gdy jestem blisko stres u detektywa jest na tyle duży, że mam problem z podjęciem decyzji co dalej i ostatecznie kończę próbując wyperswadować akcję przestępcy - ten jednak oddaje strzał w moim kierunku i ucieka. Całe szczęście oberwałem jedynie w ramię. Powyższa scena wygląda dosyć banalnie, ale widać że nie jest, bo widziałem włącznie z moim cztery różne zakończenia sytuacji "sklepowej". Każdy gracz zagrał po swojemu. Wyglądało to naprawdę fajnie i dla jednego zakończyło się szamotaniną, w której przestępca ginie, inny gracz niestety nie zdołał uratować sprzedawcy, natomiast innemu graczowi udało się "przemówić do rozumu" opryszka. Nawet tak krótka scena ma wiele zakończeń i spodziewam się, że to jeszcze nie wszystkie. W końcu ostatcznie zapewne detektyw Shelby może zginąć i będziemy dalej grać bez niego. Scena druga, gdy gramy agentem FBI Normanem Jaydenem w znanej scenie ze złomowiska zapoznajemy się z jego niesamowitymi okularami, które są niczym labolatorium CSI. Jest to również ciekawy element, zbieramy poszlaki i znajdujemy dalsze tropy na podstawie śladów opon, odcisków palców, włókien itp. Same QTE dalej ( walka z wielkim czarnym murzynem, którego w myślach nazwałem Botox-man ) nie różnią się od tych w sklepie, to ten sam system rozgrywki w końcu. Co jest ważne, w scenie "złomowiskowej" uczymy się, że naciskanie QTE to nie jest mus, ale wybór. Nie z każdego QTE musimy skorzystać. Jeśli podświetlone są 3-4 miejsca na ekranie, to zapewne przyjdzie nam skorzystać z jednego - trzeba szybko podjąć decyzję z którego. Akurat Jayden w tej scenie może zginąć ( niestety gracz grający obok się o tym przekonał wink ). Parę słów o sterowaniu. Miałem dużo problemów z poruszaniem się. W grze nie ma swobodnej kamery i niestety jej ustawienia czasami są nienajlepsze. Natomiast w momencie gdy sama zmienia swoją pozycję można się pogubić. Poruszanie się do przodu naciskając R2 i sterowanie lewym analogiem przyznam, że nie było wygodne i przez cały czas trwania dema miałem jakieś problemy ( szczególnie w sklepie, gdy musiałem poruszać się między regałami ). Oczywiście spodziewam się, że w pełnej wersji będzie jakiś tutorial. Troszeczkę problemów sprawiły też ćwierć-obroty gałką, ale znacznie mniej niż chodzenie. Techniczne gra wygląda naprawdę dobrze, ale co dostrzegłem od razu - występuje okropny screen tearing miejscami. Mam więc nadzieję, że to wersja niezoptymizowana wystarczająco jeszcze. Screen tearing czy gubienie klatek nie powinno mieć miejsca w tytule exclusive na daną platformę. Teraz jeszcze bardziej nie mogę się doczekać na "Heavy Rain" i to nie będzie na pewno gra na jeden raz - tam jest zbyt dużo możliwości, a jedno omsknięcie palca, nie podjęcie decyzji na czas może zmienić bieg dalszych wydarzeń w bardzo znaczący sposób. Podoba mi się to" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KopaczK 192 Napisano 24 Grudzień 2009 Jestem w pełni przekonany. Kupuję, szczególnie, że potwierdzono "nieobowiązkowość" fabularną dlc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pack 698 Napisano 24 Grudzień 2009 Dynamic theme - http://www.youtube.com/watch?v=-jYeGvIk5zE Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
globus20 5 Napisano 26 Grudzień 2009 Ładny ten Dynamic Theme :]jakgo zdobyć? Przeczytałem cały ten wątek i widzę że ludziska spodziewają się hiciora co mnie bardzo cieszy bo sam z niecierpliwością czekam na ten tytuł :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cronosik 0 Napisano 26 Grudzień 2009 Theme jest na amerykańskim storze, kosztuje 3$ troszkę sporo, Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MBeniek 0 Napisano 26 Grudzień 2009 Theme jest na amerykańskim storze, kosztuje 3$ troszkę sporo, Ciekawe czy to jest ten co będzie w Edycji kolekcjonerskiej/limitowanej HR?? I czy pojawi się na eu pss? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
globus20 5 Napisano 26 Grudzień 2009 Theme jest na amerykańskim storze, kosztuje 3$ troszkę sporo, ja bym wziął za te 3$ ale czy jest możliwość ściągnięcia tego z US PSS ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ONE 698 Napisano 27 Grudzień 2009 ja bym wziął za te 3$ ale czy jest możliwość ściągnięcia tego z US PSS ? Możliwość zawsze jest, to zależy jaką masz kartę (np. inteligo działa z US PSS). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
globus20 5 Napisano 27 Grudzień 2009 Możliwość zawsze jest, to zależy jaką masz kartę (np. inteligo działa z US PSS). Wybacz że dalej to drąże ale możesz mi wytłumaczyć jak mam to ściągnąć z US PSS?Wchodzę do PSS i nie ma tam tego theme i pewnie dlatego że że jestem z EU ale jak zrobić bym widział rzeczy z US PSS?W ustawieniach gdzieś przestawić że jestem z US czy co? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kerm 11 Napisano 28 Grudzień 2009 Wybacz że dalej to drąże ale możesz mi wytłumaczyć jak mam to ściągnąć z US PSS?Wchodzę do PSS i nie ma tam tego theme i pewnie dlatego że że jestem z EU ale jak zrobić bym widział rzeczy z US PSS?W ustawieniach gdzieś przestawić że jestem z US czy co? Musisz miec założone oddzielne konto na US. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ONE 698 Napisano 3 Styczeń 2010 Kilka minut z detektywem Shelby http://www.ps3site.pl/cisnienie-na-heavy-rain-rosnie/30017/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kabu 0 Napisano 3 Styczeń 2010 Przeraża mnie narastający hype wokół tej gry, gdzie nie spojrzę tam news o wzroście, numerze buta jednego z bohaterów i inne bzdury... Myślę, że taka filmowa gra powinna zaskakiwać, a na 4 miesiące przed premierą wszyscy wiedzą już chociażby o większości szczegółów popularnej rozbieranej sceny. Bronię się teraz od tych informacji jak tylko mogę, bo gdybym to wszystko czytał i oglądał to pewnie poznałbym wielkość przyrodzenia jednego z głównych bohaterów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Melon PS3 16 Napisano 3 Styczeń 2010 A ja jej nie widziałem i oglądać nie mam zamiaru, aż płytka nie zagości w moim czytniku BD... ty też tak możesz :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrC 0 Napisano 4 Styczeń 2010 Yhhh z niecierpliwością czekam na demko, nie obraziłbym się gdyby zagościło w ten czwartek na pss. ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turus 16 Napisano 4 Styczeń 2010 Ogólnie super, tylko czy nie za dużo tych QTE ? Mam nadzieję, ze nie zdominują one rozgrywki a będą tylko dodatkiem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KopaczK 192 Napisano 4 Styczeń 2010 (edytowane) Rozgrywka polega na naciskaniu guzików na padzie, prawda? Co za różnica w jaki sposób to funkcjonuje? To niby są QTE, ale jeśli Ci coś nie wypali, to właczy się inna opcja i tyle. Oczywiście, są takie momenty, że żeby przeżyć należy wcisnąć konkretny guzik, ale większość z pokazywanych na filmikach akcji to sprawa wyboru odpowiedzi, czy też sposobu zachowania. Nie ma dobrych czy złych, są tylko różne wariacje. Gracz zawsze wygra, bo ogląda fajny film. Nawet lepiej, za kazdym razem inny film. Nowa informacja. Edytowane 8 Styczeń 2010 przez KopaczK Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ONE 698 Napisano 9 Styczeń 2010 Główny moty muzyczny. http://www.youtube.com/watch?v=fKxdZfF8ndY&feature=related :thumbsup: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pack 698 Napisano 9 Styczeń 2010 W nowym NEO+ obszerna zapowiedz. Klik - http://neogo.pl/files/2010/01/neo01-001.jpg Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cronosik 0 Napisano 9 Styczeń 2010 (edytowane) Radze uważać na NEO zacząłem czytać w Empiku i są takie spojlery że aż strach od razu odłożyłem ale i tak niestety co nieco przeczytałem :( Aha dodam że spojler jedzie od pierwszego zdania artykułu i bez żadnego ostrzeżenia. Edytowane 9 Styczeń 2010 przez cronosik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SouL 4 Napisano 9 Styczeń 2010 19 stycznia ekskluzywna recenzja Heavy Rain w Official PlayStation Magazine - UK. Jak tylko wpadnie mi w łapska, to nie omieszkam zamieścić skanów z magazynu, co by się z Wami podzielić dobrą/albo nie/ nowiną nt najnowszego dzieła twórców Fahrenheit - Quantic Dream. Osobiście wiążę z tą grą wielkie nadzieje i jeśli uda jej się zrealizować te wszystkie zapowiedzi o innowacyjnej (o grafikę, animacje etc. się nie przejmuję) formie przedstawienia historii, która nie skupi się stricte na QTE to będę bardziej niż podekscytowany. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma3x 4 Napisano 15 Styczeń 2010 Oficjalna strona Gry Heavy Rain wystartowała http://www.heavyrainps3.com/#/pl_PL/home Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MBeniek 0 Napisano 16 Styczeń 2010 A tak wygląda edycja kolekcjonerska HR(załącznik). Fajnie, że oprócz zapowiadanych rzeczy(DLC,soundtrack i theme) dali jeszcze tą rozkładówkę i origami(mała rzecz a cieszy). A sam wygląd pudełka i opakowania na płytkę też niezły. Nie ma bata, kupuję ek HR. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turus 16 Napisano 16 Styczeń 2010 Edycja kolekcjonerska rzeczywiście fajna, jeżeli była by w jakieś przestępnej cenie (około 250 zł) to mógł bym się nawet na nią skusić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KopaczK 192 Napisano 16 Styczeń 2010 220 zeta i biorę. ;) Na PSSite.pl można znaleźć filmik instruujący jak złożyć origami z HR. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach