kill 10044 Napisano 15 Listopad 2009 Prawo unijne nie dopuszcza gwarancji niższej niż dwa lata na żaden sprzęt elektroniczny. Nie wiem u jakiego źródła pytałeś,ale raczej wątpię by było wiarygodne... Gwarancja producenta i gwarancja sklepowa to dwie różne sprawy i o tym właśnie jest ten temat ;) Proponuje najpierw poczytać o jakiej gwarancji unijnej mówimy. Sony udziela rocznej gwarancji na swoje konsole. A źródło każdy ma w domu. Wystarczy zajrzeć do książeczki dołączanej do konsoli ;) 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B!egan 24 Napisano 15 Listopad 2009 Exactly ;) Tacy klienci są najgorsi tak btw... Naoglądają się jakichś programów typu "Pytanie na śniadanie" albo "Kawa czy herbata" gdzie przedstawią im wszystko w samych superlatywach, przychodzi Ci późnej taki do sklepu i myśli że mu wszystko wolno Ile to już razy straszyli mnie Rzecznikiem Praw Konsumenta xD Kilka razy zdarzyło się że grozili mi adwokatami... Raz nawet prokuratorem xD Po pierwsze, należy nauczyć się rozróżniać Gwarancję Producenta od gwarancji sprzedawcy czyli rękojmi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BPik 15 Napisano 15 Listopad 2009 Ostatnio natknąłem się na stronie Sony na taki oto dokument dotyczący gwarancji : http://support.sony-...?site=odw_pl_PL Jest tam napisane, że: W gwarancji Sony zapewnia, że produkt wolny jest od wad materiałowych i konstrukcyjnych od dnia zakupu przez okres: DWÓCH LAT dla telewizorów LCD BRAVIA (zakupionych po 15 stycznia 2008 roku) DWÓCH LAT dla laptopów VAIO (zakupionych po 1 lipca 2008 roku) DWÓCH LAT dla pozostałych kategorii produktów zakupionych po 1 października 2009 roku* JEDNEGO ROKU dla kategorii WALKMAN Co o tym myślicie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haerde 2 Napisano 15 Listopad 2009 to jest Sony POLAND, a nie SCE. Na konsole jest rok gwarancji. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
3pstrzy 11 Napisano 19 Listopad 2009 (edytowane) Z tego co sie orientuje to empik wyslal do pramu w warszawie.http://www.pram.com.pl/i tam zrobili ekspertyze zadzwon i sie dowiedz co i jak Wysłałem konsolke na ekspertyzę do Pram'u Ekspertyza (opis) Brak uszkodzen mechanicznych i zdejmowania plomby gwarancyjnej.Konieczna naprawa centralna. Sklep twierdzi ze ta ekspertyza nic nie wyjasnia (poniewaz nie udowadnia winy sklepu ) i ze to ja mam udowodnic ze wada istniala w chwili zakupu Powiedziałem że owszem istniała bo konsolka czesto sie zawieszała ,aż w końcu odmowiła posłuszenstwa. Sprzedawca na to że własnie tym bardziej musze udowodnic to kolejną ekspertyzą. PRAM drogą mailową odpisal do sklepu ze nie moze wydac innej ekspertyzy niz wydal. Oczywiscie wybieram sie do rzecznika ,ale jestem ciekaw waszych opinii. Edytowane 19 Listopad 2009 przez 3pstrzy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janki41 31 Napisano 22 Listopad 2009 Po prostu sklep chce cię załadować w bambuko i tyle. Nie uśmiecha im się płacić za naprawę 500 zeta (albo i więcej), więc kombinują jak tylko mogą. Normalnie powinno się im oddać konsolę powołując się na ustawę i powinni ja przyjąć bez żadnego "ale". Ale, że mają właśnie to "ale" to rzecznik ich powinien doprowadzić do pionu :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachna01 80 Napisano 28 Listopad 2009 kotfilon - 199,65 - taka jest oficjalnie twoja cena - mogą ci nie naprawić (mowa o ustawie ponieważ koszt przekracza wartość) - oczywiście nie wymienią - zwrot pieniędzy tu masz pojechane - jedyne co to cena atrakcyjna - opłaca się korzystać z gwarancji, a później na własną rękę haerde - to nie jest żaden dowód zakupu tylko dowód wpłaty - każdy to oleje - ja bym tak zrobił 3pstrzy - ty zgłaszasz niezgodność towaru z umową - nie działa opisujesz jak nie działa i nic więcej - ekspertyzy mogą wykonywać oni ty do tego nie jesteś zobowiązany tomanooo - nic osobiście jak Ci tak odpowiedzieli - to zawieziesz ją i przyjedziesz po nią - ty masz zgłosić tylko niezgodność towaru z umową Takie rady 1) Trzeba rozpatrzyć z czego chcemy skorzystać po gwarancji ustawa przed upływem gwarancji zależy 2) Powołując się na ustawę zawsze zaznaczyć "WYMIANA NA NOWY" - chyba że jesteśmy sentymentalni - i tak odpiszą że będzie naprawa - a jak się im nie uda naprawić lub koszt będzie za wysoki to dadzą nową. 3) Korzystając z ustawy - opisać co się dzieje - co nie działa - a działać powinno 4) w przypadku gdy mamy daleko - to dzwonimy czy przyjmą nam w innym sklepie np (MM, saturn, czy RTV i wiele innych mają sklepy w wielu miastach) zadzwonić czy przyjmą w innym sklepie ale dzwonić do siedziby i rozmawiać jak najwyżej zapisać nazwisko, jeżeli się nie zgodzą i staną okoniem i musimy jechać to - my też zabierzemy pudełko - nr seryjne a nawet konsole - ale nie pokazywać w sklepie. Zgłaszamy niezgodność towaru z umową - i nasz adres - sklep musi odebrać i przywieźć na własny koszt. 5) nie żadne dni robocze tylko zwykłe 14 dni - po 14 dniach jeżeli nie otrzymamy odpowiedzi to jest uznawana nasza opcja 6) niestety nie ma podanych żadnych terminów naprawy - także może to trwać kilka miesięcy nawet 7) Przeczytać ustawę Ps. Moja walka o telewizor trwała 3 miesiące - ale mam nowy :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damiangt 0 Napisano 28 Listopad 2009 Witam. jakis czas temu mnie takze spotkała przykra sytuacja z konsolą. Konsola padła a gwarancja skonczyła się trzy miesiące wcześniej.Powołałem się na niezgodność towaru z umową i sklep uwzględnił moją reklamację. Konsola została naprawiana, działała trzy dni i znowu padła. Sklep poraz kolejny wysłął konsolę do serwisu. cała sprawa skonczyła sie dala mnie pomyślnie i konsola naprawina, jednak druga naprawa trwała trzy miesiące. Dodatkowo dzwoniłem do sklepu raz na tydzień aby o sobie przypominać. Ogólnie warto próbować reklamować konsole u sprzedawcy, teoretycznie prawo jest po naszej stronie. Trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość bo cała sprwa może trochę potrwać. Prwo jest takie że do pół roku od daty zakupu sprzętu to sklep musi udowodnić że wada była lub nie, w chwili zakupu. Po pół roku od daty zakupu to kupujący musi udowodnic że w chwili zakupu sprzęt był wadliwy. Wymiana towaru na nowy jest możliwa wtedy, gdy wada jest na tyle powazna iż sprzętu nie da się naprawić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzczurekPB 44 Napisano 29 Listopad 2009 Ja mam takie małe pytanko. Dzisiaj przeglądając instrukcje do PS3 znalazłem w środku kartę gwarancyjną. Czy powinienem jechać do sklepu ją wypełnić, czy robi się to ewentualnie gdy PS3 zaliczy awarię? :rolleyes: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kill 10044 Napisano 29 Listopad 2009 Ja mam takie małe pytanko. Dzisiaj przeglądając instrukcje do PS3 znalazłem w środku kartę gwarancyjną. Czy powinienem jechać do sklepu ją wypełnić, czy robi się to ewentualnie gdy PS3 zaliczy awarię? :rolleyes: Gwarancją jest dowód zakupu. Paragon fiskalny albo faktura. Tą tekturkę możesz olać, ale warto przeczytać warunki gwarancji jakie są na niej zapewne opisane. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krycho 2 Napisano 30 Listopad 2009 Proponuje zrobic zdjecie paragonu, bo czasem po roku i 11 miesiacach paragon nie wyglada dobrze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siudak83 278 Napisano 30 Listopad 2009 Proponuje zrobic zdjecie paragonu, bo czasem po roku i 11 miesiacach paragon nie wyglada dobrze. Mają na to sposób.Mój szwagier zaniósł jakiś tam sprzęt już nie pamiętam na gwarancję ale paragon całkiem wyblakł.Co zrobił gość z serwisu?Opalił go lekko zapalniczką i wszystko było widać jak na dłoni. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kakaroto 3892 Napisano 30 Listopad 2009 Mają na to sposób.Mój szwagier zaniósł jakiś tam sprzęt już nie pamiętam na gwarancję ale paragon całkiem wyblakł.Co zrobił gość z serwisu?Opalił go lekko zapalniczką i wszystko było widać jak na dłoni. a jakby go spalil? to by sie dopiero dzialo :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siudak83 278 Napisano 30 Listopad 2009 a jakby go spalil? to by sie dopiero dzialo :P Chyba nie robił tego pierwszy raz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deveno 0 Napisano 3 Grudzień 2009 Witam, mam konsloke juz 1,5 roku teraz padl laser, kupilem ja w Krakowie-Galeria Krakowska-Saturn. Moje pytanie jest takie jak wyglada to u nich reklamuja czy tez robia z tego tytulu problemy.. Kazda rada jest na wage zlota, prosze o pomoc nr gg 2828009, z gory dziekuje. Ps. Czytalem caly temat tylko ze raz jest tak a raz inaczej i juz sam nie wiem jak mam poczynic dalej :)) Pozdrawiam Paweł Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
3pstrzy 11 Napisano 4 Grudzień 2009 (edytowane) Kupiłem konsolkę w mediaexpert i widzę że mam małe szanse na naprawę w ramach ustawy konsumenckiej Mam teraz ''uwiarygodnić w przekonujący sposób ,że faktycznie towar był w chwili jego wydania niezgodny z umową '' Ekspertyzę wykonałem ,tresc parę postów wyżej Mam się poddać? EDIT konsolka kupiona w marcu 2008 wiec mozna mowic o 20 miesiacach od daty zakupu,za pomyłkę przepraszam Edytowane 4 Grudzień 2009 przez 3pstrzy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kill 10044 Napisano 4 Grudzień 2009 Przecież do półtora roku nic nie musisz udowadniać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efevee 1 Napisano 4 Grudzień 2009 a nie przypadkiem do pół roku ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgar 49 Napisano 4 Grudzień 2009 Do pol roku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haerde 2 Napisano 5 Grudzień 2009 @ stahna - gadasz głupoty. Dzwoniłem do Sony Poland i bez problemu przyjmują dowody wpłaty:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
starvin 44 Napisano 6 Grudzień 2009 Witam Konsole zamowilem w sklepie internetowym (www.agito.pl) 2008-06-05 i dzisiaj pojawil mi sie komunikat "The hard disc's file system is corrupted and will be restored." Mam jeszcze w ogole gwarancje czy juz nie? bo aktualnie przeprowadzilem sie i papiery z konsoli mam w innym mieszkaniu.I gdzie mam konsole wyslac do sklepu w ktorym kupowalem czy gdzies indziej? i jakie papiery dolaczyc bo paragonu nie mam tylko historie zamowien i czy jakies pisemko musze dodac do tej paczki ? z Gory dzieki za pomoc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deveno 0 Napisano 7 Grudzień 2009 Sony i tak cie wydmucha.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
starvin 44 Napisano 7 Grudzień 2009 Sony i tak cie wydmucha.. czyli co nie mam co na nich liczyc? tylko zakupic na wlasny koszt nowy hdd? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kakaroto 3892 Napisano 7 Grudzień 2009 spróbuj go najpierw sformatowac itp (podpiac pod komputer i bad sektorow poszukac) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krycho 2 Napisano 7 Grudzień 2009 (edytowane) Zadowolony jestes? Przesyłka przebiegła pomyślnie nie musiałeś czekać?? Dostałes nie uszkodzoną konsole ? Skoro kupiles 06.2008 to gwarancje/niezgodnosc towaru z umowa (nie pamietam ktore) masz do 06.2010 A co chodzi z tym 1,5 rocznym terminem albo polrocznym? Bo nie rozumiem. Z wadliwym towarem idziesz do sprzedawcy/ Edytowane 7 Grudzień 2009 przez krycho Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach