Skocz do zawartości
kill

PLAYSTATION 4/SLIM/PRO

Rekomendowane odpowiedzi

@MagEllan to nie chodzi o wykluczanie graczy. Skoro Sony reklamują grę, że działa w 30fps, a nie działa to jest to ich wina i wtopa. I teraz skoro pspro jest w stanie utrzymać tą płynność to powinni raczej wydawać patche optymalizujące dla zwykłej ps4 a nie dławić sztucznie mocniejszą konsolę. Wiem, że to nie Sony tylko producenci gier itp. ale to w interesie Sony powinno być aby sami sobie nie wytrącali z rąk argumentów przemawiających za kupnem PRO, których i tak nie ma za wiele. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielu się zastanawiało dlaczego powstało takie pro, a powstało takie pro, bo sony chciało ruszyć sprzedaż swoich telewizorów 4k. :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako analityk branzy z wieloletnim doswiadczeniem zakladam ze przyszle produkcje beda optymalizowane raczej pod stale 60fps kosztem rozdzialki i grafiki na vanilla ps4. Promocja gier bedzie szla z wersji PRO ( gameplaye i trailery) i wszyscy beda zadowoleni. :listek:

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minut temu, wili23 napisał:

Wielu się zastanawiało dlaczego powstało takie pro, a powstało takie pro, bo sony chciało ruszyć sprzedaż swoich telewizorów 4k. :)

Dokładnie. A wiemy, że Sony nie jest w dobrej kondycji finansowej, więc chcą napędzić sprzedaż wypluwając sprzęty jak najczęściej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z trochę innej beczułki. Wyskoczyło mi dzisiaj powiadomienie z Blixa dotyczące nowej gazetki ME. Dla ludzi planujących zakup Slimki i jednocześnie będących fanami W_D chyba w pompkę. 1TB + "saga" W_D. Oferta od dzisiaj. Częstujecie się.

9101d65b4cbbf0dd77fdee60f78416b6.png

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to co już pewne że tego bf1 w multiku na pspro przycieli?  żeby gorzej działał i wyglądał? jak to to niezla beka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy art z Eurogamera o wydajności PRO - http://www.eurogamer.pl/articles/2016-11-11-dlaczego-niektore-gry-z-ps4-dzialaja-wolniej-na-ps4-pro

 

Nie każda łatka ze wsparciem PS4 Pro musi oferować rewolucyjne zmiany, ale należy wyegzekwować, by Pro nigdy nie spadało poniżej płynności z bazowego PS4. Takie tytuły rujnują cały koncept mocniejszej konsoli.

Wczoraj zaprezentowaliśmy nasze spostrzeżenia Sony i otrzymaliśmy odpowiedź: „Zdajemy sobie sprawę z tego problemu i zajmujemy się nim”.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, domin74 napisał:

Przecież to było wiadome, że nie odtwarza filmów 4k uhd 3d. Nie wiem czego się spodziewałeś? Niespodzianki?

Moje wrażenia. Świadomie zamieniłem PS4 kupione premierowo na pro. I nie jestem zawiedziony. Płyt 4k i tak nie kupuję. Dużo idzie z netu. TV 4k posiadam. Najczęściej gram w bf1, nba 2k i uncharted. I nie narzekam. Wygląd mi się podoba. Działa szybciej i cicho, aczkolwiek pierwsza ps4 też była cicha. Pad od pierwszej ps4 i tak ledwo zipał więc cena nowej ps4 pro obniżona o koszt pada :). A bf1 w 4k - ekstra. Nie rozumiem tej wojny w zamkniętym wątku o ps4 pro. Free will. Kto chce - kupuje. Nie chce - nie kupuje. Ale wyzywanie tych co kupili - kretynizm. 

Czy mogłbyś napisać jak wygląda NBA 2K17 na PRO? Jest róznica ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Sipap napisał:

Czy mogłbyś napisać jak wygląda NBA 2K17 na PRO? Jest róznica ?

z natywnym 4k to nie ma opcji zeby nie bylo roznicy :1_grinning:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minut temu, Rambo8 napisał:

Ciekawy art z Eurogamera o wydajności PRO - http://www.eurogamer.pl/articles/2016-11-11-dlaczego-niektore-gry-z-ps4-dzialaja-wolniej-na-ps4-pro

 

Nie każda łatka ze wsparciem PS4 Pro musi oferować rewolucyjne zmiany, ale należy wyegzekwować, by Pro nigdy nie spadało poniżej płynności z bazowego PS4. Takie tytuły rujnują cały koncept mocniejszej konsoli.

Wczoraj zaprezentowaliśmy nasze spostrzeżenia Sony i otrzymaliśmy odpowiedź: „Zdajemy sobie sprawę z tego problemu i zajmujemy się nim”.

 

Niech zrobia tak jak MS ze Slimka albo tak jak wyglada to na PC od zarania dziejow - jest wieksza moc=gry lepiej chodza, budowa cepa jest juz bardziej skomplikowana. Hardware'owo sprzet jest OK, ale ewidentnie cos po stronie software'u kuleje, nie wiem tylko czy samo API czy caly OS wymusza specjalne patche/tryby dla Pro, ale nie jest to nic czego nie dalo by sie naprawic, trzeba tylko chciec, a jak wiadomo z tym u Sony moze byc ciezko. Gry z odblokowanym fremerate'm powinny chodzc w 60FPS zamiast 40-50, gry z dynamiczna rozdzialka powinny trzymac non-stop 1080p, a gry ktore juz trzymaja 1080p@30FPS np. UC4 powinny chodzic identycznie na obu sprzetach, nikt wtedy nie czulby sie pokrzywdzony, bo o ile 30 vs 60 FPS to jest roznicza jak dzien i noc, o tyle stabilniejszy framerate i rozdzialka nikogo by nie zabolaly, co widac chociazby po mega pozytywnym przyjeciu BF1 na Pro (do ktorego jak czytam Sony juz sie dobralo #4theplayers ;)) . Jedynie co powinni programowo zmienic/dodac w Pro to wsparcie dla HDR oraz 4K (ktore IMHO rowniez powinno sie odbywac na zasadzie dynamicznej rozdzielczosci, a nie z gory ustalonych 1800p), i to wszystko, wtedy faktycznie wszystkie gry chodzilyby nie gorzej niz na PS4, tak jak to Sony obiecywalo, a i wsparcie dla 4K by bylo, i to bez kosztow w FPSach.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas się zastanawiam czy majac tv full hd 32 cale kupić pro. czytam ze przy takiej wielkości ekranu nie zauważe różnic 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież oni zrobili to celowo żeby posiadacze zwykłych Ps4 nie lamętowali.

Pro jest głównie skierowane do posiadaczy tv 4K. Reszta może tylko pojęczeć na forach ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Żywy

Nie zagłębiałem się jakoś specjalnie w temat, ale wszędzie w necie piszą, że GPU w Pro zbudowane jest na kształt SLI. Dorzucili po prostu bliźniaczy procek  i stąd problemy, bo każda gra potrzebuje patcha pod taki układ, a z drugiej strony mają łatwe odtwarzanie gier z PS4, bo działają one wtedy tylko na jednej 'karcie'. Oczywiście koszt takiego rozwiązania to jakieś 5 dolców :1_grinning: ale Pro można przywalić w nazwie...

Gdyby wsadzili tam po prostu nowe mocniejsze GPU nie byłoby żadnych problemów, bo SLI jak wiemy sprawia problemy nawet w PC.

 

Żeby nie być gołosłownym:

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=100888

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/playstation-4-pro-ma-dwa-gpu-i-wiecej-ram-u.html

http://www.dobreprogramy.pl/PlayStation-4-Pro-zaskakuje-pomyslowa-architektura-dziennikarze-po-prostu-nie-zrozumieli-architekta-Sony,News,77084.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Banan91PL napisał:

Ja cały czas się zastanawiam czy majac tv full hd 32 cale kupić pro. czytam ze przy takiej wielkości ekranu nie zauważe różnic 

Ale zadaj pytanie sobie: po co? skoro nie mam dobrego telewizora 4k z HDR :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może źle się spytałem,powinno być jak duża jest ta różnica?
Jednak dopiero teraz doczytałem,że Kolega ma telewizor 4K, a a ja mam tylko FHD. Ciekawe czy i tu widać było by te różnice.
Wcisnęły sie kolejne posty przed moją odpowiedz.
Chodzi o różnice na PRO wyglądu NBA2K17.

Edytowane przez Sipap

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie teorie :jaro: celowy downgrejd w bf1, blokowanie gier do jakosci ps4. Z taka wyobraznia mozna pisac scenarusze do gier SF 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Żywy

Nie zagłębiałem się jakoś specjalnie w temat, ale wszędzie w necie piszą, że GPU w Pro zbudowane jest na kształt SLI.

SLI to dwa oddzielne układy, w prosiaku nic takiego nie ma, jest jeden układ.

Słowa Carnego

"First, we doubled the GPU size by essentially placing it next to a mirrored version of itself, sort of like the wings of a butterfly. That gives us an extremely clean way to support the existing 700 titles," Cerny explains, detailing how the Pro switches into its 'base' compatibility mode. "We just turn off half the GPU and run it at something quite close to the original GPU."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kill

Doskonale zdaje sobie z tego sprawe, jednak skoro to samo Sony jest autorem API, to nie ma wiekszych przeszkod oprocz szczerych checi zeby konsola "rozpoznawala" oba GPU jako jedno duze (cos jak mGPU w DX12, aczkolwiek na PC jest zbyt wiele zmiennych zeby to poprawnie zaimplementowac). CPU w PS4/Pro tez nie jest natywnie 8-rdzeniowe a tak naprawde sa to 2x4 rdzenie, i wszystko dziala. Co prawda od poczatku gry sa pisane pod te 6 dostepnych rdzeni co znacznie ulatwilo cala sprawe, ale z GPU mozna by to rozwiazac np. na zasadzie zamiast obciazac jedno GPU w 100% to rozlozyc obciazenie na oba, po powiedzmy 60%, co daloby duzo wieksza moc niz podstawowe PS4. To jedna sprawa, i o ile faktycznie takie rozwiazanie moze byc problematyczne od strony programistycznej, ale nawet jesli gry bez patcha maja dostep tylko do jednego GPU, to i tak maja dostep do wiekszej mocy z racji wiekszych taktow, polowka GPU w Pro dyskonuje moca 2.1TF vs 1.84 w PS4, to jest jeszcze wieksza roznica niz XB1 vs Slim (0.26 w Pro vs 0.09 w XB1S, czyli 3x wiecej), a dobrze wiemy jak w XB1S te szczatkowe TF poprawiaja wydajnosc wszystkich gier, wiec naprawde nie widze zadnego usprawiedliwienia zeby gry na Pro chodzily w <30FPS nawet bez patcha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, mataman napisał:

SLI to dwa oddzielne układy, w prosiaku nic takiego nie ma, jest jeden układ.

Słowa Carnego

"First, we doubled the GPU size by essentially placing it next to a mirrored version of itself, sort of like the wings of a butterfly. That gives us an extremely clean way to support the existing 700 titles," Cerny explains, detailing how the Pro switches into its 'base' compatibility mode. "We just turn off half the GPU and run it at something quite close to the original GPU."

 

Nie będę się kłócił, ale akurat ten cytat spokojnie można podpiąć także pod to co pisałem :) Nie mówię, że to jest nowe takie same GPU wsadzone, ale jednak mamy tu do czynienia ze sklonowaniem istniejącego układu, a nie z całkiem nowym. A więc zasady SLI czy Croosfire jak kto woli idealnie się tu wpasowują. Moim zdaniem to nadal nie był najszczęśliwszy pomysł. Zawsze będą z tym problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fizycznie to jest jeden chip więc też ciężko to z SLI porównywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konsole PS4 i Pro są tak naprawde z APU sądze że w Pro gry są zakodowane z patchem dla Pro Enhanced żeby podbić więcej mocy ale napewno korzysta z dual GPU wtedy jest dobra ocena z optymalizacją gry nie myślę o ulepszonej grafice ale 4K HDR dużo to dla nas zmienia. Faktem TV4K HDR wspiera nowy standard przez HDMI który ma szersze możliwości z Pro i większe pole dla VR

( Wysłane z satelity Falcon 9 )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak to jest z tym pro gry chodzą płynniej i jest ten obraz lepszy troszkę (mowa o full hd) czy w zasadzie małe różnice są względem zwykłej i mając full HD lepiej sobie darować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×