Struggler 45 Napisano 27 Listopad 2016 27 minut temu, schranz napisał: Na pewno demko warto ograć bo bardzo dobrze obrazuje jakiego typu produkt dostajemy. TRA ty masz chyba najwięcej h nabite, sa jakieś inne odmienne krainy czy cały świat gry to pustynia + dungeony ? Przyłączam się do pytania. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DigitalMan_PL 1527 Napisano 27 Listopad 2016 Da ktoś li ka do dema w JAP? Bo już konto mam, ale znaleźć tam to demo masakra... Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
schranz 488 Napisano 27 Listopad 2016 przecież tam wali ikona na pół ekranu FF XV demo, przynajmniej u mnie tak było. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 27 Listopad 2016 (edytowane) 52 minut temu, schranz napisał: Na pewno demko warto ograć bo bardzo dobrze obrazuje jakiego typu produkt dostajemy. TRA ty masz chyba najwięcej h nabite, sa jakieś inne odmienne krainy czy cały świat gry to pustynia + dungeony ? Nie chce mi się pisać tego drugi raz więc macie wycinek scenariusza z nagrania które pojawi się jutro/pojutrze xD Oczywiście w wersji beta pisanej na telefonie ;D Cytuj Wróćmy jeszczę na chwilę do tej drugiej części koszmaru czyli "world". Cóż mogę powiedzieć o o tych niezmierzonych chwilowo terenach. Może tyle że są cholernie rozległe. Podróż od jednego Shella do drugiego potrafi zajmować nawet kilka minut jeżeli trzymamy się drogi. Co pokazuje rozmach z jakim Square Enix podeszło do najnowszego dzieła. Oczywiście nie próbowałem jeszcze jazdy z jednej strony mapy na drugą ale z tego co usłyszałem od znajomych to bez użycia fast travel możemy nastawić się na całkiem długą przejażdżkę. Prawdopodobnie trwającą tyle co jeden odcinek Waszego ulubionego anime, serialu albo dramy. Tutaj też pojawia się to w czym Final Fantasy XV góruje nad Metal Gear Solid 5 pod względem świata. O ile rozumiem że najnowsza przygoda medyka oferowała Kazachstan jako główne pole manewrów przez co byliśmy ograniczeni do w miarę tego samego widoku co chwila...tak Final Fantasy XV jest naprawdę różnorodne. Oczywiście tutorial i wstęp zaczynają się w miejscu które dosłownie przypomina tereny z MGS5 tak później świat staje przed nami otworem. Tereny kazachstanu zaczynają zmieniać się w widoki rodem ze wsi żeby później przejść w metropolię albo jeżeli pojedziemy w inną stronę to zawitamy górskiej chatce otoczonej drzewami i chocobo. Oczywiście wiele osób moze się doczepić do tego, że jest za mało trawy na metr kwadratowy. Ja jednak powiem Wam wprost...świat w tej odsłonie ostatecznej fantazji jest naturalny. Są miejsca gdzie jest mniej drzew, są miejsca gdzie jest więcej i to jest okej. To czego nie mogę odmówić tej grze to efektu "wow" którego doświadczyłem. Ten świat żyje pomimo tego czy będziemy wchodzić z nim w interakcję czy nie. Najwspanialszy widok do tej pory spotkał mnie kiedy wdrapałem się na niby normalny pagórek ale zaraz za nim zobaczyłem jezioro. Jezioro w którym wielki potwór położył się do snu, inny obok niego przemieszczał się w nieznanym mi celu a trzeci po prostu pił wodę. Zaraz przy jeziorze zobaczyłem również rodzinę czegoś co przypominało hipopotamy które przemieszczając się między małymi drzewkami i krzakami, wyglądały jakby szukały pożywienia. Każdy ich ruch sprawiał że drzewka uginały się w jedną albo drugą stronę. Po chwili przeleciał nad nimi wielki transportowiec i spłoszyły się. A co najlepsze w oddali zauważyłem prostego człowieka który łowił obok tego ryby. Uwierzcie mi takich nieoskryptowanych momentów jest naprawdę dużo. Kolejnym takim przykładem może być moment kiedy jechałem Regalią z jednego punktu do drugiego i nagle zauważyłem, jeden z bohaterów był dziwnie podniecony i wyciągnął aparat. Co się okazało obok naszego auta biegła grupka zwierząt które wyglądały jak żyrafy a bohater zaczął robić im zdjęcia. Skoro już o Regalii mowa czyli naszych czterech kółkach, to warto wspomnieć że to nie jest tylko jeden malutki dodatek który ma zastąpić fast travel. To jest bardzo ciekawy element gry dzięki któremu otrzymujemy dodatkowe spojrzenie na naszych bohaterów, odkrywamy miejsca do robienai epickich selfików, poznajemy położenia różnych miejscówek, odkrywamy rzeczy niezaznaczone na mapie i co najważniejsze. Możemy wozić się słuchać One Winged Angel i innych klasycznych utworów z serii Final Fantasy. Tak czy siak jutro/pojutrze będzie całe nagranie o tej grze to je tutaj zapodam. Oczywiście będzie tak zrobione żeby nie psuć za dużo. Edytowane 27 Listopad 2016 przez TRaCeGuitar Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DigitalMan_PL 1527 Napisano 27 Listopad 2016 30 minut temu, schranz napisał: przecież tam wali ikona na pół ekranu FF XV demo, przynajmniej u mnie tak było. Zerknij: Ja tam widzę tylko to Platinium Demo, a to to samo co w EU tak? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Traws 40 Napisano 27 Listopad 2016 judgment disc to to czego szukasz 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Strife 1353 Napisano 27 Listopad 2016 Judgment Disc to jest demo 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DigitalMan_PL 1527 Napisano 27 Listopad 2016 Ok thx chopy... Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 27 Listopad 2016 (edytowane) Macie Panowie i Panie...moje zdanie na temat tej gry po około 30-40 godzinach. Całkowicie spoiler free...chyba że dla kogoś jest spoilerem co można robić poza misją fabularną, jak nowa struktura wpływa na grę i co jest w niej 'nie halo"...po części. Edytowane 27 Listopad 2016 przez TRaCeGuitar 13 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dilerus 485 Napisano 27 Listopad 2016 (edytowane) http://m.ppe.pl/blog/54095/7535/final-fantasy-xv-pierwsze-wrazenia-i-wstepna-ocena.html Może komuś pomoże w decyzji, czy kupować czy jeszcze się wstrzymać, ja jeszcze poczekam na więcej opinii. Edytowane 27 Listopad 2016 przez Dilerus 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Traws 40 Napisano 27 Listopad 2016 (edytowane) 2 godziny temu, TRaCeGuitar napisał: Macie Panowie i Panie...moje zdanie na temat tej gry po około 30-40 godzinach. Całkowicie spoiler free...chyba że dla kogoś jest spoilerem co można robić poza misją fabularną, jak nowa struktura wpływa na grę i co jest w niej 'nie halo"...po części. to co opisałeś to powinna być podstawa, taki silnik do zrobienia jRPGa a nie jego połowa... od roku jakoś bardziej zacząłem się tym tytułem interesować ale widzę że nie było po co często porównujesz do XII której nie skończyłem bo coś mi przerwało ale czułem że cały czas coś się dzieje i idę do przodu a nie bawię się w survival i selfie omg... i czasu tam naklepane miałem już sporo a końca nie było widać. kupi się XV... kiedyś, bo teraz mi smutno że to w tą stronę poszło. Edytowane 27 Listopad 2016 przez Traws 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siriondel 855 Napisano 27 Listopad 2016 Shieeeet, Trace... dobrze się Ciebie słucha. Rzadko kiedy mam tak że włączam filmik z zamiarem obejrzenia pierwszych 30 sekund, ale poziom komentatora zachęca mnie do pozostania do końca. Szacun Niemniej utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że nie jest to gra dla mnie. Mówisz o tym, że chyba trzeba się otworzyć na nowy sposób robienia gier jRPG - problem jest jednak taki, że z tym podejściem deweloperów gry jRPG zaczną wyglądać tak samo jak... wszystkie inny gry, z których na zachodzie zrobiono miałkie open worldy parę lat temu. Jeżeli jRPG nie może odnaleźć swojej ścieżki w nowej generacji i musi iść we wszechobecną rynkową bezpłciowość, oraz jeżeli omawianą grę można podsumować słowami "dobra gra, słaby fajnal" - to osobiście mam w nosie takie jRPG. I nowego fajnala, bo spłycanie narracji na rzecz tępego przemierzenia wielkich przestrzeni, która jest tylko po to aby było gdzie napchać pobocznych pierdółek bez większego znaczenia - a to wszystko w produkcji, która powinna stać fabułą... to nie tak powinno wyglądać. 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Strife 1353 Napisano 27 Listopad 2016 Ktoś coś wie na ten temat? The FFXV patch available for those who already own a copy of the game has been confirmed to be a test patch (incomplete). 13:35 - 27 lis 2016 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 27 Listopad 2016 Patch który teraz ważył 7,240MB to patch do wersji 1.01. Nazwali go niekompletnym ponieważ bali się przedpremierowych ocen gry. Patch na wersje 1.02 wprowadzi dodatkowe rzeczy bez których twórcy nie chcieliby żeby ich gra była oceniana. Jak np: możliwość podróży za pomocą broni itp itd. Co nie zmienia faktu, że po patchu 1.01 gra już jest kompletna i ma wszystko co twórcy założyli przed przesunięciem daty premiery. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adick007 872 Napisano 27 Listopad 2016 Patch który teraz ważył 7,240MB to patch do wersji 1.01. Nazwali go niekompletnym ponieważ bali się przedpremierowych ocen gry. Patch na wersje 1.02 wprowadzi dodatkowe rzeczy bez których twórcy nie chcieliby żeby ich gra była oceniana. Jak np: możliwość podróży za pomocą broni itp itd. Co nie zmienia faktu, że po patchu 1.01 gra już jest kompletna i ma wszystko co twórcy założyli przed przesunięciem daty premiery. Przecież sam sobie zaprzeczyłeś w dwóch zdaniach :-) Skoro po patchu 1.01 gra nie ma m.in. "podróży za pomocą broni" i innych "dodatkowych rzeczy" to jakim cudem jest kompletna? Nie jest kompletna. Kompletna jest po zassaniu 1.02 i doinstalowaniu tego, co przez te dwa miesiące dorobili. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Banan91PL 287 Napisano 27 Listopad 2016 (edytowane) Co daje ustawienie staminy na off ? Edytowane 27 Listopad 2016 przez Banan91PL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Strife 1353 Napisano 28 Listopad 2016 Pojawił się nowy patch 8gb Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kolos28 550 Napisano 28 Listopad 2016 Panowie a ten FF XV ma polską lokalizacje? HTC 10 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dilerus 485 Napisano 28 Listopad 2016 Nie ma polskiej wersji, nawet kinowej. Podobno w nowym patch'u dodali nowe cutscenki 0_o Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DigitalMan_PL 1527 Napisano 28 Listopad 2016 Godzinę temu, Kolos28 napisał: Panowie a ten FF XV ma polską lokalizacje? HTC 10 I warto dodać, że NIGDY nie będzie miał ;( (kiedyś to na PC MASTER RACE się polonizacje ściągało :P) 9 godzin temu, Banan91PL napisał: Co daje ustawienie staminy na off ? Yyyy właśnie (choć gry nie mam TYŻ chcę wiedzieć), na chłopski rozum to WYŁĄCZA całkowicie taki współczynnik jak Stamina (ale to chyba bez sensu) co? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KOMARZYSKO 767 Napisano 28 Listopad 2016 Nie pany, wyłącza Wam pasek staminy nad głową ludka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grecky 1422 Napisano 28 Listopad 2016 Czyli podsumowując to co udało mi się wyczytać w necie Przesunęli premierę, by osoby niepodłączone do sieci (zgodnie z tym co mówili, takich osób wbrew pozorom jest dużo) nie musiały ściągać premierowych łatek, a potem dojebali 15 GB patchy na dzień dobry Fabuły jest mało, nie zachwyca, misje poboczne to zapętlone przynieść-podaj-pozamiataj, świat jest pusty, lokacji jest mało. Gra broni się dobrym gameplayem. Gdzieś już to widziałem 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 28 Listopad 2016 12 godzin temu, adick007 napisał: Przecież sam sobie zaprzeczyłeś w dwóch zdaniach :-) Skoro po patchu 1.01 gra nie ma m.in. "podróży za pomocą broni" i innych "dodatkowych rzeczy" to jakim cudem jest kompletna? Nie jest kompletna. Kompletna jest po zassaniu 1.02 i doinstalowaniu tego, co przez te dwa miesiące dorobili. Niby tak ale to samo mówili twórcy drivecluba albo bf'a. Że recenzenci nie powinni oceniać ich gry aż nie wyjdzie cała...czyt. ze wszystkimi dlc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adick007 872 Napisano 28 Listopad 2016 Doczekaliśmy niestety czasów, że gra jest kompletna zwykle po dwóch latach po premierze. Pół biedy jeśli mowa o DLC. Ale łatki naprawiające, które przy okazji coś psują to nowotwór branży. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
One Post Man 4596 Napisano 28 Listopad 2016 Fani raczej beda zadowoleni, gorzej z nowymi osobami ktorych gra na ekranie tytulowym dumnie wita. Ogolnie grajac w to czuje ze sporo by tu jeszcze pewnie zrobili ale braklo czasu, w grze mialy byc "explorable cities, kingdoms" a tak na prawde w grze do eskploracji sa tylko... 2 miasta, z czego jedno jest mniejsze nawet od Oxenfurtu w Wiedzminie 3. Sam swiat niby jest otwarty, ale jest maly, mialem nadzieje ze [mapa swiata w spoilerze]: to jest tylko jakis jeden kontynent albo kawalek po ktorym biegamy zanim sie gdzies przeniesiemy, ale okazalo sie ze to wszystko, 10 lat i japonczykow tylko na tyle stac, dobrze chociaz ze czasem deszcz pada, choc burzy jeszcze nie stwierdzilem. Side-questy w tej grze to jest jakas zenada, z reguly sprowadzaja sie do robienia w kolko tego samego, tylko w innych lokacjach, nawet NPCe ktore ci je wreczaja przenosza sie wraz z tymi samymi questami do nowych lokacji. Brakuje tez troche mniejszych detali, takich jak slady na piasku, widoczne skarby [a nie jakies ikonki smieszne ktore czasem sie moga zglitchowac i nawet nie wiesz ze cos tam lezy dopoki na pol metra nie podejdziesz przypadkiem], swobodna jazda regalią [swobodna, a nie taka ze gra i tak sama prowadzi a ty tylko gaz wciskasz] czy chocby jakis motyw muzyczny przygrywajacy jak zwiedzamy open world, bez koniecznosci sciagania patcha 7 gigowego ktory dodaje mp3jke z ost poprzednich finali. Jestem pewien ze jeszcze kilka rzeczy bym wymienil po chwili zastanowienia, ale nie chce sie rozpisywac za bardzo o detalach. O fabule nic napisac nie moge, bo jeszcze sie u mnie nie zaczela [po ponad 20h grania xd], jednak wierze na slowo chlopakom ktorzy mowili ze sie rozkreca. Jednak co moge powiedziec to ze cutscenki sa strasznie mierne, bardzo surowe ujecia kamery, proste dialogi, slaba mimika. Brzmi slabo co nie? A jednak pomimo tego wszystko caly czas w to gram... lel. Oto kilka powodow przez ktore bawie sie dobrze i wciaz gram: - sam gameplay jest bardzo miodny, bieganie chocobossem czy Noctisem to czysta przyjemnosc, swietna responsywnosc sterowania - system walki pomimo swojej prostoty, jest cholernie efektowny i fajnie sie na niego patrzy [szczegolnie czary], jeszcze mnie nie znudzil i pozwala na ciekawe kombinacje momentami [choc czasem walczy sie bardziej z ta uposledzona kamera niz z wrogami] - pomimo ultra lenistwa z questami, chce sie je robic poniewaz czasami sa fajne nagrody, no i tak jak pisalem wyzej, sama mechanika gry jest fajna, chce sie biegac, chce sie zwiedzac - graficznie jest bardzo ladnie, momentami pieknie nawet i sa chwile ze zatrzymujemy sie aby na cos popatrzec - 'kolesiostwo' chlopakow na wycieczce jest swietnie zrobione, nie brakuje jakis tam luznych dialogow, czy kontekstowych sytuacji ze ktos cos tam idzie zrobic i w ogole heheszki, albo przyjemnych chwil w plenerze kiedy rozbijamy oboz i patrzymy na jakies tam krociutke scenki Podsumowujac, jest fajnie, no ale po 10 latach czekania spodziewalem sie jednak wiekszego pierdolniecia. PS. Fantasy based on reality brzmi niby fajnie, ale czasami ciezko jest utrzymac powazna mine kiedy walczysz sobie z jakims mitycznym stworzeniem, a tu nagle obok na drodze szybkiego ruchu przejezdza sobie trabant albo garbus [serio] jak gdyby nigdy nic. 5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach