arkadiuszj 85 Napisano 18 Wrzesień 2015 (edytowane) I tu tkwi problem to splinter cell z otwartym światem a nie mgs . Mam 60h i na początku byłem mega zawiedziony czekałem tylko kiedy się fabuła rozkręci, kiedy będzie to pier#$$ do jakiego kojima nas przyzwyczaił . Niestety fabuła jest wg mnie średnia i słabo opowiedziana, Kasety? no są ale wolał bym mistrzowsko zrealizowane filmiki na enginie . Tona misji kopiuj wklej jak by na akord robili, o dziwo dają frajdę choć i nużą momentami . Żeby cieszyć się tą grą trzeba przełknąć fakt że grę napędza rozbudowa bazy a fabuła schodzi na 2 plan . Brak tu polotu i niekonwencjonalnych pomysłów, mało co zostanie mi w pamięci z tej gry . Oceny nie wystawiam bo nie ma to sensu, na pewno nie jest to moje GOTY . Nawet nie wiem czy będzie mi się chciało dobić do 50m ..... To słabo Miałem sie wymieniać za Mad maxa ale chyba sprzedam maxa albo za coś innego wymienię To juz kolejna osoba która mi mówi/pisze ze wkurzające i nudne jest te wielokrotne przechodzenie tych samych misji i lokalizacji Dodatkowo wycięta zawartość i słaba fabuła Ja w Mad maxie tak sie dobrze bawiłem ze pękło ponad 70 h i gdyby nie koniec dalej chętnie bym grał a Ty piszesz ze wynudzony nawet nie wiesz czy skończysz mgs Edytowane 18 Wrzesień 2015 przez arkadiuszj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trzebiat 160 Napisano 18 Wrzesień 2015 Wszystko zależy od tego czy lubisz strukturę gry w stylu Splinter Cella lub Hitmana gdzie cała moc drzemie w powtarzaniu misji na różne sposoby. Podobnie jak w Ground Zeroes. A po odblokowaniu wszystkich broni i przedmiotów możliwości zwiększają się dziesięciokrotnie. Osobiście przechodziłem te same misje w Splinter Cellu i Hitmanie po setki razy bo w skradankach taki schemat mi jak najbardziej odpowiada. Phantom Pain stawia na gameplay kosztem historii co ma swoje plusy, a do tego jeszcze bardzo interesujący system adaptacyjnego poziomu trudności, gdzie przeciwnicy kontrują nasze taktyki sprawia, że nawet powtarzanie tej samej misji czy kolejnego side opsa tego samego rodzaju nie jest identyczne. Dla mnie nudniejsze było zbieractwo w grach Ubi - Asasyny, Far Cry 3 i 4, a nawet niektóre trofea Riddlera w Batmanach. Ale jeśli oczekujesz historii w stylu MGS4 lub MGS3 (w te części grałem i na tym opieram swoją opinię) to się zawiedziesz. Są momenty, po których zbiera się szczenę z podłogi, ale to wszystko. Krótko podsumowując - mistrzowska, genialna skradanka i symulator komandosa, a jednocześnie słaby MGS. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malakay 303 Napisano 19 Wrzesień 2015 (edytowane) Wszystko zależy od tego czy lubisz strukturę gry w stylu Splinter Cella lub Hitmana gdzie cała moc drzemie w powtarzaniu misji na różne sposoby. Podobnie jak w Ground Zeroes. A po odblokowaniu wszystkich broni i przedmiotów możliwości zwiększają się dziesięciokrotnie. Osobiście przechodziłem te same misje w Splinter Cellu i Hitmanie po setki razy bo w skradankach taki schemat mi jak najbardziej odpowiada. Phantom Pain stawia na gameplay kosztem historii co ma swoje plusy, a do tego jeszcze bardzo interesujący system adaptacyjnego poziomu trudności, gdzie przeciwnicy kontrują nasze taktyki sprawia, że nawet powtarzanie tej samej misji czy kolejnego side opsa tego samego rodzaju nie jest identyczne. Dla mnie nudniejsze było zbieractwo w grach Ubi - Asasyny, Far Cry 3 i 4, a nawet niektóre trofea Riddlera w Batmanach. Ale jeśli oczekujesz historii w stylu MGS4 lub MGS3 (w te części grałem i na tym opieram swoją opinię) to się zawiedziesz. Są momenty, po których zbiera się szczenę z podłogi, ale to wszystko. Krótko podsumowując - mistrzowska, genialna skradanka i symulator komandosa, a jednocześnie słaby MGS. przytoczenie do Hitmana jest złe, już mówię dlaczego - w MGS V - wszystkie misje, fabularne, poboczne, czy jak se jeździmy i robimy co chcemy są takie same, ci sami strażnicy, takie same reakcje, mechanizm nie został rozdzielony - w hitmanie każda misja jest niczym nowy akt w sztucze, inny epizod z inną scenerią, w MGS jest ta sama sceneria i ta sama mechanika pomimo nowego aktu ... i to jest minus bo dominuje monotonia ... mnie gra znudziła, mimo że bardzo grałem w każdą część to ta musi poczekać, trójka dalej najlepsza! :) p.s ... splineta nie ma co tutaj mieszać bo to liniowa skradanka, to nie ta liga ... Edytowane 19 Wrzesień 2015 przez Malakay Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
schranz 488 Napisano 19 Wrzesień 2015 (edytowane) Kończę przygodę z MGS V po 1 zakończeniu i 80 side opsach(70h) Sory ale ktoś kto wymyślił ten 2ch to powinni go za jaja powiesić . Przeszedłem 3 misje i 1 side opsa żółtego(nowa misja) i mam dość . Nawet objectivy dodatkowe w tych misjach są identyko kopiuj wklej . Dramat, jak by ktoś chciał platynę robić to wychodzi na to że 1 misję będzie przechodził pewnie z 10 razy bo nieraz jest po 8 obj, ciężko zrobić je naraz a do tego w ch2 znów ta sama misja i znów te same 8 obj .... DRAMAT Przy i tak mega powtarzalnych misjach jest to absurdalne. 2 zakończenia nawet nie komentuję bo dla mnie to farmazon i tani chwyt ze strony konami . Podsumowując nowy MGS jest grą strasznie nierówną i nieprzemyślaną, z jednej strony zachwyca z drugie nuży wqurvvia i na koniec raczej nie czułem satysfakcji . Jestem mega zawiedziony, i jestem pewien że stary MGS już nigdy nie wróci tym bardziej że Kojima pożegnał się z Konami. Oczywiście gra nie jest crapem broni się mechaniką rozgrywki i piękną płynną grafiką . Najsłabszy MGS obok 2(choć zupełnie inny) nawet w PW grało mi się o wiele lepiej i wbiłem 130h ..... Przykre myślałem że z gra spędzę 100h+ wbiję platynę itd a tymczasem gra idzie do żyda . Edytowane 19 Wrzesień 2015 przez schranz 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DigitalMan_PL 1527 Napisano 19 Wrzesień 2015 Fani MGSa mnie zjedzą ;) Może to nie jest wyczyn nie wiadomo jaki :P Ale MNIE cieszy i chcę się z WAMI tym podzielić ;) RANK S - czas nieco ponad 4 minutki (z dotarciem do celu i ewakuacją :) ) 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga101 497 Napisano 19 Wrzesień 2015 Zrobiłem to dokładnie tak samo :D (oczywiście nie za pierwszym razem bo wtedy nie miałem jeszcze porządnej snajperki). Z ciekawości patrzyłem sobie na speed runy niektórych misji i jestem pełen podziwu jak niektórzy specjaliści potrafią skrócić teoretycznie długą i ciężką misję. (np. ta z ciężarówką i oddziałem skull - do zrobienia w 3 min) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DigitalMan_PL 1527 Napisano 19 Wrzesień 2015 Ja to w bazie wynalazłem, a to moje 1 podejście :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trzebiat 160 Napisano 19 Wrzesień 2015 W niektórych misjach można pójść na skróty i skorzystać z szybkiej podróży w kartonie. Chociażby w misji 12. - Hellbound, bo normalnie trzeba się tłuc na drugi koniec mapy, a tak cyk w kilkanaście sekund jest się na miejscu. Też się z wami podzielę swoimi dwoma rekordami świata. ;) Świetnie się gra próbując uzyskać bonus No Traces, nie we wszystkich misjach możliwy, ale w tych gdzie się da daje niezłą satysfakcję. A tak z innej beczki, strasznie dużo czasu spędzam na modyfikowaniu broni. Ktoś jeszcze tak ma? Możliwości są genialne, podczepiany granatnik usypiający do snajperki na strzałki a do tego celownik (dopiero niedawno go odkryłem bo wcześniej nawet nie wypróbowałem) 2-6x z cyfrowym pomiarem odległości i nawet pokazuje gdzie się trafi z granatnika, ekstra. Podczepiany shotgun do karabinu szturmowego daje niezłego kopa do siły ognia w razie starcia, zrezygnowałem z drugiego granatnika nawet. A pistolet na wodę to istna bajka, daje zupełnie nowe możliwości taktyczne, gaszenie ognisk, odwracanie uwagi, strzał w twarz przeciwnikowi żeby go oślepić i można do niego podejść od frontu. Nie wspominając, że to najlepsza broń przeciwko jednemu z bossów. Pro tip, jak ulepszycie Stun Arm na maksa to spróbujcie sobie na jakimś posterunku naładować na maksa i dopiero wtedy odpalić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grabeq 1138 Napisano 20 Wrzesień 2015 (np. ta z ciężarówką i oddziałem skull - do zrobienia w 3 min) Tutaj akurat nie trzeba być specjalistą, tylko wiedzieć skąd startuje konwój. W ogóle większość misji można S-rankować na zasadzie "run, kill, extract/eliminate", olewając stealth i no kills. Za czas misji dostaje się chyba najwięcej punktów. Są pewne wyjątki, takie jak uwolnienie i eskortowanie dzieciaków(chociaż tutaj S mi wpadł za pierwszym razem), gdzie trzeba jednak poświęcić trochę czasu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
One Post Man 4596 Napisano 20 Wrzesień 2015 (edytowane) Najszybsza misja do zrobienia to C2W, nawet z helikoptera nie trzeba wysiadac i mozna zlapac perfect stealth :) Jak do platyny robilem S ranki to sporo trzeba bylo wlasnie kombinowac jak tu czy tam skrocic troche czasu, bo w sumie tylko czas sie liczy jak komus na Skach zalezy, ewentualnie mozna sie postarac o No Trace bonus, ale z tym dosc ciezko jest w wiekszosci misji. Edytowane 20 Wrzesień 2015 przez Juliusz Cezar Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DigitalMan_PL 1527 Napisano 21 Wrzesień 2015 Hej powiedźcie jak to jest z misjami (celami misji)... Zrobiłem misję taki szybki speedrun (tylko cel główny) i wpadło RANK S :) Ale mam jeszcze cele poboczne, czy jak powtórzę misję i zrobię TYLKO poboczne to to się sumuje i mam WSZYSTKO zaliczone (z 1 i 2 podejścia) i która ranga zostaje w ocenie?? (ta wyższa czy ta z ostatniego podejścia??) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mataman 680 Napisano 21 Wrzesień 2015 Tak będziesz miał wszystko zaliczone i zostanie ocena S. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DigitalMan_PL 1527 Napisano 21 Wrzesień 2015 Najszybsza misja do zrobienia to C2W, nawet z helikoptera nie trzeba wysiadac i mozna zlapac perfect stealth :) A coś więcej?? Co gdzie i jak?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trzebiat 160 Napisano 21 Wrzesień 2015 A coś więcej?? Co gdzie i jak?? Musisz rozwalić antyradar co tam jest żeby odblokować nową strefę lądowania. Potem przy rozpoczynaniu misji wybierasz tą nową strefę zamiast domyślnej i będąc w śmigłowcu rozwalasz 3 anteny, najlepiej z tej snajperki przeciwpancernej to wystarcza jeden strzał na antenę. Rozwalisz wszystkie to śmigłowiec zawraca i mission complete. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DigitalMan_PL 1527 Napisano 21 Wrzesień 2015 Musisz rozwalić antyradar co tam jest żeby odblokować nową strefę lądowania. Potem przy rozpoczynaniu misji wybierasz tą nową strefę zamiast domyślnej i będąc w śmigłowcu rozwalasz 3 anteny, najlepiej z tej snajperki przeciwpancernej to wystarcza jeden strzał na antenę. Rozwalisz wszystkie to śmigłowiec zawraca i mission complete. Antyradar?? Oprócz anten jest tam takie małe pudełko a jakimś pomieszczeniu to to?? A ta snajperka to jakiś wypas bo nie wiem która to ( i czy można ją wynaleźć w początkowych stadiach gry? ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mataman 680 Napisano 21 Wrzesień 2015 Nie antyradar, tylko radar :P Wielka kręcąca się antena ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trzebiat 160 Napisano 21 Wrzesień 2015 Racja, pomieszało mi się. W grze jest opisany z tego co pamiętam jako anti-air radar czy coś takiego. Snajperka nazywa się Brennan (lvl 4-6), jest jej ulepszenie do wersji semi-auto Serval (lvl 5). Ma nawet tłumik. Potężna, zabija przeciwników w pancerzach jednym strzałem, jedyna chyba snajpa (na pewno wśród semi-auto), którą można zabić przez hełm, śmigłowce i transportery rozwala w kilka strzałów, ale mało praktyczna do normalnego biegania. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grecky 1422 Napisano 21 Wrzesień 2015 Mam problem :c Przechodzę misje na S. Trochę już ich mam, ale kogo to tam obchodzi. No. I jest sobie ta misja C2W. Rozwalamy komunikację radiową. Że nie miałem wcześniej ustawionego lądowania, to w swobodnej eksploracji rozwaliłem radar. No i git. Mogę przylecieć. ALE ALE! Bawiłem się tam też rakietową ręką (ROCKET PUUUUUUUUUUNCH!!!!!! :v ) i rozdupcyłem wszystko. Idę na misję, Kaz mi mówi, że rozwal komunikację bla bla bla ALE ALE! Nagle wpada Ocelot i mówi, że już przecież rozdupcona! Wtedy Miller, że uhm, well, great job Boss i myszyn komplit. 25 sekund. Przebijcie to. Niestety, nie dostałem rangi. Dostałem - Heh, no beka. Robię inne misje, Ski wpadają jak szalone. Wracam do tej i miłe koziojeby z Afganistanu zdążyły naprawić radio. Ufff, jedziemy. No to rozwalam wszystko raz jeszcze i jest! Ranga S! ALE ALE! Na liście misji nie mam rangi, tylko wciąż widnieje - CO TO KURWESZ ZNACZY? GDZIE MOJA S? CZY GRA BĘDZIE WIEDZIAŁA, ŻE MAM TAM S, CZY MAM PO PLATYNCE? CZOOOOOOOOOOOO!!!!!!??????Niezręczna sytuacja ( ͡° ͜ʖ ͡°) 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trzebiat 160 Napisano 21 Wrzesień 2015 To znany glitch. Ponoć Konami już się temu przygląda. Trzeba czekać na patch. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
graqzu 188 Napisano 22 Wrzesień 2015 (edytowane) jak masz tego glitcha to nie wbijesz trofki za wszystkie S, niektorzy trafiaja na to i nie da sie tego obejsc, symbolem tego jest wlasnie ' - ' zamiast oceny. Musisz czekac na patch "This is glitched with both the normal and Subsistence versions of the mission 'C2W'. When you destroy the comms equipment detailed in the mission in the open world instead of in the mission, instead of earning a legitimate rank, you can receive a '-' rank, similar to the few missions that take place at Mother Base. If this happens, it will permanently glitch the trophy. There is no current fix, though Konami has acknowledged the bug so it may be patched. If you recognise this area in Afghanistan, don't destroy anything with explosives. The area is called the 'Eastern Communications Post' on the iDroid." Edytowane 22 Wrzesień 2015 przez graqzu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
senor 41 Napisano 22 Wrzesień 2015 Właśnie ukończyłem 1 rozdział, długi ok 30h, ale zero nudy, rozgrywka dostarcza masę frajdy Doskonale się bawiłem. Czas zacząć 2... pytanko, gdzie są te otwarte drzwi w mother base? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AbovePL 26 Napisano 22 Wrzesień 2015 Jest kilkoro drzwi z czego tylko dwoje otwartych: Medical Platform (1 piętro), R&D na parterze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
senor 41 Napisano 22 Wrzesień 2015 Dzięki, może głupie pytanie, ale gdzie się wybiera emblemat jaki chcemy nosić? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
graqzu 188 Napisano 22 Wrzesień 2015 @up siedzac w heli wybierasz motherbase>>customize>>emblem (nie jestem w stanie teraz to sprawdzić) nie pamietam czy dziala to bedac w bazie, bedac w terenie na bank nie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
senor 41 Napisano 22 Wrzesień 2015 Tam wchodziłem, ale wtedy mam tworzenie swojego embelamatu, a nie przypisywanie poszczególnych chyba ze coś przeoczyłem. Wie ktoś może czemu te drzwi w medical platform mam zamknięte? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach