sLk 1405 Napisano 17 Listopad 2016 @MagEllan to nie chodzi o wykluczanie graczy. Skoro Sony reklamują grę, że działa w 30fps, a nie działa to jest to ich wina i wtopa. I teraz skoro pspro jest w stanie utrzymać tą płynność to powinni raczej wydawać patche optymalizujące dla zwykłej ps4 a nie dławić sztucznie mocniejszą konsolę. Wiem, że to nie Sony tylko producenci gier itp. ale to w interesie Sony powinno być aby sami sobie nie wytrącali z rąk argumentów przemawiających za kupnem PRO, których i tak nie ma za wiele. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wili23 258 Napisano 17 Listopad 2016 Wielu się zastanawiało dlaczego powstało takie pro, a powstało takie pro, bo sony chciało ruszyć sprzedaż swoich telewizorów 4k. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bany® 907 Napisano 17 Listopad 2016 Jako analityk branzy z wieloletnim doswiadczeniem zakladam ze przyszle produkcje beda optymalizowane raczej pod stale 60fps kosztem rozdzialki i grafiki na vanilla ps4. Promocja gier bedzie szla z wersji PRO ( gameplaye i trailery) i wszyscy beda zadowoleni. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xsynapse_ 545 Napisano 17 Listopad 2016 33 minut temu, wili23 napisał: Wielu się zastanawiało dlaczego powstało takie pro, a powstało takie pro, bo sony chciało ruszyć sprzedaż swoich telewizorów 4k. Dokładnie. A wiemy, że Sony nie jest w dobrej kondycji finansowej, więc chcą napędzić sprzedaż wypluwając sprzęty jak najczęściej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Geble 195 Napisano 17 Listopad 2016 Z trochę innej beczułki. Wyskoczyło mi dzisiaj powiadomienie z Blixa dotyczące nowej gazetki ME. Dla ludzi planujących zakup Slimki i jednocześnie będących fanami W_D chyba w pompkę. 1TB + "saga" W_D. Oferta od dzisiaj. Częstujecie się. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustaw 267 Napisano 17 Listopad 2016 czy do PS4 Pro to styknie w miare wiem nie ma HDR ale TV wymieniałem 2 lata temu i na razie pieśń przyszłości a na biurku mam FHD 22 cali i bym to podmienił. http://www.x-kom.pl/p/265318-monitor-led-27-289-acer-cb281hkbmjdpr-czarny.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sLk 1405 Napisano 17 Listopad 2016 @Geble nie ma takich ludzi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thrasher8888 136 Napisano 17 Listopad 2016 Jakby ktoś się zastanawiał nad kupnem PROstaty to tutaj ma omówienie tej przypadłości: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damccio91x 16 Napisano 17 Listopad 2016 Ale to co już pewne że tego bf1 w multiku na pspro przycieli? żeby gorzej działał i wyglądał? jak to to niezla beka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rambo8 362 Napisano 17 Listopad 2016 Ciekawy art z Eurogamera o wydajności PRO - http://www.eurogamer.pl/articles/2016-11-11-dlaczego-niektore-gry-z-ps4-dzialaja-wolniej-na-ps4-pro Nie każda łatka ze wsparciem PS4 Pro musi oferować rewolucyjne zmiany, ale należy wyegzekwować, by Pro nigdy nie spadało poniżej płynności z bazowego PS4. Takie tytuły rujnują cały koncept mocniejszej konsoli. Wczoraj zaprezentowaliśmy nasze spostrzeżenia Sony i otrzymaliśmy odpowiedź: „Zdajemy sobie sprawę z tego problemu i zajmujemy się nim”. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sipap 34 Napisano 17 Listopad 2016 10 godzin temu, domin74 napisał: Przecież to było wiadome, że nie odtwarza filmów 4k uhd 3d. Nie wiem czego się spodziewałeś? Niespodzianki? Moje wrażenia. Świadomie zamieniłem PS4 kupione premierowo na pro. I nie jestem zawiedziony. Płyt 4k i tak nie kupuję. Dużo idzie z netu. TV 4k posiadam. Najczęściej gram w bf1, nba 2k i uncharted. I nie narzekam. Wygląd mi się podoba. Działa szybciej i cicho, aczkolwiek pierwsza ps4 też była cicha. Pad od pierwszej ps4 i tak ledwo zipał więc cena nowej ps4 pro obniżona o koszt pada . A bf1 w 4k - ekstra. Nie rozumiem tej wojny w zamkniętym wątku o ps4 pro. Free will. Kto chce - kupuje. Nie chce - nie kupuje. Ale wyzywanie tych co kupili - kretynizm. Czy mogłbyś napisać jak wygląda NBA 2K17 na PRO? Jest róznica ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bany® 907 Napisano 17 Listopad 2016 10 minut temu, Sipap napisał: Czy mogłbyś napisać jak wygląda NBA 2K17 na PRO? Jest róznica ? z natywnym 4k to nie ma opcji zeby nie bylo roznicy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żywy 690 Napisano 17 Listopad 2016 32 minut temu, Rambo8 napisał: Ciekawy art z Eurogamera o wydajności PRO - http://www.eurogamer.pl/articles/2016-11-11-dlaczego-niektore-gry-z-ps4-dzialaja-wolniej-na-ps4-pro Nie każda łatka ze wsparciem PS4 Pro musi oferować rewolucyjne zmiany, ale należy wyegzekwować, by Pro nigdy nie spadało poniżej płynności z bazowego PS4. Takie tytuły rujnują cały koncept mocniejszej konsoli. Wczoraj zaprezentowaliśmy nasze spostrzeżenia Sony i otrzymaliśmy odpowiedź: „Zdajemy sobie sprawę z tego problemu i zajmujemy się nim”. Niech zrobia tak jak MS ze Slimka albo tak jak wyglada to na PC od zarania dziejow - jest wieksza moc=gry lepiej chodza, budowa cepa jest juz bardziej skomplikowana. Hardware'owo sprzet jest OK, ale ewidentnie cos po stronie software'u kuleje, nie wiem tylko czy samo API czy caly OS wymusza specjalne patche/tryby dla Pro, ale nie jest to nic czego nie dalo by sie naprawic, trzeba tylko chciec, a jak wiadomo z tym u Sony moze byc ciezko. Gry z odblokowanym fremerate'm powinny chodzc w 60FPS zamiast 40-50, gry z dynamiczna rozdzialka powinny trzymac non-stop 1080p, a gry ktore juz trzymaja 1080p@30FPS np. UC4 powinny chodzic identycznie na obu sprzetach, nikt wtedy nie czulby sie pokrzywdzony, bo o ile 30 vs 60 FPS to jest roznicza jak dzien i noc, o tyle stabilniejszy framerate i rozdzialka nikogo by nie zabolaly, co widac chociazby po mega pozytywnym przyjeciu BF1 na Pro (do ktorego jak czytam Sony juz sie dobralo #4theplayers ) . Jedynie co powinni programowo zmienic/dodac w Pro to wsparcie dla HDR oraz 4K (ktore IMHO rowniez powinno sie odbywac na zasadzie dynamicznej rozdzielczosci, a nie z gory ustalonych 1800p), i to wszystko, wtedy faktycznie wszystkie gry chodzilyby nie gorzej niz na PS4, tak jak to Sony obiecywalo, a i wsparcie dla 4K by bylo, i to bez kosztow w FPSach. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Banan91PL 287 Napisano 17 Listopad 2016 Ja cały czas się zastanawiam czy majac tv full hd 32 cale kupić pro. czytam ze przy takiej wielkości ekranu nie zauważe różnic Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mataman 680 Napisano 17 Listopad 2016 Przecież oni zrobili to celowo żeby posiadacze zwykłych Ps4 nie lamętowali. Pro jest głównie skierowane do posiadaczy tv 4K. Reszta może tylko pojęczeć na forach 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kill 10044 Napisano 17 Listopad 2016 @Żywy Nie zagłębiałem się jakoś specjalnie w temat, ale wszędzie w necie piszą, że GPU w Pro zbudowane jest na kształt SLI. Dorzucili po prostu bliźniaczy procek i stąd problemy, bo każda gra potrzebuje patcha pod taki układ, a z drugiej strony mają łatwe odtwarzanie gier z PS4, bo działają one wtedy tylko na jednej 'karcie'. Oczywiście koszt takiego rozwiązania to jakieś 5 dolców ale Pro można przywalić w nazwie... Gdyby wsadzili tam po prostu nowe mocniejsze GPU nie byłoby żadnych problemów, bo SLI jak wiemy sprawia problemy nawet w PC. Żeby nie być gołosłownym: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=100888 http://www.benchmark.pl/aktualnosci/playstation-4-pro-ma-dwa-gpu-i-wiecej-ram-u.html http://www.dobreprogramy.pl/PlayStation-4-Pro-zaskakuje-pomyslowa-architektura-dziennikarze-po-prostu-nie-zrozumieli-architekta-Sony,News,77084.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xsynapse_ 545 Napisano 17 Listopad 2016 7 minut temu, Banan91PL napisał: Ja cały czas się zastanawiam czy majac tv full hd 32 cale kupić pro. czytam ze przy takiej wielkości ekranu nie zauważe różnic Ale zadaj pytanie sobie: po co? skoro nie mam dobrego telewizora 4k z HDR Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sipap 34 Napisano 17 Listopad 2016 (edytowane) Może źle się spytałem,powinno być jak duża jest ta różnica? Jednak dopiero teraz doczytałem,że Kolega ma telewizor 4K, a a ja mam tylko FHD. Ciekawe czy i tu widać było by te różnice. Wcisnęły sie kolejne posty przed moją odpowiedz. Chodzi o różnice na PRO wyglądu NBA2K17. Edytowane 17 Listopad 2016 przez Sipap Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bany® 907 Napisano 17 Listopad 2016 jakie teorie celowy downgrejd w bf1, blokowanie gier do jakosci ps4. Z taka wyobraznia mozna pisac scenarusze do gier SF 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mataman 680 Napisano 17 Listopad 2016 @Żywy Nie zagłębiałem się jakoś specjalnie w temat, ale wszędzie w necie piszą, że GPU w Pro zbudowane jest na kształt SLI. SLI to dwa oddzielne układy, w prosiaku nic takiego nie ma, jest jeden układ. Słowa Carnego "First, we doubled the GPU size by essentially placing it next to a mirrored version of itself, sort of like the wings of a butterfly. That gives us an extremely clean way to support the existing 700 titles," Cerny explains, detailing how the Pro switches into its 'base' compatibility mode. "We just turn off half the GPU and run it at something quite close to the original GPU." Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żywy 690 Napisano 17 Listopad 2016 @kill Doskonale zdaje sobie z tego sprawe, jednak skoro to samo Sony jest autorem API, to nie ma wiekszych przeszkod oprocz szczerych checi zeby konsola "rozpoznawala" oba GPU jako jedno duze (cos jak mGPU w DX12, aczkolwiek na PC jest zbyt wiele zmiennych zeby to poprawnie zaimplementowac). CPU w PS4/Pro tez nie jest natywnie 8-rdzeniowe a tak naprawde sa to 2x4 rdzenie, i wszystko dziala. Co prawda od poczatku gry sa pisane pod te 6 dostepnych rdzeni co znacznie ulatwilo cala sprawe, ale z GPU mozna by to rozwiazac np. na zasadzie zamiast obciazac jedno GPU w 100% to rozlozyc obciazenie na oba, po powiedzmy 60%, co daloby duzo wieksza moc niz podstawowe PS4. To jedna sprawa, i o ile faktycznie takie rozwiazanie moze byc problematyczne od strony programistycznej, ale nawet jesli gry bez patcha maja dostep tylko do jednego GPU, to i tak maja dostep do wiekszej mocy z racji wiekszych taktow, polowka GPU w Pro dyskonuje moca 2.1TF vs 1.84 w PS4, to jest jeszcze wieksza roznica niz XB1 vs Slim (0.26 w Pro vs 0.09 w XB1S, czyli 3x wiecej), a dobrze wiemy jak w XB1S te szczatkowe TF poprawiaja wydajnosc wszystkich gier, wiec naprawde nie widze zadnego usprawiedliwienia zeby gry na Pro chodzily w <30FPS nawet bez patcha. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kill 10044 Napisano 17 Listopad 2016 6 minut temu, mataman napisał: SLI to dwa oddzielne układy, w prosiaku nic takiego nie ma, jest jeden układ. Słowa Carnego "First, we doubled the GPU size by essentially placing it next to a mirrored version of itself, sort of like the wings of a butterfly. That gives us an extremely clean way to support the existing 700 titles," Cerny explains, detailing how the Pro switches into its 'base' compatibility mode. "We just turn off half the GPU and run it at something quite close to the original GPU." Nie będę się kłócił, ale akurat ten cytat spokojnie można podpiąć także pod to co pisałem Nie mówię, że to jest nowe takie same GPU wsadzone, ale jednak mamy tu do czynienia ze sklonowaniem istniejącego układu, a nie z całkiem nowym. A więc zasady SLI czy Croosfire jak kto woli idealnie się tu wpasowują. Moim zdaniem to nadal nie był najszczęśliwszy pomysł. Zawsze będą z tym problemy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mataman 680 Napisano 17 Listopad 2016 Fizycznie to jest jeden chip więc też ciężko to z SLI porównywać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkowal710 9 Napisano 17 Listopad 2016 Konsole PS4 i Pro są tak naprawde z APU sądze że w Pro gry są zakodowane z patchem dla Pro Enhanced żeby podbić więcej mocy ale napewno korzysta z dual GPU wtedy jest dobra ocena z optymalizacją gry nie myślę o ulepszonej grafice ale 4K HDR dużo to dla nas zmienia. Faktem TV4K HDR wspiera nowy standard przez HDMI który ma szersze możliwości z Pro i większe pole dla VR ( Wysłane z satelity Falcon 9 ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Banan91PL 287 Napisano 17 Listopad 2016 To jak to jest z tym pro gry chodzą płynniej i jest ten obraz lepszy troszkę (mowa o full hd) czy w zasadzie małe różnice są względem zwykłej i mając full HD lepiej sobie darować ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach